Mana kao proročanstvo Za još dokaza da je opšteprihvaćena hronologija ispravna, moramo zaista razumjeti načelo tipa i anti-tipa. Isus je povukao paralelu između sebe i mane: Jovan 6:31-33: „Naši praočevi su jeli manu u pustinji, kao što je napisano: Hljeb s neba dao im je da jedu. A Isus im je rekao: ‘Zaista, zaista, kažem vam, nije vam Mojsije dao hljeb s neba, nego vam moj Otac daje pravi hljeb s neba. Jer Božji hljeb je Onaj koji silazi s neba i daje život svijetu.’“ Jovan 6:47-51: „Zaista, zaista, kažem vam, onaj ko vjeruje u mene ima vječni život. Ja sam hljeb života. Vaši su praočevi jeli manu u pustinji, a ipak su umrli. Ovo je hljeb koji silazi s neba, da čovjek jede od njega i da ne umre. Ja sam živi hljeb koji je sišao s neba. Ako neko jede od ovog hljeba, živjeće uvijek. A ~ 8 ~ hljeb koji ću ja dati moje je tijelo koje ću dati za život svijeta.“ Jovan 6:58: „Ovo je hljeb koji je sišao s neba. To nije kao kad su vaši praočevi jeli, a ipak su umrli. Ko se hrani ovim hljebom, živjeće uvijek.“ Baš kao što se mana nije kvarila na subotni dan (Izlazak 16:23-26), Isusovo tijelo nije vidjelo kvarenje dok je počivao tog dana u grobu (Psa. 16:10, Djela 2:27, 31). Simbolizam mane naročito prorokuje da će Isus provesti sedmi dan Šabat, Subotu, počivajući u grobu u nepokvarenom stanju, zato što je Njegovo tijelo bilo bez grijeha. Zato je beskvasni hljeb bio jedini hljeb koji se koristio tokom pashalne sedmice, jer je predstavljao neiskvareno tijelo Isusovo. Da je Isus raspet u srijedu, tada bi to bio dan kad bi se dodatna mana događala, i ne bi se kvarila za sledećih više dana u grobu, za koje ne bi bila obezbijeđena nova mana. Međutim, tipologija mane ne dopušta takav scenario. Redosled dana za držanje Pashe postavljen je u Svetom Pismu kao „tip“. Ovaj slijed bio je simbolika onoga što će doći kad se raspeće Jagnjeta Božjeg zaista dogodi, što je „antitip“. Stoga se tip i antitip moraju precizno poklopiti: - 14. nisan, Gospodnji Prolazak je tip dana raspeća. - 15. nisan, prvi dan Beskvasnih hljebova, je drugi dan. - 16. nisan, Prvine, je tip uskrsenja, treći dan. Primjer Izraela koji drži ovaj precizni scenario nalazimo u knjizi Jošue Nunova: Jošua 5:10-12: „Izraelovi sinovi ostali su ulogoreni u Galgalu, i uveče četrnaestog dana u mjesecu proslavili su Pashu u pustim ravnicama kod Jerihona. A sjutradan posle Pashe, baš tog dana, jeli su od roda sa zemlje, beskvasni hljeb i pečeno zrnevlje. Sledećeg dana, kada su jeli od roda sa zemlje, mana se više nije pojavljivala. Tako Izraelovi sinovi više nisu dobijali manu, i te godine jeli su plodove hananske zem-lje.“