Car Konstantin NIJE nametnuo pagansku nedelju hrišćanima, već je hrišćansku nedelju nametnuo neznabošcima. Evo dokaza:
1.
Neznabošci u Rimu NISU svetkovali NIJEDAN dan. Svaki dan u
neznabožačkoj sedmici imao je naziv po jednom njihovom bogu. Tako je nedelja
nosila naziv Dan (boga) Sunca, subota je bila Dan (boga) Saturna itd.
Za rimske pagane SVAKI DAN je bio isti i svetkovalo se svakog dana a
odmaralo kako je ko hteo. Dakle, nije bilo PAGANSKOG dana
odmora/bogosluženja da se nametne hrišćanima.
2.
Da je Konstantin hteo da nametne Dan Sunca hrišćanima kao dan
odmora/bogosluženja, UZDRŽAO BI SE da nazove taj dan DANOM SUNCA, jer bi
ga hrišćani "skapirali" i odbili. Da je hteo da nametne taj dan
hrišćanima, rekao bi "prvi dan sedmice", "dan vaskrsenja", a ne bi NIKAD
rekao DAN SUNCA. Hrišćani NIKAD ne bi na to pristali.
3.
Pitanje "zašto je onda Konstantin napisao DAN SUNCA"? Veoma logično.
HTEO JE DA TAJ DAN ODREDI KAO DAN ODMORA/BOGOSLUŽENJA PAGANIMA koji su
sada, po zakonu imperatora Konstantina, MORALI da pređu na hrišćanstvo i
svetkuju jedan dan, u ovom slučaju NEDELJU. Zato je nazvao taj dan
DANOM SUNCA, da bi paganima bilo jasno o kom se danu radi. Da je rekao
"dan Vaskrsenja" (npr), pagani ne bi mogli automatski da znaju na koji
dan se misli.
4.
Zašto je Konstantin nametnuo nedelju (a ne subotu) paganima koji su sad
MORALI da pređu na hrišćanstvo? ZATO ŠTO JE I ON SAM, KAO TEK OBRAĆENI
HRIŠĆANIN, TO VIDEO OD HRIŠĆANA U RIMSKOM CARSTVU!!! Velika je laž i
zabluda da rani hrišćani nisu svetkovali nedelju, već subotu. Pročitajte
istoričare iz tog perioda, pročitajte hrišćanske pisce iz tog perioda,
SVI ĆE VAM POTVRDITI da su rani hrišćani po 2-3 veka PRE Konstantina
svetkovali NEDELJU. Evo samo nekih hrišćanskih pisaca (svi su umrli
između 100. i 200. godine posle Hrista, dakle, vekovima pre Konstantina i
vekovima pre nastanka rimske crkve - a oni sami nisu bili Rimljani): - Justin Mučenik (140. god) - Dionizije iz Korinta (170 god) - Ignacij Antiohijski (umro 107. godine, inače UČENIK APOSTOLA JOVANA) . Varnava (120. god) - Klement Aleksandrijski (190. god) - Plinije (107. god, u pismu upućenom caru Trajanu)
Znate
li koliko ovakvih istorijskih dokaza postoji? NA HILJADE. Znate li
koliko istorijskih dokaza postoji da su rani hrišćani svetkovali subotu?
NIJEDAN. |