''Kada Marko kaže
da je Isus bio razapet jedan dan nakon što je obrok na Pashu pojeden
(Mar. 14:12, 15:25), a Jovan kaže da je on umro dan pre nego što je taj
obrok pojeden (Jovan 19:14) – možda to čini pravu razliku..
Jevrejski običaji dozvoljavaju u pojedinim slučajevima da se pashalna večera izvrši dan ranije, tako da nema ničeg spektakularnog u argumentu Barta Ermana.
Jer Isus je sam rekaod a ce sutra biti ubijen, i te veceri je znaod a ce biti uhpasen.
Stoga nije mogao da jede pashu sa njima posle hapsenja.
Isus je obavio u večeri između četvrtka i petka i po tomu je sasvim ispravno postupio jer je jeo pashu uvece kada je i poceo dan kada se ona klala.
Isus je poceo jeo pashu sa ucenicima toga dana kada se ona klala, a sutradan se klala pasha u Hramu.
A ta pasha je predsatvljala samog Hrista.
Tako da je on bio ubijen na dan kada se klala pasha i bio je prava pasha na koga je pasha i ukazivala.
1.Kor 5:7 Očistite dakle stari kvasac, da budete novo testo, kao što ste presni; jer i pasha naša zakla se za nas, Hristos.
Što se tiče vremena Hristovog stradanja i tu nema ničeg spornog. Sinoptičari (prva tri Jevanđelista) računaju vrijeme na jevrejski način, a Jovan na rimski i podaci se potpuno poklapaju.
Jagnje se kolje na kraju 13 nisana, predvece. Pashu svaki jevrejin priprema pre pocetka praznika a ne u toku praznika.
Tako da je zacudjujuce da Bart ovo uopste uzima kao argument?
Osim da zeli da mu knjiga prodje ili neznam sta se desava sa njime?
Vidimo da ovi priemri sa gorusicinim zrnom i sa pocetkom pashe, ustvari nemaju nikakavo zancenje ni sa jednim hriscanskim ucenjem na koje bi uticale da bi tu ensto bilo namerno menjano.
Tako da je ocigledno samo pogresno shvatanje ovih navoda od nekih ljudi, a ne neke namerne greske.'' |