Friday
2024-04-26
7:08 PM
Welcome Guest
RSS
 
My site
Main Registration Login
Blog »
Site menu

Our poll
Rate my site
Total of answers: 59

Statistics

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0

Login form

Main » 2013 » February » 12 » Dokazi protiv Lunarne Subote
10:47 PM
Dokazi protiv Lunarne Subote
OK, obecao sam nesto da kazem po pitanju istorije i sedmice, i da li je moguce dokazati da pre 4. veka imamo isti redosled dana u sedmici ili je doslo do promene u 4. veku.

Prvo, da kazemo, da u prvom veku kada se hriscanstvo razvijalo i kada je sam H
ristos ziveo, imamo zapise da se vec u to vreme u Rimskom carstvu koristila planetarna sedmica. To je istorijski lako dokazati. Recimo rimski istorical Dio Cassius koji je napisao "Rimsku isroriju" svedoci da 63. godine pre Hrista, Pompej je osvojio Jerusalim isto kao i kasnije Gajus 37. godine pre Hrista "na dan koji se cak i tada zvao Saturnov dan". Dakle, vidimo da cak i pre Hrista se subota u rimskom carstvu zvala "Dan Saturna". Dio Casius govori o planetarnoj nedelji kao ona koja svuda preovladava.

Dva calendara nadjena u Centralnoj Italiji 1795 i jos jedan u juznoj Italiji pronadjen 1956, a koja sva datiraju iz perioda od 14-37. godine nakon Hrista, u levoj koloni sadrzi slova od A to G koji su prepoznatljive oznake za planetarnu sedmicu koristenu u Rimskom carstvu.

Imamo jos i drugih dokumenata i to pitanje vise nije sporno da su rimljani koristili planetarnu nedelju od 7 dana u vreme Isusa Hrista i u prvom veku razvoja Hriscanstva.

Ostaje nam jos samo da vidimo da li "dan Saturna" se slaze sa jevrejskom sedmicom i subotom, ili su to bili kompletno razliciti dani. Ako su bili kompletno razliciti dani, onda, s obzirom da mi sledimo rimsku sedmicu, zaista, kao sto Milos kaze, mi nemamo pravu subotu.

Istorija ipak potvrdjuje da rimski "dan Saturna" je odgovarao jevrejskoj suboti. Nisu Jevreji povezali sedmi dan sa paganskim bogom Saturnom. Oni su ga zvalii "sabbath" a riljani su ga zvali "dan Saturna". Ipak, i rimljani i Jevreji u vreme Hrista oznacavaju isti sedmi dan, jedni ga zovu "Saturnov dan" drugi ga zovu "sabbath".

Ono sto niko ne moze da porekne a to je da Rimljani nisu sledili meseceve mene da bi odredjivali sedmicne dane. Prema tome, sedmice koje su koristili Rimljani ne slede ono sto je Milos izneo u vezi lunarnih subota i meseca. Ako dokazemo da sami rimljani povezuju njihov dan Saturna sa jevrejskim "sabbath" onda smo dokazali da se radi o istom danu i da su rimljani sledili isti sedmicni ciklus kao i jevreji i da mi danas isto tako sledimo taj ciklus.

Pa tako, imamo izvestaj rimskog vojnika Frontinus-a koji je ziveo od 40. godine nakon Hrista do 103. godine, koji je napisao knjigu 84. godine nase ere, o vojnoj strategiji koja se zove "Strategematicon" i u njoj pise:

"Obozeni August Vaspasian (Tit), napao je Jevreje na dan Saturna, dan na kome je gresno za njih da rade bilo kakav posao". Frontinus Stratagem 2.1.17.

Original ovog teksta koristi rec "SATURNUS" za Saturn, potvrdjujuci da su rimljani povezivali taj dan sa Jevrejskom subotom. Njihov dan saturna je bio u nedeljnom ciklusu od 7 dana bas kao i Jevrejski. S obzirom da je ova knjiga pisana samo 14 godina nakon sto je Tit razorio Jerusalim, to je veoma jak istorijski dokaz od ocevidaca iz prvog veka, koji povezuje Saturnov dan sa jevrejskom subotom.

Vec gore spomenuti Rimski istorical Cassius Dio, koji je ziveo u 2. veku i pocetkom 3., u svojoj istorijskoj analizi pise o 3 bitke koje je rimsko carstvo imalo sa jevrejima. Prva bitka je bila za vreme Hircana II i Aristobuusa II naslednika Makabejaca koji su se sporili oko vlasti. Tu se govori o Pompeju koji je dosao i podrzao Hircana ali se spominje interesantan zapis o suboti. Evo sta on kaze u pogledu teskoca osvajanja hrama a radi se o 63. godini pre Hrista:

"On je bio na uzvisici i utvrdjen svojim zidovima, i da su oni nastavili da ga brane svakog dana isto, on ne bi mogao da ga osvoji. Medjutim, kako se dogodilo, Oni su iskoristili ono sto se zove DANI SATURNA i sobzirom da nisu radili nikakav posao na te dane, dali su Rimljanima priliku u tim periodima da sruse zid... Tako, branitelji su pohvatani na dan Saturna, bez da su se imalo branili..." Cassius Dio Roman History 37.16.1-4

Ocito je iz ovoga da su rimljani iskoristili cinjenicu da Jevreji nisu radili subotom i na taj dan su ih osvojili. Vidi se da rimski istoricar jasno povezuje dan Saturna sa jevrejskom subotom.

Druga bitka koju Cassious opisuje je bila 36. godine pre Hrista:

"Prvi medju njima koji su uhvaceni su oni koji su se borili za njihovog boga a ostali na dan koji se i onda zvao "Dan Saturna". I toliko su bili eksesivni u svojoj odanosti religije, da prvi zatvorenici, oni koji su uhvaceni kada je osvojen hram, su otisli od Sosiusa kada je Dan Saturna opet dosao, i otisli su opet u hram i tamo izvrsili sve ceremonijalne rituale zajedno sa ostatkom ljudi." Cassius Dio Roman History 49.22.4-6

Treci zapis Cassiusa je o bitci za Jerusalim, gde se opet dan Saturna povezuje sa subotom:

"Tako je Jerusalim bio unisten na sam dan Saturna, dan koga cak i Jevreji postuju najvise" Cassius Dio Roman History 65.7.2

Ovaj izvestaj Cassiusa se podpuno slaze sa izvestajem Frontinusa o bitzi za Jerusalim 70. godine i cinjenici da je Jerusalim pao u subotu koju rimljani sa druge strane zovu dan Satruna.

Imajuci u vidu da je Cassius ziveo sve do pocetka 3. veka (229. godina), jasno nam je da od 63. godine pre Hrista pa do pocetka 3. veka, jevreji i Rimljani imaju istu sedmicu gde se rimski dan Satruna sasvim slaze sa jevrejkom Subotom.

Ima jos istorijsksih dokaza iz prvog veka, ali za sada da stanem ovde da dam priliku i drugoj strani da da odgovor na ovo.
Views: 740 | Added by: bibleboy | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
Only registered users can add comments.
[ Registration | Login ]
Calendar
«  February 2013  »
SuMoTuWeThFrSa
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728

Entries archive

Site friends
  • Create your own site


  • Copyright MyCorp © 2024
    Free website builderuCoz