Sunday
2018-08-19
3:24 AM
Welcome Guest
RSS
 
My site
Main Registration Login
Je li nauk o Marijinu uznesenju protivan Bibliji? »
Site menu

Our poll
Rate my site
Total of answers: 37

Statistics

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0

Login form

Je li nauk o Marijinu uznesenju protivan Bibliji?

Jedna od važnih istina katoličke vjere, koje se katolici spominju na blagdan Velike Gospe, 15. kolovoza, glasi da je Blažena Djevica Marija u nebo uznesena. Ta je istina, međutim, predmet čestih kritika i osporavanja od strane nekatolika. Kritičari prigovaraju da je taj nauk nebiblijski, štoviše, da je izravno protivan Bibliji, jer u Bibliji stoji: “Nitko nije uzašao na nebo doli onaj koji siđe s neba, Sin Čovječji” (Iv 3,13). Samo je Isus, dakle, uzišao na nebo. Nije li onda očito da je katolički nauk o Marijinu uznesenju u izravnoj suprotnosti s ovim biblijskim navodom?

Iako se katolici često znaju zbuniti suočeni s ovakvim prigovorima, odgovor je zapravo vrlo jednostavan. Katolici ne osporavaju biblijsku istinu da je Isus jedini uzišao na nebo. Nitko, naime, i ne tvrdi da je Marija uzišla na nebo; tvrdi se da je ona uznesena na nebo. Uzići kamo jedna je stvar; biti uznesen sasvim je druga; to su dvije različite riječi s dva različita značenja. Da objasnimo. Uzići kamo znači uzdići se nekamo, otići naviše, vlastitom snagom. Biti uznesen (pasivni oblik glagola uznijeti) znači biti ponesen naviše od strane nekog drugog. Isus je, dakle, jedini vlastitom snagom otišao na nebo, pa kažemo da je uzišao1; Marija pak nije otišla u nebo vlastitom snagom (nije uzišla), nego ju je onamo podigao Bog, baš kao, prema svjedočanstvu same Biblije, i Henoka (Post 5,25) i Iliju (2 Kr 2,11) prije nje, pa kažemo da je uznesena. Nema kontradikcije s Biblijom.

Vidimo dakle da nauk o Marijinu uznesenju nije protubiblijski, nije suprotan onome što u Bibliji piše. No što ćemo s drugom optužbom, naime onom da je nauk nebiblijski, tj. da o Marijinu uznesenju u Bibliji ne piše ništa? Odgovaramo: točno je da ne piše, ali – pa što onda? U drugim tekstovima već je pokazano da Biblija nije jedini izvor vjerskih istina, nego da se nužno treba uzeti u obzir i svjedočanstvo svete Predaje2. Kao što kaže sv. Pavao: “Stoga braćo, čvrsto stojte i držite se predaja u kojima ste poučeni bilo našom riječju, bilo pismom.” (2 Sol 2,15) Uostalom, Biblija opisuje događaje samo do određenog trenutka povijesti (konkretno, Djela apostolska završavaju s izvještajem o Pavlovu zatočeništvu koje je trajalo od 61. do 63. godine). Ako se, kao što je vjerojatno slučaj, uznesenje dogodilo nakon toga, posve je logično da u Bibliji o tome neće biti ništa. Jednako kao što u Bibliji ne piše ni to da su, primjerice, svi apostoli osim Ivana umrli mučeničkom smrću, pa to opet ništa ne mijenja činjenicu da svi apostoli osim Ivana doista jesu umrli mučeničkom smrću.

Nećemo se u ovom tekstu upuštati u razmatranje svjedočanstva Predaje da bismo pokazali da je nauk o Marijinu uznesenju doista istinit. O tome možda drugom prilikom u drugom tekstu3. Pokazali smo, međutim, da najčešći prigovori ovom nauku jednostavno ne stoje.

Viktor Verić


 

Taj događaj Crkva slavi na blagdan Uzašašća, 40 dana nakon Uskrsa

Vidi npr. tekstove Sveta predaja važnija od Biblije i Bez Tradicije Biblija postaje nepotpuna.

Netko bi ovdje mogao već unaprijed prigovoriti da nauk očito nije drevan, jer je dogma donesena tek 1950. No iako je dogma proglašena tek u novije vrijeme, njoj prethodi duga predajastara gotovo kao i sama Crkva. Novi je samo proglas; istina je stara.

Calendar
«  August 2018  »
SuMoTuWeThFrSa
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Site friends
  • Create your own site


  • Copyright MyCorp © 2018
    Free website builderuCoz