Thursday
2024-05-09
6:15 AM
Welcome Guest
RSS
 
My site
Main Registration Login
Blog »
Site menu

Our poll
Rate my site
Total of answers: 59

Statistics

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0

Login form

Main » 2023 » June » 25 » ПАСХА ЈЕ БИЛА НА ПОЧЕТКУ 14. НИСАНА (Nastavak 1)
5:45 AM
ПАСХА ЈЕ БИЛА НА ПОЧЕТКУ 14. НИСАНА (Nastavak 1)

ЦИТАТИ ИЗ ТАЛМУДА

Видели смо да су неки јеврејски преводиоци тај израз превели као „поподне“ или као „према вечери“. Али још нисмо видели како су дошли до ових нетачних превода .

Талмуд ће нам показати ове информације које недостају. Талмуд разоткрива разлоге које су користили да закључе да је првобитна Пасха била касно поподне. Талмуд показује да је ово резоновање лажно и измишљено.

Сви цитати из електронске компјутерске верзије Талмуда које ћу представити преузети су из Сонцино издања Јеврејског Талмуда. Сва велика слова, све интерпункције, правописне грешке, итд. су управо онако како се појављују у Талмуду. Нисам направио никакве измене у тексту, осим што сам подебљао одређене речи да их истакнем. Користи се доста великих слова, али тако се то појављује у Талмуду.

Формат који ћу користити са овим цитатима из Талмуда је следећи:


Прво ћу цитирати део текста из Талмуда. Унутар тог текста уграђени су бројеви од "1" до "50-их" па чак и више. Ови бројеви се односе на фусноте које прате сваки део текста. Друго , онда износим све релевантне фусноте. Тамо где се не примењују релевантне фусноте, изоставићу овај корак. Треће , тек након тога ћу изнети своје коментаре на дотични текст и/или фусноте.

Овај формат ћу пратити за све цитате Талмуда у наставку. У великом броју случајева значај постаје очигледан тек пажљивијим прегледом. Без таквог детаљнијег прегледа лако је пропустити значај тих цитата.

Схватите такође да многе талмудске изјаве неће имати смисла ни вама ни мени. За нашу тему су значајне само изјаве којима ћу се бавити у својим коментарима.

Последњи прелиминарни коментар: Значење чудних речи (нпр. "терумах", "Цутхеанс", "тамид", еруб, екедра, итд.) које се појављују у тексту ових цитата можете пронаћи на мојој веб страници под "Истраживачки центар" а затим „Јеврејски термини и њихова значења“.

Па идемо.

Талмуд - Мас. Еирувин 36б

Јер било је научено: 41 Ако човек купи вино од Кутијана 42, он може 1 рећи: `Два балвана 2 која ћу да одвојим 3 су терума, десет 4 су прва десетина и девет 4 су друга десетина', и ово 5 он откупљује 6 и може одмах пити [вино]; 7 тако Р. Меир, 8 али Р. Јуда, Р. Јосе и Р. Симеон забрањују [овај поступак]. 9

(1) Ако је куповина обављена у суботу предвече непосредно пред сумрак (када нема времена да се из вина скидају ове свештеничке и левитске дажбине) и тражи вино за суботу. Забрањено је одвајање свештеничких или левитских дажбина у суботу, в. Без. 36б.

(2) Балван (в. Глос.) је ц. 549 кубних центиметара.

(3) За сто трупаца у бурету који је купио.

(4) `Дневник који ћу оставити на страну'.

(5) Друга десетина

(6) Новцем (уп. Понов. КСИВ, 25) који има код куће или било где другде.

Моји коментари

Обратите пажњу на следећу тачку из фусноте (1), која говори о човеку који купује вино од Кутеана. Фуснота (1) објашњава шта мушкарац „ може “ да уради у овој ситуацији.

Ситуација коју објашњавају је да човек купи вино у петак касно поподне (што Јевреји зову „суботње вече“, иако субота очигледно још није почела, човек још увек купује ствари ) . Позивање на „непосредно пре сумрака“ показује да су они сасвим јасно разумели да са „ сумраком “ почиње нови дан (у овом случају субота). Овај цитат јасно показује да Јевреји разумеју да сумрак почиње нови дан .

Талмуд - Мас. Еирувин 41б

ГЛАВА ИВ

ЈЕДНОМ СЕ ДЕСИЛО ДА СУ 18 ДОЛАЗАЛИ ИЗ БРИНДИЗИЈА 19 И ДОК ЈЕ ЊИХОВА ЛАЂА 20 ПЛОВИЛА 20 ПО МОРУ, 21 Р. ГАМАЛИЕЛ И Р. ЕЛЕАЗАР. Б. АЗАРИЈА ЈЕ ПРОШАО СВОЈИМ ПОДРУЧЈЕМ, 22 АЛИ Р. ЈОШУА И Р. АКИБА НИСУ СЕ КРЋАЛИ ВИШЕ ЧЕТИРИ ЛАКА ЈЕР СУ ЖЕЛЕЛИ ДА СЕБИ ОГРАНИЧЕ. 23 ЈЕДНОМ [ У СУБОТНО ВЕЧЕ ] НИСУ УШЛИ У ЛУКУ ДО СМОРАКА . 24 `Можемо ли да се искрцамо?' 25 ПИТАЛИ СУ Р. ГАМАЛИЛА. МОЖЕТЕ ', РЕКАО ИМ ЈЕ, 'ЈЕР САМ 26 ПАЖЉИВО ПОСМАТРАО [УДАЉЕНОСТ ОД ОБАЛЕ И УВЕРИО СЕ] ДА СМО ПРЕ СУМРАКА ВЕЋ БИЛИ У ГРАНИЦИ СУБОТЕ. 27

Моји коментари

Опет приметите да су Јевреји у време "Р. Гамалијела" схватили да са сумраком почиње нови дан! А "сумрак" НИЈЕ пре заласка сунца . У овом случају Гамалијел је образложио следеће:

„Пошто смо били „у оквиру границе суботе“ „ пре сумрака “ (тј. пре почетка суботе!), стога је у реду да се искрцамо. Дакле, сумрак је очигледно почетак новог дана .

Талмуд - Мас. Еирувин 45а

МИСХНАХ. АКО ЈЕ ЧОВЕК СЕДЕО 48 УЗ ПУТ 49 И КАДА ЈЕ УСТАНО 50 ПОСМАТРА ДА ЈЕ У БЛИЗИНИ ГРАДА 51 НЕ МОЖЕ УЋИ У ЊЕГА, 52 ПОШТО МУ НИЈЕ БИО НАМЕРА 53 ДА ТО УЧИНИ; 54 СО Р. МЕИР. Р. ЈУДА ЈЕ ПРЕСУдио: ОН МОЖЕ У ЊЕГА. 55 КАЖЕ Р. ЈУДАХ, ЈЕДНОМ СЕ ЗАПРАВО ДЕСИЛО ДА ЈЕ Р. ТАРФОН УШАО У ГРАД 56 ИАКО 57 МУ ТО НИЈЕ БИЛА НАМЕРА [КАДА ЈЕ ПОЧЕЛА СУБОТА].

(49) У суботу предвече пред сумрак .

(50) После сумрака када је субота већ почела.

(51) Односно, град је био у границама његове суботе.

(52) Сц. није му дозвољено да се слободно креће по граду као људи који су били у њему у часу када је субота почела.

(53) У време када је наступила субота.


Моји коментари

Опет је сасвим јасно да су фарисеји (чија учења Талмуд излаже) разумели да дан почиње у сумрак ! Из тога следи да је 14. нисан морао да почне са заласком сунца, а не у мраку. „Сумрак“ је увек први део новог дана.

Талмуд - Мас. Еирувин 76а (веома дугачак цитат за одржавање контекста)

Рехаба је тестирала рабине: Ако постоје два дворишта и између њих две куће 3 и станар 4 једне [дворишта] прође кроз једну [кућу] и положи свој `еруб у другу 5, док станар 6 из друге [ двориште] је дошао кроз ову другу [кућу] и положио свој `еруб у прву, да ли они 7 тиме стичу привилегије `еруб 8 или не? Да ли сваку кућу у односу на једну [двориште] 9 сматрамо кућом, а у односу на другу [двориште] 10 као капију? 11 _ Обојица, 12 одговорили су, не стичу привилегије `еруб. Јер, шта год да претпоставите, [ово мора бити резултат]. Ако било коју кућу сматрате кућом на капији, `еруб депонован у капији, екседри или балкону није валидан `еруб'; 13 и ако било коју сматраш за пристојну кућу, станари би носили предмете у кућу која није била покривена њиховим `ерубом. 14 Али зашто би ова одлука била другачија од оне Рабе, 15 који је одредио: Ако су две особе рекле трећем: „Иди и припреми `еруб у наше име`` и, након што је он припремио `еруб за једну док је још био дан 16. а за другиу сумрак , 16 `еруб човека за кога је припремљен док је још био дан био је поједен у сумрак док је `еруб човека за кога је припремљен у сумрак био једен после сумрака , оба 17 добијају привилегије 18 од `еруб? 19 _ Какво поређење! 20 Тамо је 21 сумњиво да ли је сумрак дневни или ноћни, тачка која се не може дефинитивно одредити; 22 али, у овом случају, ако се кућа сматра одговарајућом кућом у односу на прву, она се тако мора сматрати иу односу на другу, а ако се у односу на другу сматра кућом на капији такође се мора тако посматрати у односу на прво. 23

(16) Предвече суботе.

(17) Пошто је неизвесно да ли сумрак треба сматрати даном или ноћом.

(18) У првом случају претпоставља се да је сумрак ноћ , а пошто је `еруб постојао пре сумрака када је субота почела, `еруб је валидан. У последњем случају претпоставља се да је сумрак још дан , а пошто је `еруб припремљен пре сумрака и још увек је постојао када је субота почела, `еруб је валидан. Дакле, пита се, ако се овде претпоставља да је сумрак дан за једног појединца, а ноћ за другог, не би се могла претпоставити да је кућа за једног капија и права кућа за другог?

(19) Шаб. 34а.

Моји коментари

Обратите пажњу на фусноте 16 - 18. Ове фусноте сасвим јасно показују како јеврејске "верске власти" промичу чињенице ! За присталице јеврејског објашњења за Излазак 12:6 ово је апсолутно поражавајући цитат !

Кад им одговара, онда сутон спада у почетак дана. А кад њима одговара, онда сутон спада у крај дана!

Зар није очигледно да када њима одговара , онда 15:00 представља почетак вечери. А у другим временима, када немају шта да бране, тада ће признати да је вече период сумрака.

Постоји много стотина управо таквих примера двоструког говора широм Талмуда. Ни у једној фази они никада не прихватају Божје стандарде или Божје дефиниције! То постаје очигледно када сами испитате Талмуд. Стога како Бог дефинише дан у 1. поглављу Постанка никада не улази у дискусију .

Имајте на уму да су ово написали Јевреји који су одлично разумели хебрејски! Имајте на уму да своје разумевање не заснивају ни на каквим инхерентним лингвистичким карактеристикама употребљених хебрејских речи или израза!

Они су једноставно „резоновали“ о томе шта им се чини сврсисходним или погодним. И чинећи тако два човека који су сваки разумели хебрејски као и други, дошли су до дијаметрално супротних закључака ... један ставља период сумрака на почетак дана, а други ставља сумрак на крај дана!

Талмуд - Мас. Еирувин 105а

Р. СИМЕОН РЕКАО итд. На шта мисли Р. Симеон? 28 _ Он се позива на претходну изјаву 29 где смо сазнали: Ако је човека сустигао сумрак чак и када је само један лакат изван границе суботе , он не може у њу ући. Р. Симеон је пресудио: Чак и да је удаљен петнаест лаката, може ући, јер геодети не мере тачно због оних који би могли погрешити. 30 Први Тана је тако пресудио: `не сме да уђе`, Р. Симеон му је рекао: `Може да уђе`. 31

Моји коментари

Обратите пажњу на коментар „претиче сумрак“. Дакле, овде је сумрак први део новог дана. Као што нам 1. поглавље Постања каже „и би вече и јутро први дан“, итд.

Имајте на уму и да се они расправљају око „ неколико стопа “ (тј. од пола јарде до мање од 10 јарди) даље од „путовања суботњим даном“ . Како је могуће да би некога „сустигао сумрак“ и био само два или три метра изван границе „путовања суботњим даном“, удаљености коју би лако могао да пређе за мање од пет секунди? Цео аргумент је крајње глуп. Али овде им одговара да сумрак буде први део новог дана.

Талмуд - Мас. Песахима 59а

Наши рабини су поучавали: [вечерњи] тамид се [жртвује] пре пасхалног приноса, пасхални принос се [жртвује] пре [вечерњег] кађења, тамјан пре [паљења] светла; нека то у вези са којим ба-'ереб [увече] и бен ха-'арбаиим [ између вечери] 1 се каже да се одложи након оног у вези са чиме се не каже ба-'ереб, осим само бен ха-'арбаиима. 2 Ако је тако, нека [паљење] тамјана [и паљење] светла такође има предност над приносом за Пасху, [јер] нека буде оно у вези са чиме се наводе ба-'ереб и бен ха-'арбаиим одложено након тога у вези са чиме се не каже ништа осим бен ха-'арбаиима? 3 _ Тамо је другачије, јер је Свето писмо изразило ограничење, „то“. Јер је научено: [Арон и синови његови нека га уређују да гори] од вечери до јутра: 4 дајте му [потребну] меру, да гори од вечери до јутра. Друго тумачење: немате [другу] услугу која важи од вечери до јутра осим ове. Шта је разлог? Писмо каже: `Арон и синови његови поставиће то у ред, да гори од вечери до јутра': 'то' [биће] од вечери до јутра, али ништа друго неће бити од вечери до јутра; 5 и [паљење] тамјана се упоређује са [паљењем] светла. 6

(1) ЕВ: ` у сумрак '.

(2) Зато је вечерњи тамид уочи пасхалне жртве. Јер у вези са овим последњим се користе оба ова израза: пр. КСИИ, 6: и цео сабор . . . убиће га у сумрак ( бен ха-'арбаиим ); Деут. КСВИ, 6: жртвуј Пасху увече (ба-'ереб).

(3) Јер само бен ха-'арбаиим се наводи у вези са прва два, пр. КСКСКС, 7ф: И Арон ће на њему запалити тамјан од слатких зачина. . . И када Арон упали лампе у сумрак ( бен ха-'арбаиим ), он ће их спалити, `бен ха-'арбаиим' примењујући и на паљење тамјана и на паљење светиљки .

(4) Пр. КСКСВИИ, 21.

Моји коментари

Обратите пажњу да Талмуд такође преводи фразу „бен ха-'арбаиим“ као „сумрак“ . Видети фусноте (2) и (3).

Приметите такође из фусноте 3 да је „бен ха-арбаим“ време када је Арон требало да упали лампе. Али то није било у 15:00! То је било тек у сумрак, након што је сунце зашло.

Дакле, управо овде, у фусноти 3, Талмуд признаје да се „бен ха-арбаим“ односи на после заласка сунца када су лампе требале да буду упаљене. Ово је још један поражавајући цитат за оне који прихватају јеврејско објашњење за Излазак 12:6.

Талмуд - Мас. Песахима 61а

МИСХНАХ. АКО ЈЕ ГА УБИО ЗА ОНЕ КОЈИ НЕ МОГУ ДА ЈЕДЕ ИЛИ ЗА ОНЕ КОЈИ НИСУ РЕГИСТРОВАНИ ЗА ТО, ЗА НЕОБРЕЗАНЕ ИЛИ ЗА НЕЧИСТА ЛИЦА, НЕПОДОБНО ЈЕ. [АКО ГА ЈЕ УБИО] ЗА ОНЕ КОЈИ ДА ЈЕДУ И ЗА ОНЕ КОЈИ НЕЋЕ ДА ЈЕДУ, ЗА ОНЕ КОЈИ СУ ЗА ТО РЕГИСТРОВАНИ И ЗА ОНЕ КОЈИ НИСУ РЕГИСТРОВАНИ ЗА ТО, ЗА ОБРЕЗАНЕ И ЗА НЕОБРЕЖЕНЕ, НЕОБРЕЖЕНЕ ЧИСТИ ОСОБЕ, ЈЕ ФИТ. АКО ЈЕ ГА УБИО ПРЕ ПОДНА , ДИСКВАЛИФИКОВАН ЈЕ, ЈЕР СЕ РЕЧЕ, [И ЦЕЛА СКУПШТИНА . . . СХАЛЛ ИТ КИЛЛ ИТ] У СУМРАК . 7 АКО ГА ЈЕ УБИО ПРЕ [ВЕЧЕРИ] ТАМИД, ЈЕ УГОДАН, ПОД ОБЕЗБЕЂЕЊЕМ ДА ЋЕ ЊЕГОВА КРВ УМЕШАТИ ДОК [ОНА] ТАМИД СЕ НЕ ПОШРОП; 8 ПА АКО ЈЕ БИЛО ПОШРПЉЕНО, 9 ЈЕ УКЛАДНО.

(7) Пр. КСИИ, 6; лит ., ` између вечери '.

Моји коментари

Овде се поново јасно разоткрива пристрасно јеврејско резоновање!

Они признају да Библија каже „...и цео збор ће га побити у сумрак “! Они не поричу да је „у сумрак“ исправан превод коришћеног хебрејског израза, такође признајући да он дословно значи „између вечери“. Али сматрају да то само значи да се не може заклати јагње „ пре подне “! Они имплицирају да је у реду убити Пасху било када после поднева .

Ако и сами јеврејски научници признају да је „ у сумрак “ тачан превод израза који се користи у Библији, како чланови Цркве Божије који не говоре хебрејски могу тврдити да се хебрејски израз односи на „ пре сумрака “? Да ли ће људи у Божјој Цркви такође дефинисати „сумрак“ као „ било које време после 12:00 поднева “?

Овај цитат врло јасно показује да јеврејско размишљање о „после 12:00 поднева“ нема никакве везе са хебрејским изразом „бејн ха-арбаим“. Ову идеју нису добили из хебрејског текста. Не, они су сами измислили идеју о Пасхи касне 14. године, а затим су потврдили нова значења или примене за хебрејски текст.

Талмуд - Мас. Песахима 78б

Јер то је поучено, Р. Натан је рекао: Како знамо да цео Израиљ може испунити [своју обавезу] једном жртвом за Пасху? Јер је речено, и цео збор скупштине Израела побиће га у сумрак : 11 да ли онда цео збор убија? Сигурно само један убија! Али оно учи да цео Израел може извршити [своју дужност] једним приносом за Пасху. 12 Можда је тамо другачије, јер ако се једни повуку, то је прикладно за друге, а ако се други повуку, то је за ове? 13 _ Пре је ово [изрека] Р. Натхана.

Моји коментари

Опет, јасно је речено да Библија каже да ће га скупштина Израела убити у сумрак !

Покушавам да вам покажем да немамо посла са неким изолованим и ненамерним или немарним преводом на хебрејски! Јеврејски научници Талмуда веома добро разумеју да Библија каже „ у сумрак “!

Ово нема никакве везе са „колико добро можемо да помиримо све врсте изјава у Старом завету“. Једноставно је јасно да се у Библији спомиње да је Пасха убијена у сумрак , што Јевреји признају, али онда изокрећу да значи било које време после 12:00 поднева .

Схватите да сами Јевреји у својим списима не праве разлику између "увече" и "у сумрак" ... када им одговара, обоје примењују у било које време после 12:00 сати.

Они од вас који су прихватили јеврејско резоновање да "вече" може бити референца на касно поподне... да ли прихватате и њихово резоновање да "сумрак" може значити "било које време после 12:00 сати"?

Сигурно можемо да видимо лажно резоновање које се користи да би се оправдала ова јеврејска традиција?

Обратите пажњу на још једну тачку у овом цитату. Обавеза Израела да одржи Пасху могла би се, према неким учитељима , испунити убијањем једне једине животиње за Пасху за све људе . Ово је очигледно у супротности са библијским упутствима (Излазак 12:3 гласи: „... нека узму сваки себи по јагње , према дому својих отаца...“). Ова идеја је очигледно кршење Изласка 12:3.

Да, разумем да постоји само једно право „Пасхално Јагње“ (тј. Исус Христос); али старозаветна упутства су веома експлицитна да је свака породица требало да закоље јагње. Ако се јеврејске верске вође не могу сложити око овога, онда су потпуно неспособне да се од њих траже духовно разумевање у било којој области Библије !

Views: 54 | Added by: bibleboy | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
Only registered users can add comments.
[ Registration | Login ]
Calendar
«  June 2023  »
SuMoTuWeThFrSa
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Entries archive

Site friends
  • Create your own site


  • Copyright MyCorp © 2024
    Free website builderuCoz