Site menu |
|
|
Our poll |
|
|
Statistics |
Total online: 1 Guests: 1 Users: 0 |
|
Login form |
|
|
|
Gde je bio Isus tri dana između svoje smrti i svog vaskrsenja?
Pitanje: Gde je bio Isus tri dana između svoje smrti i svog vaskrsenja?
Odgovor:
Prva Petrova 3:18-19 izjavljuje, "Jer je i Hristos jednom umro za grehe,
pravednik za nepravednike, da nas privede Bogu, telo su mu doduše
ubili, ali je duhom oživljen; njim je sišao i propovedio duhovima koji
su bili u tamnici."
Izraz, "duhom," u stihu 18 je potpuno ista knostrukcija kao u izrazu, "u
telu." Tako da izgleda da je najbolje reč "duh" vezati za reč "telo".
Telo i duh su Hristovi telo i duh. Reči "Duhom oživljen," ukazuju na
činjenicu da su, Hristovo preuzimanje greha i smrt, doveli do odvajanja
Njegovog ljudskog duha od Oca (Matej 27:46). Razlika je između tela i
duha, kao u Mateju 27:41 i Rimljanima 1:3-4, a ne između Hristovog tela i
Svetog Duha. Kada je Hristovo otkuplenje za greh završeno, Njegov duh
je obnovio zajedništvo koje je bilo prekinuto.
Prva Pertova 3:18-22 opisuje neophodnu vezu između Hristovog stradanja
(stih 18) i Njegovog proslavljenja (stih 22). Samo Petar daje
specifičane inoformacije o tome šta se desilo između ova dva događaja.
Reč "propovedao" u stihu 19 nije uobičajena reč iz Novog zaveta koja
opisuje propovedanje evanđelja. Ona bukvalno znači saopštiti poruku.
Isus je stradao i umro na krstu, Njegovo telo je ubijeno, i Njegov duh
je umro kada je On postao greh za nas. Ali Njegov duh je oživljen i On
ga je predao Ocu. Prema Petru, negde između Njegove smrti i Njegovog
vaskrsenja, Isus je objavio posebnu poruku "duhovima koji su bili u
tamnici."
Počećemo sa tim da, Petar naziva ljude "dušama" a ne "duhovima" (3:20). U
Novom zavetu, reč "duhovi" je korišćena da opiše anđele ili demone, a
ne ljudska bića; i stih 22 izgleda da nosi ovo značenje. Isto, nigde u
Bibliji se ne kaže da je Isus posetio pakao. Dela 2:31 kažu da je otišao
u "Ad", ali "Ad"(Podzemlje) nije pakao. Reč "Ad" se odnosi na carstvo
mrtvih, privremeno mesto gde se čeka na vaskrsenje. Otkrivenje 20:11-15
daje jasnu razliku između ova dva. Pakao je stalno i krajnje mesto suda
za izgubljene. Ad je privremeno mesto.
Naš Gospod je predao svoj duh Ocu, umro je i u nekom vremenu između
smrti i vaskrsenja, je posetio carstvo mrtvih gde je predao poruku
duhovnim bićima (verovatno palim anđelima; vidi Juda 6) koji se nekako
odnose na period pre potopa u Nojevo vreme. Stih 20 ovo čini jasnim.
Petar nam nije rekao šta je objavio ovim zarobljenim duhovima, ali to ne
može biti poruka otkupljenja pošto anđeli ne mogu biti spašeni (Jevreji
2:16). To je verovatno bila objava pobede nad Satanom i njegovim
mnoštvom (1 Petrova 3:22;Kološanima 2:15). Efesci 4:8-10 isto tako
ukazuju da je Hrist otišao u "raj” (Luka 16:20; 23:43) i da je sa sobom
uzeo sve one koji su verovali u Njega pre Njegove smrti. Ovaj odlomak ne
daje previše detalja o tome šta se desilo, ali većina Bibliskih
sholastika smatra da je to ono što se mislilo sa "i zarobi roblje.”
Tako da, sa svim ovim, možemo da kažemo da Biblija nije u potpunosti
jasna šta je Isus radio tri dana između svoje smrti i vaskrsenja. Ali
ipak izgleda, da je propovedao pobedu nad palim anđelima i/ili
nevernicima. Ono što sigurno znamo je da Isus nije davao ljudima drugu
šansu za spasenje. Biblija nam govori da ćemo se posle smrti sresti sa
sudom(Jevreji 9:27), a ne sa drugom prilikom. Ne postoji jasan i
definitivan odgovor na to šta je Isus radio tokom vremena između Njegove
smrti i vaskrsenja. Verovatno je to jedna od misterija koje ćemo
razumeti jednom kada dođemo do proslavljenja.
|
|
Calendar |
« March 2024 » | Su | Mo | Tu | We | Th | Fr | Sa | | | | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
|
|
|