Prva zapovest Božija data Adamu glasi: "Rađajte se i množite i napunite zemlju", Miloš Popadić.
Nemoj protivurečiti Reči Božjoj. Mojsije je sve napisao s razlogom i
sve što je pomenuo, i sve što nije pomenuo, učinio je s razlogom.
Taj isti Mojsije prvi
put pominje subotu/šabat/sedmi dan odmora tek u 2. Knjizi, 16. glava
(Izrailjci u Sinajskoj pustinji). I tad koristi neodređeni član ispred
"subota/šabat", ukazujući da do tog trenutka pojam sedmičnog odmora nije
bio poznat (zato neodređeni član).
Taj
isti Mojsije namerno ističe da je prošlo pet subota između puštanja iz
Egipta i dolaska Izrailjaca u Sinajsku pustinju. Taj isti Mojsije ističe
da su Izrailjci putovali (tačnije, marširali) kroz teške i
negostoljubive predele čak i subotom. A putovanje subotom kasnije je
bilo zabranjeno od strane Boga lično, preko tog istog Mojsija. I niko od
Izrailjaca da pita: "A što smo mi pet subota kršili po izlasku iz
Egipta?" (zato što nije bila ni na snazi, pa nije ni mogla da se
prekrši, to su svi oni znali). I Mojsije ne objašnjava narodu da treba
da svetkuju subotu zato što je subota bila data Adamu (jer nije), već
kao razlog ističe izbavljenje iz Egipta.
I
najzad, taj isti Mojsije beleži da je Bog prvu zapovest o suboti (u
Sinajskoj pustinji) dao baš u subotu. Čak ni ta subota kad je ta
zapovest data, nije svetkovana. Lično Bog je naredio Izrailju da te
subote izađu i pokupe manu, a tek sledeće subote da ostanu u kampu i ne
skupljaju manu.
Sve to govori da je Izrailj pod Božjim vođstvom kršio ŠEST subota pre nego što je održao prvu. Taj isti Mojsije piše o tome.
Možete
vi manipulisati Biblijom kako vam drago, ne možete dolazati da je bilo
ko svetkovao subotu do tog trenutka u Sinajskoj pustinji. Čak štaviše,
Izrailjci su u Egiptu koristili dekadu, a ne sedmicu, i kao ropski
narod, nije mogao ni smeo da odmara u sedmi (ili bilo koji drugi) dan.
Pa opet ih je Bog odabrao za svoj narod.
Isti
pisac pisao je Postanje i Izlazak. Isti pisac nijednom ne kaže da je
subota data Adamu. Isti pisac koristi neodređeni član kad pominje dan
odmora prvi put (2. Mojsijeva 16). Isti pisac ističe da je narod Božiji
kršio sve subote do Sinajske pustinje, sve pod vođstvom Božijim. Jer ako
neka odredba zakona nije na snazi, onda se ne može ni prekršiti. Taj
isti pisac ističe POČETAK zakona o suboti, koristeći NEODREĐENI član.
Šta misliš, kome treba ljudi više da veruju? Tebi ili Mojsiju? |