''Pad Babilona pod vlast Medijaca i Perzijanaca kojima je zapovjedao Kir
značajan je događaj koji je zabilježila i Biblija i svjetovna povijest.
Biblija o njemu govori u Danijelu 5:30, a razni povijesni izvori ( među
kojima su zapisi Diodora, Seksta, Julija Afrikanca, Euzebija, Ptolomeja i
babilonske pločice ) potvrđuju da je Kir porazio Babilon 539. pr.n.e.
Nabonidova kronika spominje mjesec i dan pada grada ( godina nedostaje
). Svjetovni povijesničari tako su utvrdili da je datum pada Babilona 5.
listopada 539. pr.n.e. po gregorijanskom kalendaru ( odnosno 11.
listopada po julijanskom ). U toku prve godine svog vladanja pokorenim
Babilonom Kir je izdao čuveni proglas kojim je ( neki kažu i zbog
proročanstva ) Židovima dopustio da se vrate u Jeruzalem. Iz biblijskog
se izvještaja može zaključiti da je proglas najvjerojatnije bio izdan
krajem 538. ili u proljeće 537. pr.n.e. jer Biblija kaže da su se do
sedmog mjeseca židovski povratnici već naselili u svojoj domovini te u
Jeruzalemu obnovili obožavanje Jehove. Iz Ezre 3:1 saznajemo da su se
sinovi Izraelovi vratili u Jeruzalem do sedmog mjeseca, TIŠRIJA, koji po
našem kalendaru obuhvaća dio rujna i dio listopada, te iz toga
proizlazi da je obožavanje Boga obnovljeno ujesen 537. pr.n.e. Obnova
obožavanja Jehove je predstavljala KRAJ PROROČANSKOG RAZDOBLJA. Kojeg
razdoblja ? Razdoblja od SEDAMDESET GODINA u kojem je Obećana zemlja
ležala pretvorena u pustoš i o kojem je Jehova kazao: Kad se navrši
sedamdeset godina u Babilonu, pohodit ću vas i ispunit ću vam dobru
riječ svoju da ću vas vratiti na ovo mjesto ( Jeremija 25:11,12, 29:10
). Po onome što je Danijel učinio pri kraju razdoblja od sedamdeset
godina vidi se da je dobro poznavao to proročanstvo ( Danijel 9:1-3 ).
Budući da je sedamdeset godina završilo ujesen 537. pr.n.e., očito je
moralo započeti ujesen 607. pr.n.e. To potvrđuju događaji koji su se
zbili. U 52. poglavlju knjige proroka Jeremije opisane su važne
pojedinosti OPSADE JERUZALEMA, ulazak babilonske vojske u grad i
zarobljavanja kralja Sidkije 607. pr.n.e. Nakon toga su, kako stoji u
12. retku, petoga mjeseca, desetoga dana u mjesecu ( to jest desetoga
dana mjeseca aba, koji po našem kalendaru zahvaća djelove srpnja i
kolovoza ), Babilonci spalili hram i grad. No to još nije bio početak
razdoblja od sedamdeset godina. Tragovi židovske vlasti još su uvijek
bili prisutni jer je babilonski kralj postavio Gedaliju za upravitelja
nad preostalim židovskim stanovništvom. No sedmoga mjeseca Gedalija je
zajedno s još nekim ljudima bio ubijen, pa su preostali Židovi u strahu
pobjegli u Egipat. Tek tada, otprilike 1. listopada 607. pr.n.e., u
punom su se smislu počele ispunjavati riječi da će zemlja počivati
pusta, dok se ne navrši sedamdeset godina ( 2. Kraljevima 25:22-26, 2.
Ljetopisa 36:20,21 ).''
Ovo objasnjenje je preuzeto iz kule strazare izdate 15 Avgusta 1968 . Js
su iskoristil dvadest i pet razlicitih istorijskih izvora kako bi
dokazali da je Kir porazio Vavilon 539 godine p.n.e. i to se moze uzeti
kao prilicno tacan datum . Ono sto naravno js nisu rekli je da najmanje
dvadest dva od dvateset pet izvora koji su koristili jasno stavljaju pad
Jerusalima u 586/587 godinu p.n.e. a niko ne govori o 607 . godini .
Dakle , zasto su isti izvori tacni za jedan period , a za drugi nisu .
Druga stvar , zasto dokazivati 539 godinu preko izvora koji su korisceni
i onda mesati bibliju sve to , kad isti izvori jasno datiraju dogadjaj o
kome se ovde radi
|