Thursday
2024-04-25
6:07 PM
Welcome Guest
RSS
 
My site
Main Registration Login
ARTOS ili AZIMA - Forum »
[ New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
Forum » Test category » Test forum » ARTOS ili AZIMA (Kvasni ili beskvasni hleb)
ARTOS ili AZIMA
bibleboyDate: Tuesday, 2012-04-10, 10:01 AM | Message # 1
Major general
Group: Administrators
Messages: 367
Reputation: 1
Status: Offline
''Svi Jevanđelisti, koji opisuju sam momenat ustanovljenja sv. Pričešća, kažu da je Spasitelj na Tajnoj večeri blagoslovio hleb, na grčkom jeziku "artos". Ta reč označava samo i jedino kvasni hleb, a ne i beskvasni koji se na grčkom zove "azima". Ova novotarija - korišćenje beskvasnog hleba - se kod rimokatolika uvukla u 9 -tom veku, a kasniji protestantski sektaši su je samo nasledili.''

Adventisti da li je po vama istina ovo sto se tvrdi u gornjem citatu? Jer, zaista ako recimo pogledamo Mateja 26:26 upravo tako stoji, tj. da je Isus uzeo ARTOS a ne AZUMOS.
 
bibleboyDate: Tuesday, 2012-04-10, 10:03 AM | Message # 2
Major general
Group: Administrators
Messages: 367
Reputation: 1
Status: Offline
Prvo, Isus je uzeo i blagoslovio kvasni hleb, ARTOS, izvolite pogledati original na grckom, drugo, jagnje se i ne pominje i trece, Vecera se dogodina uoci Jevrejske Pashe. To su cinjenice koje se mogu potvrditi Biblijom.
 
bibleboyDate: Tuesday, 2012-04-10, 10:04 AM | Message # 3
Major general
Group: Administrators
Messages: 367
Reputation: 1
Status: Offline
Verujem da je Isus upravo namerno tako ucinio da bi najavio progres u odnosu na simboliku prethodne ceremonijalne epohe. Jeste, da je Vecera uprilicena povodom Pashe i zbog toga sto je predstojala Njegova zrtva na krstu i smrt. Istina je i to da ucenici taj obrok nazivaju Pashom, ali ga takodje nazivaju i Vecerom Gospodnjom. Da li je to dovoljan dokaz da se koristio beskvasni hleb, nisam siguran?
 
bibleboyDate: Tuesday, 2012-04-10, 10:05 AM | Message # 4
Major general
Group: Administrators
Messages: 367
Reputation: 1
Status: Offline
Treba dati objasnjenje zasto Isus nije uzeo Azimus? Mozda je cela procedura VG tekla ovako: U prvom delu Vecere Isus i Njegovi ucenici su jeli pravi Pashalni obrok sa jagnjetom, presnim zeljen i beskvasnim hlebom, a onda u nastavku toga obroka toga istoga dana tj. uoci redovne Pashe, uzeo je kvasni hleb koji je prelomio i blagoslovio... Po svemu sudeci to je bila vanredna Pasha prilikom koje je Hristos uspostavio novi ceremonijani obred, to je neko moje razumevanje.
 
bibleboyDate: Tuesday, 2012-04-10, 10:06 AM | Message # 5
Major general
Group: Administrators
Messages: 367
Reputation: 1
Status: Offline
E sad postavlja se pitanje zasto je upotrebio kvasni, a ne beskvasni hleb? Beskvasni hleb je ''nevoljnicki hleb'', a kvasac se cesto uzima kao simbol greha. Setio sam se da u SP pise nekako ovako: da je On nas radi ucinjen grehom, pa mozda je to razlog sto je upotrebio kvasni hleb, jer takva vrsta hleba je upravo simbolicki odgovarala slici Njegove ztve. Naime, imamo Hrista koji je bezgresan, ali koji je ucinjen grehom radi nas. Na znam da li sam dovoljno jasan.
 
bibleboyDate: Tuesday, 2012-04-10, 10:07 AM | Message # 6
Major general
Group: Administrators
Messages: 367
Reputation: 1
Status: Offline
I jos nesto, onaj prvi deo obroka (Pasha) kao da je stavljen u drugi plan, o njemu se gotovo nista ne govori, ali vidimo da je akcenat stavljen na drugom delu i upravo o njemu je dat podrobniji opis, te da se ima praktikovati na dalje.
 
bibleboyDate: Tuesday, 2012-04-10, 10:07 AM | Message # 7
Major general
Group: Administrators
Messages: 367
Reputation: 1
Status: Offline
Stvar je u tome da se razmatrana vecera iako su je nazvali Pashom nije dogodila prvoga dana beskvasnih hlebova kada su jevreji inace jeli Pashu tj. 15 nisana, nego jedan dan ranije, te prema tome nije se ni zahtevalo da se ne nadje ni jedne mrvice kvasnog hleba toga dana ni po Mojsijevom zakonu. Znam u Mateju se kaze ''a u prvi dan presnih hlebova'', medjutim, taj dan ipak nije bio prvi dan presnih hlebova u suprotnom imamo kontradikciju sinoptickih evandjelja sa Jovanovim evandjeljem. Dakle Jevreji Hristovog vremena su dan pre redovne Pashe nazivali prvim danom beskvasnih hlebova, zasto su oni to cinili ja to neznam, verovatno je to neka njihova tradicija koja se odomacila u izvesnom trenutku njihove istorije.
Kada se ovako razume kako sam izlozio onda nema govora o tome da je Isus prekrsio bilo koju uredbu Zakona. Jevrejska terminologija se tokom vremena menjala i to nama pravi zabunu, ja tako mislim.
 
bibleboyDate: Tuesday, 2012-04-10, 10:09 AM | Message # 8
Major general
Group: Administrators
Messages: 367
Reputation: 1
Status: Offline
Pravim razliku izmedju Pashe i VG koja je tom prilikom usledila. Dakle vanrednu Pashu je po mom razumevanju Isus sa svojim ucenicima jeo po Mojsijevom Zakonu (sa beskvasnim hlebom), a VG po novom Obrednom Zakonu koji je tada upravo uspostavio. Zato je Isus tom prilikom mogao da jede kvasni hleb, a da se ne ogresi o zakon. A to sto je jeo Pashu sa svojim ucenicima kada se zvanicna Pasha nije jela, to je zato sto On nece biti sa njima kada se ona bude jela po Mojsijevom zakonu. Prema tome ni tu se nije ogresio o Zakon, jer je on Pashu svojom smrcu ispunio. Nije nista nobicno sto je hriscanstvo tu zadnju Pashu nazvalo kasnije Tajnom vecerom, jer je ona bila nesto interno izmedju Njega i Njegovih ucenika.
 
bibleboyDate: Tuesday, 2012-04-10, 10:11 AM | Message # 9
Major general
Group: Administrators
Messages: 367
Reputation: 1
Status: Offline
Veliko je pitanje da li je u opste Isus jeo Pashu u toku praznika beskvasnih hlebova? Jer, ako ju je jeo 13. ili 14. onda je to izvan opsega beskvasnog festivala.
 
bibleboyDate: Tuesday, 2012-04-10, 10:13 AM | Message # 10
Major general
Group: Administrators
Messages: 367
Reputation: 1
Status: Offline
Problem koji mi treba da resimo je utvrdjivanje tacnog termina kada je odrzana VG? Jer, ono sto pise u Mateju ''a u prvi dan presnih hlebova'' mi moramo da uzmemo sa velikom rezervom, u suprotnom imamo kontradikciju sa Jovanim evandjeljem. Moj zakljucak je sledeci: jedno je sta su Jevreji Hristovog vremena podrazumevali pod odredjenim izrazima, a drugo je ono sto je bila stvarnost i sto jeste istina.
 
bibleboyDate: Tuesday, 2012-04-10, 10:17 AM | Message # 11
Major general
Group: Administrators
Messages: 367
Reputation: 1
Status: Offline
Odmah da kazem, nema govora o tome da Isus nije ispunjenje prave Pashe. On je to svojim zrtvovanjem na Golgoti u tacno definisano pashalno vreme i dokazao. Ovde imamo dve jasne cinjenice: 1) VG je odrzana pre zvanicne jevrejske Pashe, i 2) Isus je na toj veceri uzeo ARTOS. Doduse, i Isus i Njegovi ucenici nazivaju tu veceru Pashom, medjutim, postavlja se pitanje kako su je tada u tim trenucima i mogli drugcije nazvati? Za Isusa i Njegove ucenike je ta vecera bila Pasha, za kasnije ucenike i za nas sada je ta vecera uspomena na Hristovu smrt koja se dogodila na golgoti, zar ne?

Nemojte da se ljutite. Ja znam da je to malo neugodno za vernike koji vise brane doktrinu svoje crkve nego istinu, jer oni (protestanti) prilikom pricesti koriste beskvasni hleb. Da li to znaci da su oni izasli iz evharisticke zajednice, ne znam, jednostavno treba odgovoriti na ono pitanje zasto je Isus uzeo ''artos', a ne ''azumos''?
 
bibleboyDate: Tuesday, 2012-04-10, 10:19 AM | Message # 12
Major general
Group: Administrators
Messages: 367
Reputation: 1
Status: Offline
Kao sto svi znamo kvasac moze da bude i simbol neceg pozitivnog. Isus je jednom prilikom uporedio carstvo Bozije sa tri kopanje brasna koje zena umesi i ostavi da uskisne, zar ne?

Nego sta bi sa odgovorom na ono pitanje? Znamo li ili ne znamo, pitanje je sad? Kada dodjemo to tog odgovora onda bi trebalo da svima bude jasno. Ja se za sada za svaki slucaj uzdrazavam od definitivnog zakljucka, a vi?
 
bibleboyDate: Tuesday, 2012-04-10, 10:21 AM | Message # 13
Major general
Group: Administrators
Messages: 367
Reputation: 1
Status: Offline
Postovani adventisti i judaisti da li neko od vas zna da objasni kako se biblijski izrazavaju datumi?
Na primer, danas je ponedeljak 09. 04 2012. 22:11 sati. Kako bi se izrazio neki jevrejin biblijskog vremena da se kojim slucajem nalazi u toj vremenskoj poziciji? Naime, da li bi on rekao kao sto mi govorimo po rimskom racunanju da je danas ponedeljak 9. ili bi rekao ne danas je utorak 10. 3:11 sati?

E sad udjimo u Izlazak 12:18, tamo stoji prvoga meseca 14. dan uvece. Po jednom tumacenju to je u stvari pocetak 15. dana, ali se onda postavlja pitanje zasto tako ne pise tj. ''prvoga meseca 15. dana uvece''. Ako neko od vas zna da to objasni mislim da bi bilo od koristi za ovu temu. Jer na prvi pogled izgleda kao da su stari jevreji izrazavali vreme na rimski nacin, a razmisljali na biblijski.
 
bibleboyDate: Tuesday, 2012-04-10, 10:21 AM | Message # 14
Major general
Group: Administrators
Messages: 367
Reputation: 1
Status: Offline
Ja sam to razumeo ovako: da je prvi dan beskvasnih hlebova po jevrejskoj tradiciji 14. nisan kada se jagnje klalo, a da je po Mojsijevom zakonu prvi dan beskvasnih hlebova 15. nisan. Kada se tako razume onda nesklad izmedju sinoptika i Jovanovog evandjelja nestaje. Strogo uzevsi kvasac se uklanjao 15. nisana, a ne 14. (v.2 Moj.12:15) To je po Bibliji, tradicija je nesto drugo.
 
bibleboyDate: Tuesday, 2012-04-10, 10:24 AM | Message # 15
Major general
Group: Administrators
Messages: 367
Reputation: 1
Status: Offline
Prema izražavanju u jevrejskog tradiciji pocetak jedenja beskvasnih hlebova se nije poklapao sa onim sto je Bog rekao:
Izlazak 12,18. Првог месеца четрнаести дан увече почните јести пресне хлебове па до двадесет првог дана истог месеца увече.

Poslednja Vecera je bila 13. dana uvece, a ne 14. uvece. Prema tome, nisu bili u obavezi da, saglasno Mojsijevom zakonu, jedu beskvasni hleb.
 
Forum » Test category » Test forum » ARTOS ili AZIMA (Kvasni ili beskvasni hleb)
Search:


Copyright MyCorp © 2024
Free website builderuCoz