Saturday
2024-04-20
12:37 PM
Welcome Guest
RSS
 
My site
Main Registration Login
Kontradikcije (ako se dokazu) u Bibliji - Forum »
[ New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
  • Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • »
Forum » Test category » Test forum » Kontradikcije (ako se dokazu) u Bibliji
Kontradikcije (ako se dokazu) u Bibliji
bibleboyDate: Monday, 2012-01-02, 8:31 AM | Message # 1
Major general
Group: Administrators
Messages: 367
Reputation: 1
Status: Offline
26 Ahazji bijahu dvadeset i dvije godine kad se zakraljio,
a kraljevao je godinu dana u Jeruzalemu.
Mati mu se zvala Atalija, a bila je kći izraelskog kralja Omrija.
Druga knjiga o kraljevima 8:26

1...tako se zakraljio Ahazja, sin judejskoga kralja Jorama.
2 Bile su mu četrdeset i dvije godine kad se zakraljio.
Kraljevao je jednu godinu u Jeruzalemu. Materi mu je bilo ime Atalija, Omrijeva kći.
Druga knjiga Ljetopisa 22:2
__________________________________________________________________________________________________

8 Jojakinu je bilo osamnaest godina kad se zakraljio i kraljevao je tri mjeseca u Jeruzalemu.
Materi mu je bilo ime Nehušta, kći Elnatana, i bila je iz Jeruzalema.
Druga knjiga o Kraljevima 24:8

9 Osam je godina bilo Jojakinu kad se zakraljio,
a kraljevao je tri mjeseca i deset dana u Jeruzalemu;
činio je što je zlo u Jahvinim očima.
Druga knjiga Ljetopisa 36:9
________________________________________________________________________________________________

4 David zarobi od njega tisuću i sedam stotina konjanika i dvadeset tisuća pješaka
2. Samuelu 8:4

4 David zarobi od njega tisuću bojnih kola, sedam tisuća konjanika i dvadeset tisuća pješaka
1. Ljetopisa 7:4
________________________________________________________________________________________________

11 Evo popisa Davidovih junaka: Hakmonijev sin Jašobam, glavar nad tridesetoricom;
on je mahnuo svojim kopljem na tri stotine i pobio ih odjednom.
1. Ljetopisa 11:11

8 Ovo su imena Davidovih junaka: Išbaal, Hakmonac, prvak među trojicom;
on je zavitlao svojim kopljem protiv osam stotina i pobio ih najedanput.
2. Samuelu 23:8
________________________________________________________________________________________________

13 Adonikamovi sinovi: šest stotina šezdeset i šest
Ezra 2:13

18 sinova Adonikamovih: šest stotina šezdeset i sedam
Nehemija 7:18
________________________________________________________________________________________________

23 A evo nadzornika koji su upravljali Salomonovim radovima:
njih pet stotina i pedeset koji su zapovijedali puku zaposlenu na radovima
1. Kraljevima 9:23

10 Bili su poglavari nad upravnicima, kojih je kralj Salomon imao dvjesta i pedeset,
i upravljali su narodom.
2. Ljetopisa 8:10
________________________________________________________________________________________________

1...Kiš, sin Abiela
1. Samuelu 9:1

33 Ner rodi Kiša
1. Ljetopisa 8:33
________________________________________________________________________________________________

11 Jošiji se rodi Jehonija
Matej 1:11

15 Jošijini su sinovi bili: prvenac Johanan, drugi Jojakim......
16 Jojakimovi su sinovi bili: Jekonija, njegov sin, i Sidkija, njegov sin
1. Ljetopisa 3:15-16
--------------------------------------------

Sto se tice razlika u tekstovima koji su citirani,
to je toliko ocito da su greske prepisa da nema nekog
znacajnijeg razloga da se o njima diskutuje.
Dakle nema spora da su to greske u prepisivanju.
Poenta je u tome da to nisu KONTRADIKCIJE,
jer ako postoji objasnjenje kako se pojedina ''kontradikcija'' nasla u Bibliji,
onda to nije protivrecnost. To samo znaci da Biblija nije savrseno ocuvana,
ali to vec i ptice na grani znaju.
Medjutim, ta neocuvanost Svetog Pisma nije na tolikom nivou
da bi postojao opravdani razlog za njeno odbacivanje.
 
bibleboyDate: Monday, 2012-01-02, 9:21 AM | Message # 2
Major general
Group: Administrators
Messages: 367
Reputation: 1
Status: Offline
''A Josif posla i dozva oca svog Jakova i svu rodbinu svoju, sedamdeset i pet duša.'' Djela 7:14

''Sedamdeset duša beše otaca tvojih kad siđoše u Misir; a sada učini ti Gospod Bog tvoj te vas ima mnogo kao zvezda nebeskih.'' 5 Moj. 10:22

Ako su oba teksta nadahnuta otkuda ovakva nesaglasnost? Ko je ovde pogresio Mojsije ili Luka?
 
bibleboyDate: Monday, 2012-01-02, 10:17 AM | Message # 3
Major general
Group: Administrators
Messages: 367
Reputation: 1
Status: Offline
Da li se "nadahnutost" potvrdjuje tacnim navodjenjem broja dusa koje su dosle u Egipat? Sta znaci da je jedan tekst nadahnut?

Drugo, ovde nema nikakve kontradikcije (iako to nije nikakav dokaz nadahnutosti ili nedostatka nadahnutosti) jer Luka citira 1. Mojsijevu 46:27, ali citira iz Septuaginte (LXX) a ne iz masoretskog teksta koga mi danas vecinom koristimo.

Nas tekst kaze:

Gen 46:26 A svega duša što dođoše s Jakovom u Misir a izađoše od bedara njegovijeh, osim žena sinova Jakovljevijeh, svega duša bješe šezdeset i šest.
Gen 46:27 I dva sina Josifova koji mu se rodiše u Misiru; svega dakle duša doma Jakovljeva, što dođoše u Misir, bješe sedamdeset.

A Septuaginta kaze:

26 All the souls that came with Jacob into Egypt, who came out of his thighs, besides the wives of the sons of Jacob, all the souls were sixty-six. 27 And the sons of Joseph, who were born to him in the land of Egypt, were nine souls; all the souls of the house of Jacob who came with Joseph into Egypt, were seventy-five souls

Nas prevod manuskripta koji kaze 70, u taj broj ubraja samo dva sina Josifova iz Egipta. Medjutim, LXX (septuaginta) ubraja ne samo dva sina Josifova, Manasiju i Efraima, nego ubraja i njihovih pet rodjenih sinova u Egiptu, iako ih naziva Josifovi sinovi sto je bio obicaj onog vremena.

Pet Josifovih unuka koji su dodati u zbroj Septuaginte su Azrilo, Mahir, Salpad, Fares od Manasije i Sutala od Efraima. Njhova imena imamo zapisana u 1. Dnevnika 7:14-21.

Sve u svemu, u Septuaginti je jasno naglaseno da se u broj 75 uracunavaju osim Josifa, Manasije, Efraima i njihova deca koja su se rodila u Egiptu. Zasto je Septuaginta ubacila imena 5 Josifovih unuka nije jasno, ali ocito je da Jevreji koji su slusali Stefana su znali o cemu on prica inace bi mu se podsmevali da je obican neznalica.
 
bibleboyDate: Monday, 2012-01-02, 11:06 AM | Message # 4
Major general
Group: Administrators
Messages: 367
Reputation: 1
Status: Offline
Mozda Septuaginta nije "nadahnuti" prevod, ali mogu da konstatujem da ono sto pise u njoj, iako razlicito od masoretskog teksta, jos uvek nije pogresno. Tacno pise da se na 66 dodaje 9 potomaka Josifa.

E sada, koji je tekst tacniji neznam, ali se to uopste ne odnosi na pitanje nadahnutosti, bar ne za one ljude koji ne verujemo u verbalnu inspiraciju Biblije.
 
bibleboyDate: Monday, 2012-01-02, 11:23 AM | Message # 5
Major general
Group: Administrators
Messages: 367
Reputation: 1
Status: Offline
Razmisljam kako je do toga moglo doci? Znam da oni (''septuagincani'') nisu tj. najverovatnije nisu raspolagali autografima kao sto ni mi ne zaspolazemo danas, ali ipak moze biti da su oni imali starije manuskripte od rukopisa koji su do nas doprli, a kako je evidentno dolazilo do gresaka u prepisivanju najverovatnije da su rukopisi sa kojih su oni prevodili bili tacniji od ovih nasih kojima sada mi raspolazemo.
 
bibleboyDate: Monday, 2012-01-02, 11:29 AM | Message # 6
Major general
Group: Administrators
Messages: 367
Reputation: 1
Status: Offline
''Jedna je stvar "objasniti" a druga je "opravdati".

Onaj ko je sveo Bozju objavu na tacnost i preciznost ljudskog izrazaja i savrsenost ljudskog elementa u onome sto mi zovemo Bozja Rec, Sveto Pismo, ce svakako pokusati da "opravda" sve jer ce smatrati da je nemoguce da je ljudski elemenat koga Bog koristi nesavrsen.

Medjutim, oni koji shvataju da je Sveto Pismo, spoj Bozanskoga i ljudskoga, uopste nece biti zainteresirani da "opravdavaju" ljudski elemenat Bozje objave jer spoznavanje Bozanske Reci dolazi kroz Sveti Duh dok se cita i proucava ono sto su ljudi napisali pod insiracijom tog istog duha.

Pa tako su slucajevi kao sto su ...Kiš, sin Abiela 1. Samuelu 9:1 i Ner rodi Kiša 1. Ljetopisa 8:33 stvar "objasnjenja", a ne slepog "opravdanja". Dovoljno je samo malo procitati i istraziti jevrejsku kulturu i obicaje i shvatiti da se ponekada deda ili stric ili ko god iz rodbine moze nazvati necijim ocem.

Medjutim, cak i da je pisac pogresio, jos uvek je to samo ljudski elemenat koji je prisutan, a onaj kome Biblija sluzi kao Bozja rec, Duhom svetim pronalazi duhovne istine koja Biblija otkriva i koje nemaju veze sa time da li je Kis bio sin Abiela ili Nera.

A i da ne pricamo o greskama prepisivanja, koje su toliko jasne i zbog hiljade raznih manuskripta vrlo lako uocljive i sa sigurnoscu odredjeno ko je gde pogresio i sta je bio original.

Ja bih samo voleo da vidim ijednu gresku u prepisu, ili navodnu kontradikciju koja je izmenila znacenje hriscanskih verovanja, cak i pre nego sto smo i videli da li je to stvarno kontradikcija ili greska ili je to greska u nasem shvatanju?
 
bibleboyDate: Monday, 2012-01-02, 11:46 AM | Message # 7
Major general
Group: Administrators
Messages: 367
Reputation: 1
Status: Offline
Ellen G. White je rekla:

"Biblija koju mi čitamo danas je djelo mnogih prepisivača koji su u največem broju slučajeva svoj posao obavili sa zadivljujućom preciznošću. Ali prepisivači nisu bili bez greške, a očigledno je da Bog nije mislio da je prikladno da je ostavi bez greške u prepisivanju".
...
"Uvidjela sam da je Bog naročito čuvao Bibliju...Ipak, kada je bilo malo primjeraka, učeni ljudi su u nekim slučajevima promijenili riječi, misleći da ih pojednostavljuju, ali su zapravo mistificirali ono što je bilo jednostavno tako što su ih naslanjali na vlastite utvrđene stavove koji su bili vođeni tradicijom".
 
bibleboyDate: Monday, 2012-01-02, 11:49 AM | Message # 8
Major general
Group: Administrators
Messages: 367
Reputation: 1
Status: Offline
25. И постави Авесалом Амасу над војском, на мјесто Јоавово; а Амаса бјеше син некога човјека по имену Итре Израиљца
Druga knjiga o Samuelu, 17:25

17. А Авигеја роди Амасу; а отац Амасин бјеше Јетер Исмаиљац.
1. Knjiga ljetopisa, 2:17
 
bibleboyDate: Monday, 2012-01-02, 11:53 AM | Message # 9
Major general
Group: Administrators
Messages: 367
Reputation: 1
Status: Offline
10 Banijevi sinovi: šest stotina četrdeset i dva
Ezra 2

15 Binujevih sinova: šest stotina četrdeset i osam
Nehemija 7
 
bibleboyDate: Monday, 2012-01-02, 1:10 PM | Message # 10
Major general
Group: Administrators
Messages: 367
Reputation: 1
Status: Offline
''Sta Biblija jesta a sta Biblija nije i sta ne treba od Biblije niti traziti.

1. Prvo, Biblija nije Bozji diktat, niti diktat andjela, osim gde je to specificirano.
2. Drugo, Biblija je zbirka mnogih knjiga od mnogih autora koje sadrze raznovrsnu literaturu u koje spadaju biografije, poezija, prorocanstva, propovedi, razmisljanja, istorijski zapisi, geneologije, i td. i td.
3. Pisci Biblije nisu pisali imajuci u vidu jednu religijsku knjigu koja se zove Biblija nego su pod inspiracijom Svetoga Duha pisali ono o cemu njihova knjiga govori, a to je ponekada moglo da znaci i prepisivanje dokumenata kao sto su geneologije, sudski zapisi, carski dekreti, istorijski zapisi i td.
4. Sama cinjenica da se neki deo geneologije ili carski dektret ili istorijski zapis nalazi u odredjenoj knjizi Svetog Pisma, ne znaci da je ta geneologija posebno sveta ili da je taj carski dekret svet ili taj istorijski svet. U pojedinim knjigama nalazimo cak i geneologije okolnih naroda. Kada kazem da te geneologije nisu svete, ja zelim reci da one nisu diktirane od Boga kao nepogresive liste ljudskih rodoslovlja. Razlog sto se one nalaze u Bibliji nije da nas obavesti ko je koga rodio i da samo poznavanje te cinjenice ima neko duhovno znacenje za nase spasenje. Pisci su uvrstili takav materijal u svoje knjige zato sto nas one uce nesto o tome kako Bog vodi svoj narod, (ili okolne narode), sto mozemo otkriti citajuci geneologije, carske dekrete, istorijske zapise, dakle materijal koji nije direktno neko insiprisano ucenje takvo kao na primer 10 Zapovesti, ili propoved Isusa Hrista na gori, koje su primeri direktnih duhovnih pouka zapisanih u Svetom Pismu.

Imajuci u vidu ovu raznovrsnost Svetog Pisma, cinjenicu da ona sadrzi materijale koji su jednostavni istorijski zapisi ili dokumenti koje nemaju neku posebnu nadahnutu prirodu, ali koji nam sluze da otkrijemo Bozje vodstvo i njegov nacin delovanja kros ljudsku istoriju, kao i direktne pouke, moralne uredbe, prorocanstva, upute, Bozje zakone i td, moramo tako i da pristupamo Bibliji i njenom proucavanju i shvatanju.

Da budem malo precizniji, sama cinjenica da li je iz Vavilona izaslo 642 ili 648 sinova Banijevih je totalno nebitan, jer to u Bibliji nije zapisano da bi time upoznali tacan broj sinova Benijevih koji su izasli iz Vavilona, i da ce spoznaja tog broja dovesti do naseg spasenja. Da ne zaboravimo, kao sto sam gore rekao, Biblija nije knjiga koju bi mogli nazvati "Prirucnik stvari koje treba znati da bi mogli da se spasimo", pa sada ako neznamo tacan broj, mi smo u problemu jer nemozemo biti spaseni posto nismo sigurni koji broj od ova dva je tacan. Svakako bi bio problem da jedna zapovest kaze "Secaj se dana subotnog da ga svetkujes" a druga zapovest, na drugom mestu kaze "Secaj se dana nedeljnog da ga svetkujes". Tu bi se radilo direktno o moralnim direktivama i to bi bila kontradikcija koja bi svakako ucinila Bibliju neprihvativom za bilo koga. Medjutim, ovo o cemu govorimo je obican zapis iz carskse hronike i on sam po sebi nema neku duhovnu vrednost u tome da li ce broj biti 642 ili 648. Vrednost tog broja nikako se ne moze usporediti sa duhovnom vrednosti na primer broja 7 dana, od kojih su bili 6 dana u kojima je Bog stvorio svet a u sedmi se odmarao. Ovi brojevi su vrlo znacajni jer nam oni otkrivaju duhovnu istinu koja ima specificno znacenje za nase spasenje jer jedno je verovati Bogu da je stvorio svet za 6 dana i u 7 se odmarao ili verovati da je zemlja nastala evolucijom tokom miliona godina. Sa druge strane, da li je bilo 642 ili 648 sinova Banijevih nema nikakvu moralnu vrednost i poznavanje tog broja nema nikake duhovne posledice za coveka.

E sada, ima ljudi koji vole TACNO da znaju koliko je izaslo sinova Banijevih iz Vavilona. Pa nema nista strasno ako neko zeli da zna i te detalje tacno i zato se ljudi i bave nekada proucavanjem Biblije kao strogo istorijskog dokumenta.

Da li onda Biblija moze da posluzi da nam da i ove istorijske dokumente, ili dokumente geneologija, hronika i td.? Ja mislim da moze svakako bez obzira sto ponekada u tim hronologijama ili rodoslovljima pronadjemo nesto sto nam izgleda kontradiktorno kao sto je slucaj sa ovom brojevima. Mogu li se takve greske ili kontradikcije objasnsiti. Ja mislim da mogu i to vrlo lako. Neke stvari ce nam pomoci u tome.
 
bibleboyDate: Monday, 2012-01-02, 1:10 PM | Message # 11
Major general
Group: Administrators
Messages: 367
Reputation: 1
Status: Offline
Na primer, za jevreje je Sveto Pismo Staroga Zaveta bila sveta knjiga. Nismo mi danas prvi koji smo otkrili da se izvestaj iz Nemije i Jezdre ne slazu. Ako je ta razlika bila jos od vremena Nemije i Jezdre, onda su i oni znali za tu razliku, ali im to nije pravilo problema. Zasto? Ocito su oni razumeli nesto sto mi ne razumemo. A ako razlika nije bila u originalnim spisima, onda je na nama da istrazivanjem (ako nas to zanima) pokusamo da doznamo u kojem tekstu je doslo do promene, koji manuskripti imaju promenu i td. Postoje teolozi koji se bave takvim stvarima, ali kao sto gore rekoh, to uopste nema uticaja na ono kako mi verujemo u Boga.

Postoji jedna druga stvar koju uvek moramo da imamo na umu u ovakvim situacijama. Neki delovi Biblije su pisani pre 2500 godina i trebamo dobro razumeti o cemu govorimo ako vec kritiziramo neki takav tekst.

Da se vratimo na ovaj tekst. Kada je Jezdra napisa svoj izvestaj a kada Nemija? Ocito je da su to dva razlicita vremenska razdoblja. Osim toga u Nemiji 7:5 vidi se da Nemija kaze da je pod Bozjim nadahnucem odlucio da izbroji glavare i staresine i da je tom prilikom koristio i zapise iz knjiga sto je ocito referenca na Jezdrinu knjigu i Jezdrin zapis.

Ovo je vrlo jednostavan slucaj zato sto nam je vrlo lako da shvatimo nacin na koji su oni brojali ljude u to vreme a i sam tekst kaze da su brojali "ljude" jevrejski "ISH" (Jezdra 2:2; Nemija 7:7), dakle odrasle ljude, muskarce a ne zene i decu. Pa tako, neki koji su u vreme Jezdre bili deca, nisu bili ubrojani u broj od 642 ali su oni u vreme Nemije odrasli u muskarce pa je sada broj bio 648.

Ovakav nacin brojanja samo odraslih muskaraca je bilo poznato i imamo slucaj u Izlazak 12:37 gde su samo odrasli ljudi bili brojani, kao i u Novom zavetu u Matej 12:41 i Marko 6:44. Dakle, samo su se odrasli muskarci brojali ali ne i zena i deca.

Osim toga, jako je interesantno za Jezdru i Nemiju da se konacan broj svih koji su se vratili iz Vavilona slaze, a to je broj 42360 koji je ist kod oba pisca (Jezdra 2:64 i Nemija 7:66) Medjutim, kada se pojedinacno broje samo odrasli ljudi, kod Jezdre imamo zbroj 29818 dok je kod Nemije 31089 sto je normalno jer su neki koji su bili deca u vreme Jezdre, dozreli i ubrojali se u broj odraslih muskaraca u vreme Nemije. Medjutim, totalan broj citavog zbora (jevrejski "qahal" koje podrazumeva sve, ljude zenu i decu) je isti u oba izvestaja.

Da zakljucim, u ovom slucaju, uopste nema nikakve razlike izmedju sinova Benijevih jer kada ih je Jezdra izbrojao, njih je bilo 642, a kada ih je kasnije Nemija izbrojao njih je bilo 648 posto su neki koji su ranije bili deca postali odrasli ljudi, a samo su se odrasli ljudi brojali. Sto se tice citavog naroda, zene, dece i odraslih ljudi, broj onih koji su se vratili iz Vavilona je isti kod oba pisca.''


1. Razlicito vremensko doba kada je doslo do prebrojavnja.
2. Specificnosti prebrojavanja odraslih ljudi kada se radi odredjenim porodicama.
3. Ubrajanje zena i dece u konacan zbir celoga skupa.
4. Metode prebrojavanja i skupljanja podataka o broju odredjenih porodica

To su faktori koji se moraju pogledati i smatram ako o tome ne govorimo, onda mi zapravo samo uzvikujemo neke parole u stilu "brojevi su razliciti, dakle Biblija je smece!"
 
bibleboyDate: Monday, 2012-01-02, 1:18 PM | Message # 12
Major general
Group: Administrators
Messages: 367
Reputation: 1
Status: Offline
''E.G.White je rekla: 'kao sto se u Isusovoj prirodi na cudesan nacun spojila ljudska i bozanska priroda, tako je i biblija ljudsko-bozanaska knjiga", zatim dodaje 'ali, sve sto je ljudsko nije savrseno' tako da u Bibliji postoje odredjeni problemi u vezi texta i mi ocekujemo i kada je citamo da to bude bozanski jezik u potpunosti. Medjutim mi kao crkva (ASD) ne verujemo u verbalno nadahnuce, vec u nadahnuce misli, tako da text ima posrednicki uticaj, reci izolovane iz konteksta mi verujemo da nisu nadahnute misli. Mi verujemo u teoriju celovitog ili organkog nadahnuca, sto znaci kada je biblijski pisac pisao text on je u njega unosio i svoju kulturu, obrazovanje, krakter i za to imamo i potvrdu u Bibliji, jer recimo Pavle pise drugacije od Mateja zbog navedenih faktora. E moje pitanje onima koji dovode u sumnju Bibliju je sledece: Da li ovi tekstovi koje navodite kao kontradiktorne radikalno menjaju smisao Biblije?''
 
bibleboyDate: Monday, 2012-01-02, 1:20 PM | Message # 13
Major general
Group: Administrators
Messages: 367
Reputation: 1
Status: Offline
8 sinovi Zatuovi: devet stotina četrdeset i pet
Ezra 2

13 Zatuovih sinova: osam stotina četrdeset i pet
Nehemia 7
 
bibleboyDate: Monday, 2012-01-02, 1:21 PM | Message # 14
Major general
Group: Administrators
Messages: 367
Reputation: 1
Status: Offline
5 ne računajući njihove sluge i sluškinje, kojih bijaše sedam tisuća tri stotine i sedam. Bijaše i dvije stotine pjevača i pjevačica.
Ezra 2:65

67 ne računajući njihove sluge i sluškinje, kojih bijaše sedam tisuća tri stotine trideset i sedam. Bilo je i dvije stotine četrdeset i pet pjevača i pjevačica,
Nehemija 7:67
 
bibleboyDate: Monday, 2012-01-02, 1:22 PM | Message # 15
Major general
Group: Administrators
Messages: 367
Reputation: 1
Status: Offline
28 ljudi iz Betela i Aja: dvije stotine dvadeset i tri;
Ezra 2:28

32 ljudi iz Betela i Aja: stotinu dvadeset i tri
Nehemija 7:23
 
Forum » Test category » Test forum » Kontradikcije (ako se dokazu) u Bibliji
  • Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • »
Search:


Copyright MyCorp © 2024
Free website builderuCoz