ARHE - 12 April 2015 - Blog - UDARNA SNAGA ISTINE
 
Sunday
2016-12-04
2:16 PM
Welcome Guest
RSS
 
My site
Main Registration Login
Blog »
Site menu

Our poll
Rate my site
Total of answers: 33

Statistics

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0

Login form

Main » 2015 » April » 12 » ARHE
7:25 AM
ARHE
Sve je stvorio Bog Jedini Otac Jahve,
te je sve Njegovo.

Zašto Jovan kaže da je sve kroz Hrista stvoreno? To znači da Hristos nije stvoren, jer ne može sve biti stvoreno kroz stvorenje.

Zašto ne postoji ni jedan jedini text koji kaže da je Hristos stvoren? Zašto u Bibliji imamo textove da su anđeli stvoreni, da su ljudi stvoreni, da je sve što postoji u svemiru stvoreno, ali nigde nema textova koji jasno kažu da je Hristos stvoren?
 

Nema stiha koji jasno kaže da je Isus Bog.
Jel istina?
Budi istinit.

Isus sam za sebe kaže:


OTKRIVENJE 3,14
I anđelu Crkve u Laodiceji napiši: "Ovo govori Amen, Svjedok vjerni i istiniti, POČETAK BOŽJEG STVORENJA:
------------------------------
Citat
Nema stiha koji jasno kaže da je Isus Bog.
Jel istina?
Budi istinit.

Isus sam za sebe kaže:


OTKRIVENJE 3,14
I anđelu Crkve u Laodiceji napiši: "Ovo govori Amen, Svjedok vjerni i istiniti, POČETAK BOŽJEG STVORENJA:


Na ovo sam ti već par puta odgovorio. I osim ignorisanja odgovora koji se ne sviđaju tvojim shvatanjima, i ponekih sitnih uvreda, nisi nikad bio spreman da razumno sagledaš ove stvari. Ostavi na stranu predrasude.

1) Stih iz Otk. 3:14 može da se shvati da je Isus izvor/uzrok svega što postoji, ili da je On prvi stvoren. Već sam ti ovo napisao:
 

Citat
"Početak" ili "izvor" Božjeg stvaranja može da se shvati na način da je Isus uzrok svega što postoji, u zavisnosti da li "arhe" (početak) shvataš u pasivnom ili aktivnom stanju. "Arhe" može da se, samo po sebi, posmatra i ovako i onako. Osim toga, sam izraz "početak" ima i konotaciju određenog božanstva, jer su i Izraelci i antički svet božanstva nekad nazivali izrazom "Početak." Otkrivenje 21:6 i 22:13 savršeno pokazuju da se Bog naziva "Početkom." Ne postoji ni jedan jedini razlog zašto bi se Otkrivenje 3:14 tumačilo drugačije.


Sad pitanje - Zbog čega si ti izabrao samo jedno tumačenje, ne analizirajući ostalo, iako je jasno da izraz "početak" ili "arhe" ima konotaciju božanstva, neograničenog, i slično, kao što je vidljivo u samoj knjizi koju si citirao (Otkrivenje)?

Drugim rečima, kako Bog može biti "arhe/početak," kada je jasno da Bog nema početka?

Dalje, Isus za sebe kaže ne samo da je on "arhe," već da je On "Svedok," "Istiniti," "Amen/Verni." Ovi prerogativi se upotrebljavaju za Boga u Starom zavetu a ne za neka stvorenja. Isaija 65:16:

Tko se u zemlji bude blagoslivljao, nek' se blagoslivlje Bogom vjernim. I tko se u zemlji bude kleo, nek' se kune Bogom vjernim. Jer prijašnje će nevolje biti zaboravljene, od očiju mojih bit će sakrivene.

Bog vjerni ili "amen," kako stoji u jevrejskom jeziku. Upravo ona reč kojom je Isus Sebe opisao u Otkrivenju 3:14.

Dakle, Isus je uzrok svega što postoji, Bog je kroz Hrista sve stvorio, kako i piše u Bibliji - "Jer kroz Njega sve je nastalo." Otkrivenje 3:14 nije u suprotnosti sa ostalim delovima Pisma koje govore o ovoj stvari.

Pitanje i dalje ostaje - da li postoji ijedan jedini biblijski stih koji jasno kaže da je i Isus stvoren? Postoje textovi koji kažu da su anđeli stvoreni, ljudi, itd., u to nema sumnje, ali da je Isus stvoren - ne postoji apsolutno ni jedan jedini text koji bi podupreo ovakvo mišljenje.
-----------------------------

Evo nekih zanimljivosti u vezi sa rečju "arhe," koja ne označava samo neki početak, već mnogo više od toga:

1) ἀρχήc, ῆς f: one who or that which constitutes an initial cause—‘first cause, origin.’ (Johannes P. Louw and Eugene Albert Nida, Greek-English Lexicon of the New Testament  : Based on Semantic Domains)

2) ἀρχή, ἡ, (ἄρχω) a beginning, origin, first cause (H.G. Liddell, A Lexicon  : Abridged from Liddell and Scott's Greek-English Lexicon)

3) ἀρχή...that by which anything begins to be, the origin, active cause (Thayer's Greek-English Lexicon of the New Testament)

4)  “Ἀρχή always signifies ‘primacy’.” (Delling 479), whether a) of time: beginning (origin), b) of place: point of origin or departure, or c) of rank: power, dominion, kingdom, office. (Horst Robert Balz and Gerhard Schneider, Exegetical Dictionary of the New Testament)

5) Ἀρχή, the first cause, ruler, authority (William Arndt, F. Wilbur Gingrich, Frederick W. Danker and Walter Bauer, A Greek-English Lexicon of the New Testament and Other Early Christian Literature)

Views: 131 | Added by: bibleboy | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
Only registered users can add comments.
[ Registration | Login ]
Calendar
«  April 2015  »
SuMoTuWeThFrSa
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Entries archive

Site friends
  • Create your own site


  • Copyright MyCorp © 2016
    Free website builderuCoz