Da li dispenzacionalizam ima biblijsko utemeljenje - Forum
 
Wednesday
2016-12-07
8:35 AM
Welcome Guest
RSS
 
My site
Main Registration Login
Da li dispenzacionalizam ima biblijsko utemeljenje - Forum »
[ New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
Page 1 of 11
Forum » Test category » Test forum » Da li dispenzacionalizam ima biblijsko utemeljenje (Na koje stihove iz Svetoga Pisma se poziva.)
Da li dispenzacionalizam ima biblijsko utemeljenje
bibleboyDate: Sunday, 2012-01-15, 12:19 PM | Message # 1
Major general
Group: Administrators
Messages: 335
Reputation: 1
Status: Offline
Citajuci Rimljanima poslanicu 11:25-28, zapazio sam da apostol Pavle u njoj govori o Izbavitelju Izraela citirajuci Isaiju 59:20,21, stihove koji su napisani vekovima pre utelovljenja Bozijeg Sina. Medjutim, poslanica o kojoj je rec je napisana nakon utelovljenja, smrti, vaskrsenja i vaznesenja Gospoda Isusa Hrista. U njoj se o pojavi Izbavitelja govori kao o dogadjaju koji sledi u buducnosti u odnosu na vreme kada je poslanica napisana. Tradicionalno objasnjenje je da je navedeni Izbavitelj Isus Hrist, sto je ocigledno tacno, ali o kojoj pojavi Hrista ili mozda nekog Njegovog izaslanika, je rec, buduci da je Isus u vreme apostola Pavla vec dosao, ali kao sto znamo nije odvratio bezboznost od Jakova. Prema tome, izgleda da apostol govori o nekom Izbavitelju koji ce doci u buducnosti, u Hristovom duhu i ostvariti odvracanje bezboznistva od Izraela. Takodje je neobicno da apostol upotrebljava izraz Izbavitelj, koji se nigde vise ne upotrebljava u Novom Zavetu, ne precizirajuci pritom da se radi o Isusu iz Nazareta, zasto? Takodje se u citiranom prorocanstvu kaze da ce Izbavitelj Izraelov doci sa Siona, ne kaze sa neba ili direktno od Boga. Dakle, Izbavitelj ce doci sa Zemlje, jer je Sion brdo u Jerusalimu, ali sa potpunim autoritetom Isusa Hrista.
 
bibleboyDate: Sunday, 2012-01-15, 12:28 PM | Message # 2
Major general
Group: Administrators
Messages: 335
Reputation: 1
Status: Offline
Ne bi bilo na odmet nesto ukratko reci o dispenzacionalizmu, jer mislim da moze pomoci u davanju odgovora na pitanje koje je postavljeno.

''Pitanje: Što je dispenzacionalizam te je li biblijski?

Odgovor: Dispenzacionalizam je teološki sustav koji ima dvije glavne značajke. (1) Dosljedno doslovno tumačenje Svetoga pisma, a posebice biblijskog proroštva. (2) Razlikovanje Izraela i Crkve u Božjemu programu.

(1) Dispenzacionalisti tvrde da se u svojoj hermeneutici drže načela doslovnog tumačenja. „Doslovno tumačenje“ znači da svakoj riječi pridajemo ono značenje koje bi ona imala u svakidašnjoj uporabi. Simboli, stilske figure i tipovi prema ovoj metodi tumače se jednostavno, te ni na koji način suprotno doslovnom tumačenju. Čak i simbolizmi i figurativne izjave iza sebe imaju doslovna značenja.

Postoje barem tri razloga zašto je to najbolji način razmatranja Svetoga pisma. Prvi razlog je filozofske naravi, jer po svemu sudeći sama svrha jezika nam nalaže da ga tumačimo doslovno. Bog nam je dao jezik kako bi mogao komunicirati s čovjekom. Drugi razlog je biblijske naravi. Svako proroštvo o Isusu Kristu u Starom zavjetu ispunilo se doslovno. Isusovo rođenje, Isusova služba, Isusova smrt i Isusovo uskrsnuće dogodili su se točno i doslovno onako kako je to Stari zavjet prorekao. U Novom zavjetu nema nedoslovnog ispunjenja ovih proročanstava. To jasno govori u prilog doslovnoj metodi tumačenja. Ukoliko se prilikom proučavanja Biblije ne koristi doslovno tumačenje, onda više nema objektivnog mjerila kojim možamo razumjeti Bibliju. U tome slučaju, svaki čovjek Bibliju bi mogao protumačiti prema vlastitom nahođenju. Tumačenje Biblije bi se u tom slučaju svelo na pitanje „što ovaj odlomak govori meni...“ umjesto „Biblija kaže...“ Nažalost, u velikoj većini slučajeva ono što se danas naziva tumačenjem Biblije upravo je takvo.

(2) Dispenzacijska teologija vjeruje da postoje dva različita Božja naroda: Izrael i Crkva. Dispenzacionalisti vjeruju da su se ljudi uvijek spašavali po vjeri (u Boga u Starom zavjetu; posebno u Boga Sina u Novom zavjetu). Dispenzacionalisti smatraju da Crkva nije zamijenila Izrael u Božjemu programu te da se starozavjetna obećanja upućena Izraelu nisu prenijela na Crkvu. Vjeruju da će se obećanje koje je Bog u Starom zavjetu dao Izraelu (u pogledu zemlje, mnoštva potomaka i blagoslova) na kraju ispuniti u tisućugodišnjem razdoblju o kojemu čitamo u Otkrivenju 20. Vjeruju da će Bog u budućnosti ponovno usredotočiti svoju pažnju na Izrael (Rimljanima 9-11) kao što je sada usredotočuje na Crkvu.

Budući da upotrebljavaju ovaj sustav kao osnovu, dispenzacionalisti smatraju da je Biblija organizirana prema sedam dispenzacija. Dakle, dispenzacija: Nevinosti (Postanak 1,1 – 3,7), Savjesti (Postanak 3,8 – 8,22), Ljudske vladavine (Postanak 9,1 – 11,32), Obećanja (Postanak 12,1 – Izlazak 19,25), Zakona (Izlazak 20,1 – Djela 2,4), Milosti (Djela 2,4 – Otkrivenje 20,3) i Milenijskoga kraljevstva (Otkrivenje 20,4 – 20,6). Ponovno, ove dispenzacije ne odražavaju načine spasenja, nego načine na koje se Bog ophodi prema čovjeku. Dispenzacionalizam, kao sustav, vodi do premilenijskog tumačenja Kristova Drugog dolaska, a obično i „prednevoljnog“ tumačenja Uzeća.''
 
bibleboyDate: Sunday, 2012-01-15, 12:43 PM | Message # 3
Major general
Group: Administrators
Messages: 335
Reputation: 1
Status: Offline
Takodje korisno bi bilo razmotriti sledece linkove:

http://www.goehringenterprises.com/Books....art.htm
http://www.endtimes.org/dispens.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Dispensationalism
http://en.wikipedia.org/wiki/Progressive_dispensationalism
 
bibleboyDate: Monday, 2012-01-16, 2:52 PM | Message # 4
Major general
Group: Administrators
Messages: 335
Reputation: 1
Status: Offline
Evo malo citata o dispenzacionalizmu i adventizmu

''Uprkos “velikom razočaranju”, kada se Hristos nije pojavio 1844. godine, mileritski adventizam nije nestao. Međutim, posle tog datuma to više nije bio jedinstven pokret. Umesto toga, milerizam se pocepao na nekoliko denominacija, a adventizam sedmog dana je počeo kao najslabija od njih, da bi završio kao ubedljivo najjača u vreme smrti Elen Vajt 1915. godine.''

''Uprkos relativnom uspehu koji je imao u drugoj polovini devetnaestog veka, adventizam sedmog dana nije bio najveća niti najuticajnija premilenijalistička grupa u SAD posle Građanskog rata. To mesto pripada dispenzacionalističkom pokretu čije je brzo jačanje počelo unutar denominacija sedamdesetih i osamdesetih godina. Konzervativni američki hrišćani u godinama posle Građanskog rata bili su prilično skloni premilenijalizmu. Mnogima se činilo da svet postaje sve gori, umesto sve bolji. Zbog toga su bili skloni da odbace postmilenijalizam sa njegovim učenjem da će se uslovi neprekidno poboljšavati sve dok se na Zemlji ne uspostavi Božje carstvo, i prihvate premilenijalističko učenje da je rešenje svetskih problema u Drugom Hristovom dolasku na početku hiljadugodišnjeg carstva.''

''Ali kome da se obrate? Na kraju krajeva, većina protestanata je smatrala da je 1844. godina “diskreditovala” mileritske oblike tumačenja proročanstava. Premilenijalistička teologija razvijena početkom veka u Velikoj Britaniji od strane Džona Nelsona Darbija (John Nelson Darby) sada je popunjavala tu prazninu. Dok su se mileriti i adventisti sedmog dana držali istoricističke škole tumačenja proročanstava, dotle su dispenzacionalisti bili futuristi. Istoricizam gleda na apokaliptično proroštvo kao na neprekidno dešavanje od vremena biblijskih proroka do Drugog Hristovog dolaska, dok futurizam smatra da će se veći deo apokaliptičnih proročanstava ispuniti neposredno pred Drugi dolazak. Iz perspektive dispenzacionalista nije se ispunio nijedan deo proročanstva od smrti apostola , iako takvi događaji kao što je povratak Jevreja u Izrael pripremaju put za njegovo konačno ispunjenje.''

''Ključni elementi u dispenzacionalističkoj šemi tumačenja proročanstava su glavna uloga Izraela u događajima poslednjeg vremena, tajno vaznesenje, ideja da je Bog imao nekoliko različitih dispenzacija ili perioda (obično sedam) tokom istorije sveta. U svakom od tih perioda Bog je na drugačiji način pristupao problemu greha i spasenja. Tako je, na primer, Božje postupanje prema grešnima variralo od perioda milosti do perioda zakona.''

''Darbijev dispenzacionalizam stigao je u SAD sedamdesetih godina kada je on obilazio zemlju i za svoju stvar pridobio dosta uticajnih evangeličkih pastora. Ovaj pokret se brzo širio u konzervativnim krugovima uz pomoć proročkih skupova. Krajem sedamdesetih godina vidimo i takve bivše mileritske vođe, kao što su Džosaja Lič /Josiah Litch/ (treći najuticajniji čovek u milerizmu) i Henri Dejna Vord /Henry Dana Ward/ (predsedavajući prvog mileritskog opšteg sabora) kako prilaze dispenzacionalističkom taboru.''


''Svet Elen Vajt'', Dzordz R. Najt
 
Forum » Test category » Test forum » Da li dispenzacionalizam ima biblijsko utemeljenje (Na koje stihove iz Svetoga Pisma se poziva.)
Page 1 of 11
Search:


Copyright MyCorp © 2016
Free website builderuCoz