''Ispravno razumevanje tog načela u Bramanama i Puranama predstavlja
jabuku razdora između tri sekte vedantina: advaita, dvaita i
visištadvaita. Oni prvi ispravno primećuju da Parabramam, pošto kao
apsolutno sve nema odnosa sa materijalnim svetom - pošto Beskonačno
nije povezano sa konačnim - ne može ni da hoće ni da stvara;
da su zato Brama, Mahat, Išvara i l i bilo koje drugo ime pod kojim
su poznati kreativni bogovi, naprosto iluzorni aspekti Parabramama
u poimanju onih koji imaju predstave, dok ostale sekte poistovećuju
impersonalin Uzrok sa Tvorcem, i l i Išvarom.''
''[Braman i Brama - Prvi je večni, neispoljeni, nespoznatljivi, jedina realnost, najviši princip
univerzuma itd.; drugi je stvaralac koji se, za razliku od prethodnog, upliće
u niže planove postojanja i proizvodi iluzorne svetove iz svoje svemoćne
energije. Onaj prvi je Brama neutralni, a ovaj drugi Brama stvaralac, (nap.
ured.)].'' |