Tuesday
2024-03-19
4:55 AM
Welcome Guest
RSS
 
My site
Main Registration Login
Наставак 6 »
Site menu

Our poll
Rate my site
Total of answers: 59

Statistics

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0

Login form

ЛУТЕР:  „БОГ ВЕСИ, ТОЧКУЈЕ, ПРОМЛАЧИ, УБИЈА И БУДИ РАТ“

 

Теолог : Ако наставимо да читамо о Лутеру у овој књизи Еванђелско-лутеранског савета цркава, наћи ћемо још више одломака ове врсте.
На пример, „... постаје јасно да је овде реформатор, за разлику од његовог другог изјаве о Божјој вољи, либертас (= слобода) више се не описује као конкретна слобода љубави и дружења са људима, већ као апстрактна, општа слобода коју је Бог себи резервисао мимо свега и укључујући све - укључујући мржњу, убијање и осуду. . " ( оп. цит. , 364)
Са самим Лутером је негде другде директније:„ Бог виси, котачи, одсеца главе, убија и ратује. То су све његова дела и његов суд. "(На питање да ли војник живи на положају који је угодан Богу, 1526; ВА 19, стр. 623 и даље).

Новинар : То ме подсећа на Лутерове захтеве за смрт.

Теолог : То су могуће последице.

Новинар : А мета захтева и тиме могуће жртве су људи различитих вера попут „анабаптиста“, побуњених фармера, жена клеветаних као вештице и трговци са надуваним ценама ...

Теолог : Такође укључују проповеднике који проповедају без службеног црквеног мандата, турске противнике рата, неверне супружнике или проститутке. Лутер је такође позвао на прогон Јевреја након што је претходно жестоко клеветао људе јеврејске вере, на пример као људе који наводно злостављају децу или трују бунаре и још много тога. Све ове групе људи, можда их има и више, не уклапају се у Лутеров идеал друштва.

Новинар : Каква је Лутерова идеална слика?

Теолог : Основа Лутерове политике и, као део ње, захтева за његову смрт је његова доктрина о два краљевства. Поједностављено речено, царство лево од Бога су државе и друштва у којима власти владају „мачем“. С друге стране, у царству с десне стране Бога, Христос наводно влада речју и сакраментом, а представља га црква. Бог био Господар оба царства и оба краљевства подржавају једно друго. Али то би била тема за посебно издање „Теолога“ ( уп. „Дер Тхеологе Нр. 4“, Додатак 4 - Евангеличко-лутеранска доктрина о два царства и њен значај за прогон Јевреја и за државна дела од данас) ) .

Новинар : Али зашто је толико људи од којих смо говорили морало да умре?

Теолог : Мартин Лутер је био уверен да је на страни Бога и истине, а својим противницима је негирао истину. Према овом начину размишљања, неко би могао, на пример, да пита: Ако би они били заувек осуђени на оном свету, да ли би требало да се према њима поступа добро на овом свету, или не би било најбоље да их одмах убијемо, тако да они не би не подстиче друге својим мислима?
Само због њихових различитих ставова, Мартин Лутер већ многе људе сматра „јаханим од ђавола“ или одговорним за „нереде“ (Томос 5, нав. Дело , стр. 552) , чак и ако живе ненасилно. и то мирно.


 САВЕСТ И ОДГОВОРНОСТ

  

Новинар : Зар Лутхер није кајао?

Теолог : У биографији која је позитивна на Лутерово животно дело, каже се о Лутеровом антисемитизму: „Можда му та мржња према Јеврејима служи као веза у његовом очајању ...“ (Мицхаел Меиснер, Мартин Лутхер, Лубецк 1981., стр. 278)
Према сопственим изјавама, Лутер је чак и олакшао савест позивом на прогон људи јеврејске вере; на пример спаљивање њихових синагога и рушење кућа, могуће нагомилавање у стајама и приморавање на напоран рад. Ако се не следи његов савет, он, Лутер, бива извињен: „Овим путем желим да се моја савест очисти и извини као онај који ме је верно пријавио и упозорио ...“
(О Јеврејима и њиховим лажима, издање Јена, Томос 8; уп. Дер Тхеологе Но. 28 )

Новинар : Тако Лутхер очигледно види оно што је „лоше“ за друге као „добро“.
Друго питање: Шта је са Лутхеровом основном одговорношћу за зло кад човек уопште нема слободну вољу?

Теолог : Лутеров стручњак Бехнк такође поставља питање како се, са таквом теологијом, „... о човековој одговорности за зло још увек може размишљати“; и зато он овде описује Лутерово учење као „изузетно опасно“ ( оп. цит. , 344) . У вези са сељацима, Лутер је касније у познатом говору за вечером рекао: "Сва њихова крв ми је на врату. Али за то кривим нашег Господа Бога; наредио ми је да говорим такве ствари." (ВА, говори у табели 3, 75)

Новинар : А како се послушни прималац наредби од овог Бога носи са сопственом одговорношћу?

Теолог : Лутер себе види као оруђе свог Бога, а своју слику о Богу узима из Библије - у овом контексту пре свега од захтева за убиством, који су у такозваном „Старом“ Завету приписани било Богу или Мојсије и други Божји гласници. На пример, Лутер, позивајући се на Библију, захтева погубљење државе. А Лутер такође утемељује послушност држави Библијом, наиме Павлом.
У Павловом писму Римљанима стоји: "Свако је подложан властима које имају власт над њим. Јер нема власти осим од Бога; али тамо где постоји власт, то је Бог одредио. Ко се противи власти, противи се уредбе Божје ...(13, 1-2). Овим се сваки фашизам може оправдати Лутеровом вером и наводно представити као Божја уредба.

Новинар : Не би ли могао неко да каже: Ко год је следбеник Бога који мрзи, ко не дозвољава свом детету никакву слободу веровања, ко може да га убије и заувек осуди - колико је очигледно да неко има посла са својим колегама људска бића на сличан начин? Али тада он не би био одговоран, већ - како се Лутер оправдава - тај Бог.

Теолог : Према цитираном Лутеровом стручњаку Бехнку, „Они кажу: Будући да Бог то жели, човек долази под власт зла“. (355)
Дакле, све би то била Божја воља. Мартин Лутер чак учи о Божјој вољи да чак ни први човек није добио „пуни Свети Дух“ који је омогућавао послушност Богу кад је створен. Али зашто би, требало би се запитати, такав „Бог“ створити првог човека под овим условима? Из садистичких разлога? Или зато што се понаша као особа која спроводи експерименте на животињама, засновано на девизи: „Мачка нема шансе, али да видимо докле може да стигне“.
Или још један цитат из Лутхерове књиге Волфганга Бехнка: „Јасно речено, изгледа као да је само на Богу, а никако на нама да ли смо нечасни, бескорисни, лоши,„ посуде “остављене да буду уништене или не." (351)
„Предмет истребљења“ - попут мачке која је ионако убијена на крају експеримента, али бар не заувек проклета. Као резултат, експериментални убица хладних животиња био би много милосрднији од овог „Бога“.

Новинар : А како је ако то не видите „наглашено“?

Теолог : Тада човек и даље сноси одговорност - попут Јуде, који је издао Исуса „нехотице“, али „добровољно“ (336 ф.) . То очигледно значи: Јуда је желео да изда Исуса, али његова воља није била слободна. Упркос томе, он није оправдан за то.

Новинар : Да, шта сад? Да ли сада вриједи шиљато или нешиљено? Ко би то требало да разуме?

Теолог : Лутеран би на ово морао да одговори аналогно: Разум не може много да разуме ... Остаје „скривен“.

 

 Слобода савести

 

Новинар : Баш као што је евангеличка црква одавно схватила да делове своје вере држи у тајности. У ранијим временима било је опасно по живот критиковати црквену веру.

Теолог : Данас живимо у демократији, много тога се променило.

Новинар : Ако останемо у садашњости: У Савезној Републици Немачкој се примењује Основни закон са загарантованом слободом савести и вероисповести. Како се Лутеранска црква односи према овоме? Основни закон дефинитивно противречи Лутеровом понашању?

Богослов : Да. Лутер се, на пример, позивао на своју савест у Вормс Реицхстагу (1521). Са многим другима који су такође следили своју савест, Лутер и његова црква вапили су за крвником.
Како је данас? Последњих година лутеранске цркве више пута су погазиле верску слободу Основног закона; а затим када су се верске заједнице обраћале за то против чега се она бори.
Тако је ова црква захтевала преко овде често цитираног др. Волфганг Бехнкна држави да се такође бори са мирним и беспрекорним заједницама на државној страни, као што је то радио Лутер. Основни закон Савезне Републике Немачке каже: „Нико не сме бити у неповољном положају или префериран због свог пола, порекла, расе, језика, домовине или порекла, веровања, верских или политичких ставова ...“ ( Члан 3, став 3)
И: "Слобода веровања, савести и слобода верског и идеолошког вероисповести су неповредиви. Гарантовано је неометано вршење религије." (Чл. 4, ст. 1 и 2)


Лутеранска црква је ова основна права учинила важећим само за одређене заједнице. Али не за многе, чак и ако поштују људско достојанство и живе у духу устава. Они су у супротности са државним уставом од стране црквених повереника за свет, попут др. Бехнк се бори. А црква очекује подршку државе у овим модерним крсташким ратовима - као и увек у последњих 1700 година или тако некако. Само: У наше време држава би имала прилику да се боље него раније брани од свештеничког притиска и - уместо у Немачкој - уместо тога да подржава вредности свог устава.
 

ГОЛО ЛИЦЕ ЛУТЕРАНСКЕ ЦРКВЕ

 

Новинар : Како је Црква водила овај спор у наше време?

Теолог : У том циљу су се 90-их година прошлог века - као и у Лутерово време - користиле све законски дозвољене опције на граници са кривичним законом.
Људи различитих вера више нису предавани „крвнику“, као што је Лутер и даље захтевао, већ су лажи о њима преношене у медије како би их изложиле атентату у јавном карактеру. Овде Еванђеоско-лутеранска црква показује другачије лице од оног што неки воле да истичу, а који су желели да истакну позитивне или наводно позитивне ствари.

На пример, људе у заједници дочекао је др. Бехнк ас
„психолошки и материјално зависни“ увређени и представљени као „бескрупулозни“ или „хистерични“. Говорило се о „деперсонализацији“ или „де-индивидуализацији“, неке су чак оптуживали за могуће „масовно самоубиство“ - све лажи и зле клевете. То би била посебна тема.
А ти неистинити „изрази мишљења“ сада су обично били упаковани тако вешто да их је јавност често доживљавала као „чињенице“; често зато што су многи људи и даље веровали представнику цркве. На тај начин је црква створила јавну климу у којој је чланство многих нецрквених верских заједница - као у Лутерово време - као „


Са конкретним последицама: На пример, Лутеранска црква је покушала преко званичника попут Др. Волфганг Бехнк такође да обезбеди уништавање средстава за живот таквих претходно оклеветаних и увређених људи: позван је бојкот или затварање њихових објеката или предузећа, иако се није имало на шта жалити. Даље, тражено је повлачење дозвола и права, укидање њихових сала за састанке, забрана њиховог оглашавања или је постојала забрана могућности нуђења робе на одређеним сајмовима и пијацама итд. Или су компаније отпуштале запослене чија уверења из Цркве је извучена прљавштина њихових лажи, иако су добро и лојално радили и ни за шта нису били криви.Једанаест запослених је постало незапослено због - како се то најбоље може назвати - претходног подстрекивања црквених званичника. Или би црква посејала неповерење и сумњу у породице у којима је један члан породице променио веру и тако даље. Листа се наставља.
Враћа ми се на памет слика како је Мартин Лутхер,
након смрти Хиеронимуса Бунтза, коју је вероватно изазвао он, носио само мркли црни огртач са црним кожним ременом и црном капуљачом, испод које је скривао лице - знаци мрачна моћ.

Calendar
«  March 2024  »
SuMoTuWeThFrSa
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Site friends
  • Create your own site


  • Copyright MyCorp © 2024
    Free website builderuCoz