Danilo 7,2 Danilo progovori i reče: vidjeh u utvari svojoj noću, a to četiri vjetra nebeska udariše se na velikom moru. Danilo 7,3 I četiri velike zvijeri izidoše iz mora, svaka drugačija. ---------------------------- Danilo 8,8 I jarac posta vrlo velik; a kad osili, slomi se veliki rog, i mjesto njega narastoše znamenita četiri roga prema četiri vjetra nebeska. Danilo 8,9 I iz jednoga njih izide jedan rog malen i naraste vrlo velik prema jugu i istoku prema krasnoj zemlji.
Adventisti
tvrde da mali rog izranja iz jednog od vetrova, a ne iz jednog od
cetiri roga. Njihov strucnjak za Danila prof. Dukan smatra da je
nelogicno da mali rog izrasta iz drugog roga zato sto rogovi izrastaju
iz glave. Dobro, ali nelogicno je i da rog izrasta iz vetra. Pored toga,
tvrdi i da se novi rogovi u biblijskoj simbolici pojavljuju samo po
cenu unistenja prethodnog roga/govora. I konacno kao treci razlog koji
navodi je jevrejska gramatika koja trazi da se upravo tako tumaciti
jevrejska sintagma ''iz jednoga od njih.''
iz jednoga (zenski rod) od njih (muski rod) cetiri vetra (zenski rod) nebeska (muski rod)
U Jevrejskoj poeziji to je poznato kao gramaticki paralelizam.
Zbunjuje
me veznik ''i''u Danilu 7:3. To bi znacilo da su cetiri vetra cetiri
carstva i cetiri zveti cetiri carstva. Dakle ukupno 8 carstava sto ne
stima. Samo 4 svetska carstva su u igri.
--------------------------- U
stihu broj 2 spominju se vjetrovi nebeski koji su se sukobili na
velikom moru. Vjetrovi su simboli rata a more je simbol naseljenog
dijela zemlje ljudima. U stihu broj 3 vidimo da iz mora izlaze 4
različite zvijeri. Rekao sam da je more simbol naseljenog djela zemlje
ljudima a zvijeri su simbol carstava koja če se pojaviti na to određenom
mjestu gdje su naseljeni ljudi. Moramo uvijek obratiti pažnju na 4
značajke da bi znali da smo sigurno svatili proročju poruku a to su:
Mjesto zbivanja,Vrijeme zbivanja,Ućesnici u zbivanju i Razlog zbivanja.
Ova 4 elementa se moraju uklopiti u proročkoj slici da bi bili sigurni
da smo svatili pravilno Božiju poruku preko proroka. Vrijeme nam kaže da
su se počeli voditi ratovi prije nove ere a znamo da u to vrijeme nije
cijela zemlja bila naseljena nego kako kaže prorok ratovi su se desili
na naseljenom dijelu zemlje. Zvijeri predstavljaju carstva koja su
ratovala i vladala u svoje vrijeme. Istoričari se u večini slučajeva
slažu da se tu radi o 4 velika carstva počev od Babilonskog pa preko
Medo persijskog, Grčkog i Rimskog. To vrieme ratovanja i vladavine ta 4
ondašnja svijetska castva su trajala u periodu od 1082 godine. Počelo je
606 godine prije Ješuah a završilo se 476 godine poslije Ješuah. Miloš Popadić
-------------------
To
je samo delimicno tacno. Biblijska prorocanstva imaju najmanje dve
projekcije. Ako pogledate Mateja 24 videcete da Isus govori o razorenju
Jerusalima, ali u isto vreme i o svom drugom dolasku. Slicno je i sa
prorocanstvima iz Danila. Ja nemam nista protiv tog istorijskog
tumacenja koje si naveo, ali pravo ispunjenje tog prorocanstva ce se
desiti u buducnosti, i to doslovno. Dakle, ja prihvatam istorijsko
tumacenje tih prorocanstava koje si naveo, ali evo nekoliko detalja koji
jasno ukazuju da postoji ispunjenje u buducnosti. Na primer, 4 zveri iz
Danila ne mogu da budu Vavilon, Persija, Grcka i Rim, jer Danilo pise
svoje prorocanstvo u vreme kada je postojao Vavilon kao svetsko carstvo,
i kaze: "Ove cetiri jesu cetiri cara KOJI CE nastati na zemlji." On
govori o 4 cara (carstva) koji ce nastati u buducnosti. Vavilon je vec
postojao, tako da ta 4 carstva nisu ona carstva iz istorijskog tumacenja
(Vavilon, Persija, Grcka i Rim).
====================
Ratko Čubić
Ako bismo istoriju covecanstva, od danas pa do Hristovog drugog
dolaska, hteli da opisemo u najkracem, onda bi to izgledalo ovako:
postoje dva perioda - 1) period od danas pa do obracenja Jevreja svom
Bogu i uspostavljanja teokratske drzave
Izrael, i 2) period od obracenja Jevreja pa do Hristovog dolaska.
Dogadjaji opisani u Danilu i Otkrivenju bave se ovim drugim vremendkim
periodom, a u gornji scenario veruje veoma mali broj ljudi. Kao sto
znamo, biblijska prorocanstva imaju najmanje dve projekcije - 1)
istorijsku i 2) za poslednje vreme (klasican primer je Matej 24 gde Isus
u istom govoru opisuje razorenje Jerusalima, ali i svoj drugi dolazak).
Imas detaljnije i video objasnjenje u predavanju Dr Miroljuba Petrovica
on je objasnio istorijsko tumacenje biblijskih prorocanstava, koje
zahvata i Hristov dolazak. O tome moze da se pogleda u predavanjima 9-13
u serijalu "Nauka i problem smrti" (imas na youtube). U tom
istorijskom tumacenju redosled dogadjaja je sledeci: 1) ujedinjenje
celog covecanstva u pobuni protiv Boga, na celu pobune je rimska crkva, a
glavni svetski siledzija koji ce da izvrsava naloge rimske crkve i
satanizaciju covecanstva je Amerika. 2) propovedanje jevandjelja svim
narodima, u vreme najvece krize i satanizacije covecanstva, 3) Hristov
dolazak. Ovo tumacenje je zasnovano na istorijskom tumacenju Otkrivenja.
Postoji jos jedno, dublje tumacenje, a ono se razlikuje od gore
navedenog u tome sto tacka 2) predstavlja obracenje Jevreja svom Bogu i
propovedanje jevandjelja, i poslednji poziv covecanstvu na pokajanje
preko tih obracenih Jevreja i teokratske drzave Izrael koja ce biti
najvece Bozje cudo u istoriji. Knjiga Otkrivenje, kao i knjiga proroka
Danila i druge biblijske knjige, opisuju te dogadjaje vezane za
obracenje Jevreja i uspostavljanje teokratske drzave Izrael, koji
savremenim hriscanima nisu od velikog znacaja jer oni ne veruju u gore
opisan scenario. Danasnji hriscani veruju da ce Bog preko njih da zavrsi
posao na zemlji. Oni tako veruju jer su neobraceni, a neobraceni su jer
ne citaju Bibliju i ne slusaju Boga, nego veruju polupismenim
svestenicima i uzdaju se u potpuno prazne reci: "Crkva! Crkva! Crkva !
Crkva ce nas spasiti!" I sad, koja je svrha da pricam tumacenje ljudima
koji ne citaju Bibliju? To je mnogo jaka hrana jer oni nikad nisu citali
Bibliju. Hriscani citaju samo Novi zavet i skoro nista ne razumeju sta
tamo pise, jer nisu citali Tanah (ili "Stari zavet", kako ga oni zovu), a
i sve sto procitaju u Novom zavetu tumace onako kako im svestenici u
njihovim crkvama interpretiraju. Tek kad ljudi to shvate, i kad pocnu da
citaju Bibliju, mozemo da se bavimo drugim stvarima, tumacenjima,
analizama itd.
|