Tuesday
2024-03-19
5:28 AM
Welcome Guest
RSS
 
My site
Main Registration Login
Nastavak IV »
Site menu

Our poll
Rate my site
Total of answers: 59

Statistics

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0

Login form

Идентификовање правих обожавалаца у времену краја

1. Према 7. поглављу Данила, који необични догађаји су имали да задесе једну малу, незаштићену групу људи у наше време?

МАЛУ, незаштићену групу људи жестоко напада једна моћна светска сила. Они преживљавају нетакнути и чак доживљавају обнову — не због њихове сопствене снаге већ због тога што их Јехова Бог сматра драгоценим. Седмо поглавље Данила је прорекло те догађаје који су се одиграли почетком 20. века. Међутим, ко је био тај народ? Исто поглавље Данила указало је на њих као на ’свеце Свевишњега‘, Јехове Бога. Оно је такође открило да ће те особе на крају бити сувладари у Месијанском Краљевству! (Данило 7:13, 14, 18, 21, 22, 25-27).

2. (а) Шта Јехова осећа према својим помазаним слугама? (б) Који пут би било мудро следити током ових времена?

2 Као што смо сазнали из 11. поглавља Данила, краљ севера ће се суочити са својим коначним крајем након претње сигурној духовној земљи тог верног народа (Данило 11:45; упореди с Језекиљем 38:18-23). Да, Јехова се према својим верним помазаницима поставља врло заштитнички. Псалам 105:14, 15 нам каже: „[Јехова] казни због њих краљеве. ’Не дирајте‘ — рече — ’у помазанике моје, пророцима мојим не чините зла!‘“ Зар се онда не слажеш да би у овим немирним временима за све веће „велико мноштво“ било мудро да што тесније сарађује с тим светима? (Откривење 7:9; Захарија 8:23). Исус Христ је овцама сличним људима препоручио управо то — да сарађују с његовом помазаном духовном браћом тако што ће их подржати у њиховом делу (Матеј 25:31-46; Галатима 3:29).

3. (а) Зашто није лако наћи Исусове помазане следбенике и остати уз њих? (б) Како ће нам 12. поглавље Данила помоћи у том погледу?

3 Међутим, Божји непријатељ, Сатана, води један свеопшти рат против помазаника. Он унапређује криву религију, успешно пунећи свет лажним хришћанима. Као последица тога, многи људи су заведени. Други једноставно губе наду да ће икада пронаћи оне који представљају праву религију (Матеј 7:15, 21-23; Откривење 12:9, 17). Чак и они који пронађу „мало стадо“ и придруже му се, морају да се боре да сачувају веру, јер овај свет стално настоји да је поткопа (Лука 12:32). А како је с тобом? Да ли си ти пронашао ’свеце Свевишњега‘, и придружио им се? Да ли си свестан чврстих доказа који потврђују да су ти које си пронашао заиста они које је Бог изабрао? Такви докази могу учврстити твоју веру. Они те такође могу опремити да помогнеш другима да прозру религиозну конфузију данашњег света. Дванаесто поглавље Данила садржи обиље тог животоспасавајућег спознања.

ВЕЛИКИ КНЕЗ СТУПА У АКЦИЈУ

4. (а) Које две различите ствари о Михаилу прориче Данило 12:1? (б) На шта се у Данилу често односи ’стајање‘ неког монарха?

4 Данило 12:1 гласи: „У то ће се време подигнути Михаило, велики кнез, бранич [„који стоји у корист“, NW] синова народа твога.“ Овај стих прориче следеће две различите ствари о Михаилу: једно, да он „стоји“, што указује на стање ствари које се протеже кроз известан период; друго, да ће се он „подигнути“, што указује на један догађај током тог периода. Прво, желимо да знамо период када Михаило ’стоји у корист синова Даниловог народа‘. Сети се да је Михаило име које је дато Исусу у његовој улози небеског Владара. Указивање на његово ’стајање‘ подсећа нас на начин на који се тај израз користи на другим местима у књизи Данила. Он често указује на акцију неког краља, као што је преузимање краљевске власти (Данило 11:2-4, 7, 20, 21NW).

5, 6. (а) Током ког периода Михаило стоји? (б) Када и како се Михаило ’подиже‘, и с којим резултатима?

5 Јасно је да је анђео овде указивао на период који се поближе описује на другим местима у библијском пророчанству. Исус га је назвао својом ’присутношћу‘ (грчки, парусија), када ће владати као Краљ на небу (Матеј 24:37-39). Тај период се такође назива ’последњи дани‘ и ’време краја‘ (2. Тимотеју 3:1; Данило 12:4, 9). Откако је тај период почео 1914, Михаило стоји као краљ на небу. (Упореди с Исаијом 11:10; Откривење 12:7-9.)

6 Међутим, када се Михаило ’подиже‘? Када он устаје да предузме специјалну акцију? То ће Исус учинити у будућности. Откривење 19:11-16 пророчански описује Исуса као моћног Месијанског Краља који јаше на челу једне анђеоске војске и доноси уништење Божјим непријатељима. Данило 12:1 наставља: „И то ће бити време тескобе, како га није било од како је народа до тада.“ Као Јеховин Главни извршилац пресуде, Христ ће докрајчити читав зао систем ствари током те проречене ’велике невоље‘ (Матеј 24:21; Јеремија 25:33; 2. Солуњанима 1:6-8; Откривење 7:14, 16:14, 16).

7. (а) Каква нада постоји за све верне током предстојећег ’времена тескобе‘? (б) Каква је то Јеховина књига, и зашто је животоважно наћи се у њој?

7 Како ће током тог мрачног доба проћи људи који исказују веру? Данилу је надаље речено: „У то ће време он избавити оне од твог народа који се нађу записани у књизи.“ (Упореди с Луком 21:34-36.) Каква је то књига? У суштини, она представља сећање Јехове Бога на оне који врше његову вољу (Малахија 3:16; Јеврејима 6:10). Они који су записани у тој књизи живота јесу најсигурнији људи на свету, јер имају божанску заштиту. Ма какво зло да их снађе, оно се може поништити и биће поништено. Чак и ако их задеси смрт пре тог предстојећег ’времена тескобе‘, они остају сигурни у Јеховиној безграничној меморији. Он ће их памтити и ускрснуће их током Хиљадугодишње владавине Исуса Христа (Дела апостолска 24:15; Откривење 20:4-6).

СВЕТИ СЕ ’БУДЕ‘

8. Који нам диван изглед пружа Данило 12:2?

8 Нада у ускрсење је заиста утешна. Данило 12:2 се дотиче ње, када каже: „Многи од оних који спавају у праху земаљскоме пробудиће се, једни на живот вечни, а други на срамоту и прекор вечни.“ (Упореди с Исаијом 26:19.) Ове речи нас могу подсетити на дирљиво обећање Исуса Христа о општем ускрсењу (Јован 5:28, 29). Каква узбудљива нада! Помисли само како се вољеним пријатељима и члановима породице — који су сада мртви — пружа прилика да у будућности поново живе! Али ово обећање у књизи Данила односи се првенствено на једну другу врсту ускрсења — на ускрсење које се већ десило. Како је то могуће?

9. (а) Зашто је разумно очекивати да ће се Данило 12:2 испунити током последњих дана? (б) На коју врсту ускрсења пророчанство указује, и како то знамо?

9 Осмотримо контекст. Као што смо видели, први стих 12. поглавља не примењује се само на крај овог система ствари већ и на читав период последњих дана. У ствари, главнина тог поглавља не налази испуњење у предстојећем земаљском рају, већ током времена краја. Да ли се током тог периода одиграло неко ускрсење? Апостол Павле је о ускрсењу ’оних који припадају Христу‘ писао како се дешава „током његове присутности“. Међутим, они који су ускрснути у живот на небу ускрснути су „нераспадљиви“ (1. Коринћанима 15:23, 52). Нико од њих није подигнут „на срамоту и прекор вечни“ како је проречено у Данилу 12:2. Да ли постоји нека друга врста ускрсења? У Библији, ускрсење понекад има духовно значење. На пример, и Језекиљ и Откривење садрже пророчанске одломке који се примењују на духовно оживљавање, то јест ускрсење (Језекиљ 37:1-14; Откривење 11:3, 7, 11).

10. (а) У ком смислу је помазани остатак ускрснут током времена краја? (б) Како су се неки од помазаника који су оживели ипак пробудили „на срамоту и прекор вечни“?

10 Да ли је у времену краја дошло до таквог духовног оживљавања Божјих помазаних слугу? Да! Историјска је реалност да је 1918. један мали остатак верних хришћана подвргнут жестоком нападу који је пореметио њихову организовану јавну службу. Затим су се они, супротно свим очекивањима, 1919. у духовном смислу вратили у живот. Те чињенице одговарају опису ускрсења прореченог у Данилу 12:2. Неки су се у то време и након тога духовно ’пробудили‘. Али, нажалост, нису сви остали у стању духовног живота. Они који су након што су били пробуђени изабрали да одбаце Месијанског Краља и који су напустили Божју службу заслужили су „срамоту и прекор вечни“ који се описују у Данилу 12:2 (Јеврејима 6:4-6). Међутим, верни помазаници су, добро користећи то што су духовно оживљени, лојално подупирали Месијанског Краља. Као што пророчанство каже, њихова верност на крају води у „живот вечни“. Данас нам њихова духовна виталност упркос противљењу, помаже да их препознамо.

ОНИ ’СЈАЈЕ КАО ЗВЕЗДЕ‘

11. Ко су „они који имају увид“ данас, и у ком смислу они сијају као звезде?

11 Следећа два стиха 12. поглавља Данила нам више него помажу да идентификујемо ’свеце Свевишњега‘. У 3. стиху анђео Данилу каже: „Који су били разумни [„који имају увид“, NW] сјајиће се као светлост небеска и они који су народ правди учили сјајиће се као звезде увек и довека.“ Ко су данас ти „који имају увид“? Докази опет указују на те исте ’свеце Свевишњега‘. Уосталом, ко је осим верног помазаног остатка имао увид да би разабрао да је Михаило, Велики Кнез, почео да стоји као Краљ 1914? Проповедањем истина као што је та — као и одржавањем хришћанског понашања — они ’светле као светлиоци‘ у овом духовно мрачном свету (Филипљанима 2:15; Јован 8:12). Исус је за њих прорекао: „Тада ће праведници засјати јасно попут сунца у краљевству свог Оца“ (Матеј 13:43).

12. (а) Током времена краја, како су помазаници укључени у ’довођење многих к праведности‘? (б) Како ће помазаници многе доводити праведности и ’сијати као звезде‘ током Христове Хиљадугодишње владавине?

12 Данило 12:3 нам чак говори којим послом ће ти помазани хришћани бити заокупљени у време краја. Они ће ’народ правди учити‘. Помазани остатак је започео сакупљање преосталог броја од 144 000 Христових сунаследника (Римљанима 8:16, 17; Откривење 7:3, 4). Када је то дело било завршено — очигледно средином 1930-их — они су почели да сакупљају „велико мноштво“ ’других оваца‘ (Откривење 7:9; Јован 10:16). Ови такође исказују веру у откупну жртву Исуса Христа. Зато и они имају чист положај пред Јеховом. Данас их има на милионе и гаје наду у преживљавање предстојећег уништења овог злог света. Током Христове Хиљадугодишње владавине, Исус и његових 144 000 сукраљева и свештеника у потпуности ће на послушно човечанство на земљи применити користи од откупнине, помажући тако свима који исказују веру да избришу и последњи траг греха наслеђеног од Адама (2. Петрова 3:13; Откривење 7:13, 14; 20:5, 6). Помазаници ће тада у најпотпунијем смислу учествовати у ’довођењу многих к праведности‘ и „сјајиће се као звезде“ на небу. Да ли цениш наду у то да ћеш живети на земљи под славном небеском владавином Христа и његових сувладара? Каква је само предност учествовати са ’свецима‘ у проповедању те добре вести о Божјем Краљевству! (Матеј 24:14).

ОНИ ’ПРЕТРАЖУЈУ‘

13. У ком смислу су речи Данилове књиге запечаћене и учињене тајнима?

13 Анђелова објава Данилу, која је почела још у Данилу 10:20, сада закључује следећим дирљивим речима: „А ти, Данило, држи у тајности ове речи и запечати књигу до дана када дође крај. Многи ће је тад прочитати [„претраживати“, ДК] и познање ће се умножити“ (Данило 12:4). Много од онога што је Данило био надахнут да запише заиста је било држано у тајности и запечаћено за људско разумевање. Чак је и сам Данило касније записао: „Ја чух али не разумех“ (Данило 12:8). У том смислу је Данилова књига вековима остала запечаћена. А како је данас?

14. (а) Током ’времена краја‘, ко ’претражује‘ и где? (б) Какав доказ постоји да је Јехова благословио то ’претраживање‘?

14 Ми имамо предност да живимо у ’времену краја‘ прореченом у књизи Данила. Као што је проречено, многи верни су ’претраживали‘ по страницама Божје Речи. С каквим резултатом? Уз Јеховин благослов, право спознање је постало обилно. Верни помазани Јеховини сведоци благословљени су увидом који им омогућује да разумеју да је Син човечји постао Краљ 1914, да идентификују звери из Даниловог пророчанства, да упозоравају против ’одвратне ствари која проузрокује пустошење‘ — а то су само неки примери (Данило 11:31). Дакле, то обиље спознања је само још један знак препознавања ’светаца Свевишњега‘. Али Данило је добио и даљње доказе.

’КРШИ ИМ СЕ СИЛА‘

15. Које питање сада поставља анђео, и на кога нас то питање може подсетити?

15 Сећамо се да је Данило примио те анђеоске поруке на обали „велике реке“ Хидекел, такође познате као Тигар (Данило 10:4). Ту он сада види три анђеоска створења и каже: „Тад ја, Данило, огледах, и гле, ту стајаху друга два човека, један с једне стране до обале речне а други с друге стране од обале речне. Један од њих рече човеку обученоме у платно, који стајаше над водом речном: Кад ће бити крај овим чудесима?“ (Данило 12:5, 6) Питање које је анђео овде поставио може поново да нас подсети на ’свеце Свевишњега‘. На почетку ’времена краја‘, 1914, они су били веома заокупљени питањем колико ће још проћи док се Божја обећања не испуне. Да су они у средишту овог пророчанства постаје очигледно у одговору на то питање.

16. Које пророчанство анђео изговара, и како наглашава сигурност његовог испуњења?

16 Данилов извештај наставља: „И ја чух човека обучена у платно, који стајаше над водом речном; он подиже десницу своју и левицу своју к небу, и закле се оним који у вечности живи, да ће све ово бити по времену, по временима и по пола времена, и да ће се све то свршити кад се сасвим скрши сила светог народа“ (Данило 12:7). То је озбиљна ствар. Анђео у заклетви подиже обе руке, можда тако да би тај гест видела два анђела са супротних страна широке реке. Он тиме наглашава апсолутну сигурност испуњења овог пророчанства. Међутим, када су та одређена времена? Одговор није тако тешко наћи као што можда мислиш.

17. (а) Које паралеле се могу наћи у пророчанствима записаним у Данилу 7:25, Данилу 12:7, и Откривењу 11:3, 7, 9? (б) Колико трају три и по времена?

17 Ово пророчанство има изванредну сличност с два друга пророчанства. Једно, које смо осмотрили у 9. поглављу ове публикације, налази се у Данилу 7:25; друго, у Откривењу 11:3, 7, 9. Запази неке паралеле. Свако се одвија у времену краја. Оба пророчанства се тичу светих Божјих слугу, показујући како су прогоњени и чак привремено онемогућени да извршавају своју јавну проповедничку активност. Свако пророчанство показује да Божје слуге оживљавају и да затим поново крећу на своје дело, осујећујући планове својих прогонилаца. И свако пророчанство спомиње трајање тог времена тешкоћа за свете. Оба пророчанства у Данилу (7:25 и 12:7) указују на ’време, времена и пола времена‘. Изучаваоци генерално признају да то значи три и по времена. Откривење указује на тај исти период као на 42 месеца, или 1 260 дана (Откривење 11:2, 3). То потврђује да се три и по времена у Данилу односи на три и по године од по 360 дана. Али када је започело тих 1 260 дана?

18. (а) Према Данилу 12:7, шта ће означити крај 1 260 дана? (б) Када је ’сила светог народа‘ била коначно скршена, и како се то догодило? (в) Када је почело 1 260 дана, и како су помазаници током тог периода ’пророковали у кострети‘?

18 Пророчанство је сасвим јасно када се ради о томе када ће се 1 260 дана завршити — кад се „сасвим скрши сила светог народа“. Средином 1918, водећи чланови Watch Tower Bible and Tract Societyja, укључујући и њеног председника, Џ. Ф. Ратерфорда, били су проглашени кривима на основу лажних оптужби, осуђени на дуге затворске казне и затворени. Божји свети су заиста доживели да њихово дело буде ’скршено‘, да њихова сила буде сломљена. Рачунањем унатраг три и по године од средине 1918. долазимо до краја 1914. У то време се мала група помазаника припремала за налет прогонства. Избио је Први светски рат, и противљење њиховом делу је расло. Они су чак свој годишњи цитат за 1915. темељили на следећем питању које је Христ поставио својим следбеницима: „Можете ли да пијете чашу коју ја треба да пијем?“ (Матеј 20:22). Као што је проречено у Откривењу 11:3, период од 1 260 дана који је уследио био је жалосно време за помазанике — било је као да су прорицали у кострети. Прогонство се погоршало. Неки од њих су били затворени, друге је нападала бесна светина, трећи су пак мучени. Многе је обесхрабрила смрт првог председника Заједнице, Ч. Т. Расела, године 1916. Али, шта је требало да се догоди након што се тај мрачни период завршио убијањем тих светих као проповедничке организације?

19. Како нам пророчанство у 11. поглављу Откривења засигурава да није требало да помазаници дуго остану ућуткани?

19 Паралелно пророчанство које се налази у Откривењу 11:3, 9, и 11 показује да након што „два сведока“ буду убијена, они леже мртви само кратко време — три и по дана — док не буду оживљени. Слично томе, пророчанство у 12. поглављу Данила показује да свеци неће остати ућуткани већ да пред њима лежи још много посла.

ОНИ СУ ’ОЧИШЋЕНИ, УБЕЉЕНИ И ИШЧИШЋЕНИ‘

20. Према Данилу 12:10, који благослови ће доћи на помазанике после њихових тешких искустава?

20 Као што је запажено раније, Данило је те ствари записао, али није могао да их разуме. Ипак, он мора да се питао да ли ће свети стварно бити уништени од руку прогонилаца, јер је поставио питање: „Какав ће бити крај тих ствари?“ Анђео је одговорио: „Иди, Данило, јер ће се ове речи држати у тајности и запечаћене до крајњег времена. Многи ће се очистити, убелити и ишчистити; зли ће зло учинити, и ниједан од бездушника неће разумети, али ће разумни разумети“ (Данило 12:8-10). Постојала је сигурна нада за свете! Уместо да буду уништени они ће бити убељени, благословљени чистим положајем пред Јеховом Богом (Малахија 3:1-3). Њихов увид у духовне ствари омогућиће им да остану чисти у Божјим очима. Супротно томе, зли ће одбијати да разумеју духовне ствари. Али када ће се све то догодити?

21. (а) Који услови треба да се стекну да би започео период проречен у Данилу 12:11? (б) Шта је била „жртва ваздашња“, и када је укинута? (Види оквир на 298. страни.)

21 Данилу је речено: „Од времена кад се буде укинула жртва ваздашња и постави се гадост пустошника, проћи ће хиљада двеста и деведесет дана.“ Тако ће тај период почети кад се стекну извесни услови. „Жртва ваздашња“ — или „стална жртва“* — морала је бити укинута (Данило 12:11, фуснота у NW). На какву жртву је анђео мислио? Не на животињске жртве које се приносе у неком земаљском храму. Чак и храм који је некада стајао у Јерусалиму био је само „копија стварности“ — Јеховиног великог духовног храма, који је почео да делује када је Христ постао његов Првосвештеник 29. н. е.! У том духовном храму, који представља Божју припрему за чисто обожавање, не постоји потреба за сталном жртвом за грех, јер је „Христ био једном за свагда принесен да понесе грехе многих“ (Јеврејима 9:24-28). Ипак, сви прави хришћани приносе жртве у том храму. Апостол Павле је писао: „Преко [Христа] увек приносимо Богу жртву хвале, то јест плод усана које дају јавну изјаву за његово име“ (Јеврејима 13:15). Тако се први услов пророчанства — уклањање ’жртве ваздашње‘ — стекао средином 1918. када је дело проповедања практично било обустављено.

22. (а) Шта је „одвратна ствар“ која узрокује пустошење, и када је била успостављена? (б) Када је период проречен у Данилу 12:11 почео, а када се завршио?

22 Међутим, шта је с другим условом — ’постављањем‘, или увођењем, ’одвратне ствари која проузрокује пустошење‘? Као што смо видели у нашем разматрању Данила 11:31, та одвратна ствар је прво била Друштво народа, а касније је поново изашла као Уједињене нације. Обе су одвратне у том смислу што су прокламоване као једина нада за мир на земљи. Тако су у срцима многих те институције практично заузеле место Божјег Краљевства! Друштво је било службено предложено јануара 1919. Дакле, у то време су оба услова из Данила 12:11 била испуњена. Тако је 1 290 дана почело почетком 1919. и трајало до јесени (на северној хемисфери) 1922.

23. Како су Божји свети напредовали ка очишћеном положају током 1 290 дана проречених у 12. поглављу Данила?

23 Да ли су током тог времена свети напредовали ка томе да постану убељени и очишћени у Божјим очима? Свакако! Марта 1919. председник Watch Tower Societyja и његови блиски сарадници били су ослобођени из затвора. Касније су били ослобођени и лажних оптужби. Свесни да је њихово дело далеко од тога да је готово, они су се одмах дали на посао, организујући један конгрес у септембру 1919. Исте године, први пут је био издат пропратни часопис Куле стражаре. Првобитно назван Златни век (сада Пробудите се!), он је увек подупирао Кулу стражару тиме што је неустрашиво разоткривао поквареност овог света и помагао Божјем народу да остане чист. До краја проречених 1 290 дана, свети су били на добром путу ка очишћеном и обновљеном положају. У септембру 1922, баш у време када се тај период завршио, они су одржали један значајан конгрес у Сидар Поинту, у Охају (САД). Он је делу проповедања дао огроман стимуланс. Међутим, још увек је постојала потреба да се напредује. То је остало за следећи значајан период.

СРЕЋА ЗА СВЕТЕ

24, 25. (а) Који период је проречен у Данилу 12:12, и када је он очигледно почео а када се завршио? (б) Какво је било духовно стање помазаног остатка на почетку 1 335 дана?

24 Јеховин анђео закључује своје пророчанство о светима следећим речима: „Благо ономе [„срећан је онај“, NW] који претрпи и дочека хиљаду и три стотине и тридесет и пет дана!“ (Данило 12:12). Анђео не даје никакве индиције о томе када тај период почиње или када се завршава. Историја сугерише да се он једноставно надовезује на претходни период. У том случају, он би трајао од јесени 1922. до касног пролећа 1926. (на северној хемисфери). Да ли су свети на крају тог периода постигли стање среће? Да, у важним духовним аспектима.

25 Чак и после конгреса 1922. (приказаног на 302. страни), неки од Божјих светих су се још увек чежњиво освртали на прошлост. Основни студијски материјал за њихове састанке још увек су били Библија и томови Студија Писма, од Ч. Т. Расела. У то време, владало је једно раширено гледиште које је указивало на 1925. као на годину када треба да почне ускрсење и да се обнови Рај на земљи. Тако су многи служили с утврђеним датумом у мислима. Неки су поносно одбијали да учествују у делу проповедања јавности. То није било баш срећно стање ствари.

26. Док је 1 335 дана одмицало, како се духовно стање помазаника променило?

26 Међутим, како је 1 335 дана напредовало, све то је почело да се мења. Проповедање је избило у први план, јер су биле установљене редовне припреме да свако учествује у служби на терену. Сваке недеље су планирани састанци за проучавање Куле стражаре. Издање од 1. марта 1925. садржало је историјски чланак „Рођење нације“, који је Божјем народу пружио пуно разумевање онога што се десило у периоду 1914-19. Након што је година 1925. прошла, свети више нису служили Богу с неким непосредним, изричитим роком у изгледу. Уместо тога, посвећење Јеховиног имена је било изнад свега осталог. Та битна истина је, као никада раније, била наглашена у чланку Куле стражаре од 1. јануара 1926, „Ко ће исказивати част Јехови?“ На конгресу у мају 1926. издата је књига Deliverance (Ослобођење). (Види 302. страну.) То је била једна из серије нових књига обликованих да замене Студије Писма. Свети више нису гледали у прошлост. С поуздањем су гледали у будућност и дело испред њих. Дакле, као што је проречено, 1 335 дана се за свете завршило у стању среће.

27. Како нам преглед 12. поглавља Данила помаже у коначном идентификовању Јеховиних помазаника?

27 Наравно, нису сви истрајали кроз то бурно доба. Нема сумње да је због тога анђео нагласио колико је важно да се „претрпи и дочека“. Они који су истрајали и чекали били су богато благословљени. Преглед 12. поглавља Данила то јасно показује. Као што је проречено, помазаници су били оживљени, или ускрснути, у духовном смислу. Дат им је изванредан увид у Божју Реч, што им је омогућило да ’претражују‘ по њој и, вођени светим духом, да открију вековима старе мистерије. Јехова их је очистио и учинио да духовно светле, сјајни као звезде. Као резултат тога, они су многе довели у праведан положај пред Јеховом Богом.

28, 29. У чему треба да будемо одлучни док ’време краја‘ истиче?

28 Са свим тим пророчанским ознакама за идентификацију ’светаца Свевишњег‘, какав изговор човек може наћи за пропуст да их препозна и да им се придружи? Дивни благослови очекују велико мноштво, које се у служењу Јехови придружује тој бројчано све мањој помазаној класи. Сви ми морамо чекати на испуњење Божјих обећања (Авакум 2:3). У наше време, Михаило, Велики Кнез, стоји у корист Божјег народа већ деценијама. Врло брзо ће он кренути у акцију као божански наименован извршилац пресуде над овим системом ствари. Кад он то учини, где ћемо ми стајати?

29 Одговор на то питање зависиће од тога да ли изабирамо да живимо животом интегритета већ сада. Да бисмо ојачали нашу одлучност да то чинимо док ’време краја‘ истиче, осмотримо последњи стих Данилове књиге. Наше разматрање тога у следећем поглављу помоћи ће нам да видимо како је Данило стајао пред својим Богом и како ће стајати пред Њим у будућности.

[Фуснота]

У грчкој Септуагинти једноставно преведено као „жртва“.

 

УКИДАЊЕ ЖРТВЕ ВАЗДАШЊЕ

У књизи Данила, израз „жртва ваздашња“ појављује се пет пута. Он се односи на жртву хвале — „плод усана“ — који Јехови Богу редовно приносе његове слуге (Јеврејима 13:15). На њено проречено укидање указује се у Данилу 8:11, 11:31 и 12:11.

Током оба светска рата, Јеховин народ је био жестоко прогањан у подручјима владања ’краља севера‘ и ’краља југа‘ (Данило 11:14, 15). Укидање ’жртве ваздашње‘ одиграло се при крају Првог светског рата када је средином 1918. дело проповедања било скоро обустављено (Данило 12:7). Током Другог светског рата, „жртва ваздашња“ је била на сличан начин ’укинута‘ за 2 300 дана од стране Англо-Америчке светске силе (Данило 8:11-14; види 10. поглавље ове књиге.) Она је такође била укинута од стране нацистичких ’војски‘ за један период који у Библији није специфично назначен (Данило 11:31; види 15. поглавље ове књиге.)

 

ПРОРОЧАНСКИ ПЕРИОДИ У ДАНИЛУ


Copyright MyCorp © 2024
Free website builderuCoz