Matej 27:49 Ali ostali su rekli: ''Pusti ga! Da vidimo hoće li doći Ilija da ga spase.'' [Jedan drugi čovek je uzeo koplje i probo mu bok, i izašla je krv i voda.]
Prevod NS
Matej 27,49 A ostali rekoše: "Pusti da vidimo hoće li doći Ilija da ga spasi.
(JB)
Ivan 19,31 Kako bijaše Priprava, da ne bi tijela ostala na križu subotom, jer velik je dan bio one subote, Židovi zamoliše Pilata da se raspetima prebiju golijeni i da se skinu.
Ivan 19,32 Dođoše dakle vojnici i prebiše golijeni prvomu i drugomu koji su s Isusom bili raspeti.
Ivan 19,33 Kada dođoše do Isusa i vidješe da je već umro, ne prebiše mu golijeni,
Ivan 19,34 nego mu jedan od vojnika kopljem probode bok i odmah poteče krv i voda.
Ivan 19,35 Onaj koji je vidio svjedoči i istinito je svjedočanstvo njegovo. On zna da govori istinu da i vi vjerujete
Ivan 19,36 jer se to dogodilo da se ispuni Pismo: Nijedna mu se kost neće slomiti.
Ivan 19,37 I drugo opet Pismo veli: Gledat će onoga koga su proboli.
(JB)
==========================
Ovih dana gledam domaću seriju ''Senke nad Balkanom'' u kojoj se pominje ''Longinovo koplje.'' Naime, po legendi Longin je bio rimski centurion koji je Hristu prekratio muke tako što ga je ubo u grudi sa kopljem između 4 i 5 rebra u srce. E sad, tu legendu potvrđuje tekst u prevodu NS, ali je taj deo stiha stavljen u uglaste zagrade što kako je navedeno u fusnoti njihovog prevoda treba da znači da se ne nalazi u svim drevnim rukopisima. Većina drugih prevoda nemaju taj deo stiha, ali Evanđelje po Jovanu daje drugačije objašnjenje toga događaja što se može videti iz priloženih stihova. Jer, čitamo da je Hristos već bio mrtav kada ga je dotični vojnik probo kopljem.
Mnogi su od cara Konstantina pa do Hitlera verovali da koplje daje neograničenu moć onome ko njime raspolaže jer je sa tim oružjem ubijen Božiji sin.
Kažu da ima tri koplja za koja se tvrdi da je Longinovo. Jedno se nalazi u Jermeniji, drugo u Vatikanu, a treće u Beču. Ovo što je u Beču je jedno vreme bilo u Ninbergu za vreme trećeg rajha, ali je posle rata ponovo vraćeno u Beč.
Kako je vaše gledište o svemu tome, a posebno po pitanju ubacivanja onog dela stiha koji nije u svim rukopisima prisutan?
=================
Tako je da se ISPUNI proročanstvo.