Site menu |
|
|
Our poll |
|
|
Statistics |
Total online: 1 Guests: 1 Users: 0 |
|
Login form |
|
|
|
|
|
|
Oblasna
konferencija Adventista Sedmog dana u Indijani izdala je Oktobra 1995
publikaciju pod nazivom "The Conference Connection” (Vol.4, Issue 4),
apelujući na svoje vernike rečima "Hrišćanski testament je dužnost
svakog vernika.” Kao podstrek citiran je tekst Elene Vajt:
"Po pitanju ostavljanja imovine putem
testamenta, budite čvrsti da ne zaboravite Božje delo. Vi ste Njegovi
predstavnici, koji držite Njegovu imovinu tako da Njegove potrebe
trebaju imati vašu prvu pažnju. Naravno vaša supruga i deca, ne trebaju
da ostanu osiromašeni; ukoliko su oni u potrebi trebaju se zbrinuti.
Medjutim, nemojte u vašem testamentu samo zato što je to običaj,
navoditi dugačak niz rodjaka koji nisu u potrebi.
Uvek imajte na umu da sadašni sebični sistem ostavljanja
imovine nije Božji plan, već ljudski izum. Hrišćani trebaju biti
reformatori i prekinuti ovaj sadašnji sistem, dajući totalno nov aspekt
prilikom formiranja testamenta. Neka vam uvek bude prisutna ideja da vi
držite kod sebe Božju imovinu. Božja volja po ovom pitanju je zakon.
Ja pozivam našu braću da prestanu da potkradaju Boga. Neki
su tako dobro situirani da se testamenti moraju načiniti. U pravljenju
testamenata briga se mora voditi da se sinovima i kćerkama ne ostavljaju
sredstva koja mogu da se uliju u Božju blagajnu. Takvi testamenti
postaju predmet sukoba i rasprava.” (Testamonies for the Church, vol. 4. 482)
Elena Vajt je ostavila testament. Da li je on hrišćanski ili
ne, u kontekstu onoga što je ona do tada učila, prosudite sami.
|
|
"U ime Boga, Amin.
|
Kuća E.White - Elmshaven, California, USA |
Ja, Elen Gould Vajt,
stanovnik Sanitariuma, pokrajine Napa, Kalifornija, u osamdeset četvrtoj
godini (84), pri čistoj svesti i pamćenju, bez prinude, pretnje, obmane
ili bilo kakvog uticaja bilo koga, izrazavam i objavljujem moju
poslednju zelju i testament, na sledeći način:
PRVO: Zahtevam da se sa
moje telo izloži na adekvatnoj religijskoj službi Crkve Adventista
sedmog dana, bez nepotrebne ceremonije ili razmetanja.
DRUGO: Želim i zahtevam da
se što je pre moguće, isplate troškovi moje poslednje bolesti i
sahrane, bez da se proda ijedan imetak koji pripada mom posedu.
Najiskrenije molim sve moje poverioce da odustanu i odreknu se svojih
potraživanja koje imaju prema mom posedu, i prihvate isplatu u meri koju
dole spominjem, a za poništenje njihovih potraživanja kroz rukovođenje
mojom imovinom od strane staratelja.
TREĆE: Ovim dajem i
zaveštavam mom sinu, Džems Edson Vajtu, koji sada prebiva u Maršal,
Mičigen, sumu od tri hiljade dolara ($ 3000).
ČETVRTO: Ovim daje i
zaveštavam mom sinu Vilijam C. Vajtu, koji sada prebiva u Sanitarijumu,
Kalifornika, sva moja prava, naslove i interes za kopirajt na knjige na
svim jezicima i to: "Car koji dolazi” i "Prošlost, Sadašnjost i
Budućnost” takođe sve manuskripte (sa pravom da ih objavljuju) sa
sledećim naslovima:
"Životni opis starešine Džems Vajta i Elen G. Vajt”
"Događaji iz života starešine Džems Vajta”
"Duhovni Darovi. Tomovi 1-4”
"Činjenice o veri”
"Kako voleti”
"Poruka mladima”
"Iskustva i razmišljanja Elene Vajt”
"Iskustva Elene Vajt u vezi pokreta Zdravstvene reforme medju Adventistima sedmog dana”
"Izveštaji o putovanjima gospodje Vajt po Evropi”
"Izveštaji o putovanjima gospodje Vajt po Austrailiji”
"Pisma gospodje Vajt majkama i deci”
"Mladost Hrista”
"Posao u južnim krajevima”
"Vaspitanje”
"Hrišćansko vaspitanje”
"Posebna Svedočanstva o vaspitanju”
"Biblijsko posvećenje”
|
Kuća E.White - Norfalk Villa, N.S.W, Australia |
Takođe moju ličnu biblioteku, i sve manuskripte, pisma, dnevnike i spise koji se ne mogu pod ovim naznačiti.
PETO: Ovim dajem i
zaveštavam Vilijamu C. Vajtu, Klarens C. Krajsler, Čarls H. Džonsu,
Artur G. Danijelsu i Franku W. Vilkoksu svu stvarnu imovinu koju sam do
srmti stekla i koju imama, sve moje preostale zalihe i alatke i oruđe
farme, sve beleške i račune na moje ime, kao sva moja prava, tapije i
interese u kopirajtu na svim jezicima za sledeća izdanja:
|
Kuća E.White - Fairplains, Michigan USA |
"Čežnja vekova”
"Patrijarsi i proroci”
"Dela Apostolska”
"Velika Borba”
"Rani Spisi”
"Svedočanstva za crkvu” tomovi 1-9
"Jevandjeoski radnici”
"Hrišćanska umerenost i Biblijska higijena”
"Hristove očigledne pouke”
"Služba isceljenja”
"Put Hristu”
"Gora Blagoslova”
"Hristos nas Spasitelj”
"Svedočanstva za učitelje u subotnoj skoli”
"Pravilnik za ispitivače”
"Posebna Svedočanstva”
Takođe moji opšti
manuskipti i sve indekse koji uz to idu. Takođe moj kancelarijski
nameštaj i kancelarijsku biblioteku, zajedno sa svim izdatim kućama,
nasleđenim i pomoćnim objektima, ili bilo šta drugo što mi pripada.
DA IMAJU I SAČUVAJU, rečenu imovinu pomenuti staratelji i
njihovi naslednici, da prikupljaju i primaju rente i profit, te tako
upravljaju i kontrolisu pomenutu imovinu, da izdaju ili prodaju deo
imovine, izuzev kopirajta na knjige, te da od posla izdavanja i prodaje
pomenutih knjiga:
|
Ulaz na imanje E.White -
Elmshaven, California, USA |
a)
Plaćati mom sinu Džems Edson Vajtu, godišnje, tokom njegovog života,
deset (10) procenta od prometa navedene imovine za njegove sopstvene
potrebe, a nakon njegove smrti plaćati Emi L. Vajtu, tokom njenog života
ako ga ona nadživi.
b) Plaćati mom sinu Vilijam C. Vajtu, godišnje, za njegove
sopstvene potrebe deset (10) procenata od prometa navedene imovine
tokom njegovog života, a nakon njegove smrti njegovoj ženi Ethel M.
Vajt, ukoliko ga ona nadživi.
c) Plaćati godišnje Vilijamu C. Vajtu, Ethel. M. Vajt i
Dores E. Robinson kao starateljima pet (5) procenta od prometa navedene
imovine koji će biti posvećeni školovanju mojih unuka, praunuka i
ostalih vrednih pojedinaca.
d) Naznačeni Staratelji će ostatak novca od prometa upotrebljavati za sledeće namene:
1. Za plaćanje poveriocima koji imaju potraživanja od mog poseda, dokle se sve ne isplati.
2. Za poboljsanje knjiga i manuskripata koji su im
povereni, za prevodjenje i štampanje novih prevoda istih, za štampanje
kompilacija mojih manuskripata, za opšti misionarski rad zajednice
Adventista sedmog dana, za podršku misionarskim školama pod odeljenjem
Generalne Konferencije za crnce, za podršku misionarskim školama za
nepismene belce u južnim državama. Takođe, naznačeni staratelji da
prodaju naznačenu imovinu ili da obezbede neophodan novac da bi
isplatili:
- mojoj unuci Eli Mej Robinskon, koja sada prebiva u Sanatarijumu, Kalifornija, sumu od pet stotina dolara ($ 500)
- mojoj unuci Mabel E. Workman, koja sada prebiva u Loma Lindi, Kalifornija, sumu od pet stotina dolara ($500)
- mojoj vernoj prijateljici i pomoćnici Sari MekEnterfer,
koja sada prebiva u Sanatarijumu, Kalifornija, sumu od pet stotina
dolara ($500)
- Mej Voling, koja sada prebiva u Sanatarijumu, Kalifornija, sumu od pet stotina dolara ($500)
- Mojoj vernoj prijateljici i pomoćnici Klarens C. Krajsler, sumu od pet stotina dolara ($500)
|
Porodica - naslednici E.White |
|
|
|
ŠESTO: Nakon smrti moga
sina Džems Edson Vajt i njegove žene, staratelji koji su odredjeni su
dužni da postupe po paragrafu a) PETE tačke tako što će tu sumu da
primene na održavanje misijskih škola za crnce koje vodi odeljenje za
crnce Generalne Konferencije.
|
Kuća E.White - Healdsburg, California, USA |
SEDMO:
Nakon smrti Vilijama C. Vajta i njegove žene, naznačeni staratelji
trebaju da plaćaju njihovoj deci ili unucima, ako ih ima, propisanu sumu
u paragrafu b) PETE tačke ovog testamenta, a ako nema dece ili unučadi
mog sina, tada će se ta suma posvetiti svrsi opisanoj u paragrafu d)
PETE tačke ovog testamenta.
OSMO: Kada više ne bude
staratelje koji su naznačeni u ovom testamentu, ostavljam i zaveštavam
svu ličnu imovinu opisanu u tački PET mom sinu Vilijama C. Vajtu, ili
ako on nije živ, njegovim zakonskim naslednicima.
DEVETO: Moj kućni nameštaj,
posudje, tepihe, slike, fotografije i odeću, ostavljam i zaveštavam na
podjednake delove mojim sinovima Džems Edson Vajtu i Vilijam C. Vajtu.
DESETO: Svu ostalu imovinu koju sam do smrti stekla i imala, ja ostavljam i zaveštavam mom sinu Vilijam C. Vajtu.
JEDANAESTO: Ovlašćujem svog
sina Vilijama C. Vajta i Čarlsa H. Džonsa kao izvršioce ovog testamenta.
Oni su ovlašćeni da prodaju bilo koju imovinu mog poseda bez odluke
suda, bilo kroz javnu ili privatnu prodaju, sa ili bez obaveštenja kako
oni odluče.
DVANAESTO: Ukoliko se pojavi
prazno mesto medju naznačenim starateljima, ili njihovim naslednicima,
većina preostalih staratelja trebaju popuniti to prazno mesto
postavljenjem odgovarajuće osobe, a ako se većina ne može složiti, tada
se upražnjeno mesto popunjava odlukom izvršnog odbora Generalne
Konferencije. Takvo postavljenje će imati istu važnost kao ili prvobitna
imena staratelja.
TRINAEST: Ovim opozivam sve buduće testamente koje bih načinila.
U prisutnosti svedoka potpisujem i zapečaćujem 9. Februara 1912.
Elen G. Vajt”
Da li o ovome govori Elena Vajt kada kritikuje neke koji imaju "sebičan sistem ostavljanja imovine”?
|
Sin E.White - William C. White |
…dajem svom sinu, Džems Edson Vajtu tri hiljade dolara (što bi danas vredelo oko 80.000 dolara)
mojoj unuci Eli Mej Robinson, pet stotina dolara (današnjih 10.000 dolara)
mojoj unuci Mabel E. Workman, pet stotina dolara (današnjih 10.000 dolara)
…dajem svom sinu Vilijam C. Vajtu, sva moja prava, naslove i interes za kopirajt na knjige na svim jezicima
Plaćati mom sinu Džems Edson
Vajtu, godišnje, tokom njegovog života, 10% od prometa navedene imovine
za njegove sopstvene potrebe, a nakon njegove smrti plaćati Emi L.
Vajt, tokom njenog života ako ga ona nadživi.
Plaćati mom sinu Vilijam C.
Vajtu, godišnje, za njegove sopstvene potrebe 10% od prometa navedene
imovine tokom knjegovog života, a nakon njegove smrti njegovoj ženi
Ethel M. Vajt, ukoliko ga ona nadživi.
Plaćati godišnje sinu
Vilijamu C. Vajtu, Ethel. M. Vajt i Dores E. Robinson kao poveriocima 5%
od prometa navedene imovine koji će biti posvećeni školovanju mojih
unuka, praunuka i ostalih vrednih pojedinaca.
Moj kućni nameštaj, posudje,
tepihe, slike, fotografije i odeću, ostavljam i .. mojim sinovima Džems
Edson Vajtu i Vilijam C. Vajtu.
Svu ostalu imovinu koju sam do smrti stekla i imala, ja ostavljam i zaveštavam mom sinu Vilijam C. Vajtu.
Elena Vajt ostavlja novac i
imovinu dugačkom nizu rodbine, sinovima, snajama, unucima i praunucima,
od kojih neki tada nisu ni bili rodjeni! Da li su baš oni ti koji su "u
potrebi siromaštva”? Da li je Bog bio prvi u testamentu Elene Vajt?
Da li je njen sin James Edson Vajt bio taj sirotan u potrebi
kome je Elen Vajt ostavila $3000 (današnjih 80.000 dolara) i 10% od
celokupnog prometa svih njenih knjiga na svim jezicima? (inače posle
smrti James Edson Vajta njegova imovina je procenjenja na tadašnjih
$22.000 što bi u danas vredelo oko 400.000 dolara!)
Bog je u starozavetna
vremena tražio od Jevreja da daju 10% od svojih prihoda za potrebe
sveštenika i Hrama.
Elena Vajt je za svoje "vizije” tražila se njoj i njenim
rodjacima plaća 25% od celokupnog prometa njenih knjiga, i to kako je
navela za "sopstvene potrebe” njenih sinova i školovanje njenih unuka i
praunuka. |
|
|
|
Kuća E.White - Battle Creek, Michigan, USA |
Interesanto je još nešto primetiti - Elena Vajt je rekla:
"Po pitanju ostavljanja imovine putem
testamenta, budite čvrsti da ne zaboravite Božje delo. … Njegove potrebe
trebaju imati vašu prvu pažnju. …nemojte u vašem testamentu …navoditi
dugačak niz rodjaka koji nisu u potrebi.”
"Ja
pozivam našu braću da prestanu da potkradaju Boga. Neki su tako dobro
situirani da se testamenti moraju načiniti. U pravljenju testamenata
briga se mora voditi da se sinovima i kćerkama ne ostavljaju sredstva
koja mogu da se uliju u Božju blagajnu.” (Testamonies for the Church, vol. 4. 482)
"Mi trebamo izbegavati dugove kao što bežimo od gube.” (Testimonies, Vol. 6:217)
"Dugovi se ne smeju gomilati vremenom.
Visoki nivo poučavanja koji se treba dati po ovom pitanju, je bežati od
navlačenja dugova na sebe kao što bi bežali od bolesti.” (Testimonies, Vol. 6:211)
Medjutim, kada je Elena Vajt
umrla ostavila je za sobom dugove od oko 90.000 tadašnjih dolara (što
bi danas vredelo oko 2.000.000 dolara)!!! Novac je pozajmljivala od
pedeset i osam osoba ili kompanija. Pozajmice su se kretala od 100 do
10.000 dolara.
Generalna Konferencija je preuzela njen posed i otplatila
sve dugove, što je na kraju iznosilo $100.724.
Procenjena vrednost poseda Elene Vajt iznosila je $65,721
(današnjih 1.500.000 dolara) od čega se oko $40.000 odnosilo na njene
knjige, kopirajte, manuskripte koje je zajednica izdala ili se
pripremala da izda.
Ili je možda problem tog velikog duga od $90.000 zapravo
nastao jer Elena nije znala kako se "beži od gube” tvdeće da jedenje
svinjskog mesa prenosi tu bolest. (što je nauka pokazala kao netačnim)
U svakom slučaju Elena Vajt je na još jednom mestu napravila sama sebi klopku u koju je upala:
"Veoma je ozbiljna stvar proneveriti Gospodnja dobra. To je
praktivanje pljačke prema Bogu, kada opažanja otupljuju a srce
okamenjuje…Oni koji žive po sebičnim ljudskim sklonostima, takvi u svom
srcu ne ostavljaju prostor za Hrista. Oni propuštaju da blagoslove druge
kroz sredstva koja im je Bog milosrdno poverio, i umesto da potpomažu
sirotinju, oni kao lenjivi sluga zakopavaju to što imaju u imanjima ili
akcijama, ili daju to svojim rodjacima, tako da Gospod ne dobija ni
kamatu ni glavnicu.” (Advent Review and Sabbath Herald, January 22, 1895, paragraph 1) | |
|
|
Calendar |
« January 2025 » | Su | Mo | Tu | We | Th | Fr | Sa | | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
|
|
|