Thursday
2022-08-18
5:35 AM
Welcome Guest
RSS
 
My site
Main Registration Login
Danilo 8:14 - 2200, 2300 ili 2400? »
Site menu

Our poll
Rate my site
Total of answers: 58

Statistics

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0

Login form

Biblija - Danilo 8:14 - 2200, 2300 ili 2400?

 
 
Detaljno smo pokazali (Danilo 8, ispunjeno proročanstvo) da se proročanstvo Danila 8 odnosi na Aleksandra Makedonskog, njegove generale koji su podelili carstvo na četiri dela i zlog cara Antioha Epifana koji je oskrnavio "svetinju" - jerusalimski hram i ukinuo "žrtvu svagdasnju" koja se u njemu prinosila "uveče i ujutro". Nakon tri godine, Juda Makavej je sa svojim borcima oslobodio Jerusalim, očistio i osvetio Hram, a nakon devet dana priprema ponovo uspostavio žrtvoprinošenje u Hramu.
 

Ovo više nego očigledno ispunjenje Danilovog prorostva opšte je prihvaćeno još od vremena Makaveja (2. vek pre Hrista), a bilo je prihvaćeno među Jevrejima i u vreme Hristovo (vidi Jovan 10:22) koji do dan danas slave praznik "očišćenja Hrama" - Hanuka koji je tom prilikom Juda Makavej uspostavio. Čak i ateistički nastrojeni istoričari zaključuju da ova knjiga "mora biti da je napisana nakon Makaveja", pošto je i njima jasno da govori o onome što se tada dogodilo.

Jedini "problem" koji imamo jeste da se broj od 2300 "vecernjih i jutarnjih" žrtvi, odnosno 1150 dana ne uklapa doslovno u period od tri godine i devet dana koji navode knjiga Makaveja. Cifra 2300 dolazi nam iz danas opšte prihvaćenog izvora za "original" Starog Zaveta - srednjevekovnih masoretskih rukopisa. Stvar je još komplikovanija što grčki prevod knjiga Starog Zaveta iz III-I veka pre Hrista - Septuaginta u nekim starim rukopisima navodi broj od 2400 "veceri i jutara". Blaženi Jeronim, učeni prevodilac koji je u saradnji sa jevrejskim rabinima krajem IV veka načinio latinski prevod Biblije - Vulgatu, svedoči da su stari jevrejski rukopisi navodili na tom mestu brojku 2200.


Iako se od ovakvih proročanstava ne očekuje da budu u dan precizna, jer govore simboličkim jezikom, neki drevni podaci pokazuju da je Danilo zapravo dao savršeno precizno trajanje opisanog događaja.

 

Koja je od ovih brojki tačna?

Da bi pronašli odgovor na ovo pitanje pronaći ćemo autora koji je imao pristup Svetom Pismu koje se nalazilo u jerusalimskom Hramu i koji je original Staroga Zaveta sačuvao nakon razorenja Hrama 70. godine.

Josif Flavije je čuveni jevrejski istoričar s kraja I veka, poreklom iz svešteničke porodice. Napisao je neprocenjivo vredne knjige koje se i danas izučavaju "Jevrejske Starine", "Jevrejski Ratovi", "Protiv Apiona" i autobiografiju "Život Josifa Flavija". Josif Flavije nedvosmisleno tumači Makavejski ustanak kao ispunjenje proročanstva u Danilu 8 i to detaljno obrazlaže (npr. Starine, knjiga 7).

U njegovim knjigama nalazimo i sledeće zanimljive detalje:

"Pismo koje lezi u hramu, obaveštava nas ..."
[Starine, knjiga 3, p.1, kraj poslednjeg dela]

Kao učeni pripadnik svešteničke porodice, Josif je očigledno imao pristup Svetom Pismu koje se nalazilo u Hramu, o čemu svedoči i u drugim delima:

"Preveo sam Starine iz Svetih Knjiga, što je meni bilo lako budući da sam sveštenik po rođenju i izučavao sam filosofiju koja se u tim spisima nalazi"
[Protiv Apiona, I/10]


"Osim toga, kada je grad Jerusalim silom osvojen, Tit Cezar me često ubeđivao da uzmem šta god želim iz ruševina moje zemlje, ali pošto je moja zemlja bila uništena, nisam smatrao da ništa drugo ima bilo kakvu vrednost što bih mogao da uzmem da mi bude uteha u mojim nevoljama; zato sam zatražio od Tita da moja porodica dobije slobodu i osim toga Titovim ustupkom dobio sam svete knjige"
[Zivot Josifov, 75]

Dakle, Josif Flavije koji je bio lični prijatelj Vespazijana i Tita, dobija slobodu za svoju porodicu i "svete knjige", odnosno Sveto Pismo koje je sačuvano u razrušenom Jerusalimu. Evo šta on, na osnovu tog originala Pisma koje je čitao i posedovao, piše:

"Ovo opustošenje Hrama desilo se sto četrdeset i pete godine, dvadeset i petog dana meseca Apelusa (jevr. Kisleva), a na sto pedeset i treću Olimpijadu: ali je bio ponovo posvećen na isti dan, dvadeset petog meseca Apelusa (Kisleva), sto četrdeset i osme godine, na sto pedeset i četvrtu Olimpijadu, a to opustošenje desilo se po Danilovom proročanstvu, koje je dato četiri stotine i osam godina ranije: jer je on objavio da će Makedonci (Grci) ukinuti bogosluženje (za neko vreme)"
[Starine 12:7,6]
 
Dalje Josif opisuje detalje Danilovog proročanstva:

"I da između njih (četiri roga silnog jarca) treba da izađe neki car koji će pokoriti naš narod i koji treba da oduzme njihovu političku vlast i oskrnavi Hram i UKINE PRINOŠENJE ZRTVI ZA TRI GODINE. Zaista se desilo da je naš narod pretrpeo te nevolje pod Antiohom Epifanom, prema Danilovoj viziji i onome što je on napisao pre nego sto će se to desiti"
[Starine 10:11,7]

Primetimo da Josif sasvim jasno kaže da se to proročanstvo ispunilo u vreme Antioha Epifana, kao i da tumači broj "večeri i jutara" iz Danila 8:14 kao "TRI GODINE". Šta je onda pisalo u njegovoj verziji knjige proroka Danila?

Jevreji su u to vreme imali lunarni kalendar, znači meseci su imali 29 i 30 dana naizmenično, a na svake tri godine dodavan je jedan prestupni mesec od 29 dana. Znači,

1 godina = 354 dana
3 godine = 1062 dana
3 godine + 1 prestupni mesec (29 dana) = 1091 dan
+ devet dana za obnovu Hrama = 1100 dana


1100 dana = 2200 jutarnjih i vecernjih žrtvi

Dakle, Josif Flavije svedoči da je knjiga Danilova u originalu koji se nalazio u jerusalimskom hramu, imala u stihu 8:14 broj od "2200 večeri jutara" koji se doslovno ispunio u vreme Makaveja i potvrđuje svedočanstvo blaženog Jeronima.
(Podvučeno je moje)

Calendar
«  August 2022  »
SuMoTuWeThFrSa
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Site friends
  • Create your own site


  • Copyright MyCorp © 2022
    Free website builderuCoz