Saturday
2024-04-27
1:21 AM
Welcome Guest
RSS
 
My site
Main Registration Login
Blog »
Site menu

Our poll
Rate my site
Total of answers: 59

Statistics

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0

Login form

Main » 2016 » October » 4 » Elohim (grčka transliteracija: Alohim)
6:35 PM
Elohim (grčka transliteracija: Alohim)

Što se tiče transkripcione i transliteracione upotrebe hebrejskog i biblijskog termina 'Elohim (grčka transliteracija: Alohim) ovde se radi samo o dovitljivoj improvizaciji, u nedostatku boljeg rešenja. Ako je to prevod ispod judejskog pera, ovaj aspekt prevoda ne treba uzimati ozbiljno. Jer, oni se ustručavaju i da napišu naziv za Boga, i da napišu i izgovore istinsko Božije ime: Jehova (grčki: Jova). Za primer pogledajmo ( http://www.jewishvirtuallibrary.org/.../Psalms82.html ) kako prevode Psalam 82:1 na engleski:

"G-d standeth in the congregation of G-d."

Dakle: "Bog stade u zajednici/skupštini Božijoj (usred andjela će da sudi)".

A 'G-d' je izvorno zapravo Elohim - אלהים (Alef, Lamed, He, Jod i Mem sofit).
I kako prevodilac proceni, to 'Elohim može da znači (?) i 'Bog' i 'bogovi' i 'andjeli',... I šta sve ne ... (Zavisno i od toga da li se odnosi i na tudje ili vlastito božanstvo.) Pa i 'Allah'... Obično se uzima da Elohim predstavlja vrstu pluralis majestaticusa medju Božijim imenima, odnosno množinski oblik imenice eloha - Bog/Boštvo, odnosno da je potpuna množina imenice El - Bog. Ali taj nedvosmisleni množinski oblik: el-im (bogovi), u Bibliji već susrećemo. Elohim imak nešto drugo znači. On ne označava ni 'bogove', ni 'andjele', niti Boga/Ela kao Jednotu, već Boga/Boštvo kao Dvojstvo, Dvojedinstvo, kao Oca i Majku, kao stvaralački i Održavajući Princip Života.

Upravo to se npr. nagoveštava u Postanku 1:1-2

"U početku stvori Elohim Nebesa i zemlju (B'rešith bara Elohim et ha-šama'im, v'eth ha-arec). /.../ I Duh Elohim(ov) lebdjaše nad vodom."

'Bogovi' nisu stvorili Nebo i Zemlju, stvorio ih je jedan Bog, koji je i Sveto Dvojstvo.
Ako je 'Allah' Sveto Dvojstvo, onda se 'može' prevoditi terminom 'Elohim'...


Jedan izvadak iz Evandjelja po svetoj Dvanaestorici (64 pogl.) za one koji hoće da vide:

1. JESUS came to a certain fountain near Bethany, around which grew twelve palm trees, where he often went with his disciples to teach them of the mysteries of the kingdom, and there he sat beneath the shade of the trees and his disciples with him.
2. And one of them said, Master, it is written of old, The Alohim made man in Their own image, male and female created They them. How sayest thou then that God is one? And Jesus said unto them, Verily, I said unto you, In God there is neither male nor female and yet both are one, and God is the Two in One. He is She and She is He. The Alohim—our God—is perfect, Infinite, and One.
3. As in the man, the Father is manifest, and the Mother hidden; so in the woman, the Mother is manifest, and the Father hidden. Therefore shall the name of the Father and the Mother be equally hallowed, for They are the great Powers of God, and the one is not without the other, in the One God.
4. Adore ye God, above you, beneath you, on the right hand, on the left hand before you, behind you, within you, around you. Verily, there is but One God, Who is All in All, and in Whom all things do consist, the Fount of all Life and all Substance, without beginning and without end.
5. The things which are seen and pass away are The manifestations of the unseen which are eternal, that from the visible things of Nature ye may reach to the invisible things of the Godhead; and by that which is natural, attain to that which is spiritual.
6. Verily, the Alohim created man in the divine image male and female, and all nature is in the Image of God, therefore is God both male and female, not divided, but the Two in One, Undivided and Eternal, by Whom and in Whom are all things, visible and invisible.



 

Quote:
» Ovakav stil se koristi i u Kur'anu i to uvjek onda kada se Uziseni obraca(vehdom, naredbom ...ili prosto sa "budi" ...nesto) 'nizim svjetovima'(bilo da su to nebesa i zemlja u smislu prostora ili vremena, bilo da su to stvorenja u smislu ljudi ili duhovnih bica) «

Pa ko pažljivije čita Kuran on da prozreti da njega objavljuju 'andjeli, 'meleki' (odnosno nekakve duše iz Podnebesa koje se tako predstavljaju i postavljaju kao 'zastupnici' Allaha), pa je besmisleno pozivati se na nekakavu uzvišenu pluralnu konstrukciju u obraćanju iza koje navodno stoji sam Bog ...

"Mi ga u vidu jasnih ajeta objavljujemo, a Allah će onome kome on hoće na pravi put ukazati" (Q. 22:16)

Dakle ne stoji: "... A Ja ću onome kome (ja) hoću na pravi put ukazati." Ili: ",,, A Mi ćemo onome kome hoćemo na pravi put ukazati."

 

Quote:
» Korijen rijeci e-l-o-h (alef lamed heh), odnosno i-l-a-h na arapskom napisan na armejskom (jezik na kom je Isus pricao, koji je vrsta nabeatinskog pisma) izgovara sa se alah, a u bilo kom jeziku semitskog porijekla znaci "onaj ko se obozava", "bozanstvo","onaj kome se moli". itd.


Reci da se rijec "Allah" nigdje ne nalazi u Bibliji je kao reci da hebrejski i arapski nisu semitski jezici.Ako upitas arapske jevreje, ili cak arapske krcane kako nazivaju Boga svi ce ti jednoglasno reci "Allah", jer ova rijec nije "islamska" , niti ju je Muhammed s.a.v.s. "unjeo" u Islam. «

Kako se okrene iskrsava problem,... Ako je ime Allah (Al + ilah = Allah) , poznato i paganima, otkuda njima to znanje: koji prorok im je to pre Muhameda objavio? Ako se allah izvodi od aramejskog i semitskog termina eloh, kakve to veze onda ima sa Nebom i Nebeskim Božijim imenom, sa Objavom?

Ja opet kažem: Istinsko Božije ime ne može da se izvodi ni iz jednog zemaljskog termina: ni arapskog, ni hebrejskog, ni aramejskog,... To najbolje pokazuje istinsko božije ime, ime Jehova, koje nije izvedeno iz nijednog zemaljskog, ljudskog termina, koje se ne može etimološki raščlaniti, jer nema zemaljsko lingvalno značenje, neke jezičke korespodencije i implikacije. To ime je došlo iz Svetla i njegovo značenje u Nebu nam je takodje objavljeno, onoliko koliko to jezik mesa može izraziti: Ja sam Onaj Koji Jesam. Dakle Večni, Alfa i Omega. (Ime Jehova etimološki raščlanjuju na budalast način samo tzv. Jehovini svedoci...)

 

__________________
brat Vasa (Potražiti Aurora Aurea blog ...)
=============================

Ne radi se o mnozini, elohim nije mnozina (u smislu broja) vec u smislu pluralis majestic.kada se Bog obraca "svjetovima" i "stvorenjima" , obraca im se pluralis majesticom, da bi se istakla Njegova Uzvisenost.
Elohim, posebice kod jevreja, nije nikada bio shvatan kao "mnostvo" (u smislu broja) , a to se jasno vidi iz poznate "Cuj Izraele Bog tvoj je jedan".Rijec koja se koristi kao "jedan" jeste ehad, odnosno na arapskom "ahad", znaci Bozije jedinstvo.Bozije jedinstvo znaci da nista od stvorenog nije "sjedinjeno sa Bogom", niti je bilo koji Njegov dio(dio 'cjeline i sl), niti je Bog (Cjelina) sastavljen od "dijelova".....Bilo sta sto Boga "dijeli" u ovom smislu jasno narusava monoteizam(Bozije jedinstvo).Ovo ce ti reci i jevreji i muslimani.


NE znam odakle ti ideja da je "elohim" "dvojstvo, dvojedinstvo" itd?(ako se vec pozivash na jevrejske izvore , oni se definitivno ne bi slozili sa tobom, da ne govorim o islamskim izvorima)
=====================================

 
Quote:
» Bilo sta sto Boga "dijeli" u ovom smislu jasno narusava monoteizam(Bozije jedinstvo).Ovo ce ti reci i jevreji i muslimani. «
Bog-Duh je Jedinstvo u Dvojstvu: o tom svetom Polaritetu svedoči cela Božija slika, Tvorevina. Dvojedinstvo znači: Dve Svete Snage, Ljubav i Mudrost, Otac i Majka, deluju kao Jedna Snaga. I optička svetlost, njen spektar se sastoji od sedam boja, pa opet to je rezultujuće jedna svetlost.
 
Quote:
» ako se vec pozivash na jevrejske izvore , oni se definitivno ne bi slozili sa tobom, da ne govorim o islamskim izvorima) «

Itekako i starozavetni izvori govore o Bogu kao o Dvojstvu, Dvojedinstvu Ljubavi i Mudrosti, o Negativnome Principu koji je emanirao iz Pozitivnoga:

U 'Izrekama' Pra-Mudrost kaže: "Gospod Me načini kao Počelo Svoga dela, kao najraniji od Svojih čina, u Pra-Doba; oblikovana sam od Večnosti, od Iskona, pre nastanka zemlje. Rodih se kad još nije bilo pradubine, ..." (8:22-24 ) - A u 'Knjizi Ben Sire' Sveta Mudrost govori: "Prije Vekova, odiskona, On Me je proizveo i neću prestati doveka. Pred Njim sam služila u Svetom Šatoru i potom se nastanila na Sionu." (24:9-10, v. 1:4-10.19, 24:3-6 ) - U 'Knjizi Mudrosti' se iznosi za Družbenicu Ljubavi:: "... Ona je Dah Sile Božije i čist okvir Slave Svemogućeg. /.../ Ona je odsev večne Svetlosti i ogledalo čisto dela Božijeg, i slika Njegove Dobrote. Jedna je, a može sve, i ostajući u sebi sve obnavlja." (Mudr. 7:24-27)

 
Quote:
» NE znam odakle ti ideja da je "elohim" "dvojstvo, dvojedinstvo" itd?( «
וַיִּבְרָ֨א אֱלֹהִ֤ים׀ אֶת־הָֽאָדָם֙ בְּצַלְמֹ֔ו בְּצֶ֥לֶם אֱלֹהִ֖ים בָּרָ֣א אֹתֹ֑ו זָכָ֥ר וּנְקֵבָ֖ה בָּרָ֥א אֹתָֽם׃

"Na Svoju sliku stvori Elohim čoveka, na sliku Elohima ga stvori, muško i žensko stvori ih." (Postanak, 1:27)

 
Quote:
» Abrahamska tradicija ,bila je prisutna medju arapima i prije pojave Muhammeda, «
Donekle tačno,... Ali patrijarh Avraham je prizivao Boga samo kao Jehova, znao Ga samo pod tim izričitim imenom:

"Tu je Avram prizvao ime Jehovino". (Postanak, 13:4)
"A on /Avraham/ odvrati: Gospode moj, Jehova, kako ću ja doznati da ću je zaposesti?" (15:8)
"Avraham /.../ prizove ime Jehove - Boga Večnoga". (21:33)

Jevreji Medine su trebali reći Muhamedu kako su starozavetni patrijarsi nazivali Boga, pod kojim su Ga imenom prizivali, pa onda ne bi bilo potrebe da se u 'igru' uvodi Allah... Kad se pogrešno shvate i izokrenu Jehovine Zapovesti, onda i izgovor Božijeg imena postane 'svetogrdje',... No možda je i bolje ne izgovarati ga usnama ako se ono ne nosi i u srcu ...

* * *

Zagor:


 
Quote:
» Ne možeš se porediti sa Isusom. «
Ne poredim se, samo ukazujem i svedočim. Svako ko bar malo nosi Svetlo i zrači svetlo prolazi kao i On.
 
Quote:
» Bitno je ono što je u čovjekovom srcu, «
Što je u srcu to se pokazuje i vani. Ako čovek nije poslušan Hristu Bogu onda do Istine dolazi i može doći samo preko puno bolnih stranputica, onako kako je Ognjeni Oblak tvrdokorni Izrael kroz Pustinju vodio u Kanaan,
 
Quote:
» A ti kao znaš razlikovati?«
Ko priznaje Božije Zapovesti ima Svetlost. Prve Zapovesti jasno kažu da samo Boga treba obožavati kao Boga, da treba odustajati od pravljenja idola, a to znači da treba i razotkrivati idole i lažne bogove, ljudska boštva.
 
Quote:
» jer baš ti u svemu tražiš loše, ignorišeš ono pozitivno.
Samo vidiš tu svoju verziju kršćanstva kao dobru, dok sve ostalo je otpad.«
Laž ne mora da se 'traži', ona se sama nameće, i sama diže prašinu i puno tutnji,... Istina tiho korača i nju prate oni koji miruju i uspokojavaju se u Bogu, Središtu.

U pravu si: sve ostalo je otpad, manji ili veći, otpad od Istine, jeres.

 
Quote:
» nijedna od Boga nije. «
Slažem se: nijedna svetovna vlast nije od Boga (- Bog je samo dopušta ali ne i podržava, blagosilja), jer vladari ovoga sveta ne žive za Boga, već za satansku slavu. No postoji i duhovna vlast, i ta Vlast će naslediti Novu Zemlju.
 
Quote:
» Zato ne možeš reći samo su ovi loši, kad su svi isti «
Pa normalno, zato i cela Planeta robuje Tami, i robovaće još izrazitije: svaki narod, svako pleme, svaki jezik. Samo malobrojni će izaći kao pobednici...
 
__________________
brat Vasa (Potražiti Aurora Aurea blog ...)
=======================
Quote:

A 'G-d' je izvorno zapravo Elohim - אלהים (Alef, Lamed, He, Jod i Mem sofit).
I kako prevodilac proceni, to 'Elohim može da znači (?) i 'Bog' i 'bogovi' i 'andjeli',... I šta sve ne ... (Zavisno i od toga da li se odnosi i na tudje ili vlastito božanstvo.) Pa i 'Allah'... Obično se uzima da Elohim predstavlja vrstu pluralis majestaticusa medju Božijim imenima, odnosno množinski oblik imenice eloha - Bog/Boštvo, odnosno da je potpuna množina imenice El - Bog. Ali taj nedvosmisleni množinski oblik: el-im (bogovi), u Bibliji već susrećemo. Elohim imak nešto drugo znači. On ne označava ni 'bogove', ni 'andjele', niti Boga/Ela kao Jednotu, već Boga/Boštvo kao Dvojstvo, Dvojedinstvo, kao Oca i Majku, kao stvaralački i Održavajući Princip Života.
Ne radi se o mnozini, elohim nije mnozina (u smislu broja) vec u smislu pluralis majestic.kada se Bog obraca "svjetovima" i "stvorenjima" , obraca im se pluralis majesticom, da bi se istakla Njegova Uzvisenost.
Elohim, posebice kod jevreja, nije nikada bio shvatan kao "mnostvo" (u smislu broja) , a to se jasno vidi iz poznate "Cuj Izraele Bog tvoj je jedan".Rijec koja se koristi kao "jedan" jeste ehad, odnosno na arapskom "ahad", znaci Bozije jedinstvo.Bozije jedinstvo znaci da nista od stvorenog nije "sjedinjeno sa Bogom", niti je bilo koji Njegov dio(dio 'cjeline i sl), niti je Bog (Cjelina) sastavljen od "dijelova".....Bilo sta sto Boga "dijeli" u ovom smislu jasno narusava monoteizam(Bozije jedinstvo).Ovo ce ti reci i jevreji i muslimani.


NE znam odakle ti ideja da je "elohim" "dvojstvo, dvojedinstvo" itd?(ako se vec pozivash na jevrejske izvore , oni se definitivno ne bi slozili sa tobom, da ne govorim o islamskim izvorima)
Views: 631 | Added by: bibleboy | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
Only registered users can add comments.
[ Registration | Login ]
Calendar
«  October 2016  »
SuMoTuWeThFrSa
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Entries archive

Site friends
  • Create your own site


  • Copyright MyCorp © 2024
    Free website builderuCoz