Moralne Zapovjedi su ponovljene u Novom zavjetu:
1. Obožavati Jahwu Boga samo (1. zapovijed): ne manje od 50 puta 2. Idolopoklonstvo (2. zapovijed): napomenuto 12 puta 3. Ne uzimaj uzalud IME (3. zapovijed ): napomenuto 4 puta 4. Čast roditeljima (5. zapovijed-Poštuj oca svojega i mater svoju) je učio 6 puta 5. Ubojstvo (6. zapovijed) napomenuto šest puta 6. Preljub (7. zapovijed) napomenuto 12 puta 7. Krađa (8. zapovijed) napomenuto četiri puta 8. Lažni svjedok (9. zapovijed-Ne svjedoči lažno) napomenuto četiri puta 9. Lakomosti (10. zapovijed-Ne poželi ) napomenuto 9 puta (Reference za Moralne zapovjedi -: Reference za 9 "moralne" zapovijedi ponovio u Novom Zavjetu:
1. - Obožavanje Boga - (53
puta) Matej 02:02; 02:08, 02:11, 04:09, 04:10, 14:33, 15:09, 28:9,
28:17, 07:07 Marko, Luke 04:07 , 04:08, 24:52, Ivan 4:20,21,22
(2-struki), 23,24 (2-struki), 09:38, 00:20, Djela apostolska 07:43;
08:27, 16:14, 17 : 23 (x2), 18:07, 18:13, 19:27, 24:11, 01:25 Rimljani,
12:01, 1. Korinćanima 14:25, 03:03 Filipljanima, Kološanima 2:18,
Jevrejima 1: 6, 9:01, 09:06, 10:02, 11:21, Otkrivenje 4:10; 05:14;
07:11, 09:20, 11:01, 11:16, 14:07, 15:04 , 19:04, 19:10, 22:08, 22:09
2. - Ne Idolopoklonstvo -
(20
puta) Djela 15:20,29, Rimljani 1:25, 1 Korinćanima 6:09; Poglavlje 8,
10:7,14, 12:02, 2. Korinćanima 6:16, 1 Solunjanima 1:09, Galatima 5: 20,
Efežanima 5:05, Kološanima 3:05, 1. Petrova 4:3, 1 Ivanova 5:21,
Otkrivenje 02:14, 20; 09:20, 21:08, 22:15
3. - Ne psovke -
(4 puta) Matej 0:36, Efežanima 5:04, Rimljanima 2:24, Otkrivenje 16:09
5. - Čast Roditeljima -
(6 puta) Matej 15:05, Matej 19:19, Marko 07:10; 10:19, Luka 18:20, Efežanima 6:02
6. - Ubojstva -
(7 puta) Matej 05:21; 19:18, Marko 10:19, Luka 18:20, Rimljanima 1:29, 13:09, 02:11 Jakov.Poslanica
7. - preljuba -
(12 puta) Matej 5:27,28,32; 19:9,18, Marko 10:11,19, Luka 16:18, 18:20, 13:09 Rimljani, Jakov Poslanica 02:11, 2. Petrova 2:14
8. - Krađa -
(6 puta) Matej 19:18, Marko 10:19, Luka 18:20, Rimljanima 2:21, 13:09, Efežanima 4:28
9. - Laganje -
(4 puta) Matej 15:09; 19:18, Marko 10:19, Luka 18:20
10. - Nemoj -
Zašto se zapovjed o sedmom danu suboti ne spominje niti jednom u Novom zavjetu?
KADA je Novi zavjet pisan osuda subote je očito odsutna:
U Marku 7:21-22 13 grijesi su navedeni. Isus nije spomenuo kršenje subote. U Rimljanima 1:29-32 20 grijesi su navedeni, a ni jedan od njih nije subotnji dan. U Galaćanima 5:19-21 popis od 15 grijeha su dati, U II Timoteju 3 glava se navodi jeres posljednjeg vremena tj kakvi ce biti ljudi i NIGDJE nema krsitelja sabata
Zašto se nigdje u Novi zavjet ne naučava ČETVRTA ZAPOVIJED i njeno štovanje?
-Zasto jer se nigdje u Novom zavjetu ne osudjuje nedrzanje subote kao grijeh?
-Zasto se četvrta zapovijed sama ne ponovi ni jednom u Novom zavjetu?
-Ako
je subota i njeno drzanje toliko važno za Kristove učenike, zašto se ne
spominje u svojoj propovijedi na Gori ili u bilo kojem od Isusovih
učenja i govora?
-Zašto nije Isus naredio drzanje subote?
-Zašto nisu apostoli zapovjedili držanje subote?
-Zašto nisu Jeruzalemski branitelj zakona subote razgovarali o održavanju ili osuđivati subotnji razbijanje? (Dj 15)
Moguc
odgovor da su Židovi već znali o suboti, tako se uzima zdravo za gotovo
da će i dalje zadržati, ali onda zašto su ostalih devet zapovijedi
ponavljali? Da li su i one uzete zdravo za gotovo? Također
se čini da ako toliko pagana dolazi u Crkvu, pa ako stuju subotu i ona
je tako važno gdje su upute u novozavjetnim poslanicama koje se ticu
dana? Postoje upute koje se odnose na moral, etika, obožavanje, Crkva
reda i obitelj stil života. Zašto bi nešto tako važno kao drzanje subote
ignorirali? Obrezivanje, kojem prethodi Zakon i zapovijedi o suboti
bila je problem u novozavjetnoj Crkvi, a više puta je napomenuta u
novozavjetnim poslanicama.
Sabbath
čuvari tvrde da je to primjer Isusa koji nam daje razlog za držanje
subote. "On je zadržao subotu, pa sam mora držati subotu. Isus je moj
primjer," kažu oni. Pa ova vrsta razmišljanja je manjkava jer Isus
odbacuje sve vezano za njegov židovski život a ne odbacuje subotu?Isus
je npr.također držata ostale praznike. Npr , Pasha, Hanuke, a obožava u
hramu. Jesmo li pratiti sve što je učinio?
Galaćanima 4:4-5 kaže da je Isus živio pod Zakonom bi nas spasio od zakona.
"No,
kada dođe punina vremena, Bog je poslao svoga Sina, rođenog od žene,
rođenog pod zakonom, da otkupi one pod Zakonom, da bismo mogli primiti
punu prava sinova." (JB)
Isus
je također bio optužen za krsenje SUBOTA . Zašto, ako je htio biti naš
"primjer" u subotnjem držanju? Čini se da je jasno krsio subote? Umjesto
toga jasno radi u subotu i ne brani učenicima isto ,čak on ih brani.
Pročitajte Matej 12-1.....14 pozorno. Isus jasno kaže da njegovi učenici
su poput svećenika koji može raditi u hram svake subote i ne biti kriv
za kršenje subote. Kad Isus kaže da je on "Gospodar subote" On je
proglasio da je On iznad subote. On može učiniti ono što on želi u
subotu i zato njegovi učenici mogu raditi što god žele, kao dobro.
Očito
je Isus ukinuo subote: "Zato su neki od farizeja su govorili:" Ovaj
čovjek nije od Boga, jer on ne pazi na subotu "...". Ivan 09:15. Ako
Isus nije želio da razumijemo o kršenju subote, zašto on ne govori
protiv tih optužbi? To je zato što je Isus imao pravo i autoritet da
raskine subotu, jer je On Gospodar subote. Subota nije obavezna.
Razmislite o tome, ako ne obvezuje Hrista, mi smo "u Kristu"? Zašto bi
to obavezivali nas? (Matej 12:1-14 Opet Pročitajte pažljivo).
Jedno
od pitanja koje treba iskreno se suočavaju je činjenica da Isus nije
zapovjedio da netko pazi na subotu, a nitko od njegovih apostola ikad
naredio svima da ga zadrži bilo. Nijednom u Novom zavjetu nisu rekli da
štuju subotu. Zakoni ponavljani i govoreni u Crkvi su upadljivo izostali
iz učenja u Novom zavjetu.
SVAKO
spominjanje subote u Djelima bez ijedne iznimke u vezi je samo sa
židovskim obožavanja na taj dan, a ne kršćansko zakonima. Pavlova
evangelizacijski strategija bila da ide kod Židova najprije u zajednici i
dijeli evanđelje s njima. Subota je dan kad je znao da će naći najviše
Židova okupljanje za bogoslužje. On je znao da će imati najbolju priliku
za propovjedanje radosne vijesti o Mesiji kod Židova u subotu. To nije
zato što je bio susret s grupom kršćane koji vjeruju i poznaju
Jevandjelja. To je bio susret s nekršćanskim Židovima. * MM |