Saturday
2024-04-27
1:09 PM
Welcome Guest
RSS
 
My site
Main Registration Login
Nastavak I »
Site menu

Our poll
Rate my site
Total of answers: 59

Statistics

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0

Login form

B. Dva Opšte-Svetska Ponovna Okupljanja

Ono što prve tri perspektive greše jeste da kada Biblija govori o opštem svetskom ponovnom okupljanju Jevrejskog naroda, govori zapravo o dva potpuno razdvojena opšte-svetska ponovna okupljanja. Ovo je peta perspektiva. Prvo, postoji jedno opšte-svetsko ponovno okupljanje u neveri, i ono je priprema za sud; konkretno, za sud Velike Nevolje. Nakon ovog će slediti drugo opšte-svetsko ponovno okupljanje u veri, kao priprema za blagoslov, konkretno, za blagoslov Mesijanskog Carstva. Ovaj rukopis će se fokusirati na ona proroštva koja jasno govore o opšte-svetskom ponovnom okupljanju u neveri, kao pripremi za sud, više nego na proroštva koja govore o opšte-svetskom ponovnom okupljanju u veri, kao pripremi za blagoslov. Jednom kada se prepozna da Biblija govori o dva takva ponovna okupljanja jako je lako i jednostavno videti kako se sadašnja moderna država Izrael uklapa u ta proročanstva.

I. PONOVNO OKUPLJANJE U NEVERI KAO PRIPREMA ZA SUD

Postoje tri ključna odlomka koja govore o opšte-svetskom ponovnom okupljanju Izraela u neveri kao pripremi za sud, i četvrti odlomak, koji je isto važan za ovo pitanje.

A. Ka Zemlji: Jezekilj 20:33-38

’Tako ja živ bio’, reč je Gospoda Gospoda, ’doista ću rukom jakom i mišicom ispruženom i jarošću izlivenom carevati nad vama. I izvesću vas iz naroda, i sakupiću vas iz zemalja u koje bejaste razasuti rukom jakom i mišicom ispruženom i jarošću izlivenom. I odvesću vas u pustinju tih naroda, i onde ću se suditi s vama licem u lice. Kao što sam se s ocima vašim sudio u pustinji zemlje egipatske, tako ću se suditi s vama’, reč je Gospoda Gospoda. ’I provesću vas ispod štapa, i dovesti u vas u sveze Saveza. I razlučiću između vas one koji se pobuniše i koji se odmetnuše od mene; izvesću ih iz zemlje u kojoj su pridošlice, ali u zemlju Izraelovu neće ući. Tako ćete spoznati da sam ja Gospod.’

U ovom odlomku Jezekilj izvlači jedno poređenje sa vremenom Izlaska, kada je pod Mojsijem Bog izvukao čitavu naciju Izraela iz Egipta i doveo ih u pustinju Sinajskog Poluostrva. Božiji plan i program za Izrael na Sinaju bio je da postigne dve stvari: prvo, trebali su primiti Mojsijev Zakon; i drugo, trebali su izgraditi Tabernakl, kroz kojeg će većina Zakona moći biti spovođena. Nakon što postignu ove dve stvari, trebali su nastaviti dalje i ući u samu Obećanu Zemlju. Ali, zbog celog niza pobuna i mrmljanja protiv Božije otkrivene volje, na kraju, u oazi Kadis Varnije, koja se nalazila na samoj granici Obećane Zemlje, Gospod je ušao u sud sa svojim narodom. Božija osuda je bila da oni koji su izašli iz Egipta sada nastave sa lutanjem kroz pustinju za sledećih 40 godina. Tokom tih 40 godina, svi koji su izašli iz Egipta umreće, osim dvojice pravednih uhoda i onih koji su u tom trenutku bili mlađi od 20 godina. I tako, 40 godina posle, bila je to nova nacija kojoj je dozvoljeno da uđe u Zemlju pod vodstvom Isusa Navina. Nacija koja je rođena od slobodnih ljudi u pustinji, ne od robova iz Egipta. Ovaj okvir istorijskih dešavanja daje nam bitne značajke budućnosti. Ali ovog puta Jezekilj proriče da će Gospod ponovo okupiti svoj narod iz svih delova sveta. Svakako, trebamo primetiti da se radi o ponovnom okupljanju iz gneva i okupljanju za gnev. Okupljeni su iz gneva, i to govori o gnevu Holokausta. Događaji za vreme nacističkog Holokausta, kada je šest miliona Jevreja umrlo, stvorilo je svetsku pozornicu na kojoj Izrael postaje država za ponovno okupljanje u neveri. Stoga, ovo okupljanje nije u veri, nego u neveri, i to se vidi iz činjenice da Bog za ovo okupljanje kaže; doista ću rukom jakom i mišicom ispruženošću i jarošću izlivenom. Ova fraza dvaput se ponavlja i nalazimo je u stihovima 33 i 34. Božiji cilj je Mesijansko Carstvo, ali će sredstva za postizanje tog cilja biti putem gneva i osude. Ovo okupljanje je oboje, iz gneva i za gnev. Ovo ponovno okupljanje u neveri dešava se nakon gneva koji je bio izliven na narod. Ali, zbog toga što je ovo ponovno okupljanje u neveri, ono je ponovno okupljanje za buduće vreme gneva. U tom budućem vremenu gneva, Bog će ponovo ući u sud sa svojim narodom i pročistiće buntovne među njima. Oni koji ostanu okrenuće se Gospodu; biće dovedeni u sveze Saveza, konkretno sveze Novog Saveza (Jeremija 31:31-34). Oni će biti dovedeni do nacionalnog spasenja. Tada će to biti nova nacija, regenerisana nacija, kojoj će biti dopušteno da uđe u Zemlju, koja će biti pod vlašću Cara, Mesije, za konačnu obnovu. U ovim stihovima, Jezekilj jasno opisuje opšte-svetsko ponovno okupljanje u neveri, iz gneva i za gnev, u pripremi za jedan jako poseban period osude koji će potom voditi do nacionalnog spasenja i biti sastavni deo konačne obnove.

B. Ka Jeruzalemu: Jezekilj 22:17-22

I dođe mi reč Gospodnja govoreći: ’Sine čovečiji, dom Izraelov postade mi troska; svi su oni bakar i kalaj i gvožđe i olovo u peći, oni su troska od srebra. Zato ovako veli Gospod Gospod: ’Zato što svi postadoste troska, zato ću vas ja, evo, skupiti usred Jerusalima. Kao što se skuplja srebro i bakar i gvožđe i kalaj usred peći da se oko njega raspali oganj kako bi ga rastopio, tako ću i ja vas skupiti u svom gnevu i u svojoj srdžbi, i postaviću vas i rastopiti. Jest, sabraću vas i raspaliti oko vas oganj besa svoga te ćete se usred njega rastopiti. Kao što se srebro u peći topi, tako ćete se vi u njemu rastopiti; i spoznaćete da sam ja, Gospod, na vas izlio srdžbu svoju.’

Jezekilj još jednom opisuje ponovno okupljanje, ovaj put se koncetriše na sam grad Jerusalim. Jerusalim postaje peć za topljenje, kao uobičajeni izraz za potrebu Izraela da se pročišćava (Isaija 1:22, 25; 48:10; Jeremija 6:27-30; 9:7; Zaharije 13:9; Malahija 3:2, 3). Nadalje, to je takođe i ponovno okupljanje u neveri, zato što su oni ispunjeni nečistoćama kao bakar i kalaj i gvožđe i olovo. Oni se ponovo okupljaju i za buduće vreme gneva, kada će gnev Božiji biti izliven na njih da bi ih rastopio i pročistio. Kao pročišćena, verujuća nacija, oni će se tada okrenuti Gospodu. Ovde Jezekilj još jednom govori o opšte-svetskom ponovnom okupljanju u neveri kao pripremi za specifičan budući sud, ali svrha ovog suda je da ih dovede do nacionalnog pokajanja. Tek tada će oni iskusiti konačnu opšte-svetsku obnovu u veri.

Calendar
«  April 2024  »
SuMoTuWeThFrSa
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Site friends
  • Create your own site


  • Copyright MyCorp © 2024
    Free website builderuCoz