DOKLE TRAJE DEKALOG?
Poslanice Pavlove nedvosmisleno ukazuju na prolaznost Dekaloga. U
2.Kor. 3,7-11 piše: "Pa ako je služba Zakona koji ubija, koja je u
kamenje urezana slovima, bila dana s tolikim sjajem ... Jer ako se
prolazno pojavilo sa sjajem, onda će trajno biti mnogo sjajnije."
Pavle u ovom odlomku Zakon urezan u kamenje, naziva prolaznim i pored
sveg sjaja sa kojim je DEKALOG dat. Zakonodržci tvrde da je to samo
služba zakona, ali , zar se time nešto menja. Dakle, Pavle je vrlo
jasan. Samo je DEKALOG bio urezan u kamenje i dat sa sjajem, ali ipak
taj sjaj je bled u usporedbi sa Novozavetnim sjajem. U Gal.
3,23-25, Pavle kaže da nam je Zakon bio odgojitelj do Krista i čuvar za
veru koja se imala objaviti, a stih 24 nam kaže: Prema tome, zakon nam
je bio čuvar da nas vodi u Krista, da se verom opravdamo /25 stih/ - i s
dolaskom vere nismo više podložni čuvaru. "Vrlo jasno ukazuje na
vremensku ograničenost Zakona, a ne samo ceremonijalnog, jer kako bi
ceremonijalni zakon mogao biti odgojiteljom ili pedagogom do Krista.
Postoji još jedno mesto u Pismu koje na prvi pogled navodi neke da
Dekalog traje i trajaće u večnosti.To je viđenje Jovana na Patmosu posle
trube sedmog anđela. On je video kovčeg Saveza u nebu /Otk 11,19/ Uto
se otvori hram Božiji što se nalazi u nebu i pokaza se njegov Kovčeg
saveza u njegovu hramu, te udare "munje, grmljavine, gromovi, potres
zemlje i velika tuča. Da bi razumeli ovaj tekst, potrebno je
shvatiti da je Kovčeg saveza, kao i mnoge druge stvari u Hramu bio slika
na Krista /Jov.6,31-35/ On je bio napravljen od bagrema. Spolja i
iznutra je bio obložen zlatom 2.Moj 25,10-11. Drvo ukazuje na Isusovu
čovečnost a zlato na njegovu božansku prirodu. Ali i sadržaj kovčega
govori o Kristu. U njemu su bila mana, procvetani Aranov štap i ploče
Saveza Heb. 9,4. Mana govori o Kristu koji će biti pravi hleb koji hrani
duhovnog čoveka da ovaj nikada ne ogladni. Procvali Aronov štap govori o
Isusovom uskrsnuću, o tome da se On rodio savršen, kao zeleno drvo,
iako su Izraelci postali kao narod suvo drvo. Aronov štap, takođe govori
o Isusovoj velokosvešteničkoj službi koju će vršiti posle uskrsnuća
/Heb.9,11/ i vlastitim autoritetom Heb.1,8. A kamene ploče, govore da će
doći onaj koji će sklopiti Novi Savez i dati Novi Zakon u srce,i taj
Zakon će biti savršen /Jer.31,31-34/. Ali, neodvojivo od
Kovčega je bilo Pomirilište, a ono je predstavljalo Krista. I sigurno je
da Jovan u Otk.11,19, nije video doslovno kovčeg, ili on upotrebljava
samo slikovito izražavanje. On je naprimer Isusa video u viziji i kao
Jagnje zaklano: Otk.5,6 "I vidjeh posred predstolja i Četirma bićima i
između Staraca "Jagnje" gde stoji kao zaklano, Jaganjac sa sedam rogova i
sedam očiju ...". Tako vidimo da Jovan vidi Isusa ali govori da je
jagnje jer je jagnje simbolično predstavljalo Isusa. Isto tako vidi u
jedanaestoj glavi Isusa, ali ga ovoga puta naziva, Kovčegom Saveza. Ovo
nije čudo što tako naziva Isusa jer u Rim. 3,25 Pavle čini isto i kaže: -
Njega je Bog izložio da svojom krvlju bude Pomirilište po
vjeri......"Isus je Pomirilište, a Pomirilište je bilo spojeno s
Kovčegom. Pogrešno je da bilo koji kršćanin veruje da bi u nebu
mogao biti pravi Kovčeg Saveza. Taj kovčeg je bio od zlata i drveta
dakle materija, telo i krv, a Biblija je jasna kada kaže u 1.Kor. 15,50
Ovo, braćo tvrdim: tijelo i krv ne mogu baštiniti kraljevstvo Božije
,niti raspadljivo baštiniti neraspadljivo." Kovčeg kao takav nije mogao
biti u nebu niti je Jovan video doslovno Kovčeg već kao što rekosmo,
slikom Kovčega se predstavlja Krist. Stih Otk.11,19 nije dokaz da će se
Dekalog vršiti u nebu. Svakako, neće se ni kršiti, kao što ga ni sada ne
krše kršćani koji žive po Duhu, ali on jednostavno tamo neće postojati.
Biće suvišan. To je nagovestio još prorok Jeremija, taj isti prorok
koji je u 31 glavi nagovesti "Novi Savez" i prestanak Starog Saveza je
izrekao proroštvo i o Kovčegu Saveza. Pa pogledajmo u Je.r 3,16-18 kaže
se:"A kad se u one dane namnožite i narodite u zemlji - riječ je Jahvina
- više se neće govoriti: Kovčeg Jahvina Saveza? I niko neće na NJ
misliti, niko ga se neće sjećati ni za njim čeznuti, niti ga ponovo
graditi. U to će se vreme Jeruzalem zvati; i svi će se narodi u njemu
sabrati u ime Jahvino, i nijedan se više neće tvrdoglavo povoditi za
pokvarenim srcem svojim. Nadam se da smo razumeli da kad bi Kovčeg
Saveza bio u nebu morale bi se i žrtve prinositi što nije nauk Novog
Zaveta. Jedna je žrtva data Isus Krist i Njega će mo gledati u večnosti.
Sve ostale su ljudske špekulacije radi pogrešnih nebiblijskih nauka. A
naš učitelj Pavle je jasan i naši Apostoli. |