Komitet za rešavanje problema iz Knjige proroka Danila
Predsednik generalne konferencije, Elder Figur, i Generalna konferencija, sazvali su Komitet za rešavanje problema iz Knjige proroka Danila, da pokušaju da nađu neke odgovore na ova pitanja. Komitet je zasedao pet godina. Proučavali su 45 pripremljenih dokumenata i završili tako što nisu našli ni jedan odgovor!
„U komitetu je postojala većina i manjinska grupa, ukupno 14 ljudi. Njih devet, većina, želela je da izda formalan izveštaj u kome ne bi pisalo ništa o problemima ili ikakvim pitanjima. Da se podsetimo, ime komiteta je Komitet za rešavanje problema iz Knjige proroka Danila. Oni su želeli da u izveštaju pišu samo one stvari koje će sve učiniti srećnim. Njih petoro je mislilo da je to pošteno. Nisu mislili da će crkvi poslužiti takav izveštaj. Većina je insistirala na „jednoglasnom" izveštaju u kome će stajati njihova imena - što ovima nije bilo po savesti, jer će njih okriviti za izveštaj koji nema nikakve veze sa problemima kojima su se bavili!
„Dali su nekoliko predloga. Jedan je da se pošteno suoči sa činjenicama, i sa različitim predloženim rešenjima - razlozima za njih - i da se dopusti narodu da sam odluči. To se nije dopalo većini. Drugi predlog je bio da se ne napiše izveštaj, a da članovi Komiteta, po sopstvenom nahođenju mogu da predaju neki članak za „Rivju", ili „Ministri", ili neku drugu publikaciju, pod sopstvenim imenom, a da ne pominje Komitet.
Na taj način su ljudi mogli da kažu šta hoće. Ne, ni to nije bilo prihvatljivo.
Došli su na smešnu ideju. Predloženo je da nas petorica izađemo u hodnik, a da većina ima svoje jednoglasno rešenje kakvo im je po volji." Rejmon F. Kotrel, u jednom snimljenom razgovoru, oko 1985.godine.
Izazov za teologe hrišćanske adventističke crkve
Na kraju, ovaj Komitet za rešavanje problema iz Knjige proroka Danila nije došao do rešenja! Ovaj uvid u unutrašnje poslove adventizma daje odgovor na jedan broj pitaja zašto je crkva nastavila da propoveda nebiblijsku doktrinu o svetinji i pola veka kasnije. Nema spora da se ugledni neadventistički teolozi, i velika većina adventističkih teologa slaže da je doktrina vezana za 1844. godinu nebiblijska. Oni koji žele više da istraže ovu temu naći će obilje inspiracije u sledećih dvadeset pitanja kojima je bivši adventistički pastor Filip Vilson doprineo ovoj temi:
1. Treba da se objasni zašto kontekst Danila osme glave nije uzet u obzir i zašto se ignoriše Danilo 8:13, kada se tumači odgovor u Danilu 8:14.
2. Mora se dokazati da 2300 dana večernjih i jutarnjih žrtava iznosi 2300 punih dana, kada nema jasnog dokaza iz same Knjige proroka Danila 8:14 (niti i jednog drugog biblijskog teksta da to potvrdi) da to znači cele dane.
3. Mora ne samo da se dokaže da dani odgovraju godini u proročanstvu, već i da večernja i jutarnja žrtva odgovaraju jednoj godini.
4. U svetlu implikacije da period od 2300 godina nastupa kada se ukine dnevna žrtva, mora se dokazati da je počeo, pre, 457. godine pre Hrista - ovaj datum nema veze sa ukidanjem redovne žrtve paljenice.
5. Mora se dokazati da se misli na nebesko svetilište, jer kontekst se odnosi na zemaljsku svetinju i delovanje u okviru nje, i aktivnot malog roga.
6. Mora se dokazati da čišćenje zemaljske svetinje znači čišćenje od ispovedanih greha svetih, kada kontekst ukazuje na čišćenje od priznatih greha nastalih aktivnošću malog roga.
7. Mora se dokazati da ispovedani gresi prljaju svetilište; a da krv pojedinačnih žrtava za greh odlazi u svetilište, da ta krv nosi teret greha, i prlja sveta mesta.
8. Mora se pretpostaviti da se 490 godina oduzima od 2300 godina, kada se nigde u osmoj ili devetoj glavi Danila to ne traži.
9. Mora se pretpostaviti da 2300 godina, i 490 godina počinju u isto vreme, iako za to nema dokaza.
10. Mora se smatrati da ponovo posvećenje svetilišta u Danilu 8:14, kao i pomazanje svetilišta u Danilu 9:24 nisu isto, već da ih odvaja skoro 2 000 godina.
11. Mora se dokazati da postoji i lingvistička i kontekstualna veza između Danila 8:14, i 3.Mojs.16.
12. Mora se dokazati da se reč poslata u Danilu 9:25 odnosi na carski dekret i da je njega izdao Artakserks da se obnovi Jerusalim, kada nema dokaza da jeste.
13. Mora se dokazati da je čišćenje svetinje počelo, kada u Danilu 8:14 ne kaže ništa o počinjanju, ne samo 1844., već ni 22. oktobra 1844. Pošto ovakav detalj ne postoji u Bibliji, mora se dokazati da su karaiti slavili dan pomirenja 22. oktobra 1844. (a nisu), i da je karaitski religijski kalendar pouzdaniji od ortodoksnog rabinskig kalednara. Čitava ta stvar naravno zavisi od dokazivanja da je čišćenje svetinje iz Danila 8:14, slika iz 3. Mojs. 16.
14. Mora se objasniti zašto je u primeni 2300 dana na Novi zavet i dalje neophodno da se još uvek bude vezan za jevrejske ceremonije i obrede, pošto adventisti sedmog dana uče da je posle krsta judaizam diskvalifikovan, i da je pravi Izrailj danas Njegova crkva.
15. Mora se pokazati da je antitip dana pomirenja počeo 1844. godine; mora se objasniti zašto Hristovo veliko delo pomirenja (Golgota) nije dan pomirenja, već ih odvaja 1800 godina.
16. Mora se dokazati da je šema o dva odeljenja svetilišta Starog zaveta paralela Hristovoj na nebu, kada Jevrejima poslanica ne sugeriše takav zaključak.
17. Mora se pokazati da ima dva odeljenja u nebeskoj svetinjii da se Hrist pomerio iz svetinje u svetinju nad svetinjama 1844. godine. Mora se isto tako objasniti kako, kada Novi Zavet kaže da je Hrist došao u Božje prisustvo i seo sa desne strane trona u nebeskoj svetinji (kako stoji u Jevrejima 9:12), to znači samo prvo odeljenje na Nebu.
18. Mora se pokazati zašto Hrist mora da radi kao sveštenik iz reda Aronova, kada Jevrejima poslanica kaže da je on prevazišao to i sada radi kao sveštenik iz reda Melhisedekovog.
19. Mora se dokazati da je sud koji je počeo 1844. godine, bio istražni sud samo za one koji ispovedaju veru Isusovu, a ne za zli rog Vavilona.
20. Mora se dokazati da je ovo to što opisuje Otkrivenje 14:7, iako ne daje takve detalje o iskušenjima svetih. Da li se Otkrivenje 14:7 odnosi na istražni sud? Da li se odnosi na veliki sudnji Božji čas na krstu?
Činjenica je da većina uglednih hrišćanskih teologa veruje da 2300 dana i noći iz Danila 8:14 ukazuje na događaje koji vode skrnavljenje hrama u Jerusalimu, koje je predvodio Antioh Epifan, 4. decembra
168.god. pre Hrista.
Kotrel je pogrešio u vezi sa rečju „očistiti" u Septuaginti
Septuaginta je napisana između 285. i 246. godine pre Hrista. Prevodioci nisu znali za prljanje i „čišćenje" hrama u Jerisalimu, jer se to desilo tek 81 godinu posle pisanja Septuaginte. Elder Kotrel je pogrešio kada je rekao da su pisci Septuaginte uzeli reč "očistiti" (i očigledno manipulisao značenjem Pisma) jer su oni mislili da se Danilo 8:14 odnosi na Antioha Epifana. Adventisti sedmog dana i dalje imaju poteškoća sa nepogrešivošću Božje reči, naročito kada je baš njihov prorok, Elen Vajt, tako sklona greškama.
Istorijski dokazi su jasni u pogledu nečistoće hrama, i njegovog čišćenja, ponovnog posvećenja, koje se dešava dva veka pre Hrista. U svetlu istorijskih činjenica, logično je pretpostaviti da je Danilo predvideo događaj koji se neće desiti sve do 1844. godine nove ere, i to na nebu, nekih 2 500 godina nakon što je anđeo razgovarao sa njim u viziji, zar ne? Da li je možda prihvatljivije da se Danilo 8:14 odnosi na skrnavljenje hrama pod vođstvom Antioha Epifana (koje se ispunilo 500 godina nakon što je Danilo ovo zapisao) posle čega je odmah usledilo raspeće Isusa Hrista, odnosno ispunjenje devete glave Knjige proroka Danila?
Adventisti sedmog dana su dugo tvrdili da su naslednici i oni koji završavaju delo protestantskih reformatora. Ipak, oni su se davno udaljili od pokliča reformacije koji kaže: „Sola Scriptura - samo Biblija!" Doktrina o svetinji, 2 300 dana, istražnom sudu, proističu ne iz čvrste stene Pisma, već od u najmanju ruku sumnjivih spisa Elen G. Vajt. To je „kamen temeljac" adventizma!
(Podvučeno je moje)
|