Čitajući ovo što si gore napisao, setih se vrhovnog rabina Isaka Asijela koji je rekao da u Bibliji postoje tri vrste zakona i da zapovest o ne jedenju nečistih životinja nisu racionalne i da ih oni to jest Jevreji drže samo zato što im je Bog rekao da ih drže.
On je meni lično rekao da ne podnosi kada neko traži razumno obrazloženje za ono što je Bog naredio. Shvatio sam da je izabrao Judeizam jer ga oslobađa od odgovornost da misli i prepoznaje ljubav i na taj način razloge da se Bogu divi i da Ga hvali. Besmisleno bi bilo da Bog daje i jedno pravilo bez smisla jer bi time čoveka unizio i spustio kao islam na nivo deteta predškolskog doba koje ne koristi razum već traži slepa pravila. Vidi ovo na tu temu:
http://svetlost.org/razum.pdf
A da je svinjsko meso nezdravo to i nauka zna. Eksperimentalno je utvrđeno da pet sati posle konzumiranja svinjskog mesa krv pod mikroskopom otkriva skup vidljivih fizičkih anomalija:
„Rezultati nedvosmisleno pokazuju da konzumiranje nemarinirane svinjetine ima prilično negativan efekat na krv. Pet sati nakon konzumiranja, ispitanici su pokazali izuzetno zgrušenu krv, sa (obilnim crvenim krvnim zrncima (RBC)) rouleaux (rulo) formacijama eritrocita (RBC), u obliku naslaganih kovanica, RBC agregate i prisustvo faktora zgrušavanja, posebno fibrina, koji se vide u obliku belih končića u tamnom polju mikroskopa.” (http://www.westonaprice.org/.../how-does-pork-sausage...)
> Naveo je da je svinjsko meso veoma ukusno, stoga sa razumne tačke gledište po njemu nema razloga da se ne jede.
Naveo je osećanja a ne razum.
> Međutim, meni je ta njegova izjava jako čudna, jer u 3 Moj. 11 jasno stoji da kršenje takve vrste zapovesti može da ''oskvrni'' osobu, kao stoji u našem srpskom prevodu ili ''oskrnavi'' kako piše u hrvatskom prevodu, a te reči znače ''oštetiti'', pa ako konzumiranje nečistih životinja oštećuje, onda su i te zapovesti racionalne. Čudne su sve te klasifikacije, treba biti jako oprezan u razumevanju svega toga.
Konzumiranje otkriva da je čovek već oskrnavljen čim je rob želje i čim je nemaran prema zdravlju.
Podela hrane na čistu i nečistu jeste zdravstvene prirode, što vidimo na osnovu opisa blagoslova držanja njenih načela:
„Ali Danilo naumi da se ne skvrni obrokom jela carevog i vinom koje on pijaše, i zamoli se starešini nad dvoranima da se ne skvrni. (...) A posle deset dana lica im dođoše lepša i mesnatija nego u svih mladića koji jeđahu carsko jelo.” (Danilo 1,8-15) |