Wednesday
2018-02-21
6:49 PM
Welcome Guest
RSS
 
My site
Main Registration Login
Моја запажања у животу »
Site menu

Our poll
Rate my site
Total of answers: 36

Statistics

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0

Login form

66)  Има много глумаца међу онима који кажу да су лојални Богу. Такве ћете најлакше препознати по једној особини која је за све њих универзална. Наиме, њима је најодвратније то што људска бића имају јаку потребу да сазнају истину. Такви би хтели да приморају људе да ту своју потребу трапме за лажи које им они сербирају. Неки дан а месец је фебруар 2018. написао сам неколико коментара на једном сајту сасвим добронамерно без икакве намере да провоцирам, али је уследило одмах упозорење а онда брисање истих. Упитао сам се зашто? Добио сам једноставан одговор, човек нема капацитет да одговори те стога шта му друго и преостаје него да посегне за ''гумицом.'' Они ће настојати да о вама прикупе што више информација, чак ће покушати да вам нападну и екаунт, али су толико лоши глумци да их скоро свако може доста поуздано детектовати и блокирати њихове атаке за које они мисле да су богоубодни. То су махом они који се плаше да себе окруже паметнијим и бољим особама јер у таквом друштву се осећају мизерно и посрано.

67) Добро и зло. Светлост и тама. Праведност и грех. Све те категорије се појављују већ на првим страницама Светога Писма, а ипак остаје и даље отворено питање зашто Бог који је апосолутно добро, који је  свемогућ, савршен и вечан дозвољава страдање невиних и сво зло на овоме свету? Лајбниц је рекао да ми неразумемо Бога, другим речима ми не разумемо разлоге постојања зла. Питам се да ли разлози уопште и постоје??? Јер ако постоје онда је свако зло оправдано. Ако пак не онда смо одговорни за сву патњу. Међутим, са нивоа свести обичног човека који перципира свет једино са својих пет чула не може се објаснити постојање зла тако да оно задовољи људски интелект. Како постићи проширено стање свести које би нам помогло да макар завиримо у ту велику тајну?

Ако проучавамо Библију, на првој страници можемо прочитати да је Бог стварајући ову нашу планету констатовао да је светлост ''добра'', а да је пре тога била тама која би се могло окарактерисати као ''зло'' односно као супротност добру, па се поставља ужасно тешко питање да ли је Бог дуалан, ако јесте, то онда значи да у Њему постоји и добро и зло у јединству, што би било тотално несхватљиво, или пак постоје два Бога, добри Бог и зли Бог као што је у паганским религијама што се супроти здравом разуму, јер је немогуће да постоје две бесконачности, или је Бог вечно добро, а да је зло настало касније вољом неког од створених бића? Стим у вези пребало би разликовати грех од зла. Јер сваки грех је зло, али није свако зло грех. А постоји још једна загонетка у Светом Писму која се односи на проблем зла, а то је да у Едену у његовом средишту нису постојала три дрвета него два: дрво живота и дрво познања добра и зла. Дакле, немамо посебно дрво познања добра, а посебно дрво познања зла него су у питању два супротстављена принципа у једном дрвету. Зашто? У Постанку јасно стоји да је Елохим у почетку створио небо и земљу и да је земља била у тами, а затим Бог успоставља светлост за коју каже да је добра. Према томе, ту немамо неког посебног Бога који ствара таму то јест зло па затим неког другог Бога који ствара светлост, то јест добро, већ је реч о једном те истом Божанству. Да ли из тога можемо да извучемо закључак да је Бог дуалан? Не! Тама је одсуство светлости. Бог не производи таму као некакву супстанцију и у Њему нема никаквог мрака, пошто је пре постављања светлости тама већ егзистирала и она је по мом мишљењу могла да се појави једино повлачењем Бога са једног дела простора у коме Је желео да створи универзум. Јер читамо у Писму да Господ није оставио свет у хаосу него је наставио његово уређење до стања које је назвао ''веома добрим.'' Покушавам самом себи да објасним шта је то апсолутно добро, а шта је апсолутно зло? Мислим овако: када се Бог, а Он је ДУХ неманифестује онда је апсолутно добро. Тада нема никаквог кретања, никакве промене. Неко је рекао да је апсолутно добро бесконачност, а у нашем искуству вечна садашњост јер је она увек иста, она је непроменљива, а све што се мења, дакле само кретање или промена оно је морално релативно. Када ви из најбоље намере учините нешто добро ви не знате све последице тог дела, има бар једна лоша. Дакле, по том гледишту у асолутном смислу оно што се не мења, што је увек исто, што је вечно, то је апсолутно добро, а било каква акција она изазива и једно и друго, она је у ствари дуална, и добро и зло. Међутим, када Бог ствара онда творевина у почетним фазама може да буде несавршена али када дође до финализације тада она постаје ''на слику и прилику Божију'', то јест хармонична са својим Творцем. Али, ако је неки ентитет творевине обдарен кретањем и вољом, те изабере пут независности од свога Створитеља, настаје деструкција таквог ентитета a са њим и целокупног система у коме живи. Нo, Бог има план Спасења. Корисно је прочитати следећe стихoве који добро објашњавају суштину изнетог:
5. Mojsijeva 32,39 Vidite sada da sam ja, ja sam, i da nema Boga osim mene. Ja ubijam i oživljujem, ranim i iscjeljujem, i nema nikoga ko bi izbavio iz moje ruke.
Isaija 45,7 Koji pravim svjetlost i stvaram mrak, gradim mir i stvaram zlo; ja Gospod činim sve to.
Plac Jeremijin 3,38 Ne dolaze li i zla i dobra iz usta višnjega?
Amos 3,6 Hoće li truba trubiti po gradu, a narod da ne dotrči uplašen? hoće li biti nesreća u gradu, a Gospod da je ne učini?

Написао: Милош Попадић

Calendar
«  February 2018  »
SuMoTuWeThFrSa
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728

Site friends
  • Create your own site


  • Copyright MyCorp © 2018
    Free website builderuCoz