Isaija 25,7 I pokvariće na ovoj gori zastirač kojim su zastrti svi narodi, i pokrivač kojim su pokriveni svi narodi.
Isaija 25,8 Uništiće smrt zauvijek, i utrće Gospod Gospod suze sa svakoga lica, i sramotu naroda svojega ukinuće sa sve zemlje; jer Gospod reče.
Dakle, to što je Isus koristio vino kao simbol svoje krvi ni na koji se način ne kosi s onim što je rečeno o korištenju kvasca tijekom Pashe. Svaka vrsta crnog vina koje nije zaslađeno, pojačano dodavanjem alkohola niti su u njega dodani začini može se koristiti kao simbol Kristove “dragocjene krvi” (1. Petrova 1:19).
Poštovana Marice, jel može neka referenca na takvu izjavu? Znaš li neki istorijski izvor koji bi to potvrdio?
Ne mora mu se dodati, kvasac se nalazi svuda oko nas u vazduhu. Treba samo da odstoji 24 sata i nadoći će. Tvrdi se da su Izraelci upravo tako i radili.
E ali mogli su to vino da ''preseku'' ili da ga ukuvaju do stanja sirupa pa da ga onda sačuvaju do vremena Pashe. Kažu da su to i radili mešajuči taj pekmez od vina sa vodom pre same upotrebe.
Da li to znači da ljudi imaju pravo da uvode promene u obredima koje je Bog ustanovio?
Svaki od četiri dijela pashalne večere započinje upravo ispijanjem čaše vina, čime ono još više dobiva na važnosti. Zanimljivo je da današnji židovski propisi određuju da se treba uzeti crno vino,[17] te da svaka od četiri čaše mora sadržavati barem 86 cm3 vina. Svatko mora popiti propisane četiri čaše. Međutim, židovski propisi danas dopuštaju (pogotovo za djecu i mlade) da se umjesto vina uzme sok od grožđa.[18] Zašto baš četiri čaše? Najčešće je tumačenje da se to temelji na četiri izraza spasenje prema Izl 6,6-7:
Zato reci sinovima Izraelovim: Ja sam Vječni i izvest ću vas iz egipatske trpnje… i izbavit ću vas od njihove tlake… i spasit ću vas izdignutom rukom i uz velike kazne… i uzet ću vas k sebi za narod i znat ćete da sam ja Vječni vaš Bog koji vas izvodi iz egipatske trpnje.[19]
Druga rabinska tumačenja u četiri čaše vide države koje su porobljavale Izraelce nakon izlaska iz Egipta: Babilon, Perzija, Grčka i Rim. Drugi u tome vide četiri izraelske pramajke: Saru, Rebeku, Rahelu i Leu. Neki, konačno, misle da se to odnosi na četiri svijeta: ovaj svijet, Mesijino doba, uskrsnuće mrtvih i budući svijet.
Evo sheme slavljenja pashalne večere s naglaskom na četiri čaše.[20]
Prvi dio: blagoslovna molitva (kadeš) za vino, za dan i za život. Ispija se prva čaša
Drugi dio: nakon pranja ruku puni se druga čaša, čaša radosti. Govori se Haggada – dugačka pripovijest o izlasku Židova iz Egipta. Nakon toga ispija se druga čaša.
Treći dio. Nakon pranja ruku slijedi blagovanje: beskvasni kruh, vazmeno janje[21] i gorke trave. Nakon pranja ruku puni se i ispija treća čaša, čaša blagoslovna.[22]
Četvrti dio: Pjevaju se zahvalni psalmi (113-118). Puni se i ispija četvrta čaša, čaša otkupljenja.[23]
Isaija 25,6 I Gospod će nad vojskama učiniti svijem narodima na ovoj gori gozbu od pretila mesa, gozbu od čista vina, od pretila mesa s moždanima, od vina bez taloga.
Isaija 65,8 Ovako veli Gospod: kao kad ko nađe vina u grozdu, pa reče: ne kvari ga, jer je blagoslov u njemu, tako ću učiniti radi sluga svojih, neću ih potrti svijeh,
prinosili su po redu prinose Svevišnjem, Svevladaru;
pružio bi ruku svoju za posudom
i prolio soka od grožđa,
izlivši ga na podnožje oltarsko
za ugodni miris svevišnjem Kralju svega.