Oni koji vjeruju u reinkarnaciju kažu da se Biblija dotiče te teme u Mateju 17:11-13, gdje Isus Ivana Krstitelja povezuje s drevnim prorokom Ilijom. Ovaj redak glasi: “Ilija će doći najprije i urediti sve. Ali vam kažem da je Ilija već došao (...). Tada razumješe učenici da im govori za Ivana krstitelja.”
Je li Isus, kad je ovo rekao, mislio da je Ivan Krstitelj reinkarnacija proroka Ilije? Sam Ivan znao je da on nije Ilija. Kad je jednom prilikom bio upitan: “Jesi li Ilija?” Ivan je jasno odgovorio: “Nisam” (Ivan 1:21, St). Bilo je, međutim, prorečeno da će Ivan prethoditi Mesiji “s Ilijinim duhom i snagom” (Luka 1:17, St; Malahija 4:5, 6). Drugim riječima, Ivan Krstitelj bio je “Ilija” u tom smislu što je izvršavao djelo koje se može usporediti s onim koje je izvršavao Ilija.
U Ivanu 9:1, 2 (St) čitamo: “[Isus] prolazeći putem opazi nekog slijepca od rođenja. I upitaše ga učenici njegovi: ‘Rabbi, tko je sagriješio, on ili njegovi roditelji, da se slijep rodio?’ ” Neki koji vjeruju u reinkarnaciju ukazuju na to da se, budući da se ovaj čovjek rodio slijep, njegov grijeh morao dogoditi u nekom prijašnjem životu.
No, što god da je potaklo učenike da postave ovo pitanje, odgovor koji je Isus dao mora biti odlučujući faktor. On se izjasnio: “Nije sagriješio ni on ni roditelji njegovi” (Ivan 9:3, St). To je kontradiktorno reinkarnaciji, koja ukazuje da fizički nedostaci ovise o grijesima iz prijašnjeg života. Gledište da nitko ne može sagriješiti prije nego što se rodi izrazio je i Pavao kad je pisao o Ezavu i Jakovu dok još “ne bijahu rođeni niti učiniše što dobro ili zlo” (Rimljanima 9:11, Duda-Fućak |