Да ли је жртва Месије Јешуе (Исусова) укинула савез физичког обрезања? Неки кажу да јесте. Међутим, као што ћемо видети у овој студији, Свето писмо нам говори да је савез физичког обрезивања и данас активан.
Можемо много тога да кажемо о обрезивању, али завет обрезања је прво дат патријарху Аврааму. Јахве је рекао да ће то бити знак између Њега и Аврахамовог потомства у свим њиховим генерацијама, за вечни савез. Ако било који од мушкараца није био физички обрезан, требало је да буде одсечен од народа Израела, јер су прекршили Његов завет.
Б'реисхеет (Постанак) 17:9-14
9 И Елохим рече Аврахаму: „Што се тиче тебе, држаћеш мој савез, ти и твоје потомство после тебе кроз њихове генерације.
10 Ово је мој савез који ћеш држати између мене и тебе и твојих потомака после тебе: свако мушко дете међу вама нека се обреже;
11 и бићеш обрезан на кожи своје коже, и то ће бити знак савеза између мене и тебе.
12 Ко међу вама буде стар осам дана, нека се обреже, свако мушко дете у вашим нараштајима, оно које је рођено у вашој кући или купљено новцем од било ког странца који није ваш потомак.
13 Онај који је рођен у вашој кући и онај који је купљен вашим новцем мора бити обрезан, и мој завет ће бити у вашем телу за вечни савез.
14 А необрезано мушко дете, које није обрезано на кожи своје коже, та особа нека се истријеби из свог народа; он је прекршио Мој завет“.
У Светом писму, завет је веома посебна врста уговора који траје док су стране у њему још живе. То јест, стране у завету нису пуштене док не умру. Јахве не може да умре, тако да нас Он никада неће ослободити, а Аврахам још увек има живе потомке, који су још увек везани за овај савез. И као што показујемо у студији Назарећанин Израел, наша лоза потиче од Аврахама, тако да смо наследници овог савеза. (За детаље погледајте Назарећанин Израел .)
Али шта је са онима који не знају да ли потичу од Авраама или не? Или можда знају да су Аврахамово семе, али још увек нису сигурни. Како могу знати да је завет обрезања и данас? Као прво, можемо читати речи Месије Јешуе. У Матеју 5:17-20, Месија Јешуа нам каже да не мислимо да је дошао да уништи Тору (Закон) или Пророке. Уместо тога, Он је рекао да није дошао да их уништи, већ да испуни први део пророчанстава садржаних у њима (као што постоји много пророчанстава садржаних у Тори). У ствари, Он нам каже да све док су небо и земља још увек овде, ништа у вези Торе се не може променити.
Матитиаху (Матеј) 5:17-19
17 „Не мислите да сам дошао да уништим Тору или пророке. Нисам дошао да уништим него да испуним [први део њих].
18 Јер заиста, кажем вам, док небо и земља не прођу, ни једна јота или једна ситница неће проћи из Торе док се све не испуни.
19 Ко дакле прекрши једну од ових најмањих заповести и тако поучи људе, најмањи ће се назвати у Царству небеском; а ко их чини и поучава, велики ће се назвати у Царству небеском.”
У овом контексту, термин Тора се односи на првих пет Мојсијевих књига и на све што је у њима садржано. Дакле, када нам Јешуа каже да не мислимо да је дошао да уништи Тору, Он каже да не мислимо да је дошао да уништи завет физичког обрезивања.
Пошто је Јешуа савршено држао Тору, био би обрезан осмог дана, у складу са заповестима. Такође знамо да је Јешуа наш пример и да га треба да опонашамо у свему што говоримо и чинимо.
Коринтим Алепх (1. Коринћанима) 11:1
11 Угледајте се на мене, као што и ја опонашам Месију.
У четвртом веку црквени отац Епифаније нам говори да су Назарећани још увек физички обрезивали своју децу, следећи Јешуин пример.
Назарећани се ни по чему суштински не разликују од њих [православних Јевреја], пошто практикују обичаје и учења прописане јеврејским законом; осим што верују у Христа. Верују у васкрсење мртвих и да је свемир створио Бог. Они проповедају да је Бог један, а да је Исус Христ Његов Син. Они су веома учени на хебрејском језику. Они читају Закон [Мошејев закон]…. Зато се разликују... од правих хришћана јер испуњавају до сада [такве] јеврејске обреде као што су обрезање, субота и друге.
[Отац цркве Епифаније Саламински, Против јереси, Панарион 29, 7, стр. 41, 402]
До сада смо видели да је заповест да се наша деца обрезују за све генерације, и да је део Торе, и да је Јешуа рекао да не мисли да је дошао да уништи Тору. Међутим, понекад је хришћанима ово тешко разумети, јер мисле да читају нешто другачије у Обновљеном завету, а посебно у речима Шаула (Павла). Желимо да разговарамо о Шауловим писмима, али да бисмо их ставили у прави контекст, прво треба да говоримо о књизи Дела апостолских.
У Делима 10, апостол Кефа (Петар) је отишао у Корнелијеву кућу, а са њим је отишло шесторо људи „обрезаних који су веровали“.
Ма'асеи (Дела) 10:44-45
44 Док је Кефа још говорио ове речи, одвојени дух је пао на све оне који су чули реч.
45 И они од обрезања који су веровали били су запањени, сви који су дошли са Кефом, јер је дар одвојеног Духа био изливен и на незнабошце.
За тренутак ћемо видети како се „обрезање који вероваше“ називају и „фарисеји који су веровали“. То јест, израз „обрезање“ је жаргонски израз који се односи на фарисеје. Ови су данас као рабински месијански Јевреји. Они верују да је Јешуа Месија, а ипак и даље следе рабинске обичаје и традиције (иако је Јешуа дошао да замени рабински ред обновљеним Мелхиседековим редом). Оно што ћемо видети је да се они зову „обрезање“ јер верују да спасење долази од праћења рабинске процедуре у вези са физичким обрезањем. То јест, они верују да је рабински поступак у вези са физичким обрезивањем веома важан. Погледаћемо то више за тренутак.
Када се Кефа вратио у Јудеју, обрезани који су веровали су се тукли с њим јер је отишао у Корнелијеву кућу и што је јео са необрезаним људима.
Маасеи (Дела) 11:1-3
1 А апостоли и браћа који су били у Јудеји чули су да су и незнабошци примили реч Божју.
2 И када је Кефа дошао у Јерусалим, они из обрезаних [који су веровали] су се препирали с њим,
3 говорећи: „Ушао си код необрезаних људи и јео с њима!“
Кефа је затим објаснио како је Елохим благословио његову посету Корнелију тако што је излио Духа на њега и сву његову кућу. Ово је учинило да они из рабинског обрезања који су веровали увиде да Елохим не сматра рабинску процедуру суштинском, јер је Елохим такође дао покајање Јефремовцима који су се вратили у живот.
Маасеи (Дела) 11:15-18
15 „И кад сам почео да говорим, раздвојени Дух је пао на њих, као на нас на почетку.
16 Тада сам се сетио речи Учитеља, како је Он рекао: 'Јоханан је заиста уроњен у воду, али ти ћеш бити потопљен са одвојеним Духом.'
17 Дакле, ако им је Елохим дао исти дар као што је дао нама када смо веровали у Адона Јешуу Месију, ко сам био ја, да бих могао да се одупрем Елохиму?“
18 Кад су то чули, ућутали су; и славили су Бога говорећи: „Тада је Елохим и незнабошцима дао покајање за живот!“
Након тога, многи хеленизовани (реформски) верници у Антиохији су веровали у Јахвеа Јешуу, па су апостоли тамо послали Бар Набу (Варнаву).
Маасеи (Дела) 11:19-21
19 А они који су били расејани после прогона које је настало због Стефана путовали су чак до Феникије, Кипра и Антиохије, не проповедајући реч никоме осим само Јеврејима.
20 Али неки од њих су били људи са Кипра и Кирене, који су, када су дошли у Антиохију, разговарали са Хеленистима, проповедајући учитеља Јешуу.
21 И рука Господња била је с њима, и велики број је поверовао и обратио се Учитељу.
У Делима 15, неки људи од обрезања који су веровали дошли су у Антиохију и почели су да поучавају да преобраћеници нејевреја морају да се повинују рабинском процесу за нејевреје који прелазе на јудаизам. У 1. стиху ово се назива „обичајем“ (а не Тором) Мошеа јер даје рабински одобрену процедуру како се поступа са нејеврејским преобраћењем у јудаизам.
Маасеи (Дела апостолска) 15:1-2
1 И неки људи су сишли из Јудеје и поучавали браћу: „Ако нисте обрезани према [рабинском] обичају по Мошеу [тј. Гиурски процес], не можете бити спасени. ”
2 Стога, када су Шаул и Бар Наба имали не мали раздор и спор са њима, одлучили су да Шаул и Бар Наба и неки други од њих оду у Јерусалим, код апостола и старешина, око овог питања.
Данас се рабински „обичај“ Мошеа сада назива процес Гиур (претворбе нејевреја). У Гиур процесу, прво нејеврејски обраћеник учи како рабини кажу да треба да чувамо Тору. Ако прођу тестове, рабини ће пристати да им дозволе физичко обрезивање. (У рабинском уму, праћење овог специфичног процеса је оно што води спасењу.) Коначно, рабини говоре конвертитима да држе Тору. Занимљиво, ово је исти редослед који „фарисеји који су веровали“ помињу у Делима 15:5, а то је да прво морају (положити тестове, а затим) бити обрезани, а затим су рекли да обраћеници могу да држе Тору.
Ма'асеи (Дела) 15:4-5
4 И када су дошли у Јерусалим, примили су их еклисија и апостоли и старешине; и јавили су о свему што је Елохим учинио с њима.
5 Али неки од секте фарисеја који су поверовали су се дигли говорећи: „Неопходно је да их се обреже, и [тада] да им наредиш да држе Тору Мојсијеву.
То јест, „фарисеји који су веровали“ рекли су да након што су обраћеници следили Мошејев обичај, онда им се може дозволити да држе Мошеову Тору.
Након што је било „много спора“, Кефа је устао и рекао да га је Јахве изабрао да преноси добру вест паганима, и да није наметнуо никакав облик рабинског обичаја или талмудске традиције; дакле, зашто су рабини настојали да ставе рабински јарам на вратове нових верника, када их је Јешуа позвао да се извуку из рабинске власти? На крају крајева, Назарећани су се надали да ће бити спасени по наклоности (милости) кроз веру, баш као што су то чинили преобраћеници из нејевреја.
Маасеи (Дела) 15:6-11
6 Апостоли и старешине су се окупили да размотре ову ствар.
7 А када је дошло до много спора, Кефа је устао и рекао им: „Људи и браћо, знате да је Елохим давно изабрао међу нама, да по мојим устима незнабошци чују реч добре вести и верују .
8 Тако их је Елохим, који познаје срце, признао дајући им одвојеног Духа, као што је учинио нама,
9 и није правио разлику између нас и њих, очистивши њихова срца вером.
10 Сада, дакле, зашто испитујеш Елохима тако што стављаш јарам [рабинско предање] на врат ученика који ни наши очеви ни ми нисмо могли да понесемо?
11 Али ми верујемо да ћемо захваљујући наклоности Адон Јешуе Месије бити спасени на исти начин као и они.”
Шаул и Бар Наба су затим испричали колико је чуда и чуда Елохим чинио међу незнабошцима (иако они нису следили рабинску традицију).
Ма'асеи (Дела) 15:12
12 Тада је сав народ ућутао и слушао Бар Набу и Шаула како објављују колико је чуда и чуда Елохим учинио кроз њих међу незнабошцима.
Јаков (Џејмс) је тада рекао да сматра да не би требало да „муче“ нејевреје који се враћају стављајући на њих јарам рабинског ауторитета, али да би могли да уђу у скупштине ако се прво уздрже од четири ствари за које Јахве каже да ће добити један „пресек“ искључени” из израелског народа (идолопоклонство, сексуални неморал, задављено [или нечисто] месо и крв). Јаков је проценио да ако се пагани уздрже од ове четири ствари, онда би могли да уђу у скупштине и чују како се Мошејева Тора чита наглас. На тај начин би се Јефремци и Јевреји који су се враћали дошли у складу са Јахвеовом речју (за разлику од индоктринирања у рабинским правним традицијама).
Маасеи (Дела апостолска) 15:13-21
13 А пошто су утихнули, Јаков је одговорио говорећи: „Људи и браћо, слушајте ме:
14 Шимон је рекао како је Елохим у први мах посетио незнабошце да их извуче из њих. народ за Његово име.
15 И са овим се слажу речи пророка, баш као што је написано:
16 „После тога ћу се вратити и поново ћу саградити Давидов шатор који је пао; Сазидаћу његове рушевине, и поставићу га;
17 Тако да остало човечанство тражи Јахву, чак и сви незнабошци који се зову мојим именом, говори Господ који чини све ово.'
18 „Елохиму су позната од вечности сва дела Његова.
19 Зато судим да не узнемиравамо оне међу незнабошцима који се [враћају] Богу,
20 али да им пишемо да се уздржавају од ствари оскврњеног идолима, од блуда, од задављених ствари и од крви.
21 Јер Мојсије је кроз многе генерације имао оне који га проповедају у сваком граду, читајући их у синагогама сваке суботе.
Неки користе овај одломак да кажу да физичко обрезивање више не важи, јер оно није наведено међу четири ствари које Ефраимци и Јевреји који се враћају треба да ураде да би ушли у синагоге, како би могли да чују како се чита Тора о Мошеу. Међутим, оно што треба да схватимо је да би се овај разговор водио на хебрејском, а хебрејска реч за „чути“ је шема ( שמע). Ова реч шема подразумева слушање са намером да се послуша оно што се чује. У контексту, дакле, када су се новообраћеници сложили да се уздрже од четири ствари због којих би били одсечени од нације, онда су могли да уђу у синагоге и чују читање Торе, са намером да је поштују. То би им дало годину дана да се физички обрежу, јер Пасха захтева да се сви мушкарци обрежу пре него што могу да учествују у Пасхи.
Шемоте (Излазак) 12:48-49
48 „А када странац живи код вас и жели да одржи Пасху Господу, нека му се обрежу сви мушкарци, и онда нека се приближи и одржи је; и биће као домородац у земљи. Јер ниједан необрезан неће га јести.
49 Један закон биће за урођеника и за странца који живи међу вама.”
Оно што је одлучено у Делима 15, дакле, није било да ли су Јефремци који су се вратили пагани морали да се физички обрежу, већ само да ли су морали да следе рабинску процедуру (и рабинску власт) или не. Знамо да је ово тумачење тачно јер је у Делима 21. Саул дошао у Јерусалим на Педесетницу. Тамо се састао са Јаковом (Јаковом, који је служио као вођа скупштине у Јерусалиму). Јаков му је рекао да су људи погрешно разумели његова писма, мислећи да он говори да не обрезују своју децу. Постојала је хитна потреба да се разјасни његово учење, како људи не би помислили да учи против Торе (и каменовали га до смрти). Хајде да пажљиво прочитамо и покушајмо да замислимо разговор.
Ма'асеи (Дела) 21:20-22
20 И кад су то чули, прославили су Јахву. А они му рекоше: „Гле, брате, колико има миријада Јевреја који су поверовали, и сви су ревни за Тору [Мошеову]!
21 Али су о вама обавештени да све Јевреје који су међу незнабошцима поучавате да напусте [Тору] Мошеа, говорећи да не треба да обрежу своју децу, нити да ходају по [хебрејским] обичајима.
22 Шта је онда [истина]? Скупштина се свакако мора састати [јер је то празник ходочашћа] и они ће чути да сте дошли.”
Ако Шаул није учио против физичког обрезивања, како би могао да исправи ове неспоразуме и помогне људима да схвате да он није учио против Торе (или против физичког обрезивања)? Јаков је рекао да пошто је Шаул дошао у Јерусалим да одвоји назирејски завет, требало би да плати и жртву за још четири човека. За то је било потребно петнаестак жртвовања животиња, које су коштале много новца у првом веку. Нико не би платио за петнаест жртвовања животиња да не верује у држање Торе — а то би показало свету да је Шаул такође ходао уредно, држећи се Мошеове Торе (која захтева физичко обрезање).
Маасеи (Дела) 21:23-24
23 „Зато учините оно што вам кажемо: имамо четири човека који су [такође] положили [назирејски] завет.
24 Узми их и очисти се са њима, и [ти] платиш њихове трошкове како би могли да обријају своје главе — и да сви знају да су ствари о којима су били обавештени у вези са тобом [предавањем против Торе] ништа, већ да и сам ходаш уредно и држиш Тору“.
Као што објашњавамо у Назаренском Израелу , Кефа (Петар) нам каже да Шаулова писма могу бити тешка за разумевање, и да су чак и у првом веку неки верници (тј. хришћани без Торе) били „непоучени“ Тори и изокренули Шаулова писма сопствено уништење. Кефа нас упозорава да се чувамо и да не наседамо на ово, да не бисмо били одведени грешком злих.
Кепха Бет (2 Петрова) 3:15-17
15 и сматрајте да је дуготрпљење Господње спасење — као што вам је и наш љубљени брат Шаул, према мудрости која му је дата, писао,
16 као и у свим својим посланицама, говорећи у њима о овим стварима, у којима су неке ствари тешко разумљиве, које неучени и нестабилни људи изврћу на своју пропаст, као што чине и остатак Светог писма.
17 Ви, дакле, љубљени, пошто то знате унапред, чувајте се да и ви не паднете од сопствене непоколебљивости, одведени заблудом злих...
Реч зао је заснована на Стронговој Конкорданцији НТ:113, што значи безакоње (тј. без тора).
НТ:113 атезмос (атх'-ес-мос); од НТ:1 (као негативна честица) и деривата НТ:5087 (у смислу доношења); безакоње, односно (имплицитно) злочиначко:
КЈВ – зао.
Када схватимо да је Шаулова писма тешко разумети, сада смо спремни да читамо Шаулове списе о физичком обрезивању.
Један од разлога зашто Шаулова писма могу бити тако тешка за разумевање је тај што је покушавао да допре до мешавине јеврејске и јефремске публике. Фарисеји понекад могу размишљати о Тори као о контролној листи законских захтева за спасење (тако да ако се неко придржава законске контролне листе, срце у коме се држе заповести наводно није толико важно). Шаул је морао да помогне и њима и Јефремцима који су се вратили да схвате да, иако је послушност писму важна, срце у коме се чува Тора је чак важније од писма (иако су на крају оба критична). Дакле, он говори о овим стварима из много различитих углова (што омогућава забуну).
Ромим (Римљанима) 2:25-29
25 Јер [физичко] обрезање је заиста корисно ако се држите Торе; али ако сте прекршилац Торе, ваше [физичко] обрезање је постало [као] необрезивање.
26 Према томе, ако [физички] необрезан човек држи праведне захтеве Торе, зар се његово [физичко] необрезивање неће рачунати као обрезање?
27 И неће ли физички необрезан, ако испуни Тору, судити вама који сте, чак и са својим писаним кодексом и [физичким] обрезањем, преступник Торе?
28 Јер није Јеврејин који је споља, нити је обрезање оно што је споља у телу;
29 али он је Јеврејин који је изнутра; а обрезање је срце, у Духу, а не у слову; чија похвала није од људи него од Елохима.
Ромим (Римљанима) 3:1-2
1 Какву корист онда има Јевреј, или каква је корист од обрезања?
2 Много у сваком погледу! Углавном зато што су њима била предана пророчанства Елохимова.
Шаул каже да чак и ако неко није физички обрезан, ако је његово срце у реду, онда је то стање хипотетички боље него да се физички обрезује када срце није у реду. Међутим, у 3:1 он нас подсећа да чак и ако је суштина ствари најважнија, поштовање писма ипак много користи у сваком погледу.
У Римљанима 4, Шаул даље објашњава да када је Аврахам био позван на савез, он није био физички обрезан, показујући да Елохимова наклоност може почивати на нама чак и ако још не поштујемо писмо. Другим речима, Аврахамово срце је било у праву, и зато му је Елохим касније дао заповест да се обреже, као спољашњи знак завета (уместо да је физичко обрезање сам завет, како га рабини третирају).
Ромим (Римљанима) 4:9-12
9 Да ли ово блаженство долази само на обрезане или и на необрезане? Јер ми кажемо да је вера Авраму урачуната у праведност.
10 Како је то онда узето у обзир? Док је био обрезан, или необрезан? Не обрезан, него необрезан.
11 И примио је знак обрезања, печат праведности вере коју је имао док је још био необрезан, да би могао бити отац свих оних који верују, иако су необрезани, да се и њима урачунава праведност,
12 и отац обрезања онима који не само да су од обрезања, него и који ходе стопама вере коју је наш отац Авраам имао још необрезан.
У Првој посланици Коринћанима, Шаул користи израз обрезан као еуфемизам за Јеврејин, док он користи израз необрезан као еуфемизам за Јефремов. Ово има смисла када схватимо да је Јефрем невеста, али да су многи Јевреји такође везани за Јефрема (и они ће и даље бити део невесте када се племенски додељивање поново додели, након Армагедона).
Коринтим Алеф (1. Коринћанима) 7:17-24
17 Али као што је Елохим поделио свакоме, како је Јахве позвао свакога, тако нека хода. И тако заређујем у свим црквама.
18 Да ли је неко био позван док је био обрезан [Јевреј]? Нека не постане необрезан. Да ли је неко био позван док није био обрезан [Јефремит]? Нека се не обреже.
19 Обрезивање је ништа и необрезање је ништа, али је важно држати се заповести Елохимових.
20 Нека свако остане у истом позиву у који је позван.
21 Да ли сте били позвани док сте били роб? Не брините због тога; али ако можете да будете слободни, радије га користите.
22 Јер онај ко је позван у Јахве док је роб, Јахвин је ослобођеник. Исто тако онај ко је позван док је слободан је Месијин роб.
23 Купљени сте по цени; немојте постати робови људи.
24 Браћо, нека свако остане са Елохимом у оном стању у коме је позван.
У Галатима 5, Шаул објашњава да ми не проповедамо обрезање као средство спасења (као што то чине фарисеји). Нисмо оправдани својим извршавањем заповести. Напротив, ми смо оправдани својом вером, и држимо Његове заповести из љубави.
Галатим (Галатима) 5:4-11
4 Ви сте се отуђили од Месије, ви који покушавате да будете оправдани Тором; пао си из милости.
5 Јер ми кроз Духа жељно очекујемо наду у праведност вером.
6 Јер у Месији Јешуи ништа не помаже ни обрезање ни необрезање, него вера која делује кроз љубав.
7 Добро си трчао. Ко вас је спречио да се повинујете истини?
8 Ово убеђење не долази од Онога који вас позива.
9 Мало квасца закваси сву груду.
10 Уздам се у тебе, у Јахве, да нећеш имати другог мишљења; али ко вас узнемирава, сносиће своју пресуду, ко год да је.
11 А ја, браћо, ако још проповедам обрезање, зашто ме још увек прогоне? Тада је преступ крст (или колац) престао.
Чак и ако бисмо се савршено придржавали Торе, никада не можемо бити оправдани (спашени) поштовањем слова Торе. Због тога, Шаул каже да никада не треба да учимо као он док је још био фарисеј, да је наше спасење резултат физичког обрезања у складу са рабинским ритуалом. Уместо тога, спасење долази због вере која делује у нама кроз љубав, а то је резултат Јешуине жртве на стубу (крсту). Стога, иако желимо да послушамо заповест да се телесно обрежемо, ми то не чинимо да бисмо добили спасење, већ само да бисмо се покорили Елохима из љубави.
Шаул наставља са овом темом у Галатима 6. Он каже да они из обрезања који верују настоје да се добро покажу у телу. Натерали би нас да се физички обрежемо по рабинском обичају, јер би то значило да би се могли похвалити колико верника се покорава њиховој наводној власти. Међутим, оно што нам је потребно је да се усредсредимо на пребивање у Јешуи, и Њему у нама, јер спасење није због дела наших руку, већ зато што имамо дубоку трајну везу у личности Јешуе Месије (и ако ћемо боравити у Њему ће нас водити ка испуњењу заповести).
Галатим (Галатима) 6:12-15
12 Они који желе да се добро покажу у телу, ови ће вас приморати да се обрежете, само да не би трпели прогон због Месијиног крста (или колца).
13 Јер чак ни они који су обрезани не држе Тору, него желе да се обрежете да би се хвалили вашим телом.
14 Али Елохим ми је забранио да се хвалим осим крстом (колцем) нашег Адона Јешуе Месије, којим је свет разапет мени, а ја свету.
15 Јер у Месији Јешуи ништа не помаже ни обрезање ни необрезање, него ново стварање.
У Ефесцима 2, Шаул користи неке рабинске сленг изразе. Он каже да Обрезивање (тј. рабински Јевреји који верују да спасење долази од обрезања према рабинском ритуалу) називају Јефремове Необрезањем, јер су претходно напустили Тору (која позива на физичко обрезање као вечни знак завета ).
Ефесима (Ефесцима) 2:11-13
11 Зато запамтите да ви, некоћ незнабошци у телу, који се називате необрезањем по ономе што се зове обрезање тела учињено рукама,
12 да сте у то време били без Месије, будући да сте ванземаљци из Заједнице Израиљске и странци из завета обећања, без наде и без Елохима у свету.
13 Али сада, у Месији Јешуи, ви који сте некада били далеко били сте близу Месијином крвљу.
Шаул подсећа Ефежане да они нису враћени у савез са Јешуом извођењем рабинског месијанског јеврејског ритуала, већ крвном жртвом Јешуе.
У Филипљанима 3, Шаул упозорава Филипљане да се чувају онога што он подругљиво назива сакаћењем. Он највероватније мисли на фарисеје који овде верују да је рабински обичај да се скине цела кожица (за разлику од прављења малог пресека на кожици, као што је објашњено у студији о Песаху Назарећанина у Израелу).
Пхилиппианс 3:2-3
2 Чувајте се паса, чувајте се злих радника, чувајте се сакаћења!
3 Јер ми смо обрезање, који обожавамо Елохима у Духу, радујемо се Месији Јешуи и немамо поверења у тело...
Шаул такође каже да смо ми право обрезање (да тако кажем), јер немамо поверења да ће нас посекотина на нашем телу оправдати пред Елохимом.
У посланици Колошанима Шаул каже да смо обрезани „нерукотвореним обрезањем“, што се односи на обрезање наших срца. Иако смо били мртви у својим преступима и необрезању нашег тела, оживели смо заједно са Њим.
Колоссим (Колошанима) 2:11-14
11 У Њему сте и ви обрезани нерукотвореним обрезањем, скидањем тела са грехова телесних, обрезањем Месије,
12 погребеним са Њим у погружењу, у који и ви сте са Њим васкрсли вером у дело Елохима, који Га је васкрсао из мртвих.
13 А вас, који сте били мртви у вашим преступима и необрезању вашег тела, оживео је заједно са Њим, опростивши вам све преступе, 14
избрисавши рукопис захтева који је био против нас, а који је био противан нама. И Он га је склонио с пута, приковавши га на крст [колац].
Стих 14 је скоро сигурно погрешно преведен. Ево како гласи арамејска Пешита:
Колоссим (Колошанима) 2:14, Песхитта (Ротх)
14 и, својим мандатима, избрисао је рукопис наших дугова који су постојали против нас, и узео га из средине и причврстио на свој колац.
Стих 14 не каже да је Јешуа укинуо ниједну од заповести у Тори. Уместо тога, оно што каже је да је Он прибио запис о нашим гресима на свој колац (крст). Другим речима, Он је избрисао нашу кривичну евиденцију греха, дајући нам нови почетак.
Враћајући се посланицима Галатима, 2. поглавље нам говори да је Шаул послат необрезанима (што значи нејеврејски Јефрем), док је Кефа послат на обрезање (што значи Јуду). Након 14 година, Шаул је отишао у Јерусалим, и иако Тит није био нејеврејин (већ грчки Јеврејин), није осећао потребу да се придружи рабинском обрезању који верују, јер је знао да спасење не проистиче из дела наших руку.
Галатим (Галатима) 2:1-9
1 Затим сам после четрнаест година поново отишао у Јерусалим са Бар Набом, и такође узео Тита са собом.
2 И отишао сам горе по откривењу, и саопштио им оно јеванђеље које проповедам међу незнабошцима, али насамо онима који су били угледни, да не бих на било који начин трчао или бежао узалуд.
3 Али чак ни Тит који је био са мном, као Грк [Јудеј], није био приморан да се обреже.
4 А то се догодило због тајно доведене лажне браће (који су ушли криомице да извиде нашу слободу коју имамо у Месији Јешуи, да би нас одвели у ропство), 5 којој се нисмо покорили ни за сат
времена , да би се истина јеванђеља наставила с вама.
6 Али од оних који су изгледали као нешто — шта год да су били, мени је свеједно; Елохим не показује лично фаворизовање ниједног човека — јер они који су изгледали као нешто ми нису ништа додали.
7 Али напротив, када су видели да је јеванђеље за необрезане [Јефрема] предано мени, као што је Јеванђеље за обрезане [Јуду] било Кефи 8 (јер Онај који је делотворно деловао у Петру за апостолство
у обрезан је дјелотворно дјеловао у мени и према незнабошцима),
9 и када су Јаков, Кефа и Јован, који су изгледали као стубови, схватили да ми је указано наклоност, дали су мени и Бар Нави десну руку заједништва, да ми треба да идемо код незнабожаца [Јефрема] а они код обрезаних [Јуде].
Као што грчки Јеврејин Тит није желео да буде ухваћен у рабинско ропство, тако и ми треба да стојимо чврсто у слободи којом нас је Јешуа Месија ослободио, а не да верујемо да спасење долази из слеђења рабинске традиције у вези са обрезањем. Ако покушамо да оправдамо (или спасимо) себе послушношћу рабинском ритуалу, испашћемо из Његове наклоности. Обратите пажњу на то како нам Шаул каже у 4. стиху да ако покушамо да будемо оправдани делом својих руку, то доводи до тога да паднемо из наклоности (милости).
Галатима (Галатима) 5:1-6
1 Стојте, дакле, чврсто у слободи којом нас је Месија ослободио, и не дајте се поново заплести у јарам [рабинског] ропства.
2 Заиста ти ја, Шаул, кажем да ако се обрежеш [што значи, од обрезаних који верују], Месија ти неће ништа користити.
3 И поново сведочим сваком човеку који се обреже [што значи обрезање учињено рукама] да је он дужан да држи целу Тору.
4 Отуђили сте се од Месије, ви који покушавате да будете оправдани Тором; пао си из милости.
5 Јер ми кроз Духа жељно очекујемо наду у праведност вером.
6 Јер у Месији Јешуи ништа не помаже ни обрезање ни необрезање, него вера која делује кроз љубав.
Физичко обрезање је само знак завета (а не и самог савеза). Наша вера се показује када поштујемо заповест да се обрежемо, али технички завет се не ослања на стање нашег тела. Уместо тога, завет нам је дат јер нам је дао веру која делује кроз љубав.
Колоссим (Колошанима) 3:9-11
9 Не лажите једни друге, јер сте старца са делима његовим одбацили,
10 и обукли се у новог човека који се обнавља у знању по лику Онога који је створио него,
11 где нема ни Грка ни Јеврејина, ни обрезаног ни необрезаног, ни варвара, ни Скита, ни роба ни слободног, него је Месија све и у свему.
Постоји још примера које бисмо могли да употребимо, али оно што смо видели у овој студији је да је обрезање дато као знак вечног савеза између Јахвеа и Аврама, и његових потомака. Пошто су и Јахве и Аврахамови потомци данас живи, завет физичког обрезивања је још увек активан.
Такође смо видели како је у првом веку постојала група фарисеја који су веровали. Покушали су да науче да се Јефремци који су се враћали нејевреји морају тако да се повинују рабинским обичајима и поступцима у вези са физичким обрезањем, али како је то било противно у Делима 15, и како се то противило у Делима 21.
Такође смо видели многе одломке који нам говоре да треба да се чувамо рабинске месијанске јеврејске грешке мешања заповести и учења људи са чистом Добром вестима Јешуе.
Коначно, знамо да је и физичко обрезање за будућност (и да га не замењује обрезање срца), јер нам Језекиљ 44 каже да ниједан странац (тј. ниједан нејеврејски Јефремит) који је необрезан у свом срцу или у његово тело ће ући у Јахвину светињу, а то укључује и странце који су међу синовима Израиљевим.
Иехезкел (Езекиел) 44:9
9 Овако каже Јахве Елохим: „Ниједан странац, необрезаног срца или необрезаног тела, неће ући у моју светињу, укључујући било који странац који је међу синовима Израеловим.
Дакле, хајде да поново запитамо, да ли је Јешуина жртва укинула завет физичког обрезивања?