Na internetu i u literaturi pronalazim oprecna misljenja o tome da li je Jevrejski paznik ''Dan Pomirenja'' pao 22. Oktobra 1844. Neki autori tvrde da se praznik proslavljao od strane vecine Jevreja pa i male sekte Karaita u septembru mesecu iste godine.
Evo nekih citata:
''Da pogledamo poslednji datum od 2300 dana i noći. Došli smo do 1844. god. Mileritski propovednici su tvrdili da je to 1843. god. Zaboravili su na nultu godinu. Kad idete pre i posle Hrista nemate nulte godine. Došli smo do prave godine, 1844. Koje doba godine je ispunjenje proroštva? Ovde su sa prazničnom tipologijom kombinovali Danila 8. Videli su sliku iz dana pomirenja i opis čišćenja svetinje. To je jezik iz dana pomirenja. Onda su se pitali kad taj dan dolazi, dan pomirenja. Dezmon Ford i ostali su ismejavali pionire da su naivni. Mogli su otići u jevrejski almanah i videti kad je dan pomirenja 1844. Koji je tamo datum? To je 21. septembar, ne 22. oktobar. Odakle im je ova ideja za 22. oktobar. Veoma nenaučno. Ili su ovde skeptici nenaučni. Septembar 21 bio je rabinski način računanja vremena. Kako su rabini računali vreme? Koristili su formule matematičke. Jevrejska godina je lunarna i solarna godina. Lunarna godina je oko 10 dana kraća od solarne. Svake tri godine morate dodati jedan mesec da bi bili usklađeni kalendari. Ustvari, svakih 7 puta u toku 19 godina. Kad dodajete taj ekstra mesec? Rabini su jednostavno sami izabrali gde će koji staviti. Šta je problem s tom metodom? U pashalno vreme šesnaestog meseca prvog trebali su da obrću zreo snop ječma. To je mesec aviv. To je prvi jevrejski mesec. To je snop ječma koji je sasvim zreo za branje. Niste mogli pashu da imate ranije jer onda ne možete da obrćete snop. Tako da na kraju dvanaest meseci svake godine u biblijsko vreme lideri bi otišli i pogledali kakva je žetva. Da li će za dve sedmice kada mu je vreme obrtanju snopa on stvarno biti zreo. I kada bi shvatili da on ne bi bio dovoljno zreo onda bi dodali taj ekstra mesec. Onda bi imali drugi dvanaeski mesec (adar).
Pitanje je da li je 1844. bilo neophodno da se doda taj drugi adar. Prema jevrejskim računicama – ne. Bog je sačuvao malu grupu jevreja koja je računala na biblijski način vreme – karaiti. Oni su jevreji koji jedini još veruju u sola scriptura. Nisu sledili ni mišnu ni talmud, samo Bibliju. Većina njih je živela van Jerusalima. Većina je pre 1844 prisvojila jevrejski način računanja. Ali postojala je mala grupa Jevreja koji su živeli u Jerusalimu. Jedan Jevrejih Kalman je u to vreme pisao iz Jerusalima pismo koje je objavljeno u američkom biblijskom ripozitoru. Tridesetih godina on je bio u Jerusalimu. On je primetio da je obična rabinska godina pomerena na jedan mesec u odnosu na ječmenu žetvu. Pioniri su našli ovaj članak u časopisu. Našli su vreme kada ječam sazreva 1844 god. Otkrili su da je suviše brzo da ječam sazri ako ne dodaju taj jedan mesec. To nas dovodi do 22. okrobra. Bog je poveo naše pionire ovoj maloj jevrejskoj sekti umesto da idu u objavljeni almanah.
I bez karaita možemo izračunati kada je bio dan pomirenja 1844. Postoji set kalendarskih tablica koji su napisali Parker i Duberštajn koji su od Nabuhodonosora sve do prvog veka nove ere rekonstruisali ceo kalendar. Iz ove tabele znamo kada je 457 god. bio dan pomirenja. Imaju tri pozicije računanja dana pomirenja: rana, kasna i srednja. 457 pozicija dana pomirenja bila je gde? Kasni datum je bio dan pomirenja. To je 22. oktobar. Evo još jedne linije dokaza osim kareita. Taj datum je čvrst.'' Istina o svetinji'', Richard Davidson, s. 40
A onda imate ovo:
http://www.truthorfables.com/Day_of_Atonement_of_the_Karaite.htm |