Adventizam se pojavio u Sjedinjenim Američkim Državama početkom 19. veka. Osnivač adventizma je bio baptistički propovednik Vilijem Miler (1772-1849) koji je pripadao baptističkoj zajednici u Njujorku. Bio je Amerikanac iz siromašne porodice, malo obrazovana osoba. On je ipak, vrlo voleo da čita i mnogo postigao samoobrazovanjem. Do 35 godine Miler je bio skeptik-agnostik, a zatim se obratio, počeo aktivno da izučava Pismo i postao baptistički propovednik. Nije imao određeni sistem, zanimao se knjigom proroka Danila i počeo da stvara primitivne teorije.
Pažljivo izučavanje Biblije i matematički proračuni knjige proroka Danila doveli su ga 1818. godine do ubeđenja o blizini kraja sveta, drugog Dolaska Hristovog i Njegovog hiljadugodišnjeg Carstva. Nastupanje Strašnog Suda je bilo tačno označeno – 1843. godina. Kada su Milera podsećali na Spasiteljeve reči o tome da
... Read more »
Podrazumeva neposredno vođstvo od strane Duha Svetoga.
U našem narodu poznati pod imenom“Subotari“ – prim. prevodioca
Po proroštvu Danila (Dan. 8:14) svetinja Božija će biti oskvrnjena tokom 2300 dana (on je smatrao godina). Pošto su tih 2300 godina počeli 457. g. pre Hristovog Rođenja, od trenutka naređenja cara Artakserksa o obnovi Jerusalima, oduzimajući 457 od 2300 dobijamo 1843. godinu.
Polemika sa adventistom sedmog dana o opravdanju praznovanja nedelje
Ako je pred vama sledbenik „Adventista sedmog dana“ i razgovor počinje o suboti, V.M. Černišov[11] savetuje da mu se postavi sledeće pitanje: „Recite mi molim vas, zašto vi, adventisti sedmog dana narušavate subotu?“ Ovo će izazvati određenu nedoumicu i komešanje:
– Izvinite, šta znači to „narušavamo“? Mi smo jedina hrišćanska denominacija koja čuva subotnji odmor.
– Ja o tome i govorim…
Nakon male pauze, objasnite:
– Recite mi, slažete se da Hristos ne samo da nije ispunio ceo Zakon već ga je i uzveličao?
Pitanje subote upire se u pitanje o Zakonu. Nakon grehovnog pada čovek već nije mogao imati opštenje sa Bogom i stremio je da bolesno stanje izleči sam. U predverju greha daje se zapovest: „A kad ne činiš dobro, greh je na vratima“ (1 Mojs.4). Zapovest je bila narušena, tada je Bog iz ljubavi čoveku dao Zakon. „Zakon je došao posle“, a kada se umnožio greh, još više se umnožila blagodat (Rim. 5:20). Apostol Pavle pita: „Hoćemo li ostati u grijehu da se blagodat umnoži?“ Čim je Bog dao Zakon, ljudi su počeli da vide kako ga neprestano narušavaju. Počeli su da vide koliko su grešni. To je bio osnovni cilj Gospoda: pokazati ljudima kroz Zakon njihovo stanje kao u ogledalu, da bi im pomogao da se kroz blagodat spasu od večne propasti.
Pravoslavni hrišćani priznaju i potvrđuju da su zahtevi zakona apsolutno pravilni i svesn
... Read more »
„Adventisti sedmog dana“, u našem narodu poznatiji kao subotari, jedna su od najmnogobrojnijih sekti na ovim prostorima. U ovom kratkom misionarskom priručniku, Andrej Solodkov, bivši pastor i jedan od predavača u moskovskoj školi pravoslavnih misionara, objašnjava „glavni dogmat“ njihovog učenja po kome su oni i dobili ime u našem narodu – učenje o suboti – a kojim su, nažalost, adventisti Gospodara subote zamenili za subotu…
Kratki polemički priručnik misionarske škole hrama apostola Tome na Kantemirovskoj
Novoplatonski filozof Porfirije (oko 233-309) kritikuje apostole, posebno Pavla, jer su pisali izmišljene laži i pripisali Isusu stvari koje nikada nije radio. Porfirije ocenjuje da je Pavlova nedosljednost „proračunata lukavština, svjesna dvoličnost”, kojom se želi svima dodvoriti:
Pavle želi biti svima sve, Židov sa Židovima, Grk s Grcima, barbarin s barbarima, a sve je to laskanje požudama ljudi u želji za taštom slavom i za dobrim parama.[19]
— PorfirijeEuzebije početkom 4. veka piše o postojanju judeo-hrišćana ebionita, koji smatraju da je potrebno odbaciti Poslanice apostola Pavla, nazivajući ga odstupnikom.[20]Novovekovni filozof Fridrih Niče smatra da je Pavle, „taj užasni varalica” krivotvorio Isusovu poruku, i istorijsku istinu Evanđelja. Niče smatra da nisam Pavle nije verovao u laž o „uskrslom” Isusu koju je širio, već je to činio iz koristoljublja:
==============================
Prevod je preko google prevodila sa malim ispravkama:
(odgovor na pitanje kako je zakon sjen Hrista)
Po Hristu, i pod evanđeoskom dispenzijom; to su bili tipovi, figure i prikaze duhovnih i evanđeoskih stvari:
1) Različita "jela i pića", čista i nečista, zakonom dozvoljena ili zabranjena, bili su amblemi dvaju ljudi, Židova i pogana, jednog čisti, drugi nečisti; ali otkad postanu jedno u Hristu, razlikovanje prestaje, ove sjene više nisu; a isto tako i različite hrane obnovljenih i nerodjenih duša, koje se hrane nečistom hranom, pepelom i ljuštima osjetnih požuda, ili vlastitim djelima, bivšim mlijekom i mesom u Evanđelju, zdravim Kristovim riječima; i isto je čisto meso bilo sjenka samog Krista, čije je meso doista meso i čija se krv doista pije.
2) "Sveti dani", ili "gozbe" Židova, blagdani tabernakula, Pashe i Pedesetnice, bili su Kristovi tipovi; gozba tabernakula, iako je to bila u sje
... Read more »
Znače li riječi iz Ivana 1:1da je Isus Svemogući Bog?
PREVODITELJI Biblije moraju razmotriti to pitanje prilikom prevođenja prvog retka Evanđelja po Ivanu. U prijevodu Novi svijet taj redak glasi: “U početku bila je Riječ i Riječ je bila kod Boga i Riječ je bila bog” (Ivan 1:1). Neki prijevodi na drugim svjetskim jezicima, naprimjer francuskom, engleskom i njemačkom, također kažu da je Riječ bila “bog” ili da je bila “božanske prirode” ili pak prenose neku sličnu misao. Međutim, u mnogim prijevodima Biblije zadnji dio tog retka glasi: “Riječ bij
... Read more »