Lek nije roba
Beograd - Seminar "Uloga farmaceuta kao zdravstvenih profesionalaca u promociji leka", u Fabrici lekova Galenika, propratili su farmaceuti iz cele Srbije. Predavanja su držali mnogobrojni stručnjaci iz farmaceutske oblasti, među kojima su i Dušanka Krajnović, Vladimir Cvijan i Petar Seferović.
Seminar "Uloga farmaceuta kao zdravstvenih profesionalaca u
promociji leka", u Fabrici lekova Galenika, propratili su farmaceuti iz
cele Srbije. Predavanja su držali mnogobrojni stručnjaci iz farmaceutske
oblasti, među kojima su i Dušanka Krajnović, Vladimir Cvijan i Petar
Seferović.
Prema rečima socijalnog psihologa Vesne Tomić iz
Instituta za javno zdravlje "Milan Jovanović Batut", oglašavanje
farmaceutskih proizvoda je deo masovne komunikacije, a funkcija može
biti pozitivna i negativna, informativna i edukativna, ali i
propagandna. Ona je naglasila da se lekovi ne smeju reklamirati, već
samo pomoćna lekovita sredstva, ali se ne smeju ni kritikovati putem
oglasa.
- Lekovi se mogu promovisati putem brošura, a sadržaj mora
da bude umeren da bi se shvatilo da lek nije komercijalna roba. Pacijent
ne sme da se nagovara na kupovinu određenog leka, već se putem brošura
mogu davati informacije o dejstvu leka, načinu upotrebe, doziranju i
tome sličnom. Farmaceuti ne smeju da učestvuju i podržavaju reklamiranje
lekova, već treba da daju tačne informacije o lekovima u edukativne
svrhe - naglasila je Vesna Tomić.
Ona je u nastavku predavanja
objasnila da efikasnost komunikacije putem medija podrazumeva precizno
definisanje poruke koja je prilagođena zahtevima medija, zatim
razumljiv, jasan i precizan jezik poruke, kratku, jasnu, jezgrovitu i
neposrednu informaciju.