UDARNA SNAGA ISTINE - Dokazi za primenu principa dan=godina u tumačenju Danila
 
Friday
2016-12-09
1:33 PM
Welcome Guest
RSS
 
My site
Main Registration Login
Dokazi za primenu principa dan=godina u tumačenju Danila »
Site menu

Our poll
Rate my site
Total of answers: 33

Statistics

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0

Login form

Pet dokaza za opravdanost primene principa dan=godina


Profesor Douqhan je pokazao da u literarnoj strukturi knjige proroka Danila, 7. poglavlje je centralno.

Koje su škole interpretacije ove knjige? Tri osnovne škole su istoricistička, preteristička i futuristička. Postoji i 4., idealistička, koja kaža da ne postoji detaljno ispunjenje proroštva. Koja od ovih pozicija je pozicija rane crkve i početka protestantizma? Bez izuzetka to je istoricistička. Proroštvo zapisano u knjizi proroka Danila počinje u njegovo vreme i kroz istoriju, korak po korak ide do kraja vremena. Zato se zove istoricistička skola jer veruje o ispunjenju kroz istoriju. Svaki od protestantskih reformatora je verovao u ovo. Govorili su da je mali rog papstvo i verovali u princip dan=godina. Zašto više protestanti to ne veruju? Šta se desilo?

Postojala su dva jezuitska sveštenika iz vremena protivreformacije: Alkazar i Riviera.

Oba ova jezuitska skolara su htela da skrenu pažnju sa rimokatoličke crkve. Alkazar je rekao da su se sva proročanstva već desila ranije u istoriji, u vreme Antioha Epifana. Sa druge strane, Riviera je došao sa drugom idejom da će se to sve desiti u dalekoj budućnosti. Oba kažu da nema principa dana za godinu, i da antihrist nema veze sa papstvom.

To su bili jezuitski sveštenici i ceo protestantski svet je odlučio da sledi jednog ili drugog.

Liberalni teolozi su prihvatili preterizam po kome nema dugih vremenskih perioda i proročanstva, a konzervativni teolozi su prihvatili dispenzacionalizam i verovanje da se u proročanstvima radi o nekim budućim dogadjajima. Ko je ostao da podigne baklju reformacije kad je u pitanju proročanstvo? Ko su proročki naslednici? Jedino adventistička crkva još uvek propoveda ovo.

Ipak, samo zato što su reformatori ucili tako, ne znači da je to istina. Ako pogledate ove tri škole, jedini pogled koji nije manipulisao činjenicama je istoricistički. Preteristi su morali da podele Midjane i Persijance u dva carstva. Protumačili su da u Danilu 7 medved prestavlja Mediju a leopard Persiju. Da li su oni nekad postojali kao dva odvojena carstva? Da li je to andjeo kazao? Danilo 8. glava jasno kaže da je to jedno carstvo, medopersijsko. Isto tako, preteristi kažu da je proroštvo o carstvu bilo neistinito, jer posle malog roga za njih treba da dodje kraj sveta. Ako je mali rog Antioh a kraj sveta se nije desio, onda se Danilo nije ispunio.

Futurizam opet sa druge strane ima dve hiljade godina jaza iako kada čitate tekst jasno je da nema jaza. A oni moraju da učitaju u tekst nešto što tu nije. Na primer, ako uzmu 70 sedmica iz proroštva. Prema njima, 69 sedmica ih vodi u Isusovo vreme, a onda 70. sedmica se dešava hiljadu godina kasnije, na kraju sveta.

Jedini način tumačenja koji odgovara biblijskim činjenicama je istoricistički gde proročanstvo počinje u Danilovo vreme ide kroz istoriju bez prekida i vodi nas do vremena kraja.

Pogledajmo tri, dokaza za princip dan = godina. Znate dva teksta koje uvek koristimo: Jezekilj 4:6 i 4. Mojsijeva 14:34. Ali ti tekstovi su daleko od Danila.

Dr. Shea daje 23 biblijska dokaza koji podržavaju princip "dan za godinu" i većina je iz knjige proroka Danila.

1) Uzmimo na primer Danilo 8:13. Ovde andjeo govori drugom andjelu i pita: dokle će trajati ta vizija, "hazon". Šta je odgovor? 2300 dana i noći, "večeri i jutara". Šta ova vizija uključuje? Idimo na početak ove glave, 8:1 "Treće godine carovanja Valtasarova" i "vidjeh u utvari ..." Koja je reč upotrebljena? "Hazon"! I još jednom, na kraju drugog stiha, "... vidjeh u utvari i bejah u Susanu ...." tri puta stihovi 1. i 2, a 13. stih jedan put koriste tu reč. Ista vizija a traje samo literarno 2300 dana i noći. A šta je sve uključeno u nju? Ako je prvi i drugi stih, onda je i trinaesti, koji uključuje i ovna i jarca. Šta oni predstavljaju? Andjeo tumač kaže šta oni znače, careve midske i persijske a jarac označava cara grčkog. Dakle, 2300 dana i noći, treba da uključe Medopersiju i Grčku. Koju jedinicu za merenje vremena onda koristimo? Ako uzmemo doslovno dane, koliko je to dugo? 6 godina, 4 meseca i 20 dana. A možda dan znači jednu sedmicu, onda je to 2300 sedmica. Da li to pokriva Medopersiju i Grčku? Ne! Ali možda je dan za mesec, da li to pokriva ceo period? Ne! Koja nam je jedinica merenja ostala? Samo godina i samo 2300 godina pokriva ceo period. Vidite kako je ovaj princip prisutan unutra u tekstu. Godine su jedini period koji odgovara proročanstvu i njegovom ispunjenju.

2) Imamo takodje činjenicu da su 2300 večeri i jutara nazvane godinama u Danilu 11. poglavlju. Danilo 8:13 kaže "2300 večeri i jutara", a Danilo 11:6,8 i 13 govori o istoj vizija kao u Danilu 8. glavi i otvoreno ih naziva godinama. Naročito 13. stih ima literarno značenje "vreme godina" (naš prevod kaže nekoliko godina).

3) Ako ni ovo nije dovoljno, možda možemo pogledati činjenicu da svako simboličko vreme u proročanstvu se izražava na način na koji Jevreji normalno ne govore o vremenu. "Vreme, vremena i po vremena", "2300 jutara i večeri" ne govore o vremenu na običan način. Čak i 1290 dana i 1335 dana, iako koriste izraz dan, u običnom jevrejskom govoru, kada govorite o dugom vremenskom periodu, delite ga u godine, mesece i dane. Ne bi nikad rekli to traje toliko i toliko dana. To čudno zvuči jevrejskom slušaocu kao što i nama čudno zvuči.

4) Da budemo sigurni da ovo nije bukvalno vreme nego simboličko pomaže nam i činjenica da u jevrejskom jeziku je svaki od ovih izraza izokrenut. Pa tako imamo izraze "veče jutro 2300" i "dana 1290". Ako bih vam rekao ja ću vas sresti ponovo za "dana 144", vi biste rekli da ja neznam vas jezik i bili biste u pravu. Vi sigurno ne okrećete termine na taj način. Jevrejsko uho isto tako kaže da je tu nešto čudno i da se tu sigurno radi o nekom simbolu.

5) Danilo je bio nadahnut da napiše ovaj izveštaj koristeći neobične izraze. Najjasniji dokaz za to je proročanstvo o 70 sedmica, jer je naročito rečeno: "Otkada iziđe reč da se Jerusalim opet sazida do pomazanika vojvode ...". 70 doslovnih sedmica ne može pokriti taj period osim ako se koristi princip dan za godinu. Predlažem da ne koristite one poznate tekstove, kad objašnjavate princip dan za godinu. Nemojte koristiti laki način samo zato što neki tekst kaže ono što vi želite da kažete. Onda će vam argumenti biti mnogo, mnogo čvršći. Tradicionalni tekstovi su dobri ali ovi argumenti mogu biti i jači dokazi.

Calendar
«  December 2016  »
SuMoTuWeThFrSa
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Site friends
  • Create your own site


  • Copyright MyCorp © 2016
    Free website builderuCoz