GLAVA DEVETA
ŠTO VI KAŽETE TKO SAM
Sve u svemu, što je to Isus učio? Da su važne stvari biti a ne imati,
sudjelovati a ne vladati, ljubav a ne pravila. Posjedovanje i društveni
status ne znače ništa; svi ste vi jednaka djeca Božja i vi ste dužni
voljeti ga i vjerovati mu. Bit ćete prihvaćeni od njega i suđeni prema
nutrini osobe, po tome što ste vi. Ako se pokajete i promijenite
nutarnju osobu, naći ćete se odmah u kraljevstvu Božjem. Ako se čovjek
preobrazi, onda će, u nekom daljnjem tijeku Bog biti spreman preobraziti
svijet, ovisno o tome hoće li se, sve više i više, ljudi mijenjati,
tako da zasluže prihvaćanje i milostivi sud Božji. Vi morate voljeti i
davati i opraštati, bez ograničenja. Vi ste pozvani živjeti na poseban
način, ali ovo nije učlanjivanje u neku organizaciju; to ostaje poziv po
kome ste vi slobodni da razumijete i prihvatite ili odbacite.
Ja sam do sada ponešto zanemarivao jedan tradicionalni aspekt priče o
Isusu. To je njegova reputaci
...
Read more »
Views:
699
|
Added by:
bibleboy
|
Date:
2013-07-21
|
|
GLAVA DESETA
PREDAN DA SE RASPNE
Mi zapravo ne znamo zašto je Isus išao u Jeruzalem. Čini se vrlo
vjerojatnim da je išao tamo samo ovaj put. Njegova misija je bila među
ribarima i siromašnim društvenim izopćenicima ruralne Galileje. Ona
vrsta običnih pobožnih Židova koja je obvezatno i redovito išla u
Jeruzalem zbog raznih blagdanskih svečnosti usredotočenih oko Hrama,
teško bi se mogla naći u njegovom ‘krugu’. Također, njegova poruka
involvirala je izravno iskustvo s Božjim kraljevstvom. Bila je to
‘osobna’, jednako kao i ‘društvena’ religija. Prihvaćanje svećeničke
hijerarhije došlo bi automatski u protuslovlje s idejom da su svi
jednako djeca Božja. Isusova poruka, prije kršćanske Crkve, nije se
odnosila na iskustvo religije koja bi bila komunicirana kroz linije
autoriteta, kao što je posredovanje hramskog (ili crkvenog) ustrojstva.
Možda je, kao što smo već primijetili, htio izmaći pozornosti Heroda
Antipe ili pažnji mesijanskih skupina, ili oboje. Mož
...
Read more »
Views:
706
|
Added by:
bibleboy
|
Date:
2013-07-21
|
|
GLAVA JEDANANESTA
SVJEDOČANSTVO JOSIPA FLAVIJA
Sredinom trećeg stoljeća, kršćanski pisac Origen pisao je o židovskom
povjesničaru Josipu. Rekao je da Josip nije prihvaćao da je Isus bio
Mesija, premda je pozitivno pisao o Jakovu, bratu Isusovom. Na nesreću
za buduće znanstvenike, manje od tri naraštaja kasnije car Konstantin
dopustio je cenzuriranje odnosno uništavanje svih zapisa koji su bili
neprijateljski prema Kršćanstvu.
Ova je cenzura bila ponovno oživljena, pa i pojačana pod carem
Teodosijem II i Valentinijanom III. Mnoge knjige su spaljene. Svakome
tko je posjedovao bilo što gdje je Isus bio opisivan kao mađioničar ili
revolucionar mogla je biti izrečena smrtna kazna. Međutim, šteta je
Josipu već bila nanesena, puno prije toga. Jedno stoljeće poslije
Origena, crkveni povjesničar Euzebije poznavao je prokršćanski pasus u
Josipovim "Židovskim starinama”, i to upravo ovu verziju koju mi imamo i
danas (i koju ću ja nešto kasnije ov
...
Read more »
Views:
764
|
Added by:
bibleboy
|
Date:
2013-07-21
|
| |