Thursday
2024-04-25
10:01 AM
Welcome Guest
RSS
 
My site
Main Registration Login
Blog »
Site menu

Our poll
Rate my site
Total of answers: 59

Statistics

Total online: 2
Guests: 2
Users: 0

Login form

Main » 2018 » January » 29 » Kada je u Pashalnoj svečanosti uvedena upotreba vina?
12:39 PM
Kada je u Pashalnoj svečanosti uvedena upotreba vina?

Da li znate kada je u Pashalnoj svečanosti uvedena upotreba vina, jer u 2 Moj. 12 stoji da se prilikom Pashe konzumiralo samo Jagnje, gorko zelje i beskvasni hleb. Našao sam samo jedan stih koji možda govori o tome da je taj običaj kasnije uveden: Psalam 116,13 Uzeću čašu spasenja, i prizvaću ime Gospodnje.
Koliko je meni poznato kod Pashe se uzimaju tri čaše vina, taj se običaj zadržao sve do rođenja Isusa Hrista pa i do dana danasnjeg kod Jevreja.

Na jednom forumu izvesni gospodin kaže ovo:

''Po tori Deut. 14:22-27 a i po Bibliji Mikri vino nije zabranjeno osim za festival beskvasnih hlebova jer je fermentisano.''

Naime, za vreme toga praznika jede se beskvasni hleb pa je logišno da se ne koristi vino koje je fermentisano upravo delovanjem kvaščevih gljivica.

Kao to razumeti? Svi znamo da se za vreme Pashe pije vino i to u 3 čaše po starom običaju.

 
Miloš Popadić Isaija 25,6 I Gospod će nad vojskama učiniti svijem narodima na ovoj gori gozbu od pretila mesa, gozbu od čista vina, od pretila mesa s moždanima, od vina bez taloga.
Isaija 25,7 I pokvariće na ovoj gori zastirač kojim su zastrti svi narodi, i pokrivač
kojim su pokriveni svi narodi.
Isaija 25,8 Uništiće smrt zauvijek, i utrće Gospod Gospod suze sa svakoga lica, i sramotu naroda svojega ukinuće sa sve zemlje; jer Gospod reče.
Marica Durakovic Židovi su tek kasnije počeli koristiti vino tijekom slavljenja Pashe. To je vjerojatno bilo nakon njihovog povratka iz babilonskog izgnanstva. Budući da Biblija tu promjenu ne osuđuje, Isus je s pravom koristio vino na pashalnoj večer
Marica Durakovic Naravno, prirodno vrenje kojim se u drevno doba dobivalo vino razlikovalo se od postupka kojim se pravio kruh. Da bi se tijesto diglo, morao mu se dodati kvasac. S druge strane, u sok od grožđa se nije moralo stavljati nikakve dodatke koji bi pokrenuli vrenje jer je on već u sebi imao potrebne sastojke za to. A kako je od berbe grožđa u jesen do Pashe u proljeće prošlo nekoliko mjeseci, sok od grožđa nije se mogao koristiti kad se slavila Pasha jer se dotada već pretvorio u vino.

Dakle, to što je Isus koristio vino kao simbol svoje krvi ni na koji se način ne kosi s onim što je rečeno o korištenju kvasca tijekom Pashe. Svaka vrsta crnog vina koje nije zaslađeno, pojačano dodavanjem alkohola niti su u njega dodani začini može se koristiti kao simbol Kristove “dragocjene krvi” (1. Petrova 1:19).
Miloš Popadić ''Židovi su tek kasnije počeli koristiti vino tijekom slavljenja Pashe. To je vjerojatno bilo nakon njihovog povratka iz babilonskog izgnanstva. Budući da Biblija tu promjenu ne osuđuje, Isus je s pravom koristio vino na pashalnoj večer''

Poštovana Marice, jel može neka referenca na takvu izjavu? Znaš li neki istorijski izvor koji bi to potvrdio?
Miloš Popadić ''Da bi se tijesto diglo, morao mu se dodati kvasac.''

Ne mora mu se dodati, kvasac se nalazi svuda oko nas u vazduhu. Treba samo da odstoji 24 sata i nadoći će. Tvrdi se da su Izraelci upravo tako i radili.
Marica Durakovic da vidimo šta kaže izvještaj
Miloš Popadić ''A kako je od berbe grožđa u jesen do Pashe u proljeće prošlo nekoliko mjeseci, sok od grožđa nije se mogao koristiti kad se slavila Pasha jer se dotada već pretvorio u vino.''

E ali mogli su to vino da ''preseku'' ili da ga ukuvaju do stanja sirupa pa da ga onda sačuvaju do vremena Pashe. Kažu da su to i radili mešajuči taj pekmez od vina sa vodom pre same upotrebe.
Marica Durakovic čistoća vina -predstavlja savršenu krv Isusa-znači da nema primjesa jer je čisto-a da je bio sok koji neki propagiraju onda bi u bibliji i to bilo naznačeno-beskvasni kruh isto tako jer kvasac simbolizira iskvarenost-
Miloš Popadić Nisam baš siguran da sam razumeo šta si htela reći. Da li misliš na to da je grožđani sok delovanjem fermentacije postao bistar, providan, takav produkt je podesan da predstavi prečistu krv Isusa Hrista? Jel to?
Miloš Popadić ''Budući da Biblija tu promjenu ne osuđuje, Isus je s pravom koristio vino na pashalnoj večer''

Da li to znači da ljudi imaju pravo da uvode promene u obredima koje je Bog ustanovio?
Marica Durakovic Zar misliš da bi Isus učinio nešto što bi kršilo zakon-Sigurno nebi ako piše vino onda je vino?
Miloš Popadić Da, ali taj trenutak uvođenja vina u Pashalni festival od strane Boga nigde ne nalazimo u Pismu u tome je stvar.
Marica Durakovic Točno osim predaje
Marica Durakovic Miloš evo što sam pronašla- Prvi pisani izvještaj o pijenju vina u sklopu pashalne večere nalazimo u spisu Knjiga jubileja 49,6 (2./1. st. prije Krista): [Dok su svi u Egiptu oplakivali smrt svojih prvorođenaca] „sav je Izrael blagovao pashalno janje i pio vino te hvalio, slavio i blagoslivljao Gospodina, Boga svojih otaca i spremao se izići ispod egipatskog jarma i tlake.“[14] Međutim, taj je običaj zasigurno još stariji.[15] Nekako u isto je vrijeme uveden propis da se za pashalnom večerom obvezatno leži (po grčko-rimskom običaju) ili barem da su sustolnici „naslonjeni na lijevu podlakticu“, kao što je danas propis.[16] Naime, ležanje za stolom i pijenje vina stav je slobodnih ljudi (a to su Židovi i postali nakon izlaska iz Egipta), tako da je i jedno i drugo razmjerno rano ušlo u obred pashalne večere.

Svaki od četiri dijela pashalne večere započinje upravo ispijanjem čaše vina, čime ono još više dobiva na važnosti. Zanimljivo je da današnji židovski propisi određuju da se treba uzeti crno vino,[17] te da svaka od četiri čaše mora sadržavati barem 86 cm3 vina. Svatko mora popiti propisane četiri čaše. Međutim, židovski propisi danas dopuštaju (pogotovo za djecu i mlade) da se umjesto vina uzme sok od grožđa.[18] Zašto baš četiri čaše? Najčešće je tumačenje da se to temelji na četiri izraza spasenje prema Izl 6,6-7:

Zato reci sinovima Izraelovim: Ja sam Vječni i izvest ću vas iz egipatske trpnje… i izbavit ću vas od njihove tlake… i spasit ću vas izdignutom rukom i uz velike kazne… i uzet ću vas k sebi za narod i znat ćete da sam ja Vječni vaš Bog koji vas izvodi iz egipatske trpnje.[19]

Druga rabinska tumačenja u četiri čaše vide države koje su porobljavale Izraelce nakon izlaska iz Egipta: Babilon, Perzija, Grčka i Rim. Drugi u tome vide četiri izraelske pramajke: Saru, Rebeku, Rahelu i Leu. Neki, konačno, misle da se to odnosi na četiri svijeta: ovaj svijet, Mesijino doba, uskrsnuće mrtvih i budući svijet.

Evo sheme slavljenja pashalne večere s naglaskom na četiri čaše.[20]

Prvi dio: blagoslovna molitva (kadeš) za vino, za dan i za život. Ispija se prva čaša
Drugi dio: nakon pranja ruku puni se druga čaša, čaša radosti. Govori se Haggada – dugačka pripovijest o izlasku Židova iz Egipta. Nakon toga ispija se druga čaša.
Treći dio. Nakon pranja ruku slijedi blagovanje: beskvasni kruh, vazmeno janje[21] i gorke trave. Nakon pranja ruku puni se i ispija treća čaša, čaša blagoslovna.[22]
Četvrti dio: Pjevaju se zahvalni psalmi (113-118). Puni se i ispija četvrta čaša, čaša otkupljenja.[23]
Miloš Popadić Odlično Marice.
Miloš Popadić Ovo je meni Marice jako interesantno jer u Pismu nalazim stihove koji kao da sa jedne strane hvale alkoholno vino kao nešto pozitivno, fino, dobro, a sa druge strane se smatra da je ono sto je prošlo proces fermentacije iskvareno pa se sledstveno tome koristi i kao simbol moralne iskvarenosti. Na primer uzmimo ove stihove:

Isaija 25,6 I Gospod će nad vojskama učiniti svijem narodima na ovoj gori gozbu od pretila mesa, gozbu od čista vina, od pretila mesa s moždanima, od vina bez taloga.

Isaija 65,8 Ovako veli Gospod: kao kad ko nađe vina u grozdu, pa reče: ne kvari ga, jer je blagoslov u njemu, tako ću učiniti radi sluga svojih, neću ih potrti svijeh,
Miloš Popadić Preksinoć sam slušao jedno predavanje negog pastora, kaže da je fermentacija pozitivan proces jer odvaja čisto od načistog pošto grožđani sok postaje bistar, dolazi do taloženja i dobijamo providnu tekućinu, vino alkoholno.
Sascha Wulle Vujicic Dok je on vršio službu kod oltara,
prinosili su po redu prinose Svevišnjem, Svevladaru;
pružio bi ruku svoju za posudom

i prolio soka od grožđa,
izlivši ga na podnožje oltarsko
za ugodni miris svevišnjem Kralju svega.
Marica Durakovic Koji citat
Miloš Popadić Sascha Wulle Vujicic jel bi mogao da navedeš izvor? Predpostavljam da je to iz jevrejske literature, možda iz Talmuda ili neke druge knjige.

 

Miloš Popadić Našao sam: Knjiga Sirahova 50:14, 15

Miloš Popadić ''[Dok su svi u Egiptu oplakivali smrt svojih prvorođenaca] „sav je Izrael blagovao pashalno janje i pio vino te hvalio, slavio i blagoslivljao Gospodina, Boga svojih otaca i spremao se izići ispod egipatskog jarma i tlake.“[14]''

Ja mislim da se ispijanje neke tekućine posle svakog obroka a posebno ako je u pitanju verski praznik podrazumevalo. To je mogla biti i obična voda ili sok ili vino, zato se to ekslicitno i ne pominje u Pismu.

 

Views: 338 | Added by: bibleboy | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
Only registered users can add comments.
[ Registration | Login ]
Calendar
«  January 2018  »
SuMoTuWeThFrSa
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Entries archive

Site friends
  • Create your own site


  • Copyright MyCorp © 2024
    Free website builderuCoz