Tuesday
2024-03-19
2:23 AM
Welcome Guest
RSS
 
My site
Main Registration Login
Nastavak VI »
Site menu

Our poll
Rate my site
Total of answers: 59

Statistics

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0

Login form

                                                                                     Врло кратак закључак

Библијски благослов направљен је од материјалних добара и стога има добро дефинисану „супстанцу“. Једном када је дат некоме, више није доступан за друге. Било је тако од почетка приче о израелском народу, који је, тек након што је изгубио контакт са Елохимима, развио концепт „благослова“ са сасвим другим значењем, од „донације материјалних добара“ до „преноса духовних користи“. Другим речима, имамо два потпуно различита значења за „благослов“! Ево још једне потврде, иако посредне, онога што смо предложили, преузето из горе поменутог текста надбискупа Равасија. Када дефинише „благослов“, даје традиционално духовно значење, наравно, али такође истиче један врло занимљив елемент. Прелат пише: хебрејски корен који означава благослов (брк) радознало се односи на колено и нема много претпоставки клањања блаженом, већ да изрази благослов човекове сексуалности125 [еуфемизмом, то је ослабљени начин да се означи снажна стварност]. Први благослов који је (Елохим) дао човеку (Адам) био је живот, а други способност сексуалног размножавања како би се населила земља. није случајно да је њихова сексуалност везана за првобитни концепт благослова: заиста, највероватније, то је био његов први манифест и конкретна реализација.126


                                                                       8 (невиим) Пророци и ванземаљске машине

На нашем путу, који карактерише анализа дословног значења неких старозаветних одломака, прочитали смо поглавља и стихове водећи се отвореним умом који је неопходан да би се прихватило оно што се чини апсурдним: НЛО у Библија? „Немогуће, чиста фантазија, изуми без основа“ ... ово су коментари присталица религиозне доктрине, који не могу прихватити истине које доводе у питање њихова веровања. Ипак, ствари могу бити другачије од оних које су традиционално признате. у претходним поглављима смо анализирали лик „бога“ - или, тачније, „богова“ какав је представљен у светим текстовима; усредсредили смо се на опис анђела и начин њиховог деловања и проценили смо конкретност појмова као што су „благослов“ као и „слава Божја“. Сада ћемо направити још 127 одважан корак и прочитајте о томе шта су пророци „видели“ својим очима: Они који би говорили у име Јахве, имају посебан однос с њим и знају детаље и догађаје који су другима ускраћени. У уводу морамо признати да у Јеврејским списима - као и у другим светим текстовима читаве религиозне историје човека - постоји много описа летећих предмета; прецизни описи, очигледно написани користећи знање из периода у којима су текстови уређивани. Лако доступан пример је пример америчких домородаца који су - не знајући за било коју врсту механичког уређаја - користили фразу „челични коњи“ да дефинишу ране возове; користили су своје концептуалне и лингвистичке парадигме да би описали оно што су видели: превозно средство направљено од метала. Блискоисточни семитски свет сачињавало је становништво које живи у агро-пасторалним областима где је владала мешавина сезонског номадизма и полуседентарног односа; то су били народи који нису имали одређену терминологију која би могла ефикасно да представи појаве које су очигледно биле необичне. Због тога су, да би описали оно што није нормално, морали користити изразе који се односе на свакодневни језик. Сходно томе, ствари и догађаји у вези са летом били су неизбежно описани користећи терминологију својствену свету „птица“, а ствари које су брзо пролазиле ваздухом могле би се описати само као облик „ветра“ (руацх: појам чије је значење развило вредност "дух"!). Оно што је издавало неки вид видљиве енергије дефинисано је „жарко или ватрено“; изненадни блицеви или одсјаји светлости нужно су били „муње“; сваки хук, тутњава или бука произведени на било који начин идентификовани су са „грмљавином“ или звуком који производи велика маса воде; било који инструмент за посматрање, можда округлог облика, постао је „око“, и тако даље ... Слободни мислиоци стога морају кренути да читају следеће одељке у овом духу и ослањајући се на ову премису, као очигледну и корисну да би могли да разумеју без утицаја предрасудама. Амерички астроном Моррис Јессуп и совјетски научник Матест Агрест били су међу првима који су тврдили да Свето писмо садржи епизоде ​​повезане са ванземаљским ентитетима који се крећу на неидентификованим летећим објектима (НЛО-и, тачно). Ову чињеницу су службено и експлицитно прихватили представници Римска црква, како је опширно документовано у пасусу под називом „Црква и ванземаљци“ који ћемо прочитати касније. Поред онога што је већ виђено на претходним страницама, можемо укључити и следеће епизоде ​​које се могу убацити у хипотезу недовољно разматрање: уништавање Содоме и Гоморе сасвим јасно подсећа на нуклеарну експлозију коју је описао посматрач тог времена; велика енергија произведена експлозијом погодила би Лотову жену, претворивши је у стуб соли (уп. Пост 19:26). Међутим, треба истаћи да традиционални превод можда није тачан, јер термин мелацх, који се обично преводи са „со“ потиче од сугласничког корена глагола млцхт који управо указује на чин „растварања“! Дакле, стих би могао значи, много реалније, да је Лотова супруга буквално „растворена“ јер ју је погодила снажна разорна врућина коју је створио догађај. Патријарха Еноха одводе Елохими (уп. Ген. погл. 5). У Еноховим апокрифним књигама наратив је тачнији: у свемир га доносе летећи аутомобили и сусреће астронауте „анђеле“ који му показују Земљу одозго и нека друга „бела“ бића слична томену. Већ смо споменули чудан начин у коме се два „анђела“ која су била гости Лота, бране од напада житеља Содоме, заслепљујући их. Расправљали смо о колони дима и ватре која је дан у облику облака и води Мојсија и Јевреје дуж њиховог Изласка кроз Синајску пустињу. Који су предмети описани као „пушачка пећ и пламењача“ коју Абрахам види како лети ноћу (уп. Пост 15:17)? А шта покушава пророк Исаија
реците нам у разним деловима његове књиге који се, изравно или не, односе на појаве овде предложене, као што су „облак и дим дању и сјај пламене ватрене ноћи“ (уп. Иса 2: 2, 2:19, 4: 5-6, 6: 1-6, 8: 8, 13: 5, 14:12, 1429-31, 19: 1,29: 6, 30: 6, 30: 30-33, 31: 4, 60: 1-3, 64: 1-3, 66: 1, 66:15) 66,15)? И на шта се односи Јеремија када каже: „Ево, доћи ће129. горе као облаци, а његова ће кола бити попут вихора: коњи су му бржи од орлова “, као и други слични коментари: (уп. Јер 4: 13,14: 21, 17:12, 23: 8, 23:19 , 23:24, 25:32, 30:23, 48:40, 49-.22, 51: 1)? Оштар читалац може потражити све горе наведене одломке, међу којима смо изабрали само да детаљно испитамо оне о искуствима троје пророка: Језекиља, Илије и Захарије. Овај избор је из три специфична разлога: 1. Визија Езекиела је најпопуларнија и, упркос врло значајном делу, увек је занемарена, мада веома корисна за истинско разумевање догађаја; Прича о Илији никада није испричана у свим њеним аспектима и импликацијама; анд3. Захаријина визија се само ретко спомиње и никада није истакла анаспект који је повезује са летећим машинама и земљом чувара, која је Сумер и која је у причи изванредно жива. Хајде сада да детаљније погледамо приче ове тројице библијских пророка .

Езекиел

Езекиел (име које значи „Ел је јак“) рођен је око 620. пре Христа и, иако је припадао свештеничкој породици, деловао је као пророк. Изгнан у Вавилон 597. пре Христа, настанио се у селу Тел Авив, дуж реке Кебар (Кевар). Његова пророчанска мисија враћала је наду прогнаном народу: после казне за идолопоклонство Израел је требало да буде поново успостављен, почев од рођења светог града Јерусалима и Храма. Вести о његовом животу су ретке и његова активност је била можда врло супротна: заиста је познато да је на једној страни уживао велики престиж, јер су му се старији људи често обраћали да обавља важне послове (чак иако понекад нису разумели садржај његовог проповедања или су намерно одлучили да му не дају кредит ) .Често је, да би скренуо пажњу своје публике, Езекиел снажно наступио130 симболичне акције: На пример, јео би хлеб печен са балегом, лежао би на истој страни тела дужи временски период, био би везан конопцима и шишао би се мачем. Пет година после депортације, имао је визију описану у првом поглављу књиге која је названа по њему. Пророк каже да се, док је био на обали реке Кевар (Езекиел1: 1): Небо отворило и видео сам визије Елохимс. Почнимо да приметимо да уобичајени преводи често резимирају ову изјаву генеричким термином „божанска визија". Сасвим је различито значење које је изразио пророк, који каже да их је видео након отварања неба: заправо, то су „визије", то јест број појединаца, као то је јасно описано касније. Заиста, Езекиел наставља са уобичајеним богатством детаља које смо често бележили у другим одломцима (Езекиел 1.4 и даље) „И видео сам ... 131 А олујни ветар долазио је са севера, велики облаци и ватрени ударци међусобно су засијали око њега, а из његовог средишта блистало је попут ока. Тада пророк изјављује да ово „искричаво око“ стоји у „центру ватре. "Реч преведена као" око "такође значи нешто блиставо, а реч преведена као" искра "такође означава јантар или електрицитет! Стога имамо опис онога што би могао бити прави блиски сусрет са НЛО-ом: Олујни облак долази из на северу, у својој олуји, ватра погонских система се окреће сама око себе, светлеће зрачење уоколо и, по души, нешто светло попут електро. Можда је ова последња слика коришћена за описивање боје и луминисценције132 централни део (електро је био и природна и вештачка легура која се састојала од злата и сребра) или је можда представљао електромагнетне појаве, јер су електрична својства ћилибара (која су Грци дефинисала електрон) била већ добро позната у давним временима. Наставак са анализом Езекиеловог опис: и из његовог средишта појавио се облик од четири жива бића


А изглед „четири жива бића“ тако је окарактерисан као следећи: (Езекиел, стихови 1.5-17, које ћемо цитирати без хебрејског текста да би читање било мање захтевно, али у сваком случају поштујући дословност и облик оригиналног текста) : «По изгледу је био у облику Адама»; «Сваки од њих имао је четири лица и четири крила»; «Ноге су им биле равне, а табани су били попут табана; и светлуцали су као полирана бронза [луминисцентна] »;« Под својим крилима на своје четири стране имали су руке Адама. [терм канаф има неколико значења: „крило, врх, ивица]“; „Сва четворица су имала лица [предњу страну] и крила [врхове, ивице]»; „крила [врхови] су се додиривали [„ жена сестра ”, каже стих9]»; «нису се окретали док су се кретали»; «сваки је кренуо у правцу свог лица [предња страна]; [сваки је ишао право напред] »;« четворица су имала лице Адама, а лице лава с десне стране, лице вола са леве стране и лице орла »;« лица а крила су им била одвојена одозго “; Њихова крила133 били су раширени горе »;« свако створење је имало два крила, од којих је свако додиривало крило другог, док су два покривала њихова тела »;« Свако се кретало право напред [предња страна]; куда год је дух ишао, они су ишли »;« не окрећући се док су ишли »;« Изглед живих бића био је попут запаљеног угља од ватре или попут бакљи. Ватра се кретала амо-тамо међу створењима ";" било је светло и из њега су избијале муње ";" Створења су јурила напред-назад [цик-цак у свим правцима] попут блицева муња ";" Док сам гледала жива бића Видео сам точак на земљи близу [поред] сваког бића са његова четири лица [предња страна] »;« изглед и структура точкова као Тарсцисцеиес [они су блистали попут драгог камења, хризолита] »;« и сва четири су изгледала слично »;« Чинило се да је сваки направљен као [ако] је то точак у средини точка [точак који пресеца точак] »;« Док су се кретали, кретали би се у било којој од четири стране [правца] створења суочена »;« точкови се нису окретали како су створења ишла ». Несумњиво смо суочени са изненађујућим и детаљним описом, с циљем да врло пажљиво опишемо оно што је Езекиел видео након отварања неба. Апсолутно није сан или визија, како нам традиционално кажу! Лежи на обалама реке р, јутро је и почиње са живахним „нечим“ што долази из одређеног правца, са севера. Примети како готово опсесивно писац понавља да би се та „жива бића“ кретала у свим правцима не окрећући се, то се окреће, као што то чине нормални објекти. Очигледно је било толико јединствено и чудно да се створи утисак на онога ко је присуствовао догађају. Још један важан детаљ је опис „точка у точку“, који нас подсећа на летеће тањире приказане са куполом која изгледа као „точак усред а134 точак. “Међутим, занимљивости су и даље бројне; хајде да наставимо да читамо (Језекиљ 1:18): „њихови ободи [савијање] били су високи [висине] и сјајни“; „ободи [савијање] све четворице били су пуни очију уоколо“. Ти кругови су изгледа деловали мамутско , а сва четворица су била унаоколо опремљена оним што је Посланик назвао „очима“ и што бисмо назвали „вратима“, пазећи да се не користи превише маште. Стихови 19-21 затим нам описују нека кретања ове машине: „и [ када] су се жива бића кретала, точкови [поред] њих такође су се померали »;« и [када] су се жива бића дизала са земље »;« [[где] где год би ветар ишао, ишла су »;« и точкови би се дизали уз њих [заједно са њима] дух живих бића [био је] у точковима. »;« када су се створења кретала, она су се такође кретала; кад су бића застала, стајала су и мирно »;« а кад су се бића дизала са земље, точкови су се дизали заједно с њима »;« јер је дух живих бића био у точковима ». Дакле, постоје точкови који се крећу са цео овај неидентификовани „објекат“, а заједно са њим, они се такође подижу и спуштају на земљу! Следећи стих 22 пружа извештај о још једној врло познатој особини: 135 А изнад глава живих бића, тачно на њиховим главама одозго, налазио се свод (купола) у облику леденог ока, који је био невероватан.

Није тешко прозирне куполе изнад глава живих бића сматрати „шлемовима“, што би у ствари створило бића „пилотима“. Стихови 23 и 24 коначно показују положај крила и буку коју ствара покрет: « а испод свода [куполе] крила су им била испружена једно према сестри »;« и свако је имало по два крила које покривају своје тело »;« Чуо сам звук [глас, тутњава] њихових крила, попут тутњаве [глас, звук] брзих вода »;« попут гласа [тутњава, звук] Сциаддаија [појам који је указивао на моћ Елохима] у [кад] су се кретали »;« звук [глас, бука] метежа као звук [глас, бука] војске »;« у [када] су стајали мирно, спустили су [спустили] своја крила ». У суштини, Езекиел нам каже да када су се подигла или полетела, крила су се раширила и њихово кретање производило је јак звук и када стајали су мирно, спуштених крила! Не сматрамо потребним никакве додатне коментаре на ове стихове; они136 су саморазумљиве. Одмах затим се догоди нешто што погоди пророка (Језек. 1: 25-27): «и зачу се звук [глас, тутњава] од сводова [куполе] на њиховим главама»; «и одозго свод [купола] који им је над главом попут привиђења сафирног камена »;« облик [изглед] престола »;« и изнад облика [изглед] облика престола [изглед] као изглед адам онит одозго изнад њега. ». укратко, изнад купола над главама живих бића уздиже се структура у облику столице (престо) на коју је седело биће које је изгледало подобно. Пророк затим наставља описивање свих детаља и признаје да види нешто што је већ га је раније ударио: «изгледао је попут блиставог ока [електро, јантар]»; «као да подсећа на ватру»; «кућа око њега [окружила га је]»; «са слике [привид] њеног струка и изнад» ; «Слика [привид] њеног струка и испод ње»; «видео сам га попут слике [појаве] ватре и блиставе светлости која га је окружила». Ово створење «такође човек» ситти нг на командама је, дакле, издао посебно светло, можда подсећајући на боју јантара или електро: златну светлост, затим са светлим осенчењима посебно видљивим у доњем делу. Поглавље се завршава изјавом која се односи на поглавље посвећено тхекевод, наиме, „Слава Божја“. Езекиел каже (1,28): „као слика [сличности] лука који је у облацима у кишним данима, тако [је] [изглед] био сјај око њега. .. ”137 Имао је исту слику, изглед Јахвеове кеводе. У овом тренутку рачунамо да термин кевод више није могуће превести са „Слава“, јер оно што је овде описано само потврђује да је пре Езекиела - пре Мојсијеа било нешто „велико, моћан и бучан “, баш као што смо пронашли у поглављу о Божјој слави. Овде и Езекиел, баш као и Мојсије, детаљно описује све елементе који дефинишу оно што је несумњиво видео да је било„ велико и моћно “.

Кевод полетје ...

Ова пророкова књига даје нам додатну потврду. Након детаљног описа машине, Езекиел даје извештај о томе шта му говори светло биће са ликом Адама док седи на „престолу“ (рекли бисмо на „контролном мосту“). Након интервјуа, пророк (Езек 3:12 -14): «Чуо сам иза себе звук [глас, бука] гласног тутњања»; «и звук [глас, бука] крила живих бића који се четкају једни о друге»; «и звук [глас, бука] точкови поред њих »;« и звук [глас, бука], попут гласног тутњања »; 138 «И ветар ме подигао и однео.». Слушајући Езекиела, чини се да овде чујем различит звук произведен од летачких инструмената (крила, елисе) и аутомобилских точкова који се крећу по земљи. Такође осећамо и «гласно тутњање» чули смо сваки пут кад смо на пролету током полетања авиона (или када смо гледали телевизијски програм о раним поласцима НАСА-иних свемирских шатлова) .... А Земљишта у јерузалемском светилишту Поглавља 33 до 48 садрже коначну поруку спасења за људе који су у изгнанству: биће нови Храм и нови култ који ће водити свештенство такође обновљено.У поглављу 43 Езекиел каже да га Елохим води на високој планини, дакле показује Храм, а затим га поставља пред врата окренута исток и овде (Језек43: 2): 139 Кевод израелског Елохима долазио је са истока и створио звук сличан оном велике масе воде. Овде поново читамо о летећим машинама Елохимова и великој тутњави! видео је код реке Кеварр. Цео текст Езекиела односи се на догађаје којима је Пророк био сведок и желео је да их детаљно опише: Летеће машине вођене Елохимима и које на различитим географским локацијама, а које такође функционишу као елемент упоређивања; баш као што се ради за обичну причу која говори да постоје ствари које изгледају - или су потпуно сличне - ономе што је виђено на другом месту и у времену! Догматске предрасуде Тачност уредника Езекиелове књиге помаже да се разуме шта се догодило, а с друге стране нам омогућава такође да напомене о ставу многих традиционалних коментатора који су пророка дефинисали као „речитог писца“ јер се „губи у детаљном опису“. Догматски став сматра да је све бескорисно што није директно функционално за концепцију Бога како је утврђено религиозним Очигледно је да Езекиел, ослобођен догматске владавине, није сматрао да је корисно да се заустави на представљању Јахвеове кочије, која је у ствари била анекспресија и доказ његове снаге. Још једном не можемо да не приметимо да је традиционална сила која је деловала онима који живе с нелагодом читајући оно што није компатибилно са тетенама, не дозвољава поштен и позитиван приступ садржају текста. Ово ствара очигледне потешкоће онима којима је потребно да пореде оригиналне текстове са унапред конципираном религиозном тезом.140


                                                                                  Прве кратке закључне напомене

Коначно, мора се рећи да су Маимонид и Нахманид (међу највећим јеврејским коментаторима Старог завета, који су живели између КСИИ и КСИИИ века нове ере) тврдили да овај део Библије (заједно са поглављем о Стварању) мора да предаје мајстор једном или највише двознанцима, јер је знање садржано у њему морало бити пренесено на врло мало изабраних. Јасно је да су овде садржани подаци сматрани разумљивим само неколицини претходно припремљених људи. У ово није тешко поверовати, с обзиром на то да данас још увек има много људи који још увек нису спремни да прихвате ове истине.

Илија

Илија је о животу и делатности испричан у књигама о царевима (1. Краљевима 17: 1 и 2 Краљевима 2:25). Његово име, Елијаху је значило „Ел мој Јахве“ што је „мој Бог је Јахве“ и заправо је радио као пророк овог Бога. Сматрају га једним од највећих пророка целог Старог завета: рођеном у Тисцбеу из Гилеада, он је своју мисију извршио током инг краљевства краља Ахаба (ИКС век п. н. е.) Подсећамо на његов успешан изазов покренут против Баалових свештеника / пророка на планини Карамел, тачно на ел Мурахках југоисточно од планинског венца: дуж потока Кисон, Илија је убио 450 ових пророка. Он такође се приписује неким другим ванредним чињеницама: ширење уља и брашна и васкрсење сина удовице Сарефте код Сидона (1. Краљевима 17: 17-24); Паљење ломаче подигнуто натопљеним дрветом, захваљујући Јахвин огањ се спустио с неба (1. Краљевима 18:38); Исти пожар за који тврди пророк спустио се с неба да би спалио две мисије од 50 војника против којих је краљ Ахаз послао141 њега, кривог што је критиковао његово понашање (2. Краљевима 1: 9-15); док је био у пећини на гори Хорев, гори на којој је Бог боравио током егзодуса из Египта, стајао је при доласку Јахвеа (1. Краљевима 19: 9-). 12), који му је наредио да остане на планини током његовог проласка. Долазак (слетање?) Прате сви уобичајени феномени, већ добро познати: јак ветар, тресање земље, ватра, а затим и лагани поветарац.


Занос Илије

Епизода која нас се тиче налази се у 2. поглављу Друге књиге о краљевима и позната је као „занос Илије“. Ово је догађај који би савремена терминологија могла дефинисати као истинску отмицу; отмица од стране ванземаљаца. Израз „занос“ овде можда није прикладан, јер је пророк Илија унапред свесно знао шта се догодило. Пратили су га и његови следбеници који су такође били упознати са оним што ће се догодити. Епизоду видимо детаљно (2. Краљевима 2: 1 и даље). Поглавље започиње одласком Илије и његовог ученика Јелисеја из града Гилгала, који је: 142 Кад Јахве вихором подигне Илију, пророк позива своје младе следбенике да остану, говорећи им да му је Јахве наредио да сам оде у Бет-Ел („Кућу Ел“), али Елизеј одбија да се покори и следи свог господара. Кад су тамо, проналазе друге ученике који кажу пророку Јелисеју (2. Краљевима 2,3): Можда знате онај дан када је Јахве одузимао вашег господара с главе? И рекао је: такође знам, Дакле, нема сумње да су сви свесни шта се требало догодити и текстови који такође знају када: „данас“, Јахве ће „узети“ пророка. Илија и Јелисеј иду затим у Јерихон , и ево ученика који су свесни предстојећег одласка Илије (2. Краљевима 2,5). Њих двоје поново почињу према Јордану, а следи их 50 ученика који се, међутим, држе подаље; након што је прешао реку, Илија је питао Јелисеја (2. Краљевима 2: 9): 143

Питајте шта ћу учинити за вас пре него што вам будем одузет


Елизеј тражи да се у њега стави двоструки део (део, две трећине) духа мајстора, а он му одговара да ће то бити могуће ако ће моћи да га види док „буде одведен“. Стих 11 каже доласка небеске кочије. Док се њих двоје шетају и разговарају: А овде су ватрена кочија и ватрени коњи који су их поделили, па се ватрена кочија коју вуку „ватрени коњи“ (сјећате се „челичних коња“ америчких домородаца) умеша између њих двоје који шетају и ... 144

И Илија се попео на небо у вртлогу (са).

Епизода је дакле јасна: Илија се на небо попео на колима, а ово уклањање очекивали су и добро су знали сви ученици који су се налазили у Бет-Елу, Јерихону и реке Јордан.Да ли је ово стварно физичко узвишење потврђују следећи стихови - којима се обично не придаје значај који нам заправо помажу да схватимо шта се заиста догодило. Они тачно говоре шта је Елисхадид и пре свега оно што су његови следбеници мислили да учине. Прво је Јелисеј: „Гледајући [...] више га није видео"; „зграбио је своју одећу и поцепао је на два дела (2. Краљевима 2:12)"; вратио се »;« зауставио се на Јордану. ». Ученици, који су се раније држали подаље од места догађаја, виде га како долази, дотрче до њега и кажу му да желе да оду и потраже Илију јер (2:16) : 145

Можда га је Јахвин ветар подигао и бацио на кров или у долину

Calendar
«  March 2024  »
SuMoTuWeThFrSa
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Site friends
  • Create your own site


  • Copyright MyCorp © 2024
    Free website builderuCoz