Hrista koji je "došao u telu" ('Prva Jovanova', 4:2), Pavle više ne poznaje u telu, već u duhu i kao Duha; takvog Ga i susreće pred vratima Damaska: "Ako smo i znali Hrista po telu, sada Ga više tako ne poznajemo." ('Korinćanima', II, 5:16) - Pavle govori o Hristu Duhu koji se objavljuje u njemu, prenoseći Njegovu reč ljudima Duha: "... Ne govorimo rečima naučenim od ljudske mudrosti, nego rečima naučenim od Duha, tumačeći ono što je duhovno duhovnim ljudima." ('Korinćanima', I, 2:13) - Pavlove propovedi i didaskalije oblikuje kako unutarnja, Hristova reč, tako i apostolska predaja; pa tako vernima u Kolosi ukazuje, npr. za listu svedoka vaskrslog Isusa: "... Predao sam vam pre svega što sam i p r i m i o: da je Hristos umro za naše grehe - po Pismima, i da je sahranjen, i da je vaskrsnut trećega dana - po Pismima, te se javi Kefi, zatim Dvanaestorici. Potom se odjednom javi više od pet stotina braće, od kojih većina živi do danas, a neki umreše. Zatim se javi Jakovu, pa onda svima apostolima. A posle svih javi se i meni kao nedonoščetu." ('Korinćanima', I, 15:3-7) - Kada govori o javljanju Dvanaestorici, a ne 'Jedanaestorici', kako to čini 'Luka' (24:33) ili 'Pseudo-Matej' (28:16), Pavle donosi ukaz saglasno Q-tekstu (jer Juda Iskariotski nije ni bio apostol); medjutim kada iz liste svedoka koji su videli Vaskrslog i Proslavljenog isključuje Mariju Magdalenu, Pavle pokazuje svoje robovanje judejskim normama koje svedočenje žene nisu uzimali kao juristički relevantno (cp.: 'Evandjelje po Nikodimu', 7). |