Site menu |
|
|
Our poll |
|
|
Statistics |
Total online: 1 Guests: 1 Users: 0 |
|
Login form |
|
|
|
1. Ovako veli Gospod:
Nebo je presto moj i zemlja podnožje nogama mojim: gde je dom koji biste
mi sazidali, i gde je mesto za moje počivanje?
2. Jer je sve to ruka moja stvorila, to je postalo sve, veli
Gospod. Ali na koga ću pogledati? Na nevoljnog i na onog ko je skrušenog
duha i ko drhće od moje reči.
3. Ko kolje vola, to je kao da ubije čoveka; ko kolje ovcu, to
je kao da zakolje psa; ko prinosi dar, to je kao da prinese krv
svinjsku; ko kadi kadom, to je kao da blagoslovi idola. To oni izabraše
na putevima svojim, i duši se njihovoj mile gadovi njihovi.
4. Izabraću i ja prema nevaljalstvu njihovom, i pustiću na njih
čega se boje; jer zvah a niko se ne odazva, govorih a oni ne slušaše,
nego činiše šta je zlo preda mnom i izabraše šta meni nije po volji.
5. Slušajte reč Gospodnju, koji drhćete od Njegove reči: braća
vaša, koja mrze na vas i izgone vas imena mog radi, govore: Neka se
pokaže slava Gospodnja. I pokazaće se na vašu radost, a oni će se
posramiti.
6. Vika ide iz grada, glas iz crkve, glas Gospodnji koji plaća neprijateljima svojim.
7. Ona se porodi pre nego oseti bolove, pre nego joj dođoše muke, rodi detića.
8. Ko je ikada čuo to? Ko je video takvo šta? Može li zemlja
roditi u jedan dan? Može li se narod roditi ujedanput? A Sion rodi
sinove svoje čim oseti bolove.
9. Eda li ja, koji otvaram matericu, ne mogu roditi? veli
Gospod. Eda li ću ja, koji dajem da se rađa, biti bez poroda, veli Bog
tvoj.
10. Radujte se s Jerusalimom i veselite se u njemu svi koji ga ljubite; radujte se s njim svi koji ga žaliste.
11. Jer ćete sati sise od utehe njegove, i nasitićete se, ješćete i naslađivaćete se u svetlosti slave njegove.
12. Jer ovako veli Gospod: Gle, ja ću kao reku dovesti k njemu
mir i slavu naroda kao potok bujan, pa ćete sati; bićete nošeni na
rukama i milovani na kolenima.
13. Kao kad koga mati njegova teši tako ću ja vas tešiti, i utešićete se u Jerusalimu.
14. Videćete i obradovaće se srce vaše i kosti će se vaše
pomladiti kao trava, i znaće se ruka Gospodnja na slugama Njegovim i
gnev na neprijateljima Njegovim.
15. Jer, gle, Gospod će doći s ognjem, i kola će Mu biti kao
vihor, da izlije gnev svoj u jarosti i pretnju u plamenu ognjenom.
16. Jer će Gospod suditi ognjem i mačem svojim svakom telu, i mnogo će biti pobijenih od Gospoda.
17. Koji se osveštavaju i koji se očišćavaju u vrtovima jedan za
drugim javno, koji jedu meso svinjsko i stvari gadne i miševe, svi će
izginuti, veli Gospod.
18. A ja znam dela njihova i misli njihove, i doći će vreme, te
ću sabrati sve narode i jezike, i doći će i videće slavu moju.
19. I postaviću znak na njih, i poslaću između njih koji se
spasu k narodima u Tarsis, u Ful i u Lud, koji natežu luk, u Tuval i u
Javan i na daleka ostrva, koja ne čuše glas o meni niti videše slavu
moju, i javljaće slavu moju po narodima.
20. I svu će braću vašu iz svih naroda dovesti Gospodu na dar na
konjima i na kolima i na nosilima i na mazgama i na kamilama ka svetoj
gori mojoj u Jerusalim, veli Gospod, kao što prinose sinovi Izrailjevi
dar u čistom sudu u dom Gospodnji.
21. I između njih ću uzeti sveštenike i Levite, veli Gospod.
22. Jer kao što će nova nebesa i nova zemlja, što ću ja
načiniti, stajati preda mnom, veli Gospod, tako će stajati seme vaše i
ime vaše.
23. I od mladine do mladine, i od subote do subote dolaziće svako telo da se pokloni preda mnom, veli Gospod.
24. I izlaziće i gledaće mrtva telesa onih ljudi koji se
odmetnuše od mene; jer crv njihov neće umreti i oganj njihov neće se
ugasiti, i biće gad svakom telu.
|
|
|
Adventisti
će vam reći da ovaj odeljak, posebno stih 23, dokazuje da ćemo čak i u
Carstvu Nebeskom svetkovati subotu. To je tipično adventističko pogrešno
tumačenje. Tekst kaže da će ljudi svetkovati OD jedne subote DO naredne.
NE kaže da će ljudi svetkovati subotu i sledeću subotu. Ako razumete
jevrejsku i/ili srpsku gramatiku, razumećete da se to odnosi na
neprekidno bogosluženje subotom, nedeljom, ponedeljkom, utorkom, sredom,
četvrtkom i petkom i ponovo sledeće subote... od jedne tačke u vremenu
sve do sledeće. Ovaj stih govori o neprekidnom bogosluženju, ne samo
subotnjem bogosluženju. A zašto je sedmica uzeta kao jedinica
neprekidnog bogosluženja? Tu knjigu napisao je prorok Isaija,
svetkovatelj subote, i namenio je svetkovateljima subote - svom narodu,
Jevrejima. Sasvim je prirodno da upotrebi simboliku koju će oni
razumeti. Ali je neiskreno tumačiti taj tekst kao da tvrdi da će subota
biti svetkovana u Carstvu Božijem, jer to uopšte NIJE ono o čemu tekst
govori. Vratite se i pročitajte sami.
Molimo vas pročitajte posebno stih Isaija 66:23 iznad - kaže: "od sobote do subote".
Ako, na primer, kažemo
sledeće, kako ćete protumačiti? "Serija se daje svakog petka i od petka
do petka nestrpljivo je očekujem."
Da li ćete reći da čekam
samo petkom? Ili mislite da čekam ČITAVO vreme od jednog petka do
sledećeg? Osnovno poznavanje jezika govori nam da ne čekam samo petkom,
već čekam neprekidno - od petka do sledećeg petka.
Ali zašto onda Adventisti
menjaju osnovno značenje ove fraze kada se dođe do ovog stiha? Zašto "od
subote do subote" moraju da tumače kao "subotom i sledeće subote" ovde,
nasuprot tome što u tekstu piše nešto sasvim drugačije?
Takođe, tekst pominje i "od mladine (mladog meseca) do mladine".
Ako tekst dokazuje da
Hrišćani treba da svetkuju subotu, onda svakako isti tekst takođe
dokazuje da Hrišćani treba da svetkuju mladine (mlad mesec -
starozavetni jevrejski praznik). Postojale su tri grupe praznika u
Starom Zavetu - godišnji praznici (Pasha, Dan Pomirenja itd) i mesečni
praznici - svetkovanje mladog meseca svakog prvog dana lunarnog meseca, a
takođe postojali su i sedmični praznici - sedmična subota. Da li ste to
znali?
|
|
|
Dakle, ako je Pasha bila
jedan od godišnjih praznika koji su ukinuti u Kološanima 2:14-17, onda
bi Isaija 66:23 moralo da dokazuje da mi još uvek moramo svetkovati
druge dve vrste praznika - sedmične subote i mesečne mladine. Da li
Adventisti svetkuju mladine svakog meseca? Ne! Odakle onda razlika
između mladina i subote u ovom stihu, kada tekst tvrdi da ćemo ih držati
oba?
Kada pogledamo pažljivije,
Isaija 66 nigde zapravo ne tvrdi da ćemo mi svetkovati subotu, držati
subotu. Tekst jednostavno koristi subotu kao polaznu tačku u vremenu da
izrazi da će naše proslavljanje Boga biti NEPREKIDNO.... kao što nam
poslanica Jevrejima govori o novoj suboti koja zamenjuje staru sedmičnu
subotu - DANAS, ako glas njegov čujete, nemojte da budu tvrdokorna srca
vaša. Mi živimo DANAS, mi bogoslužimo DANAS - neprekidno, ne sedmično.
Jedini razlog zbog čega
Isaija koristi izraz "subota" je taj što piše Jevrejima koji su držali
subotu i kojima je taj sedmični dan bio važan. To je vremenski trenutak
koji oni lako mogu da razumeju. Ali gramatika nas čuva od pogrešnog
tumačenja teksta kao proroštva da će se subota svetkovati u budućnosti. |
|
|
Idući dalje, dokazujemo da
se to ne odnosi bukvalno na hrišćansko okruženje: stih 21 pominje
sveštenike i Levite... pokažite nam gde imamo starozavetno sveštenstvo i
Levite u bilo kom hrišćanskom okruženju - katoličkom, protestantskom,
pravoslavnom, ili čak adventističkom ... nema ih. Pomenuto levitsko
sveštenstvo više ne postoji - tekst je napisan uz pomoć starozavetnih
simbola. Suštinski je važno da prihvatimo taj simbolizam kao lično
okruženje autora i njegovih čitalaca, a ne može se (kao levitsko
sveštenstvo) izvući doslovno iz konteksta i smestiti u naše okruženje.
Onda, vidimo u stiju 22 da
su tu novo nebo i nova zemlja. Zato što to odgovara njihovoj teologiji,
Adventisti - bez dublje analize - podrazumevaju da će to biti nakon
kraja sveta, a pošto se to još nije desilo, zakon je još uvek na snazi.
Međutim, imamo jasne dokaze u Novom Zavetu da su novo nebo i nova zemlja
VEĆ došli! To ćemo razmotriti u posebnom članku.
| |
|
|
Calendar |
« January 2025 » | Su | Mo | Tu | We | Th | Fr | Sa | | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
|
|
|