UDARNA SNAGA ISTINE - "MI SMO SVETI" I "SIGURNO SPASENjE"
 
Monday
2016-12-05
4:27 AM
Welcome Guest
RSS
 
My site
Main Registration Login
"MI SMO SVETI" I "SIGURNO SPASENjE" »
Site menu

Our poll
Rate my site
Total of answers: 33

Statistics

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0

Login form

CRKVA I SEKTE - Zoran Jovanović

(9) "MI SMO SVETI" I "SIGURNO SPASENjE"

 

 

Skoro sve hrišćanske sekte smatraju svoje članstvo " svetim " - tj. bezgrešnim. Uz to svako od njihovih članova smatra za sebe da je " svet " svrstavajući se tako u rang sa Bogorodicom, sv. apostolima, sv. anđelima i svim svetiteljima Crkve Božije. Najbizarnija situacija je međutim kada to pokušaju i da dokažu brojnim citatima iz Sv. Pisma u kojima se Sv. apostoli obraćaju vernicima kao svetima (1Kor. 1.2 ; 2Kor. 1.1 ; 8. 1-4 ; Kol. 1.2 ; Flplj. 1.5-6).

Sva nevolja je ipak u tome što oni ne shvataju smisao reči " sveti ". Njima se čini da " sveti " znači bezgrešni, što je u skladu sa njihovim učenjem o tzv. " sigurnom spasenju ". Međutim, svetim u smislu savršeno bezgrešnim, bez ikakvih nedostataka može biti nazvan samo Jedini Bog. Tako svedoči i Reč Božija: " Ti si jedini Svet " (Otk. 15.4); dok su svi ostali ljudi na zemlji grešni (1Jn. 1.8 ; Rim. 5.12,19).

" Sveti " u Bibliji su verujući ljudi u Hrista, koji su svojom verom odeljeni od drugih ljudi, od čitavog čovečanstva. To su ljudi koji imaju zajedništvo vere, i koji se nalaze u Crkvi Hristovoj.

Imajmo u vidu da se u Sv. Pismu ne samo verujući ljudi nazivaju svetima, nego i razni predmeti: zemlja (2Moj. 3.5), voda (4Moj. 5.7), kuća (1Car. 29.3), ulje (Psl. 88.21), i sl. . Možemo li reći da ovi nazivi označavaju bezgrešnost? Naravno da ne. To znači da su ovi predmeti odeljeni ili naročitim javljanjem Božijim (mesto, brdo), ili naročitim sveštenodejstvom nad tim predmetom (voda, ulje).

Postavimo svima jedno pitanje - Da li je bilo grešnika u crkvama, među onim vernicima kojima je pisao ap. Jakov? Da li su ti isti vernici, koje apostol zove " svetim ", smatrali sebe bezgrešnim? Neka na to pitanje odgovori samo Sv. Pismo: " Svi mi grešimo " (Jak. 3.2). Tako ap. Jakov govori o vernicima, o čedima Crkve. Dakle: " Ako kažemo da grehe nemamo, sebe varamo, i istine nema u nama " (1Jn. 1.8) poručuje ap. Jovan.

Ne vidite li vi koji sebe nazivate " svetim " za kakve nedostatke, prestupe, i grehe apostoli prekoravaju one koje zovu " svetima "? Ap. Pavle one iste korinćane koje u svom obraćanju naziva " svetim " kori zbog bluda, pohlepe, klevetanja, pijanstva, itd.- nazivajući ih telesnim. Zar sam ap. Pavle ne kaže za sebe: " Hristos je došao da spase grešnike, od kojih sam prvi ja " (1Tim. 1.15). Pročitati i ove citate (Flplj. 3.13-15 ; Rim. 7.14-20).

U Crkvi, po rečima apostola, kao u velikoj kući, ima posuda i zlatnih, i srebrnih, i drvenih, i glinenih (2Tim. 2.20 ; Mt. 13.23). Svaki čovek je podložan iskušenjima, i čitav život se mora boriti protiv grehovnih sklonosti.

Pravoslavna Crkva, pored ovog opšte prihvaćenog pojma "sveti " - verujući u Hrista, upotrebljava naziv " sveti " i u jednom posebnom smislu kada se obraća izvesnim licima koja su do najveće mere pokazala hrišćansku vrlinu u svome životu. Zbog toga ih Crkva ističe kao vidljivu sliku dejstva Duha Svetoga i stavlja ih za primer i ugled svim hrišćanskim vernicima (Flplj. 3.17 ; 4.9 ; Jev. 13.7 ; Tit. 2.7 ; 1Kor. 4.15,16 ; 2Tim. 1.13 ; 2Sol. 3.7 ; 1Tim. 1.16 ; 4.12). Samo Sv. Pismo oslovljava apostole, proroke, anđele, i dr. sa " svetim ", što se sigurno ne može uporediti sa izrazom " sveti " u smislu verujući (2Pt. 1.21 ; 3.2 ; Ef. 3.5 ; Otk. 14.10 ; 18.20 ; 22.6).

Što se tiče učenja o " sigurnom spasenju " možemo reći da je to najobičnija glupost i izmišljotina. Uzalud sektaši viču: mi verujemo, mi verujemo, a Sv. Pismo kaže: " Veruj u Gospoda Isusa Hrista i spašćeš se ti i sav dom tvoj " (D. ap. 16.31), i " ko veruje u Sina ima život večni " (Jn. 3.36)- mi verujemo, dakle mi smo spaseni - kažu sektaši. Međutim, kao što smo već rekli, to isto Sv. Pismo kaže da i đavoli veruju i drhte (Jak. 2.19), i ispovedaju Isusa Hrista kao Sina Božijeg (Mt. 18.17 ; Lk. 4.41). Vera u Hrista i krštenje jesu jedan od uslova za spasenje, ali ne i dovoljni! Potrebno je prvenstveno pripadati Crkvi Hristovoj (Mt. 18.17 ; D. ap. 2.47); potrebna su dela, bez kojih je vera mrtva i uzaludna (Jak. 2.17-26).

Iz Sv. Pisma jasno se vidi da i vernik može da padne u greh ili neverje i tako upropasti svoje spasenje. To je razlog što ap. Pavle upozorava: " ko misli da stoji neka pazi da ne padne " (1Kor. 10.12). U poslanici Jevrejima stoji isti primer: " Pazite, braćo, da ne bude u nekome od vas zlo srce neverovanja, odstupanja od Boga živoga " (Jev. 3. 12); " Jer smo postali zajedničari Hristovi, samo ako prvobitnu veru do kraja čvrsto održimo " (Jev. 3.14). Spomenimo i to da sam ap. Pavle nije tvrdio da je postigao " večnu sigurnost " Carstva Nebeskog, već je smatrao da mu je neophodno stremljenje ka cilju vaskresenja (Flplj. 3.9-14).

Dalje, ap. Petar upozorava: " Ako oni koji pobegnu od nečistote sveta poznanjem Gospoda i Spasa Isusa Hrista, opet se u njih zapletu i budu nadvladani, biva im potonje gore od prvoga. Jer bolje bi im bilo da ne poznaše Put pravde, nego li kad ga poznaše što se vratiše od predate im svete zapovesti " (2Pet. 2.20-21).

Očigledno je, dakle, da je moguće poznavati Hrista pa opet otpasti od Njega (setimo se samo Jude). A, ako je tako, kako onda neko može tvrditi da je već spasen? Svakome od nas može se dogoditi da otpadne od Hrista. Jedina zaštita od toga jeste trajno, svakodnevno poverenje u Gospoda i borba protiv greha. Pogledati i ove citate: (1Tim. 1.5-7,19 ; 4.1 ; 5.8 ; 6.10,21 ; 2Tim. 2.12-13 ; Jev. 2.1 ; 10.38-39).

Calendar
«  December 2016  »
SuMoTuWeThFrSa
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Site friends
  • Create your own site


  • Copyright MyCorp © 2016
    Free website builderuCoz