Miloš Popadić
Da li treba da svetkujemo (kao hrišćani) neki sveti dan? To uopšte nije
više pitanje od značaja za hrišćane. MOŽEMO, svakako, nije zabranjeno
ni pogrešno, ali nije ni OBAVEZNO. Za nas je najvažniji onaj dan kad smo
prihvatili Hrista i ušli u Njegov počinak. Sve što je posle do nas,
jeste da tu i ostanemo. Mene kad neko pita svetkujem li prvi ili sedmi
dan sedmice, ja odgovorim: SVETKUJEM OSMI DAN! (dan ulaska u Hristov
počinak, dan prihvatanja Hrista).
Što
se tiče četvrte zapovesti i celog Dekaloga sinajskog, jedno pitanje:
Kome je Dekalog dat? Zašto je dat? Kada je dat? (Izrailju, da ih sačuva
od uticaja neznabožaca, dat je POSLE IZBAVLJENJA IZ EGIPTA - veoma bitan
momenat).
Šta
je bio Božji zakon PRE SINAJA? Zna li neko? Osim što su velikani vere
pre Mojsija morali da prinose žrtve, VERUJU i slušaju glas Božiji,
KAKVOM DEKALOGU/ZAKONU su se oni povinovali?
Zašto
se uporno tvrdi da je Dekalog večan? BOG JE VEČAN, sve ono što je
stvorio ne mora biti večno, čak ni vasiona, ako On tako želi. Dekalog
sinajski donet je ZA IZRAILJ kao ZAVET IZMEĐU BOGA I LJUDI. Bog je
stvorio narod, čudesima neviđenim ga izbavio, poveo u obećanu zemlju
Hanansku, i usput im se ZAVETOVAO. Zavet čine i ljudi danas, kada,
recimo, stupaju u brak. I svaki zavet ima svoj ZNAK. Šta je znak bračnog
zaveta? Venčani prsten.
Šta
je bio znak Božjeg zaveta sklopljenog s Nojem? Duga. Šta je bio znak
Božjeg zaveta sklopljenog s Avramom? Obrezivanje. Šta je bio znak Božjeg
zaveta sklopljenog s Izrailjem? SEDMIČNI POČINAK. Kako se sedmični
počinak naziva u Starom Zavetu bar jedno 50 puta? "Svetkujte subote moje
(=moj ŠABAT, moj POČINAK u sedmi dan) jer je to ZNAK ovog ili onog",
zar ne?
Da
li je posle Sinaja sklopljen neki drugi zavet, i ako jeste, koji je
njegov znak? Šta govori Gospod Isus Hrist na večeri Gospodnjoj? Sklapa
li On možda NOVI ZAVET s ljudima? Koji zavet? Kakav zavet? Koji je
njegov znak? Prouči to još jednom.
Biblijski
dokaz da je sedmični odmor dat Izrailju nalazimo u Nemiji 9:14 "I
OBZNANIO si im [Izrailju] subotu svoju svetu". Zašto OBZNANIO (upoznao
nekog s nečim PO PRVI PUT)? Zašt ne: PODSETIO? Ima još dokaza. Recimo,
kaže se da je subota večna jer je Bog rekao da je večna. Okej, onda
treba i da se obrezujemo, jer je i to bio VEČNI zavet, VEČNI znak (1.
Mojsijeva 17:13). I Pasha je imala epitet VEČNA. I mnogi drugi jevrejski
praznici su imali taj epitet VEČNI. Zašto onda ti drugi praznici nisu
VEČNI i za hrišćane? A samo subota jeste?
Argument:
Isus i apostoli nisu pominjali četvrtu zapovest jer se PODRAZUMEVALA,
je glupost. Pitanje: zašto onda Isus pominje OSTALIH DEVET zapovesti?
Zar se zabrana ubistva i preljube NISU podrazumevali?
Pitanja: 1. Kakav dekalog/zakon su imali ljudi PRE Sinaja? 2.
Zašto Isus nijednom rečju ne osuđuje kršenje subote niti navodi da je
to potrebno (a to ne čine ni apostoli kad svedoče neznabošcima) 3. Da li smo možda dobili NOVI ZAVET? 4.
Isaija 66:23 Zašto se uporno ignoriše činjenica da je Isaija TAKOĐE
rekao da će se svetkovati i MLADINE? Zašto ih onda mi ne svetkujemo? 5.
Kološanima 2:13-17 govori o subotnom DANU. U engleskom prevodu stoji
"sabbath day". U prevodu NZ na jevrejski stoji "shabbath YOM". 6.
Zašto se LAŽE da je subota PEČAT Božiji, kada Sveto Pismo jasno kaže da
je Sveti Duh PEČAT Božiji (Efescima 1:13.14, Efescima 4:30) 7. Zašto se LAŽE da je Bog JEDINO u četvrtoj zapovesti dao SVOJE IME I TITULU? Šta je sa PRVOM zapovešću? ___________________
I
opet kažem, i po stoti put naglašavam: NIJE greh svetkovati subotu. Ko
želi, kome to u duhovnom životu pomaže, samo napred. ALI JESTE greh
nazivati sve druge hrišćane OTPADOM zato što to ne čine. JESTE greh reći
da je subota TEST VERE za hrišćane u poslednjem
vremenu, da će na osnovu toga ko svetkuje subotu a ko ne, biti odlučeno
ko će biti spašen a ko ne. TO JE VELIKI GREH I VELIKA HULA NA ISUSOVU
ŽRTVU NA KRSTU, JEDINI KRITERIJUM PO KOME ĆE NAS BOG SPASITI. Mi se ne
spašavamo držanjem subote, VEĆ BLAGODAĆU BOŽJOM. To je BESPLATNI i
NEZASLUŽENI DAR BOŽIJI. Subota svakako da sama po sebi nije greh, kao ni
ništa drugo što činimo u slavu Boga nije greh. Ali jeste greh nametati
to hrišćanima kada im ni Isus ni apostoli to nisu nametnuli.
|