Dali jevreji znaju za Boziju Trojicnost i za Duha Svetoga?
Vec u pocetku Adam i Eva su to, odlicno znali, a to moze da se vidi iz
samog imena za Boga (jednog od imena) na hebrejskom - "Elohim" koji
ukazuje na mnozinu koja nije dual (dvoje) vec vise od dvoje, kao i
kasnijih biblijskih tekstova.
Jevrejski tremin za Boga,(
ELOhIM) je imenica koja označava mnozinu i evo kako je objasnjava Rabi
Shimon ben Joakhim: Dodjite i vidite tajnu reci ELOhIM! Ima tri stepena I
svaki je razlicit, pa ipak svi su tako jedinjeni da se ne odvajaju
jedan od drugog! Gotovo na svakom mestu u Svetom Pismu, ova rec se
upotrebljava na ovaj nacin, dok je na grcki jezik ovaj termin preveden
terminom Theos (lat.Deus), sto je jednina. Ovo je i logicno, ako se uzme
u obzir da su Grci bili mnogobozci I da im je svaki pojam
Bogotrojicnosti bio stran, a sto je bilo jasno svako jevrejskom pastiru.
Tek kada se vest o Vaskrsenju Raspetoga prosirila medju mnogobozackim
narodima, (kasnije nazvani Hriscanima), termin ELOhIM se poceo prevoditi
i kao Trojica, (grc. Trias).
Onaj ko poznaje Jevrejski jezik
zna da ELOhIM cini Bog,(Otac), Njegov DAVAR= srb. Rec Slovo = grc.
Logos (Sin) i Duh kojim je udahnuo zivot svakom telu. Jevreji su
Ocekivali dolazak Mashijaha, ali ono sto niko nije ocekivao je da ce
Mashijah biti otelotvorena Rec, (Sin) Boziji. To ni dan danas nije jasno
ni mnogima od onih koji sebe nazivaju Hriscani. Zato su pojedini
Jeshuini (grcki izgovor Jesus, kasnije Iisus, srb. Isus, znacenje: JHVH
je Spas), savremenici smatrali da ovaj huli time sti govori da je sin
Boziji i jedno sa Ocem, a ne zbog toga sto je Jeshua od mnogih svojih
savremenika smatran za Mashijaha Mesiju (grc. Hristos, srb. Pomazanik
Izabranik). mesija je bilo u svakom stolecu po nekoliko, a samo u
Spasiteljevo vreme Bilo ih je trojica, (Juda Galilejac, Tevda, Shimon
bar Kohba).
Sto se tice Duha Svetoga, ( u Starom Zavetu, prosto RUAh = Duh), imamo puno primera, ali su najupecatljivija dva.
1.Kada Bog Noi: Nece Moj Duh vise prebivati u ljudima dugovecno, zato sto su telo (Post.6, 3)
2. Kada nam govori preko proroka Joila: I bice u Poslednje dane, izlicu
Duh svoj na svako telo i proricace sinovi vasi i kceri vase, mladici
vasi imace vidjenja i starci vasi sanjace snove (Joil 2, 28 -29) (ove
reci je citirao sv. Apostol Simon Petar u svojoj besedi na praznik
Pedesetnice, kada je Sveti Duh sisao na apostole i druge sa njima(DA 2,
17)). E sad: Otkuda to da se u Novom Zavetu upotrebljava termin Sveti
Duh, a u Starom samo Duh. Stvar je u tome sto kada na Jevrejskom kazete
RUAh, mislite na Sveti Duh Boziji, a kada na grckom kazete Pnevmatos, to
moze biti i zao duh. Iz tog razloga se Duh (RUAh), na grckom jeziku
oznacava terminom Agios Pnevmatos (Sveti Duh), da bi se izbegao dualizam
kog je bila puna grcko-rimska religija i da se Duhu Bozijem ne bi
pripisivala negativna svojstva.
Kada su Zapovesti u pitanju
mnogi polemisu na tu temu i kazu da je zakon ukinut, Mashijah ni jednom
jedinom recju nije ukinuo Mosheov,(Mojsijev), zakon, već ga je samo
rastumacio i pojasnio, da bi ljudi razumeli njegovu sustinu. Spasitelj
je uvek insistirao na tome da se Mojsijev zakon ne zamenjuje predanjima
ljudskim. Sta vise Spasitelj nije cak ni jednom recju narusio pristup
oko za oko, zub za zub, jer se on u Mojsijevom zakonu primenjivao samo
na one koji su odbijali da se pokaju i koji su potpuno svesno cinili
zlocine iako su znali Boziji Zakon.(dakle, oni koji su hulili na Duha
Svetoga, gradeci se pametnijim od Boga). To zna svako ko dobro poznaje
Jevrejsku istoriju i pravo! Jer cak ni Bog nije kaznio Adama, pre nego
sto ga je pozvao na pokajanje, niti je prokleo Kajina dok prethodno nije
razgovarao s njim. Svaka Hristova Rec se moze potkrepiti Starim
Zavetom, jer on nije nije govorio bilo sta za sta bi nasli prevaru u
ustima njegovim, a da je ukinuo Zakon, a posle toga rekao Ne mislite da
sam dosao da ukinem Zakon i Proroke, nisam dosao da ih ukinem, nego da
ih ispunim tme bi ga uhvatili u lazi. A ne verujem da je Bog po prirodi
kontradiktoran!