Site menu |
|
|
Our poll |
|
|
Statistics |
Total online: 9 Guests: 9 Users: 0 |
|
Login form |
|
|
|
ElbatasIzvinjavam se sto je tema malcice zamrla, bio sam kod sestre u Banatu u gradu na Begeju. Zasto
ne bih pokusali da ovoj temi pridjemo na jedan drugaciji nacin? Uzmimo
prijatelji samo jedan konkretan primer koji se namece kao problem pa
hajde da ga proanaliziramo sto kazu od glave do pete. Naime, ja sam u
svojim mislima iskreno to pokusavao tj. da dovedem u sklad ono sto je
EGW pisala i u prvom i u drugom izdanju VB sa biblijskom istinom i nije
mi poslo za rukom da to postignem. Mozda bi zajednicki to mogli da
ostvarimo jer negde u SP je zapisano da je mudrost u velikom savetu.
Pa eto uzmimo kao primer ovo sto je gospodjica Elendil navela:
U istom 15. poglavlju "Druga andjeoska vest” citamo:
"Rec
‘Vavilon’ potice od reci ‘Babel’ i oznacava zbrku. U Svetom Pismu ta
rec se odnosi na razne oblike lazne ili otpale religije.
Ali vest
koja objavljuje pad Vavilona mora da se odnosi na jedno religiozno telo
sto je jednom bilo cisto, a posle se iskvarilo. Ovo ne moze da se odnosi
na Rimsku crkvu jer je ona bila u palom stanju vec mnogo vekova.” U kasnijem izdanju iz 1888.godine dodata je rec "samo” i odmah je izmenjen smisao.
"Vest
u Otkrivenju 14, koja je objavljuje pad Vavilona, mora da se odnosi na
verske zajednice koje su nekada bile ciste, pa su se pokvarile. Kako
posle ove vesti sledi opomena o sudu, znaci da se ona mora objaviti u
poslednjim danima, i zato se ne moze odnositi samo na rimsku crkvu, jer
se ona vec mnogo vekova nalazi u palom stanju” str.312 Dodavanjem
reci "samo” kaze se ustvari da je vest dosla isto i Rimokatolickoj
crkvi. Uvidjate li kontradiktornost. Prvo se kaze da vest mora doci
„religioznom telu sto je jednom bilo cisto, a posle se iskvarilo", a ne
nekome tko je u „u palom stanju vec mnogo vekova", nekome koga je Bog
vec odavno odbacio!
Valdezani su Rimskoj crkvi objavili pad! „Valdezani
su bili prvi od svih evropskih naroda koji su nabavili prevod Svetog
Pisma. Stotinama godina pre reformacije oni su posedovali citavu Bibliju
u rukopisu, na svom jeziku. Oni su imali cistu istinu, i to ih je
ucinilo narocitim predmetom mrznje i progonstva. Oni su objavljivali da
je Rimska crkva otpali Vavilon iz Otkrivenja, i po cenu vlastitog zivota
hrabro su stali da bi se oduprli njenim pokvarenostima…” Velika Borba
od 1884.god.
E sad evo kako glasi Trostruka andjeolska vest u prevodu Hebrejskog instituta:
6 И видео сам једног другог анђела како
лети посред неба носећи вечну добру вест*да је објави онима који живе на земљи -свим народима и племенима и језицима инародностима. 7 Он је говорио јаким гласом:„Бојте се Бога и дајте му славу, јер је дошаочас његовог суда! Поклоните се Ономе којије створио небо и земљу и море и изворевода!”8 За њим је ишао још један анђео, другианђео, говорећи: „Пао је, пао је Вавилон Ве -лики, блудница која је све народе опила ви -ном гнева, вином блуда свога!”9 За њим је ишао још један анђео, трећи,који је говорио јаким гласом: „Ако се ко по -клони звери и њеном лику и прими жиг начело или на руку, 10 он ће такође пити виноБожјег гнева које је не разводњено наточеноу чашу гнева његовог, и биће уништен ват-ром и сумпором пред светим анђелима ипред Јагњетом. 11 И дим њихов представ-љаће уништење за вечност. Ни дању ни но -ћу неће имати починка они који се клањајузвери и њеном лику, и сви који су примилижиг њеног имена. 12 То захтева истрајностод светих, оних који се држе Божјих запове-сти и вере у Исуса.” Pazljivo citajuci ove tri vesti mozemo zakljuciti da je Prva poslata svim ljudima na Zemlji.
U
prvom izdanju VB i u Ranim spisima EGW kaze da su se i Prva i Druga
vest pojavile u pravo vreme i da su izvrsile svoj zadatak. Medjutim, mi
vidimo da nisu, nego da je to bilo ograniceno uglavnom na SAD. Sto se tice Druge poruke andjela meni je problematicno da razumem sta se zelelo postici ubacivanjem reci ''samo''.
Poruka
prvog andjela je deo ''vecnog evandjelja'', protestantske crkve Amerike
su je cule i odbacile. Oni pojedinci koji to nisu ucinili izasli su iz
svojih zajednica formirajuci najpre pokret a onda i crkvu ASD. Ako jezik
teksta iz drugog izdanja VB gde je ubacena rec ''samo'' treba razumeti
kao da se vest odnosi i na rimsku crkvu, ja sam u problemu da to
razumem, jer mi se cini nelogicnim posto je vest u pocetku propovedana
samo protestantskim crkvama SAD, a ne i Katolickoj crkvi Amerike.
Iskreno neznam ni da li je ta crkva u vreme milerizma i postojala na
teritoriji o kojoj je rec.Medjutim, ako onu rec ''samo'' treba
shvatiti u znacenju da se doticna vest ne odnosi na nju (mislim na
Rimsku crkvu), podsetio bih vas da je tada vladalo misljenje medju
protestantima da je Vavilon u stvari Katolicka crkva, u tom slucaju nema
protivrecnosti izmedju prvog i drugog izdanja VB bar u ovoj tacki, ali
onda nije ni bilo potrebno ubacivati spornu rec. Ove vesti
ukljucujuci i trecu do sada nisu odnete u sve krajeve sveta. To je
propusteno da se ucini od strane ASD, ali da ne sirim temu.
Dalje kaze Elendil Valdenzani su Rimskoj crkvi objavili pad pa zatim navodi citat od EGW.
Kako
sad to razumeti? Da li je Valdenzansko tumacenje, koji su Otkrivenje
14,8, primenili na Rimsku crkvu tacno, ili je tacna interpretacija da se
ovo odnosi samo na protestantske zajednice Amerike ili pak i na
protestante i na katolike zajedno? Ja ne bih da tipujem, a vi?
Pozdrav
J
Rimska crkva nikada nije bila utemeljena na Božjoj istini od svog nastanka.Zato u prvom izdanju i piše: "Ovo ne moze da se odnosi na Rimsku crkvu jer je ona bila u palom stanju vec mnogo vekova.”
U drugom izdanju piše:
"...i zato se ne moze odnositi samo na rimsku crkvu, jer se ona vec mnogo vekova nalazi u palom stanju”
Oni
koji su ovo napisali govore da je rimska crkva bila utemeljena na
istini, ali je vremenom otišla od nje. Što naravno nije tačno.
Nije u ovom citatu ubačena reč "samo" jedina ubačena reč.
Pogledajte prvo izdanje:
Ali vest koja objavljuje pad Vavilona mora da se odnosi na jedno religiozno telo sto je jednom bilo cisto, a posle se iskvarilo
Piše da se MORA odnositi na samo JEDNO religiozno telo
U drugom izdanju piše:
mora da se odnosi na verske zajednice koje su nekada bile ciste
Koje su to verske zajednice bile čiste i da li neka od njih predstavlja religiozno telo?
Kada
je Velika borba pisana mnoge verske zajednice nisu postojale koje danas
postoje i da li bilo gde Elen Wajt navodi bilo koju versku zajednicu
koja je nekada u prošlosti bila čista i primer svima drugima? U ovim izmenjenim rečima krije se velika prevara koja odvodi sa pravog načina razmišljanja.
Da malo razjasnim. Na koga je E.Wajt mislila kada je rekla da se pad Vavilona odnosi na jedno religiozno telo koje je nekad bilo čisto?
Sigurno
je da se to čisto religiozno telo odnosi samo na jevreje- izabrani
Božji narod, jer su oni jedini imali čistu nauku Božju.
To religiozno telo, Božji izabrani narod, postaće Vavilon, centar otpale religioznosti. Kada
Otkrivenje 18,2 kaže: pade, pade Vavilon veliki..., Bog kaže da će u
budućnosti Jerusalim postati centar svetske religioznosti i da će u
hramu Božjem sesti čovek bezakonja pokazujući sebe da je bog.
Problem
je nastao kada je u rečenicu ubačen "protestantski svet" i automatski
je pomereno vreme tumačenja sa Izraela na protestante. U protestantskom
svetu niko nije imao čistu Božju nauku.
Pročitaj Plač Jeremijin
1. glavu, gde on na dva mesta navodi da je Jerusalim postao kao nečista
žena, a nečista žena se opisuje u Otkrivenju 17. glavi.
U sklopu ovoga pročitaj i Isaija 13. glavu da vidiš kako će Bog uraditi sa Jerusalimom, pa ćemo nastaviti dalje. Znam da će mnogima biti nelogično da Bog opisuje Jerusalim kao Vavilon, ali tako će biti.
Bog nikad ne greši, samo nas gresi naši rastavljaju od ispravnog tumačenja.
ELbatasRimska crkva nikada nije bila utemeljena na Božjoj istini od svog nastanka.
Ako
nikada nije bila utemeljena na istini zasto je onda apostol Pavla
napisao poslanicu Rimljanima nazivajuci ih ''ljubaznima Bogu, i
pozvanima svetima'', i jos zahvaljuje Bogu sto se njihova vera glasi po
svemu svetu. (v.Rim.1,7,8)
Nije u ovom citatu ubačena reč "samo" jedina ubačena reč. Pogledajte prvo izdanje:
Ali vest koja objavljuje pad Vavilona mora da se odnosi na jedno religiozno telo sto je jednom bilo cisto, a posle se iskvarilo
Piše da se MORA odnositi na samo JEDNO religiozno telo
U drugom izdanju piše:
mora da se odnosi na verske zajednice koje su nekada bile ciste.
Koje su to verske zajednice bile čiste i da li neka od njih predstavlja religiozno telo?
Kada
je Velika borba pisana mnoge verske zajednice nisu postojale koje danas
postoje i da li bilo gde Elen Wajt navodi bilo koju versku zajednicu
koja je nekada u prošlosti bila čista i primer svima drugima? Vidis
brate Jonatane koliko znaci timsko razmatranje, ja reci MORA i JEDNO,
kada sam citao navedeno stivo, kao da ih nisam ni zapazio pa nisam ni
uocio tu razliku izmedju prvog i drugog izdanja, iako sam pazljivo citao
i sa razumevanjem i sa iskrenoscu da to pravilno razumem. Nasi mozgovi
su neobicni organi.
Ali znaj da je protestantizam u pocetku bio
jedinstven i cist pa se onda podelio u mnostvo denominacija. Prema tome
ono sto je EGW napisala, a sto si ti istakao velikim slovima, je tacno,
jer moze lepo da se primeniti na protestantske zajednice njenog vremena.
U ovim izmenjenim rečima krije se velika prevara koja odvodi sa pravog načina razmišljanja.Da malo razjasnim. Na koga je E.Wajt mislila kada je rekla da se pad Vavilona odnosi na jedno religiozno telo koje je nekad bilo čisto?
Sigurno
je da se to čisto religiozno telo odnosi samo na jevreje- izabrani
Božji narod, jer su oni jedini imali čistu nauku Božju.
To religiozno telo, Božji izabrani narod, postaće Vavilon, centar otpale religioznosti. Kada
Otkrivenje 18,2 kaže: pade, pade Vavilon veliki..., Bog kaže da će u
budućnosti Jerusalim postati centar svetske religioznosti i da će u
hramu Božjem sesti čovek bezakonja pokazujući sebe da je bog.
Problem
je nastao kada je u rečenicu ubačen "protestantski svet" i automatski
je pomereno vreme tumačenja sa Izraela na protestante. U protestantskom
svetu niko nije imao čistu Božju nauku.
Pročitaj Plač Jeremijin
1. glavu, gde on na dva mesta navodi da je Jerusalim postao kao nečista
žena, a nečista žena se opisuje u Otkrivenju 17. glavi.
U sklopu ovoga pročitaj i Isaija 13. glavu da vidiš kako će Bog uraditi sa Jerusalimom, pa ćemo nastaviti dalje. Znam da će mnogima biti nelogično da Bog opisuje Jerusalim kao Vavilon, ali tako će biti.
Bog nikad ne greši, samo nas gresi naši rastavljaju od ispravnog tumačenja.
Elbatas
Rimska crkva nikada nije bila utemeljena na Božjoj istini od svog nastanka.Zato u prvom izdanju i piše: Ako
nikada nije bila utemeljena na istini zasto je onda apostol Pavla
napisao poslanicu Rimljanima nazivajuci ih ''ljubaznima Bogu, i
pozvanima svetima'', i jos zahvaljuje Bogu sto se njihova vera glasi po
svemu svetu. (v.Rim.1,7,8)
Nije u ovom citatu ubačena reč "samo" jedina ubačena reč. Pogledajte prvo izdanje:
Ali vest koja objavljuje pad Vavilona mora da se odnosi na jedno religiozno telo sto je jednom bilo cisto, a posle se iskvarilo
Piše da se MORA odnositi na samo JEDNO religiozno telo
U drugom izdanju piše:
mora da se odnosi na verske zajednice koje su nekada bile ciste.
Koje su to verske zajednice bile čiste i da li neka od njih predstavlja religiozno telo?
Kada
je Velika borba pisana mnoge verske zajednice nisu postojale koje danas
postoje i da li bilo gde Elen Wajt navodi bilo koju versku zajednicu
koja je nekada u prošlosti bila čista i primer svima drugima? Vidis
brate Jonatane koliko znaci timsko razmatranje, ja reci MORA i JEDNO,
kada sam citao navedeno stivo, kao da ih nisam ni zapazio pa nisam ni
uocio tu razliku izmedju prvog i drugog izdanja, iako sam pazljivo citao
i sa razumevanjem i sa iskrenoscu da to pravilno razumem. Nasi mozgovi
su neobicni organi.
Ali znaj da je protestantizam u pocetku bio
jedinstven i cist pa se onda podelio u mnostvo denominacija. Prema tome
ono sto je EGW napisala, a sto si ti istakao velikim slovima, je tacno,
jer moze lepo da se primeniti na protestantske zajednice njenog vremena.
U ovim izmenjenim rečima krije se velika prevara koja odvodi sa pravog načina razmišljanja.Da malo razjasnim. Na koga je E.Wajt mislila kada je rekla da se pad Vavilona odnosi na jedno religiozno telo koje je nekad bilo čisto?
Sigurno
je da se to čisto religiozno telo odnosi samo na jevreje- izabrani
Božji narod, jer su oni jedini imali čistu nauku Božju.
To religiozno telo, Božji izabrani narod, postaće Vavilon, centar otpale religioznosti. Kada
Otkrivenje 18,2 kaže: pade, pade Vavilon veliki..., Bog kaže da će u
budućnosti Jerusalim postati centar svetske religioznosti i da će u
hramu Božjem sesti čovek bezakonja pokazujući sebe da je bog.
Problem
je nastao kada je u rečenicu ubačen "protestantski svet" i automatski
je pomereno vreme tumačenja sa Izraela na protestante. U protestantskom
svetu niko nije imao čistu Božju nauku.
Pročitaj Plač Jeremijin
1. glavu, gde on na dva mesta navodi da je Jerusalim postao kao nečista
žena, a nečista žena se opisuje u Otkrivenju 17. glavi.
U sklopu ovoga pročitaj i Isaija 13. glavu da vidiš kako će Bog uraditi sa Jerusalimom, pa ćemo nastaviti dalje. Znam da će mnogima biti nelogično da Bog opisuje Jerusalim kao Vavilon, ali tako će biti.
Bog nikad ne greši, samo nas gresi naši rastavljaju od ispravnog tumačenja.
Elbatas
Rimska crkva nikada nije bila utemeljena na Božjoj istini od svog nastanka.Zato u prvom izdanju i piše: Ako
nikada nije bila utemeljena na istini zasto je onda apostol Pavla
napisao poslanicu Rimljanima nazivajuci ih ''ljubaznima Bogu, i
pozvanima svetima'', i jos zahvaljuje Bogu sto se njihova vera glasi po
svemu svetu. (v.Rim.1,7,8)
Nije u ovom citatu ubačena reč "samo" jedina ubačena reč. Pogledajte prvo izdanje:
Ali vest koja objavljuje pad Vavilona mora da se odnosi na jedno religiozno telo sto je jednom bilo cisto, a posle se iskvarilo
Piše da se MORA odnositi na samo JEDNO religiozno telo
U drugom izdanju piše:
mora da se odnosi na verske zajednice koje su nekada bile ciste.
Koje su to verske zajednice bile čiste i da li neka od njih predstavlja religiozno telo?
Kada
je Velika borba pisana mnoge verske zajednice nisu postojale koje danas
postoje i da li bilo gde Elen Wajt navodi bilo koju versku zajednicu
koja je nekada u prošlosti bila čista i primer svima drugima? Vidis
brate Jonatane koliko znaci timsko razmatranje, ja reci MORA i JEDNO,
kada sam citao navedeno stivo, kao da ih nisam ni zapazio pa nisam ni
uocio tu razliku izmedju prvog i drugog izdanja, iako sam pazljivo citao
i sa razumevanjem i sa iskrenoscu da to pravilno razumem. Nasi mozgovi
su neobicni organi.
Ali znaj da je protestantizam u pocetku bio
jedinstven i cist pa se onda podelio u mnostvo denominacija. Prema tome
ono sto je EGW napisala, a sto si ti istakao velikim slovima, je tacno,
jer moze lepo da se primeniti na protestantske zajednice njenog vremena.
U ovim izmenjenim rečima krije se velika prevara koja odvodi sa pravog načina razmišljanja.Da malo razjasnim. Na koga je E.Wajt mislila kada je rekla da se pad Vavilona odnosi na jedno religiozno telo koje je nekad bilo čisto?
Sigurno
je da se to čisto religiozno telo odnosi samo na jevreje- izabrani
Božji narod, jer su oni jedini imali čistu nauku Božju.
To religiozno telo, Božji izabrani narod, postaće Vavilon, centar otpale religioznosti. Kada
Otkrivenje 18,2 kaže: pade, pade Vavilon veliki..., Bog kaže da će u
budućnosti Jerusalim postati centar svetske religioznosti i da će u
hramu Božjem sesti čovek bezakonja pokazujući sebe da je bog.
Problem
je nastao kada je u rečenicu ubačen "protestantski svet" i automatski
je pomereno vreme tumačenja sa Izraela na protestante. U protestantskom
svetu niko nije imao čistu Božju nauku.
Pročitaj Plač Jeremijin
1. glavu, gde on na dva mesta navodi da je Jerusalim postao kao nečista
žena, a nečista žena se opisuje u Otkrivenju 17. glavi.
U sklopu ovoga pročitaj i Isaija 13. glavu da vidiš kako će Bog uraditi sa Jerusalimom, pa ćemo nastaviti dalje. Znam da će mnogima biti nelogično da Bog opisuje Jerusalim kao Vavilon, ali tako će biti.
Bog nikad ne greši, samo nas gresi naši rastavljaju od ispravnog tumačenja.
ElbatasRimska crkva nikada nije bila utemeljena na Božjoj istini od svog nastanka.Zato u prvom izdanju i piše: Ako
nikada nije bila utemeljena na istini zasto je onda apostol Pavla
napisao poslanicu Rimljanima nazivajuci ih ''ljubaznima Bogu, i
pozvanima svetima'', i jos zahvaljuje Bogu sto se njihova vera glasi po
svemu svetu. (v.Rim.1,7,8)
Nije u ovom citatu ubačena reč "samo" jedina ubačena reč. Pogledajte prvo izdanje:
Ali vest koja objavljuje pad Vavilona mora da se odnosi na jedno religiozno telo sto je jednom bilo cisto, a posle se iskvarilo
Piše da se MORA odnositi na samo JEDNO religiozno telo
U drugom izdanju piše:
mora da se odnosi na verske zajednice koje su nekada bile ciste.
Koje su to verske zajednice bile čiste i da li neka od njih predstavlja religiozno telo?
Kada
je Velika borba pisana mnoge verske zajednice nisu postojale koje danas
postoje i da li bilo gde Elen Wajt navodi bilo koju versku zajednicu
koja je nekada u prošlosti bila čista i primer svima drugima? Vidis
brate Jonatane koliko znaci timsko razmatranje, ja reci MORA i JEDNO,
kada sam citao navedeno stivo, kao da ih nisam ni zapazio pa nisam ni
uocio tu razliku izmedju prvog i drugog izdanja, iako sam pazljivo citao
i sa razumevanjem i sa iskrenoscu da to pravilno razumem. Nasi mozgovi
su neobicni organi.
Ali znaj da je protestantizam u pocetku bio
jedinstven i cist pa se onda podelio u mnostvo denominacija. Prema tome
ono sto je EGW napisala, a sto si ti istakao velikim slovima, je tacno,
jer moze lepo da se primeniti na protestantske zajednice njenog vremena.
U ovim izmenjenim rečima krije se velika prevara koja odvodi sa pravog načina razmišljanja.Da malo razjasnim. Na koga je E.Wajt mislila kada je rekla da se pad Vavilona odnosi na jedno religiozno telo koje je nekad bilo čisto?
Sigurno
je da se to čisto religiozno telo odnosi samo na jevreje- izabrani
Božji narod, jer su oni jedini imali čistu nauku Božju.
To religiozno telo, Božji izabrani narod, postaće Vavilon, centar otpale religioznosti. Kada
Otkrivenje 18,2 kaže: pade, pade Vavilon veliki..., Bog kaže da će u
budućnosti Jerusalim postati centar svetske religioznosti i da će u
hramu Božjem sesti čovek bezakonja pokazujući sebe da je bog.
Problem
je nastao kada je u rečenicu ubačen "protestantski svet" i automatski
je pomereno vreme tumačenja sa Izraela na protestante. U protestantskom
svetu niko nije imao čistu Božju nauku.
Pročitaj Plač Jeremijin
1. glavu, gde on na dva mesta navodi da je Jerusalim postao kao nečista
žena, a nečista žena se opisuje u Otkrivenju 17. glavi.
U sklopu ovoga pročitaj i Isaija 13. glavu da vidiš kako će Bog uraditi sa Jerusalimom, pa ćemo nastaviti dalje. Znam da će mnogima biti nelogično da Bog opisuje Jerusalim kao Vavilon, ali tako će biti.
Bog nikad ne greši, samo nas gresi naši rastavljaju od ispravnog tumačenja.
Pa
zar Jerusalim odnosno Jevreji nisu postali Vavilon onog trenutka kada
su konacno odbacili Hrista a to se nije dogodilo kao sto svi znamo
sredinom 19 veka nego mnogo ranije. Medjutim, ti kazes da ce Jerusalim
tek u buducnosti, postati Vavilon. U vezi ovoga na um su mi dosla dva
stiha iz Rimljanima poslanice, prvi i drugi stih 11 poglavlja, pa sam,
pomislio da si ti mozda i u pravu. Jevreji su prvi progonili hriscane
zatim je paganski Rim proganjao i Jevreje i kasnije mladu Hriscanansku
crkvu, te su ga oni smatrali i nazivali Vavilonom sto potvrdjuje i
literatura jednih i drugih toga vremena, a i Biblija, jer izgleda da
Petar upotrebljava taj izraz kao pseudonim za Rim u svojoj prvoj
poslanici. Kasnije je progonstva Bozijeg naroda cinio hriscanski Rim,
postajuci takodje Vavilon.
Sudeci po ovome sto si napisao izgleda
mi ti ne priznajes ni prvo ni drugo izdanje VB, nego ganjas neki sasvim
drugi fazon, da li sam u pravu ili gresim, voleo bih da mi otvoreno
kazes? Mislim da ono sto si napisao ima neku biblijsku zasnovanost.
Elbatas
Ovo je iz prvog izdanja VB 15. poglavlje.''Adventisti su razumeli da јe ova vest bilaobјava moralnog pada crkava, јer su odbacile Prvu vest. Obјava o „Padu Vavilona" bila јe data uleto 1844. godine i kao rezultat toga, oko pedeset hiljada se povuklo iz tih crkava.'' Kako
to smestiti u koncept Jerusalima kao Vavilona? Kaze: ''objava moralnog
pada crkava'', a ne jedne crkve, jer EGW tu govori o padu Vavilona iz
14. poglavlja.
U Bibliji je dva puta receno ''Pade, pade
Vavilon'', a zapazio sam i to da ti kada govoris o Jerusalimu kao
Vavilonu navodis reci iz poglavlja gde se po drugi put pominje pad
Vavilona, a to je u 18. poglavlju Otk.
''Kada Otkrivenje 18,2
kaže: pade, pade Vavilon veliki..., Bog kaže da će u budućnosti
Jerusalim postati centar svetske religioznosti i da će u hramu Božjem
sesti čovek bezakonja pokazujući sebe da je bog.''
Da li bi nesto
vise mogao da kazes u vezi prvog pominjanja pada Vavilona iz
14.poglavlja? Ide li tvoje glediste u pravcu toga da ce Jerusalim
odnosno Jevrejstvo postati Vavilon koji ce na koncu konca pasti ili
jednostavno smatras kao sto sada mnogi misle da se pad u Otk.18,2 odnosi
na Adventisticku crkvu koja se u medjuvremenu, kako vidimo, podelila u
mnostvo razlicitih zajednica. Cuo sam da postoje najmanje tri koje imaju
generalnu konferenciju i veliki broj pokreta i nezavisnih grupa, nezna
im se broj. Zar to nije jedna od karakteristika Vavilona. Isus se molio
za jedinstvo crkve? Zar Biblija ne kaze: ''Jedan Gospod, jedna vera,
jedno krstenje'', a mi danas sta imamo? Druga osobina Vavilona je
kurvanje sa svetovnim vlastima. Sa tim neznam dokle se stiglo.
J:Ako nikada nije
bila utemeljena na istini zasto je onda apostol Pavla napisao poslanicu
Rimljanima nazivajuci ih ''ljubaznima Bogu, i pozvanima svetima'', i jos
zahvaljuje Bogu sto se njihova vera glasi po svemu svetu. (v.Rim.1,7,8) Pavle
piše rimljanima koji su prihvatili ispravno jevanđelje. Iz ove
novonastale hrišćanske crkve nije nastala katolička crkva iako oni
pokušavaju da na sve moguće načine ubede svet da je Petar njima lično
dao ključeve i da su oni jedina ispravna crkva.
Od svog početka
katolička crkva se temeljila na nešto malo učenja apostola i nešto više
paganizma, tako da oni nikada nisu ni bili hrišćanska crkva iako sebe
žele tako da predstave.
Ali znaj da je protestantizam u pocetku bio jedinstven i cist pa se onda podelio u mnostvo denominacija. Protestanti
su nicali sporadično u nekim evropskim zemljama, ali oni su samo
pokušali da razbiju neke zablude koje je u to vreme dominantna katolička
crva propovedala. Bog je podizao pojedince da ukažu na zablude.
Protestanti
nikada nisu očistili kompletne zablude i držali se čiste Biblijske
nauke, kao primer navodim držanje nedelje u svim protestantskim
zajednicama, osim ASD i još poneka mala verska zajednica.Kao takve one se ne mogu proglasiti čistim.
Pa zar Jerusalim odnosno Jevreji nisu postali Vavilon onog trenutka kada su konacno odbacili Hrista
Ne, nisu tada postali Vavilon, jer su mnogi jevreji počev od apostola prihvatili Isusa i počela je da postoji jedna nova crkva.Kada Biblija opisuje "pade pade Vavilon veliki" ona opisuje vreme na samom kraju koje se nalazi pred nama.
U vezi ovoga na um su mi dosla dva stiha iz Rimljanima poslanice, prvi i drugi stih 11 poglavlja,
Dobro si se setio ovih stihova, jer ovde postoji jedan problem. ASD
prilikom tumačenja Danila 9, glave koje se odnosi na 70 sedmica, kaže
da je 34 god.n.e. isteklo vreme milosti za jevreje i da oni nisu više
Božji izabrani narod, a Pavle kaže " ne odbaci Bog svog naroda".
Pa zaključi sam: ili je tumačenje neispravno, ili Pavle ne govori istinu.
Ja
lično verujem da Pavle govori istinu. Jevreji su u svim vremenima bili
pitoma maslina i biće do samog kraja, a mi ćemo zauvek biti divlja
maslina i nikada nećemo postati pitoma.
Bog je dao slepoću Izraelu dok ne uđe neznabožaca koliko treba.
Sudeci
po ovome sto si napisao izgleda mi ti ne priznajes ni prvo ni drugo
izdanje VB, nego ganjas neki sasvim drugi fazon, da li sam u pravu ili
gresim, voleo bih da mi otvoreno kazes? Velika borba je knjiga koju sam čitao najviše od svih dela koje je E.Wajt napisala.
Verujem da je E.Wajt dobila dobar deo knjige od Gospoda (mislim na onaj deo knjige koji je ona napisala).Ali kada si pokrenuo ponovo ovu temu dao si dokument na kome vidimo da je 186 strana dopisano u VB.Urija Smit je 30 godina bio direktor knjižare i velikog zla je naneo knjigama E.Wajt.Ali
ni on nije jedini koji je prepravljao njena dela, evo poslednje izdanje
VB u Srbiji dodate su slike Vatikana i milanske katedrale kao i
Benedikta XVI i groba Jovana Pavla II, ali je stranica sa šemom 2300
dana i noći, koju je u VB ubacio Urija Smit, izbačena...Sadašnja VB deluje veoma zbrkano. Zbog svih tih zlodela koja su učinjena knjigama E.Wajt mnogi je ne smatraju Božjim prorokom.
Zbog toga kada se čita VB treba tražiti od Boga da pokaže delove koje je on dihtirao i onda nema promašaja.
Ovo je iz prvog izdanja VB 15. poglavlje.''Adventisti su razumeli da јe ova vest bilaobјava moralnog pada crkava, јer su odbacile Prvu vest. Obјava o „Padu Vavilona" bila јe data uleto 1844. godine i kao rezultat toga, oko pedeset hiljada se povuklo iz tih crkava.'' Svako vreme ima svoju istinu.
Na krilima ove vesti i posle silnog razočarenja osnovana je poslednja crkva koju Bog u Bibliji naziva Laodikejom.U VB piše da je na temelju zablude, ali po Božjoj volji, bilo sve što se dešavalo 1840.-ih godina. Da li je tada pao Vavilon?
Naravno da nije, jer to je bila bleda slika onoga što će se uskoro dešavati na celoj planeti.Sve tri vesti iz Otkrivenja 14. glava su ispred nas, bliska budućnost.
Kako to smestiti u koncept Jerusalima kao Vavilona? Kaze: ''objava moralnog pada crkava'', a ne jedne crkve, jer EGW tu govori o padu Vavilona iz 14. poglavlja. Ovu izjavu uzimam sa velikim znakom pitanja da je napisana od strane E.Wajt.
Jer ona u svojoj orginalnoj izjavi nigde ne pominje više crkava "Ali vest koja objavljuje pad Vavilona mora da se odnosi na jedno religiozno telo sto je jednom bilo cisto, a posle se iskvarilo."
Bog nikada ne greši.
Bog
u Bibliji lepo objašnjava kako u 14. tako još bolje u 18. glavi
Otkrivenja da će Vavilon da padne na samom kraju vremena, i ako si
pročitao poglavlja koja sam ti preporučio moći ćeš da shvatiš kako se
Jerusalim tu uklapa. A ako to nije dovoljno dodaću još.
Da
li bi nesto vise mogao da kazes u vezi prvog pominjanja pada Vavilona
iz 14.poglavlja? Ide li tvoje glediste u pravcu toga da ce Jerusalim odnosno Jevrejstvo postati Vavilon koji ce na koncu konca pasti ili jednostavno smatras kao sto sada mnogi misle da se pad u Otk.18,2 odnosi na Adventisticku crkvu? U
Bibliji je Bog jasno rekao da će Jerusalim postati nečista žena, da će
postati Vavilon i da će Jerusalim u petom zlu dobiti dvojinom zbog svog
otpadništva od Boga.
Danilo 7. i 8. opisani mali rog, 11. glava
od 21 stiha, 2.Solunjanima 2 glava, Otkrivenje 13 glava prva zver, 17
glava osmi, (ne mogu sad da se setim gde ima još) to je sve jedna te ista ličnost koju Bog opisuje da će sesti u hramu Božjem na brdu Sionu da će proglasiti sebe bogom.
Otkrivenje
11,2 kaže da će neznabožci gaziti sveti grad, Plač 1,10 da narodi ulaze
u svetinju za koje je Bog zapovedio da ne ulaze.
Sve je ovo
uticalo da Bog napiše u napred šta će biti preko svojih vernih slugu, da
će Jerusalim postati Vavilon, a nama za nauk da prepoznamo događaje iz
bliske nam budućnosti i da se reformišemo što pre kako bi mogli čista
srca dočekati našeg Gospoda.
Prema tome Otkrivenje 18,2 se ne odnosi na Adventističku crkvu.
Ponavljam, jedino mesto gde se pominje ASD je Laodikeja, a opis stanja nikako nam ne ide u korist.Budući mlak izbljuvaću te!!!!!!!!!!!! ASD
je dobila veliki nalog od Bog da propoveda jevanđelje po celom svetu.
Da je ispunila svoj zadatak sigurno bi bila slavljena i hvaljena, ovako
ćemo postati izbljuvak ukoliko ne promenimo svoje živote.
Nadam se da sam ti odgovorio na sva pitanja i verujem da ćeš uz Božju pomoć dobiti dosta bolju sliku o budućem Jerusalimu.
Svako dobro i Božji blagoslov ti želim
ElbatasPonavljam, jedino mesto gde se pominje ASD je Laodikeja, a opis stanja nikako nam ne ide u korist.Budući mlak izbljuvaću te!!!!!!!!!!!! U originalu stoji: ''blizu sam da te izbljujem'', a ne ''izbljuvacu te''.
Svako dobro i ja tebi zelim, a takodje i Bozije blagoslove.
Elbatas
Pavle piše
rimljanima koji su prihvatili ispravno jevanđelje. Iz ove novonastale
hrišćanske crkve nije nastala katolička crkva iako oni pokušavaju da na
sve moguće načine ubede svet da je Petar njima lično dao ključeve i da
su oni jedina ispravna crkva.Od svog početka katolička crkva se
temeljila na nešto malo učenja apostola i nešto više paganizma, tako da
oni nikada nisu ni bili hrišćanska crkva iako sebe žele tako da
predstave. Na ovo sta da ti kazem nego ovo: nisu nastali
dirktno od te generacije hriscana, ali su nastali od njihovih potomaka
koji su se iskvarili do te mere da su zaglavili u paganizam.
Protestanti
su nicali sporadično u nekim evropskim zemljama, ali oni su samo
pokušali da razbiju neke zablude koje je u to vreme dominantna katolička
crva propovedala. Bog je podizao pojedince da ukažu na zablude.Protestanti
nikada nisu očistili kompletne zablude i držali se čiste Biblijske
nauke, kao primer navodim držanje nedelje u svim protestantskim
zajednicama, osim ASD i još poneka mala verska zajednica.Kao takve one se ne mogu proglasiti čistim. Ako
cemo tako niko nikada u istoriji ni fizicko lice, osim Isusa Hrista, ni
verska organizacija, nije bila i ne bi se mogla proglasiti cistom.
Gospod je postepeno davao svetlost covecanstvu preko svoje crkve. Nase
razumevanje istine je progresivno.
Ne, nisu tada postali Vavilon, jer su mnogi jevreji počev od apostola prihvatili Isusa i počela je da postoji jedna nova crkva.Kada Biblija opisuje "pade pade Vavilon veliki" ona opisuje vreme na samom kraju koje se nalazi pred nama. Ovo
bi moglo da bude istina, jer na osnovu onih stihova koje sam naveo
reklo bi se da su oni kao nacija odbacili Hrista, ali Hrist nije odbacio
njih.
Velika borba je knjiga koju sam čitao najviše od svih dela koje je E.Wajt napisala.Verujem da je E.Wajt dobila dobar deo knjige od Gospoda (mislim na onaj deo knjige koji je ona napisala).Ali kada si pokrenuo ponovo ovu temu dao si dokument na kome vidimo da je 186 strana dopisano u VB.Urija Smit je 30 godina bio direktor knjižare i velikog zla je naneo knjigama E.Wajt.Ali
ni on nije jedini koji je prepravljao njena dela, evo poslednje izdanje
VB u Srbiji dodate su slike Vatikana i milanske katedrale kao i
Benedikta XVI i groba Jovana Pavla II, ali je stranica sa šemom 2300
dana i noći, koju je u VB ubacio Urija Smit, izbačena...Sadašnja VB deluje veoma zbrkano. Zbog svih tih zlodela koja su učinjena knjigama E.Wajt mnogi je ne smatraju Božjim prorokom.
Zbog toga kada se čita VB treba tražiti od Boga da pokaže delove koje je on dihtirao i onda nema promašaja.
Pa
dobro da li bi ovde ipak mogao nesto vise da kazes o tome zasto je EGW o
tim prepravkama cutala? Da li je ona bar jednom odreagovala na to? Ako
jeste imas li neke materijalne dokaze u vezi toga?
Svako vreme ima svoju istinu.Na krilima ove vesti i posle silnog razočarenja osnovana je poslednja crkva koju Bog u Bibliji naziva Laodikejom.U VB piše da je na temelju zablude, ali po Božjoj volji, bilo sve što se dešavalo 1840.-ih godina. Da li je tada pao Vavilon?
Naravno da nije, jer to je bila bleda slika onoga što će se uskoro dešavati na celoj planeti.Sve tri vesti iz Otkrivenja 14. glava su ispred nas, bliska budućnost. Svako vreme ima svoju istinu, slazem se, ali se te istine ne bi trebale medjusobno potirati.
Ovu izjavu uzimam sa velikim znakom pitanja da je napisana od strane E.Wajt.Jer ona u svojoj orginalnoj izjavi nigde ne pominje više crkava "Ali
vest koja objavljuje pad Vavilona mora da se odnosi na jedno religiozno
telo sto je jednom bilo cisto, a posle se iskvarilo."
Bog nikada ne greši.
Bog
u Bibliji lepo objašnjava kako u 14. tako još bolje u 18. glavi
Otkrivenja da će Vavilon da padne na samom kraju vremena, i ako si
pročitao poglavlja koja sam ti preporučio moći ćeš da shvatiš kako se
Jerusalim tu uklapa. A ako to nije dovoljno dodaću još.
Tu
jednostavno nemas protivrecnost. Protestantizam je bio nekada jedno
religiozno telo, a kada mu je obljavljen pad on je tada bio u stanju
iskvarenosti u pluralitetu.
Ponavljam, jedino mesto gde se pominje ASD je Laodikeja, a opis stanja nikako nam ne ide u korist. Sada
postoji jedno tumacenje da se ne radi o sedam perioda u istoriji crkve,
nego da su to u stvari 7 tipova ili karakterrnih stanja u koja crkva
moze zapasti. Generalno bi se moglo reci da ASD najvise odgovara
Laodikijski profil, medjutim mozda izvesna adventisticka zajednica tamo
na nekom ostrvu usred okeana vise lici na Filadelfijski opis ili na neki
drugi od iznetih 7 kategorija.
GAU svakom slučaju, ono što se sigurno zna jeste to da je Ellen White
znala za svaku reviziju Velike Borbe, njen sin je to lepo potvrdio, tako
da mislim da je uzalud bilo koja rasprava o ovoj temi. Jednostavno -
pogrešan pristup i metodologija se koristi. Ne može se sa par njenih
textova, za čije je promene ona definitivno znala, baš ništa dokazati.
ElbatasU svakom slučaju,
ono što se sigurno zna jeste to da je Ellen White znala za svaku
reviziju Velike Borbe, njen sin je to lepo potvrdio, tako da mislim da
je uzalud bilo koja rasprava o ovoj temi. Jednostavno - pogrešan pristup
i metodologija se koristi. Ne može se sa par njenih textova, za čije je
promene ona definitivno znala, baš ništa dokazati. ne razumem Globalni
adminisratoru, niko od nas ovde nije ni supalj ni malouman pa da
pomisli da EGW nije za to znala. Medjutim, daj ti nama dokaze o tome iz
kojih razloga je ona zajedno sa telom koje je ovlastila preradila VB.
Sta se zelelo tim konkretno podstici. Kazi nam na primer ovako, ali samo
ako imas materijalne dokaze za to: ''Oni su to ucinili da se ne bi
zamerili katolicima u Evropi i svetu, a mislili su i na finansijske
efekte od prodaje doticne knjige na tim prostorima'', ili nam kazi
ovako: ''Elena i njeni saradnici su imali nameru da ovim promenama
zadobiju sto vise katolika za nasu stvar'', ali se to nije pokazalo
dobrim taktickim potezom'', pa da mi lepo odemo ko ljudi u neki restoran
na riblju corbu, da ne gubimo vreme ovde. Zasto ovo pricam, pa zato sto
mi sada sa velike vremenske distance vidimo da su efekti tih prerada
izazvali, sumljicavost, nerazumevanje, konfuziju itd. u adventni pokret.
Dokaz za to je i postojanje ovog topica o kome diskutujemo na ovom forumu. Pozdrav
Elbatas
Da dodam i ovo. Kada je izasla VB drugo izdanje, neko je morao da
primeti razlike izmedju tog idanja i prvog. Organizacija knjige je bila
drugacija, naslovi poglavlja, stanice neke izbacene, neke reci dodate
koje kao da menjaju ili u najmanju ruku zamagljuju smisao teksta itd.
Hocu da kazem da je neko ili vise njih u Bozijem narodu morao da postavi
pitanje u vezi toga. Globalni administratoru, daj nam neki dokaz gde se EGW obraca Bozijem narodu i objasnjava zasto je to uradjeno?
GA:Globalni adminisratoru, niko od nas ovde nije ni supalj ni malouman pa da pomisli da EGW nije za to znala. Ja
za sebe smatram da nisam ni šupalj ni malouman, pa sam tako uveren da
je ona znala za sve edicije (drugo izdanje ili neka edicija texta nije
ništa novo, i u Bibliji postoji slična stvar).
Medjutim, daj ti nama dokaze o tome iz kojih razloga je ona zajedno sa telom koje je ovlastila preradila VB.
A kome to "vama?" Ja samo mogu odgovoriti na neko pitanje, ukoliko ga znam. I uopšte ne kapiram tvoj stav, čemu to? Što se tiče "dokaza" koje ti tražiš, evo jednog vrlo interesantnog citata:
"Yesterday
and again this morning I have read the letter written by W. C. White to
our General Missionary agents, and his letter to the members of our
Publications Committee, regarding the new edition of The Great
Controversy. And now I wish to say to you that what he has written
regarding my wishes, and decisions, and instruction relative to this
work is a true and correct statement." Ovo je
iz jednog njenog pisma iz 1911 godine, 27 jula - potpisano njenom rukom,
pisano iz St. Helene (Kalifornija). Meni neki "veći" dokazi ne trebaju.
Meni trebaju dokazi da je ona znala za prepravljanje njenih spisa, ali
da nije dozvolila ili se bunila protiv toga, ili je negde pisala kako su
neki iz uprave Crkve to radili bez njenog znanja i saglasnosti i slično
- za sada, takvi dokazi ne postoje. Razlog je jednostavan - ona je
znala za izmene Velike Borbe, ali je stavila potpis na to, dakle -
složila se. To je posebno znao njen sin, naslednik, koji je to isto
tvrdio.
Zapravo, novije izdanje Velike Borbe je pretrpelo više
prepravljanja, bilo lingvističkih, bilo izmenom neki istorijskih
podataka i slično, što je bilo sasvim normalno. Ako ti vidiš teoriju
zavere u tome - nemam ništa protiv, ali konkretnih dokaza mi nemamo.
Navođenje textualnih razlika u izdanjima Velike Borbe nisu i ne mogu
biti dokazi per se (sami po sebi), jer je ona stavila pečat (a posebno njen sin je ovo znao) na ta novija izdanja. Sta
se zelelo tim konkretno podstici. Kazi nam na primer ovako, ali samo
ako imas materijalne dokaze za to: ''Oni su to ucinili da se ne bi
zamerili katolicima u Evropi i svetu, a mislili su i na finansijske
efekte od prodaje doticne knjige na tim prostorima'', ili nam kazi
ovako: ''Elena i njeni saradnici su imali nameru da ovim promenama
zadobiju sto vise katolika za nasu stvar'', ali se to nije pokazalo
dobrim taktickim potezom'', pa da mi lepo odemo ko ljudi u neki restoran
na riblju corbu, da ne gubimo vreme ovde. Zasto ovo pricam, pa zato sto
mi sada sa velike vremenske distance vidimo da su efekti tih prerada
izazvali, sumljicavost, nerazumevanje, konfuziju itd. u adventnom pokretu.Dokaz za to je i postojanje ovog topica o kome diskutujemo na ovom forumu. Šta
se želelo postići revizijom Velike Borbe? Sigurno ne ono što si ti
naveo, jer ni ona ni njen sin nisu nikada kazali da je svrha novog
izdanja Velike Borbe bilo kakav profit i slično, niti su rekli da je to
zbog ne-zameranja katolicima, niti su finansije u pitanju, itd.
Rasprave
o ovim temama na ovom forumu uopšte nisu dokaz za bilo koju stranu,
koliko su dokaz nerazumevanja prirode i suštine problematike kojom se
bavimo. Naravno, teoretičari zavera u svemu vide zaveru, što je jedna
krajnost, ali realno gledajući - u ovom slučaju ipak nje nema, ili ja
bar imam osnovane sumnje da ona postoji, budući da je sama znala za
novija izdanja Velike Borbe, kao i njen sin. Uz to dodaj da je ona bila
Božji prorok čiji su spisi prepravljani - da li bi Bog to dozvolio, da
ostanemo uskraćeni za "svetlost" koja se krila u nekim spisima a koja je
izbačena u nekim novijim verzijama? Ne. Smešno je pomisliti drugačije
(osim ukoliko ne verujemo da je ona Božji prorok, a to je već sasvim
drugi problem).
Na riblju čorbu ne idem po restoranima, a i nešto je ne volim previše, ali u svakom slučaju hvala na pozivu.
Da
dodam i ovo. Kada je izasla VB drugo izdanje, neko je morao da primeti
razlike izmedju tog idanja i prvog. Organizacija knjige je bila
drugacija, naslovi poglavlja, stanice neke izbacene, neke reci dodate
koje kao da menjaju ili u najmanju ruku zamagljuju smisao teksta itd.
Hocu da kazem da je neko ili vise njih u Bozijem narodu morao da postavi
pitanje u vezi toga. Globalni administratoru, daj nam neki dokaz gde se EGW obraca Bozijem narodu i objasnjava zasto je to uradjeno?
Prvo,
Božji prorok nema potrebu da se obraća Božjem narodu i da objašnjava
zašto je nešto urađeno - Božji prorok se pravda Bogu, pre svega, a ne
ljudima.
Drugo, ni jedan jedini Božji prorok nikad nije imao za
cilj da se pravda Božjem narodu ili da mu objašnjava zašto je urađena
revizija nad njegovim spisima, zašto je nešto prepravljeno i slično,
iako se sa sigurnošću može reći da je Isus Navin dopisao 5 Mojsijevu,
možda i još nešto drugo, da je Jeremija po dva puta pisao neke delove
njegove knjige (zapravo je to uradio Varuh - pa, zašto bi verovali da je
Varuh verno preneo ono što mu je Jeremija rekao), da je Tertije napisao
poslanicu Rimljanima (16:22), a Silvan je napisao Petrovu poslanicu (1
Petrova 5:12), i mnoštvo drugih primera koje imamo direktno u Bibliji.
Ako u Bibliji postoji tako nešto - zašto to nije problem, zašto se to ne
gleda kao profit, manipulacija ranih crkvenih vođa i slično, a novije
izdanje ili revizija Velike Borbe se posmatra na takav konspiracijski
način? Po kojoj logici, metodologiji?
Treće, u ono vreme njen sin
je glavnom odboru naših izdavačkih kuća (Pacific Press,
Review&Herald i International Tract Society [čije je sedište bilo u
Londonu]) predstavio novo izdanje Velike Borbe, sa objašnjenjima i
razlozima zašto se to uradilo. Pre toga je imao saglasnost njegove još
žive majke, čiji citat sam gore naveo. Pametnome više nego dosta, a ako
bi neko u svemu ovome video teoriju zavere - bar mogu da zaključim da je
ta teorija zavere, uostalom kao i svaka druga, neosnovana i utemeljena
na pogrešnoj metodologiji i s toga, na pogrešnim zaključcima. U zabludi
nisam ja, nego onaj koji veruje u te teorije zavere.
Elbatas "Yesterday and
again this morning I have read the letter written by W. C. White to our
General Missionary agents, and his letter to the members of our
Publications Committee, regarding the new edition of The Great
Controversy. And now I wish to say to you that what he has written
regarding my wishes, and decisions, and instruction relative to this
work is a true and correct statement." Vidis li brate Globalni
Adminstratoru, koliki sam napor morao da ulozim da bi se jedan jedini
argument koji ima tezinu nasao na forumu u vezi ove teme.
Kada
sam rekao ''nama'', mislio sam na nas ovde koji smo zainteresovani da
razumemo ovo pitanje. Ne predstavljam ja nikog specijalno.
Iz
onoga sto si napisao ipak se vidi da je neko osetio potrebu da tu stvar
objasni, a taj neko je bio njen sin. Ja sam intuitivno osecao da je to
neko morao uraditi, za ocekivati je bilo.
Sto se tice teorije zavere ja u nju niti verujem niti neverujem, ali bih voleo da znam punu istinu. To je moja legitimacija.
Elbatas "Yesterday and
again this morning I have read the letter written by W. C. White to our
General Missionary agents, and his letter to the members of our
Publications Committee, regarding the new edition of The Great
Controversy. And now I wish to say to you that what he has written
regarding my wishes, and decisions, and instruction relative to this
work is a true and correct statement." Da li bi mogao da navedes u kojoj je knjizi to pismo objavljeno?
Treće,
u ono vreme njen sin je glavnom odboru naših izdavačkih kuća (Pacific
Press, Review&Herald i International Tract Society [čije je sedište
bilo u Londonu]) predstavio novo izdanje Velike Borbe, sa objašnjenjima i
razlozima zašto se to uradilo. Da li su ta objasnjenja i razlozi negde publikovani? Ako jesu bio bih ti zahvalan da kazes gde.
|
|
Calendar |
« January 2025 » | Su | Mo | Tu | We | Th | Fr | Sa | | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
|
|
|