GLAVA OSAMNAESTA
OTPORI I POTISKIVANJA
Može se doživjeti pomalo kao šok kad shvatimo kako postoje snažni dokazi
da su židovski sljedbenici Isusa vodili pravu kampanju kako bi uništili
Pavlovu verziju kršćanstva. Šok može biti još veći kad saznamo da je
nekoliko godina ova kampanja uživala značajan uspjeh.
Pri kraju Poslanice Rimljanima Pavao izražava dosta veliku zabrinutost o
tome kakav ga doček očekuje u Jeruzalemu; krenuo je na put s
‘plemenitim prilogom za siromašne među svetima’ (15.26) od crkava u
Makedoniji i Ahaji:
"Pomozite mi kroz opasnosti koje me čekaju moleći se Bogu za mene.
Molite da uspijem izbjeći nevjernicima u Judeji i da pomoć koju nosim u
Jeruzalem bude prihvaćena od svetih”. (Rim. 15.30-31)
Bili oni siromašni ili ne, Pavao nije bio siguran da će oni uopće
primiti novac od njega. Išao je u Jeruzalem sa strahom i oklijevanjem –
ili, kako se izričito više puta kaže u Djelima, suprotno savjetu Duha
Svetoga (Djela, 20.22-23, 21.4, 21
...
Read more »
Views:
898
|
Added by:
bibleboy
|
Date:
2013-07-17
|
|
GLAVA DEVETNAESTA
PREUZIMANJE VINOGRADA
Kršćanskih zajednica bilo je u Siriji, Maloj Aziji, Aleksandriji, na
Cipru, u Grčkoj i Italiji (uključujući Rim). Od 66. godine, sve veze sa
jeruzalemskom crkvom bile su presječene. Uporedo s tim kako su izvješća o
Ratu počela kružiti izvan Palestine, rasla je mržnja prema Židovima.
Nežidovski kršćani jako su se plašili na pomisao da bi ih neki ljudi
izvana mogli identificirati kao Židove. Onda su čuli da je Jeruzalem u
ruševinama, da je njegov Hram uništen. Mesija nije došao da ih spasi i
autoritet mesijanista, koji nije mogao uzdrmati ni smjeli Pavao,
zbrisala je smrt.
Učinci ove katastrofe bili su krajnje duboki za kršćanstvo. Tek rođeni
pokret potresen je do srži. Snaga udarca je bila tako jaka, njegove
implikacije i posljedice toliko složene i značajne, a onda i
zbunjujuće, jer se ovi događaji uopće nigdje izravno ne spominju u Novom
zavjetu. Kad ne bi bilo drugih povijesnih izvora, moglo bi vam se lako
oprosti
...
Read more »
Views:
856
|
Added by:
bibleboy
|
Date:
2013-07-17
|
|
GLAVA DVADESETA
U JERUZALEMU NIJE BILO PIJEVACA
Markovo evanđelje predstavlja kršćanstvo kao vjeru koja se bitno
razlikuje od judaizma, a ne kao neku sektu ili daljnji razvoj istoga.
Marko je zabio klin između kršćana i Židova slikajući kako su kršćanstvo
od samog njegova početka Židovi krivo shvaćali i odnosili se prema
njemu neprijateljski.
Da bi ovo pokazao, ali da bi istovremeno postavio Isusa iznad svake
kritike, njegov osnivač je morao biti izoliran od samog judaizma, od
njegovih vjerskih, ali i nacionalnih preokupacija. Isus se zbog toga
kreće krajobrazom Markova evanđelja kao nebeski vanzemaljac, okružen
narodom koji nikako da razumije spasitelja u svojoj sredini. Farizeji
kuju zavjeru protiv njega, njegova vlastita porodica misli da je lud,
njegovi učenici ga ne razumiju. Na kraju, židovske vlasti su zapravo te
koje ga osuđuju na smrt. Sam Pilat je prikazan kako je posvjedočio
Isusovu nevinost, ali je bio od Židova prisiljen da ga razapne.
Eto
...
Read more »
Views:
753
|
Added by:
bibleboy
|
Date:
2013-07-17
|
| |